تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۴۰۰۴۲۸
امام جمعه چرام

امام خمینی (ره) عزت از دست رفته ملت ایران را احیاء کرد

۰
امام خمینی (ره) عزت از دست رفته ملت ایران را احیاء کرد
کبنا ؛حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه هدف اصلی از بعثت انبیا مبارزه با استکبار بوده است، اظهار کرد: اگر مبارزه با استکبار از ادیان توحیدی گرفته شود آن مکتب الهی و توحیدی نخواهد بود، بسیاری از آیات قران بر این ویژگی اصلی مکتب انبیا تاکید و اهتمام دارند و نهایت غلبه و پیروزی با جریان حق است.
 
امام جمعه چرام با اشاره به اینکه فرجام تقابل دو قطب حق و باطل از نظرگاه شریعت اسلام در قران بروسنی بیان شده است، عنوان داشت : آنچه قرآن به آن وعده می‌دهد «قل جاء الحق و زهق الباطل انّ الباطل کان زهوقا» است که خداوند می‌فرماید: «بگو حق آمد و باطل از میان رفت، همانا که باطل نابودشدنی است»، در قرن معاصر امام خمینی با الهام از مکتب وحی خصیصه اصلی حرکتش مبارزه با استکبار بوده است.
 
وی،افزود: روح و گوهر عزت‏‌طلبى حضرت امام(ره) را می‌توان در روحیه استکبارستیزى ایشان مشاهده کرد، حضرت امام(ره) در طول دوران مبارزه تلاش کرد این حقیقت را براى ملت آشکار کند که راه سرافرازى و عزت و دستیابى به استقلال و آزادى و عدالت، در گروه استقامت و ایستادگى در برابر استکبار جهانى و در راس آن آمریکاى جنایتکار است.
 
حجت‌الاسلام افشار،گفت: امروز نیز راه مقابله ملت ایران با زیاده‏‌خواهى دشمنان ملت ایران در ماجراهاى مختلف و به ‏طور خاص در ماجراى برجام تأکید بر حرکت عزت مدارانه حضرت امام خمینى(ره) و تداوم «استکبارستیزى» است که توسط جانشین خلف ایشان، رهبر معظم انقلاب اسلامى نیز دنبال می‌شود.
 
وی گفت: جهان اسلام و به‏ طور خاص ملت ایران، قریب به دو قرن تلخ‏ترین ناکامی‌ها را به‏ واسطه حکمرانان فاسد و نالایق در مواجهه با کفار و دشمنان تجربه کرده بودند، از شکست در جنگ با روس و عثمانى تا از دست دادن هرات و افغانستان و بخشى از پاکستان و در نهایت جدایى بحرین بود.
 
وی گفت: همچنین اعطاى امتیازات مختلف به روس و انگلیس تا اشغال ایران زمین به دست متجاوزان در جنگ جهانى اول و دوم! حاصل این ‏بی لیاقتی ‌هاى دربار قاجار و پهلوى، پاشیدن گرد ضعف و ناتوانى و باور «ما نمی توانیم» بر سر افکار عمومى جامعه و هویت یک ملت بود.
 
وی،تصریح کرد: حضرت امام(ره) با شعار بازگشت به اسلام ناب محمدى(ص) و بازخوانى هویت اسلامى - ایرانى تلاش کرد تا به ‏تدریج «عزت» از دست رفته‏ ملت ایران را احیاء کند و در این‏ راه در اولین گام در دهه ۱۳۴۰ در برابر «انقلاب سفید» آمریکایى و قانون تبعیض ‏آمیز و توهین ‏آمیز «کاپیتولاسیون» ایستاد.
 
خطیب جمعه چرام،خاطرنشان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامى با فریاد برآوردن آن‏که «همه بدبختى ما از آمریکاست» از خوى تجاوزطلبى و ضرورت مبارزه و عدم رابطه با استکبار سخن گفته است،ایشان با صراحت تمام آمریکا را «شیطان بزرگ» نامیدند و اعلام مى‏‌دارد: «آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است».
 افشار افزود: از ملت ایران و ملل مسلمان و محروم جهان چنین خواستند: «هرچه فریاد دارید سر آمریکا بکشید» و همه مبارزان جبهه توحید در سرتاسر جهان را این‏گونه بشارت دادند: «اگر دقیقاً به وظیفه مان که مبارزه با آمریکاى جنایتکار است ادامه دهیم فرزندانمان شهد پیروزى را خواهند چشید.
 وی ویژگی‌های استکبارستیزى در نگاه حضرت امام(ره) را داراى شاخص‏‌ها و ویژگی‌های خواند و با بیان اینکه سازش ناپذیر بودن در برابر استکبار حضرت امام(ره) امکان هرگونه تلاش براى نزدیکى و سازش و مصالحه با استکبار را نفى می‌کند و آن ‏را نافى عزت مسلمین می‌داند،گفت: امام ضمن آن‏که این حرکت را ثمربخش ندانسته و بر این باور است که استکبار از موضع خود کوتاه نخواهد آمد.
 وی گفت: ایشان با صراحت در نفى هرگونه سازش با استکبار جهانى فریاد بر مى‏‌آورد: «کسى تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم ولى هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند.
 امام جمعه چرام با تاکید بر این مطلب که اصل اساسى دیگر براى مبارزه با استکبار جهانى در نگاه ژرف و دقیق حضرت امام(ره) «تداوم و همیشگى بودن» مبارزه است،گفت : این پیشواى بزرگ الهى مبارزه با کفر و شرک و نفاق را که جبهه متحد نظام استکبارى دنیا را به ‏وجود می‌آورند فصلى و مقطعى و محدود و محصور به عصر و زمان خاصى نمی دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1