کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد

استخدام‌های فله‌ای در کهگیلویه و بویراحمد را نه رد می‌کنم و نه تأیید

10 تير 1397 ساعت 0:32

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استخدام‌های فامیلی و رابطه‌ای در دستگاه‌های دولتی و ادارات را نه رد و نه تأیید می‌کنم.


 «پروانه نیک‌مرام» منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای ما به‌عنوان مدیر پسندیده نیست کسی که شرایط لازم را برای استخدام و به‌کارگیری در دستگاهی دارد را کنار بگذاریم و فامیل خودمان را سرکار بیاوریم.
 
وی اظهار کرد: استخدام‌های رابطه‌ای و بدون ضابطه باعث دل مُردگی، ناامیدی و یاس مردم می‌شود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: درگذشته نقش اداره کار در نظارت بر به‌کارگیری نیروها و استخدام در ادارات پررنگ‌تر بود اما متأسفانه هم‌اکنون قانون‌گذار آزمون‌های استخدامی به دستگاه‌ها واگذار شدند و نقش اداره کار را کم‌رنگ کرده است.
 
نیک‌مرام تصریح کرد: برای نظارت بر استخدام‌ها و به‌کارگیری نیرو در ادارات و دستگاه‌ها تنها سامانه‌ای داریم که هر دستگاه باید استخدام و اشتغال‌زایی خود را در این سامانه ثبت کند.
 
وی ادامه داد: در بخش خصوصی برای استخدام و به‌کارگیری نیرو از طریق مراکز کاریابی‌ها نظارت کامل داریم اما در بخش دستگاه‌های دولتی چون از طریق آزمون برگزار می‌شود و خود دستگاه برگزارکننده آزمون است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: درگذشته افراد و جویندگان کار از طریق اداره کار عبور می‌کردند و افراد بر اساس اولویت فارغ‌التحصیلی و ثبت‌نام کردن به‌کارگیری و استخدام می‌شدند.
 
نیک‌مرام اضافه کرد: با توجه به اینکه خودم با این موضوع برخورد نکرده‌ام، استخدام‌های فامیلی و رابطه‌ای در دستگاه‌های دولتی و ادارات استان را نه رد و نه تأیید می‌کنم.
 
 حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی، رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه، 31 خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: دو سه تا از مدیران استان در خصوص استخدام فامیلی پرونده جاری دارند و چند مدیر هم هنوز تحت تعقیب هستند.
 
وی در خصوص استخدام‌های فله‌ای و فامیلی در برخی دستگاه‌ها و ادارات افزود: اداره کل بازرسی و دادستان مرکز استان به این مسئله ورود کرده‌اند و دو سه تا از مدیران پرونده جاری دارند به‌محض اینکه محرز شود که استخدام فامیلی داشته برخورد لازم صورت می‌گیرد.
 
حجت‌الاسلام مزارعی اظهار کرد: همچنین چند مدیر هم هنوز تحت تعقیب هستند و برخورد لازم انجام می‌شود./ایسنا
 


کد مطلب: 401162

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401162/استخدام-های-فله-ای-کهگیلویه-بویراحمد-نه-رد-می-کنم-تأیید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1