تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۴۰۱۹۳۳
گزارش:

اقدامی خودسرانه کارخانه سیمان و مارگون در بالا بردن قیمت‌ها / وقتی متخلفان جولان می‌دهند

۰
اقدامی خودسرانه کارخانه سیمان و مارگون در بالا بردن قیمت‌ها / وقتی متخلفان جولان می‌دهند
کبنا ؛سه کالای اساسی و پرمصرف شامل سیمان، گوشت قرمز و مرغ این روزها به دلیل افزایش خودسرانه قیمت بیش از سایر کالاها موجب نارضایتی عمومی را در در کهگیلویه وبویراحمد به وجود آورده اند.
کارخانه های سیمان مارگون و یاسوج در اقدامی خودسرانه و بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار کهگیلویه وبویراحمد قیمت هر کیسه سیمان را بیش از 35درصد نسبت به نرخ یک ماه قبل خود افزایش دادند.
در حالی که بر اساس مصوبه اردیبهشت سال جاری ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان استان سقف قیمت هرکیلوگرم گوشت قرمز'بره'440 هزار ریال و قیمت هر کیلو گوشت 'بز و گوسفند' نیز 350 هزار ریال تعیین شده بود اما برخی قصابان نیز بدون هماهنگی، قیمت هرکیلوگرم گوشت 'بره' را ظرف روزهای اخیر به بالای 560 هزار ریال نیز عرضه کردند.
همچنین برخی مرغ فروشی ها در حالی که بر اساس قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ را باید 96 هزار ریال به فروش برسانند در برخی مناطق قیمت مرغ از مرز بیش از 103هزار ریال نیز گذشت.
معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نهادهای نظارتی و قضایی به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت قاطعانه و با جدیت با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت کالاها برخورد کنند.
جعفرگوهرگانی روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزایش قیمت هرکالایی بدون هماهنگی با این ستاد تخلف محسوب می شود و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شود.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان افزایش قیمت هر کیسه سیمان در کارخانه های سیمان مارگون و یاسوج بالاتر از 12 درصد تخلف محسوب شده و این واحدهای صنعتی موظف به اجرای این مصوبه هستند.
گوهرگانی یادآورد شد: سقف قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز نیز 95 هزار ریال تعیین می شود و بیش از این قیمت نیز تخلف و با متخلفان برابر قانون برخورد قاطع صورت می گیرد.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: حوزه پشتیبانی و امور دام سازمان جهاد کشاورزی نیز موظف است برای تنظیم بازار گوشت مرغ و جلوگیری از سوء استفاده دلالان تمیهدلات و پیش بینی میزان مرغ منجمد مورد نیاز مصرف در تمامی شهرستان های استان را انجام دهد.
گوهرگانی ابراز داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و قیمت اعلام شده توسط حوزه پشتیبانی امور دام استان قیمت هرکیلوگرم مرغ منجمد در شهر یاسوج 67 هزار و برای سایر شهرستان ها نیز با 500 ریال افزایش 675 هزار ریال تعیین شده است.
وی همچنین افزایش قیمت گوشت قرمز به ویژه گوشت بره تا میزان 560 هزار ریال را در شرایط کنونی و اوضاع آشفته بازار مناسب نداست و تاکید کرد: این محصول نیز باید با همان نرخ قبلی خود یعنی تا سقف 440 هزار ریال برای هرکیلوگرم گوشت بره و 350هزار ریال نیز برای هرکیلوگرم گوشت بز و گوسفند به فروش برسد.
گوهرگانی با بیان اینکه قیمت اجناس و کالاها به صورت شبانه روزی مورد رصد دقیق مردم، رسانه ها و نهادهای نظارتی استان قرار گیرد، گفت: با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی برای کنترل، بازرسی و نظارت بر بازار باید از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب و بهبود شرایط استفاده کرد.
وی افزود: نظارت بر قیمت ها به ویژه در مورد کالاهای اساسی در کهگیلویه و بویراحمد باید مستمر و جدی تر شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: به دلیل شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد کشور و این استان موضوع کنترل، بازرسی و نظارت بر بازار استان و قیمت انواع کالاها و خدمات با جدیت بیشتری دنبال می شود.
داریوش دیودیده ادامه داد: بیشترین نارضایتی و شکایت ها به ویژه ظرف یک ماه گذشته بر روی همین سه محصول سیمان، گوشت قرمز و مرغ بود که با تجه به بررسی ها و نظارت های میدانی برای تعدادی از عرضه کنندگان این مصولات نیز پرونده قضایی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شدند.
دیودیده افزود: روز گذشته برای بیش از 20 نفر از صنف قصابان در سطح استان پرونده قضایی تشکیل شد.
وی اضافه کرد: ابتدای امسال تاکنون افزون بر 28 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
وی ابراز داشت: یک هزار فقره پرونده مربوط به انواع تخلفات صنفی در این مدت برای واحدهای صنفی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.
دیودیده گفت: میزان جریمه نقدی این تعداد واحد صنفی و تولیدی متخلف کهگیلویه و بویراحمد 18 میلیارد ریال بوده و این پرونده ها نیز در حال رسیدگی و صدور حکم قضایی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1