تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۴۰۱۱۸۹
همزمان با سالروز حماسه پد خندق در در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

کتاب «مقاومت خندقیان» نقد و بررسی شد

۰
کتاب «مقاومت خندقیان» نقد و بررسی شد
کبنا ؛همزمان با روز چهار تیرماه سالروز حماسه ماندگار پدر خندق در سال 67 جلسه نقد و بررسی کتاب «مقاومت خندقیان» که روایتی از این عملیات است توسط حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری این مرکز در این باره گفت: در این جلسه که با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد سید فتحعلی بزرگمهر نژاد نویسنده کتاب و جمعی دیگر از فرماندهان دفاع مقدسو منتقدین و نویسندگان ادبیات دفاع مقدس حضور داشتند.
شهربانو پاک نژاد اضافه کرد: شرکت کنندگان و به ویژه منتقدین در این نشست به نقد و بررسی این اثر از زوایای مختلف پرداختند و فرماندهان دفاع مقدس نیز روایت خود را از این عملیات بیان کردند.
وی گفت: در این جلسه فتحعلی بزرگمهر نژاد نویسنده کتاب از سختی‌ها و تلاش‌های خود در گردآوری و تدوین کتاب «مقاومت خندقیان» گفت و نکات و خاطراتی را در این مورد بیان کرد و از عملیات پد خندق به عنوان یک برگ زرین در تاریخ دفاع مقدس رزمندگان استان یاد کرد.


 گفتنی است عملیات «پد خندق» یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که نیروها و رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در چهارم تیر ماه سال 1367 در جزیره مجنون تا آخرین گلوله خود دفاع و مقاومت کردند.
رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد، چهارم تیر ماه سال 1367 در آخرین روزهای جنگ تحمیلی در عملیات غرورآفرین «پد خندق» در جزیره مجنون، ضربات مهلکی به ارتش بعث رژیم عراق وارد کردند به طوری که مورد تشویق جانشین فرماندهی وقت کل قوا قرار گرفتند.
عملیات «پد خندق» با تقدیم تعداد زیادی شهید توسط رزمندگان دلیر و شجاع استان کهگیلویه و بویراحمد صورت پذیرفت و یکی از پرافتخارترین عملیات‌هایی است که رزمندگان سلحشور این استان با رشادت، از خود گذشتگی و دلاوری‌های خود مانع از الحاق تیپ ششم دشمن به سایر گروه‌های دشمن شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1