تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۴۰۱۷۵۶
در جلسه فعالین اقتصادی با رئیس دانشگاه یاسوج مطرح شد
هاشمی: تاکنون آبی از دانشگاهها برای صنعت کهگیلویه و بویراحمد گرم نشده است / هر کس میآید فقط سخنرانی میکند، حتی در استانداری
۰
کبنا ؛نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: دانشگاههای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون گرهای از مشکلات تولید و خدمات در سطح استان باز نکردهاند.
چنگیز هاشمی ظهر امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یاسوج و فعالین اقتصادی استان با رئیس دانشگاه یاسوج، اظهار کرد: یکی از وظایف دانشگاهها تدوین پارادایمهای اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی است و دانشگاهها باید در خصوص تمام مسائل زیست محیطی و پروژههای عمرانی روشنگری کنند.
وی افزود: آنچه ما از دانشگاهها میبینیم رویکرد عرضه محوری است نه رویکرد تقاضا محوری و دانشگاهها باید در متناسب با مزیتها و ظرفیتها و توانمندهای هر منطقه دانشجو تربیت کند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه دانشگاهها نباید در چارچوب دیوارها مبحوث شوند و یا فقط به تهیه پایان نامهها و مقالات اکتفا کنند بلکه ماها به عنوان بخش خصوصی انتظار داریم که دانشگاه در میدان عمل وارد شوند و امروز رویکرد مطالعات باید مبنی بر نیازها باشد و اگر دانشگاهها با این رویکردها وارد میدان شوند، صنعت، واحدهای تولیدی و بخش خصوصی هم میتواند با شرایط بهتری در عرصههای ملی و بین المللی حضور پیدا مند.
هاشمی تاکید کرد: دانشگاهها میتوانند به تن خسته و رنجور صنعت ما جان تازهای دهند، اما متاسفانه این روزها دانشگاهها برای صنعت ما کارآیی ندارند و لازم است که رویکردها را تغییر دهیم تا هم شغل ایجاد شود و هم رونق اقتصادی شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه اگر دانشگاه کارآیی خاصی نداشته باشد، مردم هم به سراغ او نخواهند رفت، افزود: دانشگاههای ما تاکنون گرهای از تولید و خدمات استان باز نکرده و در واقع ما ندیدهایم.
نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه ما خیری از جلساتی که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ندیدهایم، افزود: هر کس در این استان مدیر میشود، میز بالا بلندی برای خود فراهم میکنند و جوری در جلسات سخنرانی کی کنند که هر کسی فکر میکند او میخواهد کاندیدای مجلس شود.
وی افزود: هر جا میرویم به همین شکل است حتی در استانداری هم با این مشکل مواجه هستیم نه ارزیابی، نه برنامه و نه اهداف روشنی در ادارات و بین مدیران وجود ندارد.
هاشمی با بیان اینکه مدیران باید چارچوبهای ساختگی را رها کنند، افزود: باید خط و مشها باید تعیین شوند تا شاهد ارتباط بهتری بین صنعت و دانشگاه باشیم و کارآیی بهتری از دانشگاهها در سطح جامعه ببینیم.
چنگیز هاشمی ظهر امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی یاسوج و فعالین اقتصادی استان با رئیس دانشگاه یاسوج، اظهار کرد: یکی از وظایف دانشگاهها تدوین پارادایمهای اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی است و دانشگاهها باید در خصوص تمام مسائل زیست محیطی و پروژههای عمرانی روشنگری کنند.
وی افزود: آنچه ما از دانشگاهها میبینیم رویکرد عرضه محوری است نه رویکرد تقاضا محوری و دانشگاهها باید در متناسب با مزیتها و ظرفیتها و توانمندهای هر منطقه دانشجو تربیت کند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه دانشگاهها نباید در چارچوب دیوارها مبحوث شوند و یا فقط به تهیه پایان نامهها و مقالات اکتفا کنند بلکه ماها به عنوان بخش خصوصی انتظار داریم که دانشگاه در میدان عمل وارد شوند و امروز رویکرد مطالعات باید مبنی بر نیازها باشد و اگر دانشگاهها با این رویکردها وارد میدان شوند، صنعت، واحدهای تولیدی و بخش خصوصی هم میتواند با شرایط بهتری در عرصههای ملی و بین المللی حضور پیدا مند.
هاشمی تاکید کرد: دانشگاهها میتوانند به تن خسته و رنجور صنعت ما جان تازهای دهند، اما متاسفانه این روزها دانشگاهها برای صنعت ما کارآیی ندارند و لازم است که رویکردها را تغییر دهیم تا هم شغل ایجاد شود و هم رونق اقتصادی شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه اگر دانشگاه کارآیی خاصی نداشته باشد، مردم هم به سراغ او نخواهند رفت، افزود: دانشگاههای ما تاکنون گرهای از تولید و خدمات استان باز نکرده و در واقع ما ندیدهایم.
نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه ما خیری از جلساتی که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ندیدهایم، افزود: هر کس در این استان مدیر میشود، میز بالا بلندی برای خود فراهم میکنند و جوری در جلسات سخنرانی کی کنند که هر کسی فکر میکند او میخواهد کاندیدای مجلس شود.
وی افزود: هر جا میرویم به همین شکل است حتی در استانداری هم با این مشکل مواجه هستیم نه ارزیابی، نه برنامه و نه اهداف روشنی در ادارات و بین مدیران وجود ندارد.
هاشمی با بیان اینکه مدیران باید چارچوبهای ساختگی را رها کنند، افزود: باید خط و مشها باید تعیین شوند تا شاهد ارتباط بهتری بین صنعت و دانشگاه باشیم و کارآیی بهتری از دانشگاهها در سطح جامعه ببینیم.