تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب : ۴۰۱۸۴۶
در سفر مسوولان به بخش کبگیان صورت گرفت

انتقاد مجدد از مدیرکل راه شهرسازی در جلوی استاندار / زمین ورزشی مخروبه / 12 میلیارد فرماندار / بهانه‌تراشی و دستورات احمدی

۲
۰
انتقاد مجدد از مدیرکل راه شهرسازی در جلوی استاندار / زمین ورزشی مخروبه / 12 میلیارد فرماندار / بهانه‌تراشی و دستورات احمدی
کبنا ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرماندار بویراحمد و مدیران ارشد استان به بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد سفر کرد.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر روز شنبه (6 مردادماه 97) با همراهی مدیران ارشد استان به بخش کبگیان سفر کرد و در جلسه شوری اداری این بخش مشکلات کبگیان را با حضور مدیران مورد بررسی قرار داد.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به خدمات نظام، اظهار کرد: خدمات و دستاوردهای نظام به درستی توسط مدیران اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد تبیین نشده است.
وی افزود: دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و در مقابل نیز برای خنثی کردن توطئه‌های شوم آن در کشور به طور مطلوب و شایسته عمل نشده است.
امام جمعه چیتاب با اشاره به اینکه امروزه یکی از برهه‌های حساس تاریخ ایران است، بیان کرد: وحدت و انسجام مهمترین نیاز کنونی جامعه محسوب می‌شود.
حجت الاسلام وحدانی فر عنوان کرد: تجربه نشان داده که هرگاه اتحاد، انسجام، استقامت و تعامل بین ملت ایران وجود داشته توانسته‌اند از گردنه‌های دشوار با موفقیت عبور کنند.
وی ابراز داشت: مردم از کمبودها و نداشته ها ناراضی نیستند بلکه آنچه بیش از همه آنها را رنج می‌دهد تبعیض‌ها و وعده‌های عمل نشده است.

امام جمعه چیتاب گفت: چنانچه شرایط کنونی کشور و مشکلات موجود آن برای مردم بیان شود آنها نیز به نحو احسن همکاری و مشارکت خواهند کرد.
حجت الاسلام وحدانی فر اظهار داشت: ملت ایران قدرشناسی و وفاداری خود به نظام و انقلاب را همواره نشان داده و به اثبات رسانده‌اند.
مام جمعه بخش کبگیان با بیان برخی از مشکلات این بخش یکی از خواسته‌های مردم را ایجاد سد بر روی رودخانه چیتاب ذکر کرد و گفت: یک بند انحرافی وجود دارد که قابلیت تبدیل به سد را دارد.
وحدانی‌فر یکی دیگر از خواسته‌های مردم به خصوص باغداران و کشاورزان را اجازه برداشت از رودخانه نام برد و گفت: باید اجازه داده شود که در حد دو تا سه اینچ آب برداشت کنند.
وی همچنین از مسؤولان جهاد کشاورزی استان خواست تا آموزش کشاورزان و باغداران را در دستور کار قرار دهند چرا که بخش کبگیان قابلیت کشت درختانی مانند پسته و کشت‌هایی مثل زعفران را دارد و تاکنون خوب جواب داده است.
امام جمعه کبگیان با بیان این که در برخی از نقاط بخش مثل صالحان کارهایی نیمه کاره توسط بنیاد مسکن انجام شده و به حال خود رها شده است افزود: سه سال پیش 20 هزار متر مربع در آن جا زیرسازی شده و هنوز آسفالت نشده که این وضعیت را در نقاره‌خانه و دوراهان هم داریم.
وحدانی‌فر در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که به مشکلات مردم بیش از تریبون نماز جمعه فکر می‌کنم خاطرنشان کرد: فقط روزهای جمعه به نماز جمعه فکر می‌کنم  و آب و برق و گاز مردم و پی‌گیری مشکلات آن‌ها از همه چیز برای من مهم‌تر است.
وی مشکل دیجیتال در برخی از روستاها مثل موگر و همچنین مشکل اینترنت در پاره‌ای روستاها را نیز برشمرد و گفت: منابع طبیعی بسیار ضعیف عمل می‌کند و بر اثر آتش سوزی‌ها پوشش طبیعی در حال از دست رفتن است که در هفته گذشته ده‌ها هکتار از درختان در آتش سوخت.
امام جمعه کبگیان با اشاره به این که برق سالن ورزشی چیتاب قطع است افزود: آقای علوی، سید بزرگوار برخی از فضاهای ورزشی در حال مخروبه شدن هستند  همچنان که چمن ورزشی نقاره‌خانه در حال مخروبه شدن است.
وی به مشکلات راه در این بخش هم اشاره‌ای کرد و گفت: آقای احمدی و آقای علیمردانی ما در بن بست هستیم، جاده لیشکان به صالحان از سال 85 قیرریزی شده و هنوز کاری روی آن انجام نشده است.
امام جمعه کبگیان با اشاره به این که چیتاب مرکز بخش کبگکیان شهری نوپاست و درآمد پایداری در آن نیست خاطرنشان کرد: ایجاد فضای گردشگری در اطراف رودخانه کبگیان می‌تواند به اقتصاد شهر ما کمک کند.
 
همه کمبودهای بخش کبگیان تنها با 12 میلیارد تومان برطرف می‌شود

شاهرخ کناری در سفر علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بخش کبگیان در جمع شواری اداری این بخش اظهار کرد: این بخش 82 روستا داشته که از این مجموع 23 روستای بالای 20 خانوار دارد که بیش از 10 هزار نفر در این بخش ساکن هستند و 67 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.
فرماندار شهرستان بویراحمد افزود: ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی وجود دارد و جاذبه‌های بکر گردشگری در کبگیان است که باید از این ظرفیت‌ها بیشتر و بهتر استفاده شود.
این مسؤول با بیان اعتباراتی که این بخش برای شکوفایی و توسعه نیاز دارد خاطرنشان کرد: اگر 12 میلیارد تومان به بخش کبگیان تزریق شود همه مشکلات آن برطرف می‌شود و تبدیل به یک بخش پایلوت و کاملاً برخوردار در جنوب کشور خواهد شد.
فرماندار بویراحمد  با اشاره به اینکه بخش کبگیان از توابع این شهرستان از 2 مسیر به جاده ملی پاتاوه - دهدشت متصل می‌شود، افزود: این 2 مسیر شامل 2 قطعه هفت کیلومتری است، پنج کیلومتر از مسیر اول آسفالت شده و برای اجرای 2 کیلومتر مابقی 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: 3.5 کیلومتر از مسیر دوم نیز آسفالت شده و برای اجرای مابقی آن 18 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
کناری ابراز داشت: مهم‌ترین مصوبات بازدید امروز جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از بخش کبگیان شامل آبرسانی به 29 روستا، اجرای طرح هادی در پنج روستای بزرگ، تخصیص آب به 6 هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق رودخانه چیتاب، تأمین روشنایی معابر شهر چیتاب و رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه بوده است.
 
بهانه تراشی برای اجرا نکردن مصوبات قابل پذیرش نیست
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهانه تراشی برای اجرا نکردن مصوبات مربوط به بازدید از مناطق و بخش‌های مختلف در شهرستان‌های هشت گانه این استان از مدیران و متولیان امر قابل پذیرش نیست.
علی محمد احمدی در این جلسه، اظهار داشت: برخی مدیران اجرایی این استان برای توجیه کم کاری و سهل انگاری خود در زمینه اجرا نکردن مصوبات بهانه تراشی می‌کنند.
وی مهمترین ظرفیت بخش کبگیان را رونق و توسعه بخش کشاورزی دانست و افزود: توسعه باغ‌ها در زمین‌های شیبدار، تغییر رویکرد کشاورزی از سنتی به نوین و اصلاح الگوی کشت در بخش کبگیان با جدیت در دستور کار قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لازم است که سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای تحقق چنین امور مهمی تلاش و اقدام کنند.
احمدی عنوان کرد: سرمایه گذاری بر روی رودخانه بشار و کبگیان در زمینه‌های کشاورزی و گردشگری می‌تواند این بخش را از محرومیت خارج و شرایط توسعه روزافزون آن را فراهم کند.
وی ابراز داشت: هر اقدامی در حوزه کشاورزی بخش کبگیان باید متناسب با اقلیم منطقه باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمده‌ترین مسائل و مشکلات بخش کبگیان و خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم در حوزه‌های راه، آموزش، مخابرات (فیبر نوری)، کمبود آب شرب و کشاورزی و بهداشت و درمان بوده که این مطالبات به‌حق مردم در بازه زمانی یک ماه مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.
احمدی اظهار داشت: حدود 20 مدرسه در بخش کبگیان کمبود سرویس بهداشتی دارند که لازم است مسئولان اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس کهگیلویه وبویراحمد خیران را به سمت رفع این گونه مشکلات در ظاهر کوچک سوق دهند.
وی افزود: مسائل و مشکلات بخش کبگیان در کارگروه‌های مختلف و با حضور مسئولان اجرایی مربوطه با دقت بررسی و تا زمان رفع کامل پیگیری خواهند شد.
علی‌محمد احمدی در بخش پایانی سخنان خود  به مسؤولان ادارات مختلف از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مخابرات، برق، راه و شهرسازی و ورزش و جوانان دستور داد تا هر چه سریع‌تر مشکلات این بخش را در زمینه‌های مختلف برطرف کنند.
همچنین استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسؤولان جهاد کشاورزی در خصوص رفع مشکلات آب کشاورزی و به مسؤولان آب منطقه‌ای برای تخصیص آب به کشاورزان و گردشگری برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه دستوراتی داد.
وی گفت: به همراه دو بخش لوداب و مارگون مصوباتی را که در این سه بخش خواهیم داشت ثبت و ضبط می‌کنیم و همه آن‌ها را از مدیران مطالبه خواهیم کرد.
اصلاح 24 کانال سنتی آبیاری کشاورزی در کبگیان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: تاکنون اصلاح و بازسازی 24 کانال سنتی آبیاری کشاورزی با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال در این بخش اجرایی شده است.
الیاس تاج الدینی سطح زمین‌های کشاورزی بخش کبگیان را حدود 6 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: تاکنون 500 هکتار باغ در زمین‌های شیبدار در بخش کبگیان اجرا شده است.
وی تصریح کرد: با هماهنگی و همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان ظرفیت اجرای بیش از یکهزار و 200 هکتار اجرای شبکه‌های نوین آبیاری در این بخش با برداشت آب از رودخانه خروشان چیتاب وجود دارد.
نقشه جامع شهر چیتاب در حال تدوین
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: هم اینک حدود پنج طرح مهم راهسازی با اعتباری افزون بر 52 میلیارد ریال در بخش کبگیان به مناقصه رفته است.
محمد علی علیمردانی یادآور شد: شاخص آسفالت راه روستایی در بخش کبگیان بیش از 60 درصد است که نسبت به میانگین استانی بالاتر است.
وی یادآور شد: مطالعه نقشه جامع شهر چیتاب نیز آماده طرح در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان است.
علیمردانی با بیان اینکه شهر چیتاب یکی از کانون‌های اصلی زلزله در استان محسوب می‌شود ایمن سازی و رعایت اصول فنی و ساخت ساز در این منطقه بیش از پیش ضروری است.
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: از مجموع 80 روستای دارای سکنه در بخش کبگیان طرح هادی در حدود 40 روستای آن اجرا و یا تهیه شده است.
ابراهیم فرزانه تصریح کرد: تاکنون طرح هادی در حدود 11 روستای بخش کبگیان اجرایی شده که اعتباری حدود 22 میلیارد ریال نیز در این روستاها هزینه شده است.
بخش کبگیان بیش از 160 کیلومتر راه دارد که از این میزان 30 کیلومتر اصلی، 35 کیلومتر فرعی و مابقی نیز روستایی است.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مسجد جامع شهر چیتاب با مردم این شهر دیدار کرد و همچنین پروژه‌های کبگیان را مور بازدید قرار داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بنازمت کناری عزیز
صالحان
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای استاندار عزیز سه سال پیش دقیقا گرماگرم انتخابات آقای حاج زارع صرفا جهت گرفتن آرای مردم خیابانهای روستای صالحان را زیر سازی نمود و آماده آسفالت بود که متاسفانه بعد از گرفتن آرای مردم برای حاج زارع تا الان هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است و این کار نماینده توهین بزرگی به خانواده های شهدا - جانبازان و ایثارگران روستا بود.شاید بخواهند برای انتخابات بعدی مجددا زیرسازی گردد.جناب استاندار ما را یه شما امید فراوان هست تا از طریق مدیرکل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با توجه به اینکه بودجه برای آن لحاظ گردیده اقدام عملی انجام دهند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1