تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۴۰۰۶۴۱
در کهگیلویه و بویراحمد:

آبدارانی که آب می‌دهند و آه می‌کشند / وقتی گوش «پاسره» بدهکار نیست، استاندار باید دست به کار شود

۲
۰
آبدارانی که آب می‌دهند و آه می‌کشند / وقتی گوش «پاسره» بدهکار نیست، استاندار باید دست به کار شود
کبنا ؛   
 آبداران در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم روستا قرار دارند و برای رسیدن آب شرب بهداشتی علاوه بر کلرسنجی و قرائت کنتور، انشعابات غیرمجاز را نیز گزارش می‌دهند.
اما ماه‌هاست که حقوق آبداران، ماموران قرائت کنتور و مسئولان تعمیر و نگهداری شبکه‌های آب و فاضلاب استان کهگیلویه وبویراحمد پرداخت نشده است.
تعدادی از این آبداران بیش از یکسال است که از آب و فاضلاب روستایی مطالبه دارند و حقوقشان پرداخت نمی‌شود.
البته مشکل آبدارن در همه استانها وجود دارد اما این حقوق ناچیز آبداران استان که ماهی سه تا چهار هزار ریال است از سوی مسئولان آب و فاضلاب روستایی و پیمانکاران از آبداران دریغ می‌شود.
یکی از آبداران کهگیلویه که بیش از 13 روستا را تحت پوشش دارد گفت: با توجه به خشکسالی ها و نبود کار کشاورزی و دامداری در این منطقه درست نیست که حقوق من و امثال من که با کمترین توقع و حقوق کار می‌کنیم پرداخت نشود.
یکی دیگر از آبدارن دوگنبدان که خواست نامش اعلام نشود گفت: همواره تلاش کرده‌ام که نان حلال بر سر سفره خانواده‌ام ببرم اما اکنون فقط باید به زن و بچه‌هاییم وعده این ماه و ماه بعد را بدهم.

یکی دیگر از آبداران بخش دیشموک کهگیلویه افزود: خوشحال بودیم که در این اوضاع بیکاری بالاخره صاحب شغل شدم اما با دو فرزند خردسال و مخارج زیاد، مجبور به قرض گرفتن شده‌ام که با توجه به بدقولی‌ها درخصوص پرداخت حقوق معوقه‌ام، من نیز در پرداخت بدهی خود بدقول شده و احساس شرمندگی می‌کنم.
آبداران با اشاره به بدقولی‌های مسئولان و پیمانکاران در پرداخت مطالبات خود افزودند: در صورت عدم پرداخت کار قرائت کنتور، توزیع فیش و کلر سنجی انجام نخواهد شد.
تعدادی از این آبداران علاوه بر اینکه حقوق انان پرداخت نمی‌شود از سوی پیمانکار تهدید به کسر حقوق، کاهش ساعات کاری و اخراج نیز شده‌اند.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به
اینکه پرداخت مطالبات آبدارن به بخش خصوصی واگذار شده گفت: آبداران نیروی پیمانکار هستند و هیچ ربطی به آب و فاضلاب روستایی ندارند.
فیض الله پاسره تصریح کرد: پرداخت حقوق 200 آبدار این استان به سه پمانکار واگذار شده است.
وی مهمترین خواسته آبداران را پرداخت حقوق و مزایا عنوان کرد و افزود: طبق قانون باید حقوق آبداران از محل اعتبارات عمرانی بخش تعمیرات و نگهداری پرداخت شود.
پاسره تصریح کرد: به دلیل نبود نقدینگی تاکنون حقوق و مزایای آبداران پرداخت نشده است.
وی افزود: با تامین اعتبار کار پرداخت حقوق آبداران از هفته آینده پرداخت خواهد شد.
پاسره به این میزان اعتبار اشاره نکرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب روستاهای استان توسط 240 منبع آب تامین می‌شود که از این تعداد 127 چاه و مابقی چشمه است.
پاسره بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 60 هزار مشترک آب روستایی وجود دارد.
وی ابراز کرد: هم اکنون 180 روستای این استان به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود که با توجه به پدیده خشکسالی این تعداد در حال افزایش است.
پاسره افزود: کم آبی روستاهای این استان را تهدید می‌کند به گونه‌ای که خشکسالی های چند سال اخیر موجب کاهش سطح آب‌های زیر زمینی و خشک شدن چشمه‌های فراوانی در کهگیلویه و بویراحمد شده است. در اوایل سال گذشته ۱۳۰ روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شد. کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غرب ایران 713 هزار نفر جمعیت دارد. جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد بین 2 سرشماری عمومی نفوس ومسکن 90 تا 95 از 47 درصد به 44 درصد جمعیت استان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش کبنا، چندین سال است که آبداران کهگیلویه و بویراحمد با این مشکل مواجه هستند و همواره این داد و فریاد را می‌زنند، اما گویا مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی توان رفع این مشکلات را ندارد، به نظر می‌رسد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره نیز باید چاره‌اندیشی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حیدر
Iran, Islamic Republic of
والله ما کارمندان هم ا. شده ایم . مشخصه خاص ایشان می باشد . استاندار .
همکار
Iran, Islamic Republic of
مدیر کبنا نیوز اگر واقعا برای رضای خدا میخواهید مشکلات رو بیان کنید چند مشکل مهم رو خدمتتان عرض میکنم یکی اینکه در شرکت آب و فاضلاب . کلیه پرسنل از مدیر مجموعه نارضایتی دارند بدلیل. حقوق های .ف به هیات رییسه
دوم اینکه این. بدون رعایت قانون اقدام به گرفتن چندین نیرو از اقوام نزدیک خود بصورت شرکتی و قراردادی گرفته که اسامی رو عرض خواهم کرد در صورت نیاز
سوم اینکه. در این اداره زیاده به نحوی که بصورت مستقیم طلب درصد میکنند
چهارم اینکه هر روز در این شرکت. پرسنل با.ر این مجموعه که فقط به فکر قوم و خویش بازی میباشد وجود دارد که متاسفانه رسانه ب...ر و یکی از نیروهای بکار گمارده این مدیر است نمی‌گذارد این اخبار به بیرون درج کند
اگر خدا جای حق باشه و شما انصاف داشته باشید مطمینا درد دل پرسنل این اداره رو پخش خواهید کرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1