تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۰۰۰۸۶
کبنا خبر می‌دهد

تبدیل جنگل‌های بلوط زاگرس به مزارع خصوصی

۵
۰
تبدیل جنگل‌های بلوط زاگرس به مزارع خصوصی
کبنا ؛حسن غفاری عکاس برتر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد مجموعه عکس‌های او در بخش محیط زیست نامزد دریافت جایزه شد.
وی در دومین جشنواره اهدای نشان سال عکس انجمن عکاسان مطبوعات ایران در خانه هنرمندان تهران نامزد دریافت این نشان شد.

این عکاس بین‌المللی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید:

جنگل‌های زاگرس یکی از اکوسیستم‌های غنی از گونه‌های گیاهی وجانوری است که چهل درصد از جنگل‌های ایران را به خود اختصاص داده وبیشترین تاثیررادرتامین آب زیرزمینی، حفاظت خاک، تعدیل آب وهوا وامرار معاش ساکنین منطقه دارد. بیش‌ترین سطح این جنگل‌ها را گونه‌های مختلف بلوط تشکیل می‌دهند. قسمت‌هایی از جنگل‌های زاگرس به دلیل شخم زدن کف جنگل اجازه ادامه‌ی حیات از جنگل گرفته شده وتنها درختان کهنسال محدودی باقی مانده‌اند که آن‌ها نیز همچون بی مهرگان، حشرات ریز، کرم‌ها و... که با وجود جنگل‌ها می‌توانند اصول خاک را حفظ کنند روبه نابودی است.
کشاورزی مهم‌ترین عامل تخریب جنگل‌ها محسوب می‌شود، کم نیستند افراد سود جو و منفعت طلب که به بهانه‌ی کشاوری سعی در تخریب جنگل دارند و تلاش می‌کنند تا منافع عمومی جنگل‌های بلوط زاگرس را به مالکیت و منفعت شخصی دربیاورند و اینگونه شرایط بحرانی زیست محیطی ایجاد کنند. جنگل‌های بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وسعت زیاد سرانه ملی منابع طبیعی نسبت به جمعیت در معرض تخریب قرار دارد. امرار معاش از روش سنتی تهیه‌ی زغال، فروش هیزم، تامین زغال برای کبابی هاو ذرت بلال فروش‌های بین راه، آتش سوزی‌های عمدی برای جلوگیری از چرای دام و کاشت تریاک، بی احتیاطی مسافران طبیعت گرد و زیاده خواهی برخی برای تصرف زمین‌های بالادست زمین‌هایشان از جمله عوامل نابودی محیط زیست و بی‌رحمی نسبت به زمینی است که تنها سیاره سکونت ماست.

نام شما

آدرس ايميل شما

جعفر از باشت
Iran, Islamic Republic of
ضعف مديريت كلان كشور، مسبب اين بدبختي هاست.
علاوه بر كشاورزان ، دامداران هم بطور بي رويه نسبت به افزايش تعداد دام اقدام مي كنند تا طبيعت را نابود كنند.
چند سال قبل دولت براي برقي كردن چاه هاي آبي ، با تبليغات فراوان تسهيلات مي داد كه اين كار اشنباه بود چون منابع آب زيرزميني را با سرعت بيشتري كشيدند و نابود كردند. شايد در كوتاه مدت سودي براي كشاورزان داشت ، اما سفره هاي زير زميني خالي شدند.
Iran, Islamic Republic of
خدایی یه مسعول کشوری بیاد دشتک سی سخت رو ببیند که طی این سه چهار سال چند هکتار زمین به اقوام و یا دوستان و لیدرهای مسعولین استانی واگذار گردیده
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای غفاری سلام
عکس هایت از تخریب زیبای طبیعت استان با اینکه بیان واقعیت است پاشیدن نمک بر زخم دلسوزان طبیعت دوست است اما کو گوش شنوا مسولین طبیعت و محیط زیست که خوابند
لر
Italy
همش حرفه
یه درخت تو پارک جنگلی زدیم اداره منابع طبیعی با چند تا /اومدن درخت سبزو بریدن فیلمشم هست
وقتی خودشون اینجورین وای ب حال مردم
حق بیشتر مردم
Iran, Islamic Republic of
بله عده ای سودجو به راحتی جنگلهای بلوط را به کشاورزی دیم تبدیل کرده اند که باعث خش شدن درختان بلوط خواهد شد ومسئولین هم فقط نظاره گرند عکسهای بسیارزیبائی است دستش درد نکنه ولی کاش مسئولین با نگاه عمیق واینکه جنگلها دارند نابود می شوند نگاه کنند وجلوگیری از این کار غیرقانونی وغیر شرعی .ودراین بین حق بیشتر مردم که جایی برای کوهنوری ونشستن هم وجود ندارد پایمال می شود وحق الناس است .که مسئولین باید جواب بدهند .
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1