تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۴۰۱۲۴۶
در جلسه علنی شورای دهدشت مطرح شد

عدم نگاه فرهنگی در چینش نیروهای شهرداری دهدشت/شهرداری به حاشیه شهر خدمات نمی‌دهد/ناهماهنگی نهادهای فرهنگی کهگیلویه

۱
۰
عدم نگاه فرهنگی در چینش نیروهای شهرداری دهدشت/شهرداری به حاشیه شهر خدمات نمی‌دهد/ناهماهنگی نهادهای فرهنگی کهگیلویه
کبنا ؛رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه در این جلسه اظهار کرد: در جامعه ما که پاشنه‌ی آشیل بسیاری از معضلات و اختلاف‌ها، عدم گفت‌وگو است و به جای تکمیل کردن همدیگر از راه گفت‌وگو، سعی در تحمل کردن همدیگر داریم، فراهم شدن این چنین فضایی برای گفت‌وگو و تشکیل این جلسه توسط شورای شهر و شهرداری دهدشت جای تشکر دارد.
ایرج کاظمی جو عنوان کرد: آنچه از ابتدای تشکیل جمهوری اسلامی بوده و به وضوح نیز مشاهده می‌شود اختلاف سلیقه‌ها در بین مردم و عادت نداشتن به بهره بردن از خرد جمعی است که امیدواریم در حوزه فرهنگ این اختلافات در جایی ختم شوند و بتوان با همکاری وهمدلی یکدیگر و بهره بردن از تجارب اهالی فرهنگ، گامی در جهت ارتقا سطح فرهنگی شهرستان برداریم.
کاظمی جو با اشاره به اینکه همه مسولان به بحث فرهنگ به طور متمایز می‌پردازند بیان کرد: رشد فرهنگی، موجب رشد عمومی جامعه می‌شود و اگر بخواهیم در همه زمینه‌ها از جمله، آموزشی، اقتصادی و سیاسی موفق شویم باید در زمینه مسائل فرهنگی گام‌های ابتدایی را محکم و اساسی برداریم.
وی ادامه داد: امیدواریم این جلسه بر خلاف بسیاری از جلساتی که در سراسر استان برگزار می‌شود و در پایان جلسه صورت جلسه‌ای ندارند و برای عملی شدن پیشنهادهای کار ساز مطرح شده در جلسه، برنامه ریزی درازمدت ندارند، باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه با بیان اینکه رسانه و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است تصریح کرد: اگر مدیری بخواهد برای آن‌ها مسیر مشخص کند یک جای کار در دموکراسی خواهد لنگید، البته همیشه به حوزه رسانه و مطبوعات یادآور شده‌ایم که در جهت انتقادهای علمی، عینی و منصفانه و بی طرفانه، بدون توجه به مسئول نهاد در جهت برطرف کردن معضلات و مشکلات و انعکاس آن انتقاد تلاش کنند چرا که نقد منصفانه باعث اصلاح در کارها می‌شود ولی هر وقت مغرضانه تخریبی صورت گیرد، فساد در جامعه شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد: کلی گویی در حوزه فرهنگ مشکلی را حل نمی‌کند و به دنبال بیان پیشنهادهای سخت در این جلسه نیستیم که بگوییم حتماً باید اجرایی شود ولی معتقدیم کار عمرانی مشکلی از مشکلات حل نمی‌کند و بارها گفته‌ایم که کار فرهنگی سکوی پرتابی برای خود شورا و شهرداری است.
کاظمی جو افزود: چینش و ترکیب نیرو در شهرداری دهدشت که همه شما هم تایید می‌کنید صد درصد فرهنگی نیست و به سختی می‌توان دو نیروی کاربردی که در حوزه فرهنگی متخصص باشد در شهرداری پیدا کرد، تازمانی که حوزه فرهنگی شهرداری فعال نشود و شخصی که از بطن فرهنگ باشد معاونت آن را به دست نگیرد، اقدام موثری در حوزه فرهنگ صورت نمی‌گیرد، اعتبارات فرهنگی باید همان ابتدای سال مشخص باشد.
وی گفت: معتقدم برگزاری جشن‌هایی که ممکن است حتی مشکلی از مشکلات حل نکند، وظیفه نهادهایی چون اداره ارشاد، شهرداری و شورای شهر، سازمان تبلیغات وادارات متولی فرهنگ نیست چرا که ارتباط نداشتن مردم با مسئولین حلقه مفقوده این جشن‌ها است و باید برگزاری جشن‌ها را به سازمان‌های مردم نهاد و کانون‌های فرهنگی واگذار کرد، به جای اینکه شهرداری و وقت خود را صرف برگزاری جشن‌ها کند با برآورد هزینه برگزاری جشن‌ها را به موسسات مردم نهاد واگذار کند و خود نقش نظارتی ایفا کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد همچنین بیان کرد: به واسطه ارتباط خوب شهرداری و شورای شهر دهدشت با فرماندار، بدون شک می‌توانید ساختمان شیشه‌ای واقع در میدان مرکزی شهر را تخریب کنید و ساختمانی چند طبقه تحت عنوان مجتمع فرهنگی و هنری بسازید و در اختیار انجمن‌های فرهنگی قرار دهید.
وی به مناسب نبودن المان‌های شهری و هم خوانی نداشتن با فرهنگ وبطن جامعه ما و همچنین جمع آوری بنرهایی که چهره نازیبایی به شهر داده‌اند اشاره کرد. وبا انتقاد ازمناسب نبودن مکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: بهتر بود مدیر این کانون در جلسه نیز حضور داشت.
کاظمی جو در پایان مطرح کرد: اگر شهردار هم نباشد، نیروی‌های خدماتی خود می‌توانند کارهای خدماتی را انجام دهند و هنر آن است که در شرایط سخت اتفاقات خوب و متفاوتی رخ دهد.

 دغدغه همه مسولان حفظ وحدت است
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه نیز اظهار کرد: وظیفه مسولان سنگین است و باید به گونه‌ای کار کرد که رضایت خدا و ائمه معصومین (ع) و مردمی که که به آن‌ها خدمت می‌کنیم را جلب کنیم.
حجت الاسلام نعمتی پور با اشاره اینکه وجود انسان زمانی می‌تواند مفید باشد که هم برای دین و دیانت و هم برای بشریت در تمامی حوزه‌های فرهنگی و سیاسی و...مفید بوده و رضایت خدا ار درنظر داشته باشد، عنوان کرد: بنابر این می‌طلبد اگر احساس مسولیت می‌کنید با دلسوزی وترس از خدا خدمت رسانی کنید.
وی ادامه داد: با اتحاد انجام وظیفه کنید، تاکسی‌های فرسوده را تعویض کنید، اقدام به نصب سطل‌های زباله کنید و پاکسازی جداول را در نظر داشته باشد.
وی در پایان مطرح کرد: دغدغه امروز همه مسولان در تمام کشور و در راس رهبر معظم انقلاب، حفظ وحدت بین نیروها است چرا که شاهدیم برخی به بهانه‌های مختلف اغتشاشات راه می‌اندازند.

 عدم هماهنگی میان نهادهای فرهنگی شهرستان کهگیلویه
مسئول فرهنگی سپاه پاسداران کهگیلویه نیز با جالب خواندن حضور شهردار دهدشت در این جلسه اظهار کرد: هیچ گونه اتحادی بین نهادهای شهرستان به ویژه در حوزه فرهنگی دیده نمی‌شود.
میثم بحیرایی عنوان کرد: مردم شهر دهدشت مشتاق یک حرکت عمیق فرهنگی در سطح شهرستان هستند واز اقدامات تکراری خسته شده‌اند و دغدغه ان ها تنها شرکت در جشن‌ها نیست.
بحیرایی ادامه داد: ورودی شهر دهدشت از سمت چرام زیبنده نیست، بنرهایی که چهره نازیبایی به شهر داده است بهتر است جمع آوری شوندو همچنین المان‌های شهر بیان کننده فرهنگ جامعه نیست.
وی مطرح کرد: سپاه مبدا همه تحولات فرهنگی شهرستان است و با توجه به اینکه محوطه سپاه که در مناسبت‌های مختلف محل تجمع مردم است فضای سبز و چمن روبه روی آن نیزباید سامان دهی شود.

شهرداری دهدشت  به حواشی شهر خدمات ارائه نمی‌دهد
مسئول شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان کهگیلویه نیز در این جلسه اظهار کرد: انتقال دهنده فرهنگ باشید و خدمات ارائه دهید.
نصرت الله کاظمی  با اشاره به اینکه شهرداری به  حواشی شهر خدماتی ارائه نمی‌دهد گفت: به حواشی شهر نیز خدمات ارائه دهید و مشکل کمربندی سوم را نیز حل کنید، اعتبارات به گونه‌ای باشند که هیئت‌های مذهبی نیز در نظر گرفته شوند.
کاظمی  افزود: تنها خدماتی که توسط شهرداری  به شهر دهدشت ارائه می‌شود جمع آوری زباله‌ها است.
 
نگاه تک بعدی به فرهنگ کارساز نیست
رئیس شورای شهر دهدشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی هر جامعه‌ای حل مشکلات و معضلات حوزه فرهنگ است اظهار کرد: با نگاه تک بعدی به فرهنگ نمی‌توان مشکلی را حل کرد بلکه باید در همه حوزه‌های دیگر از جمله، تولید، سیاست، رعایت حقوق شهروندی و...فرهنگ را مد نظر قرارداد تا مشکلات حل شود.
بالوایه عنوان کرد: اگرچه با کمی تاخیر شروع به اقدامات فرهنگی کردیم ولی مشکلات اولیه اجازه نداد زودتر از این به حوزه فرهنگی ورود کنیم اگرچه با اهالی فرهنگ جداگانه دیدارهایی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: به دلیل بررسی مشکلات و موانع وهم اندیشی در حوزه فرهنگی که در سطح شهرستان مشکلاتی را ایجاد کرده است این جلسه را تشکیل داده‌ایم.
 
مثبت اندیشی را درجامعه نشردهید
سخنگوی شورای شهر دهدشت نیز با اشاره به اینکه شهردار در واقع باید شهردار روح و روان هم باشد اظهار کرد: باید در کالبد شهر دهدشت روح تازه‌ای دمیده شود  که معتقدم این اقدام تنها با بهره بردن از حوزه هنری امکان پذیر است که شهردار باید بتواند با ارتباطی که با هنرمندان واصحاب رسانه برقرار می‌کند روح شهر را زنده کند.
جمشیدی عنوان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ شهر نشینی در دهدشت ضعیف است پیشنهاد می‌کنم که جشنواره‌ای تحت عنوان فیلم شهر در تعامل بین اداره فرهنگ وارشاد و شهرداری برگزار شود، بهتر است شهرداری یک ویترین دائمی کتاب با همکاری نهادهای فرهنگی ایجاد کند.
وی ادامه داد: برای معالجه خشونتی که در سطح شهر وجود دارد می‌توان از هنر موسیقی بهره برد و جشن‌های فصلی که در آن به موسیقی توجه ویژه شده باشد برگزار کرد.
جمشیدی در پایان مطرح کرد: معتقدم راه درمان آسیب‌های فرهنگی، مثبت اندیشی است انتظار دارم اداره فرهنگ و ارشاد که با اصحاب رسانه در ارتباط است در زمینه مثبت اندیشی قدمی بردارند و از اصحاب رسانه بخواهد که اقدامات مثبت را نور بیشتری به آنها دهند و مثبت اندیشی را در جامعه بیشتر کنید. وانتظار می‌رود اگر شورای شهر در کنار شهرداری، قدمی بر می‌دارد آن را مثبت ببینیم  ودر مقابل اگر نهادهای فرهنگی انتقادی دارند ما نیز نکات مثبت انتقادها را ببینیم.

ضرورت ایجاد معاونت فرهنگی در شهرداری 
تقوی عضو شورای شهر نیز اظهار کرد: شهردار باید معاون فرهنگی داشته باشد و این نقص را رفع کند.
خبر درحال تکمیل شدن....
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Netherlands
جلسات. و مانور رسانه اى
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1