تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۴۰۱۷۳۱
در دهه کرامت:

کاروان زیر سایه خورشید در دهدشت و گچساران

۰
کاروان زیر سایه خورشید در دهدشت و گچساران
کبنا ؛
به مناسبت دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید حامل پرچم متبرک بارگاه منور امام رضا(ع) امروز با استقبال پرشور دلدادگان رضوی وارد دهدشت شد.
خادمان آستان قدس با حضور در دهدشت فضای معنوی و عرفانی به شهر بخشیدند و دل‌ها را به سمت حرم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) سوق دادند.


از ساعات اولیه صبح امروز مردم چشم انتظار ورود پرچم رضوی بودند؛ اسپند دود می‌کردند و با مولای خود نجوای عارفانه‌ای داشتند،جمعیت مشتاقی که شاید برخی سال‌هاست شوق زیارت در دل دارند و به هر دلیلی توفیق روانه شدن به مشهدالرضا نیافته‌اند امروز چشمانشان به پرچم سبز بارگاه شمس‌الشموس منور شد و خدام حامل پرچم را با نجوای «جانم رضا» از مقابل فرمانداری تا حسینیه سپاه همراهی کردند.
حس و حال عجیبی بود زیر سایه خورشید رفتن؛خدام رضوی صلوات خاصه حضرت رضا می‌خواندند و مردم با سیل اشک‌هایی که بر گونه جاری بود همنوا با خدام نجوا می‌کردند و این گوشه‌ای از صفای دل و ارادت دلدادگان امام هشتم بود«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏...»


خادم امام رضا(ع) می‌گفت: حرکت کاروان زیر سایه خورشید حامل این پیام است که هر روز می‌توان امام رضا(ع) را زیارت کرد امام صدای شما را می‌شوند هر کجا هستید و دلتان شکست آنجا حرم رضا(ع) است.
حجت‌الاسلام مهدیجان افزود: پیام ما این است کسی که به امام رضا محبت کند امام صد مرتبه به شما محبت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه عنایات اصلی امام رضا موقعی است که دستمان از زمین و آسمان کوتاه است به تبیین ویژگی رئوفیت آن امام همام و خاطراتی از کرامات امام در کاروان‌های زیر سایه خورشید پرداخت.


خادم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خاطرات بسیاری از عنایات ویژه امام به کسانی که از طریق پرچم دلهایشان متوجه امام رئوف باشند داریم، گفت: در شهر سوق یک بیمار سرطانی به برکت امام رضا(ع) دوره شیمی درمانی خود را قطع کرد.
وی، افزود: این بیمار سال گذشته یک شب در خواب می‌بیند امام رضا وارد خانه‌اش شده و به او شیرینی می‌دهد، فردای آن روز کاروان زیر سایه خورشید در سفر به شهرستان به طور اتفاقی راهی خانه این بیمار شده و او به پرچم رضوی متبرک می‌شود.
این خادم تصریح کرد: امسال که به منزل این بیمار رفتیم مادرش می‌گفت از آن زمان به لطف امام رضا(ع) و عنایت ویژه‌ای که داشتند شیمی درمانی پسرم قطع شده است.


حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی هم در جشن مردمی زیر سایه خورشید صفت رئوف بودن را صفت خدای متعال دانست و گفت: خداوند با این صفت عالم هستی را خلق کرده است.
امام جمعه موقت دهدشت تصریح کرد: امام رضا(ع) به واسطه این صفت توانست در مناظراتش انسان‌ها را به اسلام و دین دعوت کند.
وی با بیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید دارای یک پیام فرهنگی به مردم ایران است، ادامه داد: مردم در این ایام باید تلاش کنند سیره امام رضا را یاد بگیرند و عمل کنند.

وی، گفت: امام رضا(ع) فرمودند اگر مردم سیره ما را یاد بگیرند این مردم به اسلام گرایش پیدا می‌کنند.و آنها که زوار ما را زیارت کنند ثواب زیارت ما راخواهند داشت.
قرائت همگانی صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و گرداندن پرچم به همراه توزیع نمک متبرک توسط خادمان بارگاه نورانی ثمن‌الحجج در حسینیه ثارلله صورت گرفت که با استقبال پرشور عاشقانه امام رئوف همراه شد.
خدام رضوی به حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت و بهزیستی ضمن عیادت از بیماران برای آنها آرزوی شفا داشتند.

حمید سیمایی اظهار داشت:یازدهمین سالگرد کاروان‌های مردمی زیر سایه خورشید زیر مجموعه آستان قدس رضوی است که در ایران و 20 کشور خارجی در حال برگزاری است.
خادم آستان قدس رضوی گفت:پرچم امام رضا در بیش از 2 هزار شهر و روستا گردانده و 40 عنوان با 9 هزار برنامه فرهنگی در کشور طی این مدت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد تا امروز افزون بر 90 برنامه اجرا شده است هدف از این حرکت معنوی را آشنایی مردم با سیره حضرت رضا(ع) عنوان کرد و گفت:استقبال پرشور مردم ولایتمدار و شهیدپرور حاکی از این است که در این مسیر موفق هم شدیم.
 
حضور خادمان حرم رضوی در شهرستان گچساران
فرماندار گچساران از حضور خادمان حرم رضوی در شهرستان گچساران خبر داد.
عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد:  هر ساله به مناسبت دهه کرامت که حد فاصل ولادت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تا سالروز ولادت امام رضا(ع) است،  خادمان حرم رضوی تحت عنوان کاروان «زیر سایه خورشید»، در شهرهای مختلف ایران برای ارتقاء معرفت و دلبستگی مردم به ساحت ائمه هدی به ویژه امام رضا(ع)  حضور  می‌یابند.
 فرماندار گچساران  با بیان اینکه   چند سالی است که به مناسبت دهه کرامت تعدادی از خادمان امام رضا(ع) با اجرای برنامه‌هایی در استان‌ها و شهرستان‌ها  مختلف حضور می‌یابند، ابراز کرد: در این دوره از سفر خدام امام رضا(ع)   به استان کهگیلویه وبویراحمد با در دست داشتن پرچم مقدس رضوی در روستاهای این شهرستان و مناطق دور دست حضور یافته‌اند.
 رحیمی عنوان کرد:  خادمان حرم رضوی این بار با  حضور خود در استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از 110 برنامه معنوی  را در حال اجرا هستند.
 وی  با بیان اینکه خادمان امام رضا(ع) امروز بعد از ظهر در شهرستان گچساران حضور خواهند یافت، گفت:   مراسم بزرگ و باشکوه استقبال از پرچم ضریح نورایی امام  رضا(ع) و خادمان حرم رضوی امروزسه شنبه  2 مرداد ماه از ساعت 15 الی 16 در منطقه لیشتر و خیرآباد و دشت مور در مسجد المهدی روستای اسلام آباد لیشتر  برگزار می‌شود.
 فرماندار گچساران  در ادامه دیگر برنامه‌های خادم امام رضا(ع) در شهرستان گچساران اشاره و ابراز کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا، عیادت از بیماران و  شرکت در جشن میلاد حضرت امام رضا (ع)   از دیگر برنامه‌های خادمان حرم رضوی در این شهرستان است.
  رحیمی خاطرنشان کرد:  جشن میلاد امام رضا(ع) امشب راس ساعت 21 با حضور خادمان حرم رضوی در بوستای شهدای گمنام گچساران برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1