تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۳۰۱۸۳۸

انتقاد فرماندار کهگیلویه از استخدام‌های مورد نیاز ادارات یاسوج / اقدامات شبانه شهردار دوگنبدان / سه مشکل بزرگ سر راه کشاورزی استان / استاندار تکلیف شهردار لنده را مشخص کند/ جزئیات برنامه ۹ دی در یاسوج / جوانان فوتبالی پاتاوه چشم به زمین خشک دوخته‌اند

۷
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
انتقاد فرماندار کهگیلویه از استخدام‌های مورد نیاز ادارات یاسوج
فرماندار کهگیلویه بزرگ گفت: بومی گزینی در استخدام‌های مورد نیاز ادارات یاسوج از جمله آگهی اخیر دانشگاه علوم پزشکی منطقی نیست.
علی پوزش اظهار داشت: افرادی از تمام شهرستان‌ها و مناطق در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان‌ کهگیلویه و بویراحمد سکونت دارند که به دلیل بومی گزینی در برخی استخدام‌ها امکان حضور در رقابت را ندارند.
وی با اشاره به انتشار آگهی استخدام برای بیمارستان ۲۸۴ تختخوابی یاسوج، عنوان کرد: بسیاری از فرزندان دیار کهگیلویه وبویراحمد متولد سایر شهرها و روستاهای استان به دلیل بومی گزینی نتوانستند در این آزمون ثبت نام کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان کهگیلویه و بویراحمد افزود: افراد تحصیل کرده زیادی از سایر شهرستان‌ها از جمله کهگیلویه، گچساران، باشت، لنده، چرام و بهمئی از این وضعیت نگران هستند.
پوزش افزود: دانش آموختگان زیادی در شهرستان‌های گرمسیری استان در رشته پزشکی و زیر مجموعه از شرکت در آزمون استخدامی بیمارستان بزرگ یاسوج محروم شدند که انتظار می‌رود برای استخدام‌های بعدی در این زمینه چاره اندیشی شود.
وی بیان کرد: یاسوج به عنوان پیشانی کهگیلویه و بویراحمد متعلق به تمام مردم این دیار بوده و باید بدانیم با نگاه بخشی نگری نمیتوانیم ذره‌ای به توسعه کمک کنیم.
 
رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد از انتشار اخبار کذب دوری کنند
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از ابراز گلایه از انتشار برخی اخبار کذب، گفت: فعالیت ستاد صبر این استان با هدف کاهش پرونده‌های وارده به دستگاه قاضیی افزایش می‌یابد.
حجت الاسلام و المسلمین غلام‌رضا مزارعی در نشست ستاد صبر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این نشست به منظور استفاده از ظرفیت روحانیون، فرهنگیان، نیروهای نظامی و انتظامی و ادارات و سازمان‌های حمایتی در ایجاد صلح و سازش تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه ستاد صبر، ستاد صلح و سازش، بخشایش و رضایت بوده و باید همه ارکان کشور در آن ایفای نقش کنند، عنوان کرد: یکی از نعمت‌های خداوند، صبر در مقابل ناملایمات بوده و در این زمینه در کلام حق و پیامبر و ائمه اطهار (س) سفارشات زیادی شده است.
مزارعی با ذکر بخشی از فرمایش مولای متقیان در نامه ی۴۷ نهج البلاغه در خصوص صلح و سازش گفت: امام اول شیعیان حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) همه را به اصلاح ذات البین بر اساس رفاقت و دوستی و معاشرت خوب با مردم وصیت کرده است.
وی تصریح کرد: خداوند پیامبر را به واسطه آن محبوب القلوب مردم قرار داد که با مردم رفاقت کردند و شریعت مقدس اسلام بر پایه صلح و صبر پایه ریزی شد و در بررسی آیات الهی و مبنای زندگی بشریت، آرامش دل‌ها بر اساس صلح و سازش استوار شده است.
مزارعی فلسفه صبر را استفاده از فرهنگ دینی، اعتقادی و مذهبی دانست و افزود: مردم ولایی، عزیز، خوب و شایسته استان مستحق خدمتند ممکن است فرهنگ‌های غلطی در بین متصدیان امور وجود داشته باشد. اما با مردم نجیب و دوست داشتنی استان کهگیلویه بویراحمد و به راحتی می‌توان کنار آمد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه‌ از افرادی که نسبت به انتشار اخبار کذب اقدام می‌کنند، ادامه داد: گاهی اوقات در مجموعه‌ای اقدام به خودزنی‌ها و نامه نگاری‌هایی می‌شود، ما متولیان و مسئولان و مدیران باید خودمان را اصلاح نماییم اگر بد عمل کنیم و با مردم رفاقت نکنیم مردم ما را‌‌ رها خواهند کرد.
مزارعی افزود: در این استان ظرفیت وجود دارد که ۸۰ درصد از مواردی که به دادگستری مراجعه می‌نمایند را با صلح و سازش مختومه نمود و برای رسیدگی ۲۰ درصد از موضوعات دیگر در دستگاه قضایی و انتظامی وقت صرف شود و این نکته را هم متذکر شوم که خروجی کار قضایی، ریشه اصلی اختلاف را از بین نمی‌برد.
وی حجم و تراکم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را معضلی برای کشور دانست و گفت: این حجم پرونده سبب شده که دستگاه قضایی به کارهای روزمره نرسد و شایسته است، روحانیون، ریش سفیدان و متنفذین و افراد ذی نفوذ و صاحب کلام در فامیل، طوایف و عشایر برای بالا بردن فرهنگ اجتماعی، آستانه تحمل مردم و تقویت و تدین مردم تلاش کرده تا وقت مردم در راهروهای دادگاه‌ها صرف نشود و چنانچه قانع نشدند به مراجع قضایی راهنمایی شوند.
مزارعی تاکید کرد: در صورتی ستاد صبر کمک نماید ورودی به محاکم کمتر می‌شود و هنگامی که پرونده کم تری به دستگاه قضایی وارد شود آراء متقن تری صادر می‌شود بنابراین وظیفه ماست که جامعه را به سوی فرهنگ بخشش هدایت کنیم.
 

گلستان گچساران در محاصره زباله‌ها/عدم امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب


یکی از اساسی‌ترین نیاز انسان‌ها  در زندگی امروزه داشتن مسکن مناسب است.

بر اساس این گزارش،  در دولت  نهم طرحی با نام  مسکن مهر و خانه‌های بهداشت  را به عنوان طرحی برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف و کم ‌تر برخوردار  و همچنین برخی از کارمندان جامعه در این استان اجرا شد که شهرستان گچساران  از این موضوع غافل نبوده است.

 در این قسمت از گزارش میدانی خود به سراغ آپارتمان‌هایی می‌روم که چند سالی از عمر ساخت و ساز آنها نمی‌گذرد.


این آپارتمان‌‌ها که به نام آپارتمان‌های بهداشت در بهترین نقطه شهر واقع شده‌اند اما متاسفانه  هنوز فاقد امکانات رفاهی، بهداشتی و ایمنی هستند.

در این گزارش میدانی سعی شده است از زبان  ساکنان آپارتمان‌های بهداشت واقع در کوی گلستان برخی مشکلات مهمشان را  بیان  کنند تا امیدی برای حل آن‌ها توسط مسئوولان ذی‌ربط باشد.
یکی از ساکنان  این آپارتمان در گفت‌وگو با خبرنگار ما به کمبود نانوایی اشاره کرد و گفت: گاهی برای تهیه نان باید با پای پیاده مسافتی طولانی را تا یک نانوایی طی کنیم و بعد از پیمودن این مسافت طولانی مجبور به تهیه نانی با کیفیت پایین هستیم.

وی ادامه داد: فروشگاه‌های دیگری همچون میوه فروشی‌ها، مرکزهای خرید و برخی صنف‌های خدماتی در این منطقه کم هستند و بسیاری از ساکنان باید برای تهیه اقلام مورد نیاز خود به مرکز شهر مراجعه کنند.

خانم باشتی ادامه می‌دهد: خانواده‌های زیادی در این مجتمع‌ها ساکن شده‌اند که همه از قشر متوسط و یا کم درآمد جامعه هستند و نبود نانوایی و دیگر فروشگاه‌ها برای تهیه لوازم روز مره خود به مشکل اساسی برای این شهروندان ساکن در آپارتمان‌های بهداشت تبدیل شده است.


 
در ادامه گزارش، خانم عباسی با اشاره به اینکه قریب بر پنج سال است که در این مجتمع ساکن است اما هنوز یک سطل زباله برای جمع آوری زباله‌ها وجود ندارد، گلایه می‌کند و می‌افزاید:  در شهرستان‌ها و یا استان‌های همجوار با احداث منازل آپارتمانی تمام زیرساخت‌های بهداشت و رفاهی برای آنها در نظر گرفته می‌شود اما در این مجتمع‌ها دریغ از یک سطل زباله از سوی شهرداری برای جمع‌آوری زباله در این منطقه.
وی اذعان کرد: به دلیل نبود سطل زباله و ریختن آشغال در یک محیط باز موجب شده که شبانه تعداد زیادی از حیوانات ولگرد مانند سگ و گربه به دور این مجتمع‎‌ها جمع شوند و با سر و صدایی که راه می‌اندازند موجب وحشت در بین فرزندان ساکنان این منطقه شده است.

برای ادامه این گزارش به سراغ دیگر شهروندی که ساکن این مجتمع است می‌روم، او نیز در ادامه با اشاره به نخاله‌هایی که روبروی خانه‌هایشان چند سالی ریخته شده اشاره و بیان کرد: شهرداری چند سالی است که برای احداث فضای سبز در این منطقه چند سرویس خاک و نخاله را روبروی این مجتمع‌ها خالی کرده است .


آقای فولادی ادامه داد: این تپه‌های خاک نیز بر دیگر مشکلات این مجتمع اضافه کرده است.

وی افزود: چند سالی است که شهرستان گچساران همانند دیگر شهرهای خوزستان از وزش بادهای تند و روزهای گرد و غبار مستثنی نیست  و ریختن این نخاله‌ها آن هم روبروی چندین مجتمع مسکونی و رها کردن آنها کار خوبی نیست.

فولادی  در ادامه به روزهای بارانی اشاره کرد و گفت: این مجتمع‌های مسکونی در روزهای زمستانی همانند روزهای تابستان با مشکلات بسیاری مواجه است، نبود جدول کشی برای هدایت آب باران خود دیگر مشکلی برای این ساکنان فراهم کرده است.

 کوی گلستان در شهر دوگنبدان جز مناطقی است که در آن ساخت و سازهای جدید صورت گرفته است از جمله این ساخت‌ و سازها، احداث بیمارستان بی‌بی حکیمه، دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه علمی و  کاربردی در این منطقه است که متاسفانه در این قسمت زیرساخت‌های بهداشتی، رفاهی و ایمنی هنوز در این مکان تعبیه نشده است.(فارس)


همایش گرامیداشت حماسه ۹ دی در یاسوج برگزار می‌شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش گرامیداشت حماسه ۹ در یاسوج خبر داد و اظهار داشت: "سید عزت‌الله ضرغامی" عضو شورای عالی فضای مجازی در این همایش سخنرانی می‌کند.
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی اظهار داشت: این همایش ساعت ۱۰ صبح روز شنبه در مصلای بزرگ شهر یاسوج برگزار می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برپایی نمایشگاه «راه و بی‌راهه» در مصلای امام خمینی(ره) شهر یاسوج، نمایشگاه «ستیز با عاشورا» و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت حماسه ۹ دی در کهگیلویه و بویراحمد است.
خاضع عنوان کرد: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری حلقه‌های صالحین بسیج با محوریت بصیرت، تولید محتوا در فضای مجازی، برگزاری همایش جوانان و بینش انقلابی در دانشگاه‌های استان و تبلیغات میدانی با همکاری شورای هماهنگی، سپاه و شهرداری‌ها از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی در استان است.
وی با بیان اینکه ۹ دی انقلاب اسلامی را بیمه کرد، اظهار کرد: بازخوانی این حماسه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و لازم است در این ایام فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی تبیین شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حماسه ۹ دی رویدادی ملی و دربرگیرنده همه اقشار، جریانات و گروه‌های سیاسی معتقد به انقلاب اسلامی بوده و مختص یک جناح خاص نیست.
خاضع ابراز کرد: ملت ایران با حضور حماسی و آگاهانه خود در روز ۹ دی سال ۱۳۸۸ ریشه فتنه را خشکانده و خشم و انزجار خود را از دشمنان انقلاب و نظام نشان داد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستاوردهای حماسه ۹ دی، عنوان کرد: اعلام وفاداری و حمایت مردم از انقلاب، نظام، رهبری و ولایت فقیه و حفظ انقلاب و نظام و ارزش‌های آن از مهم‌ترین این دستاوردها است.
 
جوانان بخش محروم پاتاوه در آروزی فوتبال، چشم به زمین خشک دوخته‌اند
بیش از ۱۲ ماه از خشکیدگی چمن ورزشگاه فوتبال بخش محروم پاتاوه می‌گذرد اما مسئولان ورزش کهگیلویه و بویراحمد در خواب زمستانی فرو رفته‌اند.
دیر زمانی احداث و راه اندازی زمین چمن فوتبال از آرزوهای جوانان شهر پاتاوه از توابع شهرستان دنا بود که با تحقق این آروز موجی از خوشحالی و شعف در میان فوتبال دوستان این بخش محروم بوجود آمد.
شور و شادمانی جوانان این دیار چندان دوام نیارود چرا که در سال‌های اخیر به دلیل بی‌توجهی به آبیاری و حفاظت از این استادیوم، زمین چمن این ورزشگاه خشک شده و دیگر کارایی لازم را ندارد و جوانان شهر پاتاوه در آروزی فوتبال، چشم به زمین خشک دوخته‌اند تا شاید دلسوزی پیدا شود.
در این بین چیزی که بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند عبور رود خروشان و پرآب بشار از فاصله ده متری این چمن است و این سوال به ذهن می‌خورد که چرا باید این چمن با وجود این حجم آب خشک بماند و جوانان شهر پاتاوه آرزو به دل بمانند.
مسئولان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در خواب زمستانی عمیق فرو رفته‌اند و ای کاش در یکی از این روزهای بارانی شدن باران آنان را از خواب بیدار کند تا ببینیم مسئولان ورزش این استان چه جوابی برای این سهل انگاری خود دارند.
مدیر ورزش و جوانان شهرستان دنا با تایید این خبر به تسنیم گفت: رئیس هیئت فوتبال بخش پاتاوه باید اداره حفظ و نگهداری از چمن ورزشگاه این بخش را بر عهده می‌گرفت که متاسفانه در این زمینه انگیزه نداشت.
شادمان گودرزی اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستم آبیاری این چمن فوتبال دستی بوده به اداره کل ورزش و جوانان درخواست اجرای سیستم آبیاری مکانیزه کردیم که هنوز برای اجرای این پروژه اعتبار نداریم.
وی عنوان کرد: برای راه اندازی زمین چمن بخش محروم پاتاوه و اجرای سیستم آبیاری این ورزشگاه و زیر کشت رفتن مجدد نیازمند ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار هستیم.
 
 
 
۵۵۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد به سر می‌برند
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد ۵۵۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های کهگیلویه وبویر احمد چشم انتظار خیران برای آزادی هستند.
اسماعیل جمیاری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۱۵۹ زندانی جرائم غیرعمد در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری خیران و ستاد دیه آزاد و به آغوش خانواده باز گشتند.
جمیاری ادامه داد: از این تعداد افراد از بند آزاده شده ۶۰ نفر در زندان گچساران به سر می‌برند که در چند روز گذشته با کمک یک خیر گچسارانی آزادی یک زندانی جرائم غیر عمد مهیا و این فرد به کانون خانواده باز گشت.
وی با بیان اینکه این تعداد افراد که به دلیل عدم ناتوانی در پرداخت مهریه، دیه، تصادفات در زندان‌ها و کانون اصلاحات تربیتی به سر می‌برند، افزود: با کمک ستاد دیه و خیران به مبلغ ۲۸میلیارد ریال تعداد ۱۵۹ نفر زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای سالجاری تا کنون آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد زندانی‌های جرائم غیر عمد در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اکنون بیش از ۵۵۰ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیر عمد در زندان‌های این استان چشم انتظار کمک‌‌های خیرین و مردم نوع دوست و نیکوکار و آزادی از بند هستند.
وی خاطرنشان کرد: زندانی بودن افراد به علت جرائم غیر عمد آسیب اجتماعی بوده و اثرات زیانباری بر خانواده این دسته از زندانیان دارد و باید با فراهم کردن زمینه آزادی این زندانیان از آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن جلوگیری کرد.
 
پیشرفت مطلوب ۱۰ پروژه بهداشتی و درمانی در بویراحمد/احداث ۸ پایگاه سلامت
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از پیشرفت مطلوب ۱۰ پروژه بهداشتی و درمانی در این شهرستان خبر داد.
به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، محسن مرادی پیشرفت فیزیکی ۱۰ پروژه بهداشتی و درمانی در حال ساخت را که در اوایل سال جاری کلنگ‌زنی شدند، مطلوب گزارش کرد.
وی افزود: پروژه‌های خانه بهداشت آبچندار گلال، زیست پزشک مرکز بهداشتی درمانی چین و مرکز بهداشتی درمانی سیلاب کلوار آماده افتتاح هستند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد ادامه داد: مرکز خدمات سلامت جامع دمچنار با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مرکز خدمات سلامت جامع موشمی با ۵۰ درصد، مرکز خدمات جامع سلامت آبمورد ۵۰ درصد، مرکز خدمات سلامت جامع نقاره خانه ۴۰ درصد، مرکز خدمات سلامت جامع شهید صدوقی ۳۵ درصد، خوابگاه و آموزشگاه بهورزی بویراحمد ۳۵ درصد، ستاد مرکز بهدشت شهرستان بویراحمد ۴۰ درصد و خانه بهداشت گنجه ای کهنه ۶۰ درصد، پیشرفت فیزیکی دارند.
مرادی یادآور شد: دو خانه بهداشت جوبریز و دلی رچ، از توابع بخش مارگون که احداث آن با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سازمان بسیج سازندگی و بانک انصار صورت گرفت، آماده افتتاح و بهره‌برداری هستند.
وی در خصوص پایگاه‌های سلامت فعال در شهرستان بویراحمد، اذعان داشت: در حال حاضر ۹ پایگاه سلامت در مرکز استان مشغول به ارائه خدمات درمانی هستند.
مرادی تاکید کرد: احداث ۸ پایگاه سلامت در بویراحمد از برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است، که این مهم با همکاری شهرداری و شورای شهر استان انجام می‌شود.
وی در پایان نقش مجمع خیرین سلامت در ساخت پروژه‌های بهداشتی و تأمین تجهیزات پزشکی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: به همت مجمع خیرین سلامت استان، خانه بهداشت حیدرآباد لوداب که اهداء زمین و احداث آن توسط خیر سلامت صورت گرفت، در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
 

بازدید و سرکشی شبانه شهردار از محله‌های دوگنبدان
شهردار دوگنبدان در راستای بررسی و رفع مشکلات مردم، شبانه از برخی محله‌های این شهر بازدید کرد.

 امشب در طی تماس تلفنی شهروندان گچساران با خبرنگار فارس  مبنی بر اینکه  نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها  توسط نیروهای  شهرداری آتش زده شده است، خبرنگار فارس در سریعترین زمان این موضوع را با شهردار و مشاور ایشان اطلاع داد.

 دکتر مسعود ظفری در تماس خود بیان کرد: هم اکنون در شهرداری هستم و تا دقایقی دیگر خود را به محل مورد نظر خواهم رساند.

بر اساس این گزارش، چیزی حدود ۱۵ دقیقه بعد شهردار دوگنبدان در محل حاضر و در همان بدو ورودش از اهالی محل که حضور داشتند و بوی دود آتش آنها را اذیت می‌کرد، عذرخواهی کرد.


وی ادامه داد: همواره به عنوان فرزند این شهر خود را خادم شما مردم می‌دانم و در تمام شبانه روز آماده خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

شهردار دوگنبدان اذعان کرد: خدمت به مردم یک افتخار است و مجموعه شهرداری باید به این نکته واقف باشند که همه ما شهروند همین شهر هستیم و باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا بتوانیم به طور شایسته در خدمت مردم گچساران باشیم.

ظفری افزود: امیدواریم، بتوانیم با کمک مردم در جهت خدمت به آنها گام‌های بلندی را بر داریم و در این راه از هر کاری که در جهت رفاه، آسایش و رضایت مردم باشد دریغ نخواهیم کرد.


وی  با بیان اینکه در حال حاضر در حال عقد قرار داد جدید خدماتی هستیم و در روزهای آینده نهایی خواهد شد، عنوان کرد:  انتظارمان از مردم این است به ما کمک کنند و محله‌های نوساز و در دست اقدام نخاله‌های ساختمانی را  در آن مکان رها نکنند.

بر اساس این گزارش، پس از حضور شهردار و تماس ایشان با نیروهای خدماتی جمع آوری زباله  موضوع پیگیر شد و دقایقی بعد پرسنل مجموعه خدمات شهری در محل مورد نظر حضور یافتند و شروع به پاک‌سازی محله کردند.


پیش‌بینی ایجاد ۶۵۷ شغل در کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی ایجاد ۶۵۷ شغل در استان در حوزه صنایع دستی خبر داد.
محمود باقری با اشاره به توانمندی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: در همه نقاط استان به خصوص در روستاها هنرمندانی داریم که قادر به تولید صنایع دستی با ارزشی هستند.
وی در ادامه با بیان این که برای رونق تولید و اشتغال استان باید این هنرمندان به خصوص زنان و دختران هنرمند روستایی را حمایت بیشتری کرد افزود: در صورت افزایش اعتبارات می‌توان تعداد زیادی از افراد را در این حوزه مشغول به کار کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافته است افزود: با این اعتبارات می‌توان تعداد زیادی اشتغال ایجاد کرد که پیش‌بینی می‌کنیم تعداد ۶۵۷ شغل از این رهگذر ایجاد شود.
این مسوول با بیان این که یک بخش از عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مسوولان و همت آن‌ها و اعتبارات است و بخش دیگر به عزم هنرمندان صنایع دستی بستگی دارد، گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی مسوولان و هنرمندان صنایع دستی شاهد رونق بیشتر تولید و اشتغال در استان باشیم.
 
برگزاری دومین جشنواره غذاهای سنتی، سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری در گچساران
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران از برگزاری دومین جشنواره غذاهای سنتی، سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با مشارکت چهار استان در گچساران خبر داد.
سید هومن عنایی امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین جشنواره غذاهای سنتی، سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با مشارکت چهار استان در گچساران خبر داد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران ادامه داد: این جشنواره با حضور شرکت کنندگانی از چهار استان، لرستان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد و چهار محال بختیاری در گچساران برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره به مدت سه روز با حضور داوران ملی و داوران محلی در این شهرستان برگزار می‌گردد.
عنایی تصریح کرد: این جشنواره از تاریخ ۶ الی ۸ دی ماه در فضایی باز و مسقف در جنب ترمینال با حضور مسوولان، هنرمندان، داوران و شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران با بیان اینکه با اشاره به ارتباط مستقیم غذا با بخش گردشگری گفت: معرفی غذاهای سنتی اقوام که ارتباط نزدیک با سلامتی افراد دارد یکی از اهداف مهم این جشنواره در کنار سایر اهداف از جمله معرفی آیین ها ، لباس ها و موسیقی محلی اقوام ایرانی به شرکت کنندگان در جشنواره است.
عنایی اذعان کرد: استفاده از مواد غذایی محلی، سالم بودن و اصالت آن از معیارهای مهم در ارزیابی بهترین غذا در جشنواره غذای بومی و محلی خواهدبود.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران در این زمینه گفت: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه خوراک های سنتی، چادرهای عشایر و آیین و فرهنگ هر استان، انتخاب غرفه برتر، مسابقه آشپزی و نشست های مختلف با موضوع های مرتبط با خوراک های سنتی و سالم نیز برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: در این جشنواره ۴۰ غرفه غذا، نمایش و مسابقه آشپزی در فضای باز و مسقف در نظر گرفته شده که از این تعداد غرفه‌ها ۱۵ مورد از استان کهگیلویه و بویراحمد است.
عنایی با بیان اینکه مسابقه آشپزی با حضور سه داور ملی داوری خواهد شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره از ساعت ۲ تا ۲۲ آماده بازدید علاقه مندان است.
 
استاندار تکلیف شهردار لنده را مشخص کند/ مهلت انتخاب شهردار را به شورا بدهد
رئیس شورای اسلامی شهر لنده با اشاره به بلاتکلیفی شهرداری این شهر گفت: انتخاب شهردار لنده منتظر تدبیر استاندار کهگیلویه و بویراحمد است.
ایرج جرنده با اشاره به ماجرای انتخاب شهردار و طولانی شدن آن گفت: در چند ماه گذشته جلسات متعددی برگزار شد ولی نتیجه‌ای در بر نداشت.
وی افزود: در هفته‌های اخیر بررسی افراد مختلف در دستور شورای شهر لنده قرار گرفت که در جلسه آخر سه نفراز اعضای شورا به فرد معرفی شده رإی داده و دو نفر جلسه را ترک گفتند.
رئیس شورای شهر لنده تصریح کرد: پس از این ماجرا موضوع با توجه به اتمام وقت انتخاب شهردار توسط شوراها به استانداری ارجاع داده شد و تا امروز هنوز تعیین تکلیف نشده است.
جرنده در ادامه یادآور شد: شورای شهر لنده در همین راستا نامه‌ای به استانداری تقدیم و درخواست مهلت دو یا سه جلسه‌ای جهت تعیین شهردار توسط اعضای شورا شدند ولی پاسخ این نامه هم به دست شورا نرسیده است.
وی خاطر نشان کرد: حال مردم و اعضای شورا منتظر تدبیر استاندار محترم استان در این خصوص بوده و امیدوارند در این زمینه تصمیم درستی اتخاذ شود تا این موضوع فیصله یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر لنده در ادامه با تأکید بر ضرورت تأیید مصوبه شورا توسط ۴ نفر از اعضای شورا اشاره و گفت: مصوبه‌ای که توسط فرمانداری به استان ارسال گردید به امضای سه نفر از اعضا رسیده و با این وجود امیدواریم اتخاذ تصمیم استاندار مردم این شهرستان و شورای اسلامی را از بلاتکلیفی نجات دهد.
 
 
نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر در چاروسا برگزار شد
با حضور رئیس دادگستری چاروسا نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر در چاروسا برگزار شد.
ظهر امروز با حضور بخشدار، رئیس دادگستری چاروسا و مدیران ادارات و دهیاران چاروسا نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر چاروسا برگزار شد.
حیات پرواز در این نشست اظهار داشت: اعتیاد و مواد مخدر نخستین آسیب ‏کشور است که زیان های بسیاری برای جامعه بوجود آورده است.
رئیس شورای اداری چاروسا تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر خانواده هایی زیادی را از هم گسیخته است و کودکان زیادی به همین دلیل بی سرپرست و بدسرپرست شده اند.
وی افزود: نخستین گام در مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است و باید در این زمینه تمام ادارات همکاری و کمک کنند.
پرواز با بیان اینکه برای پیشگیری و جلوگیری از ورود مواد مخدر باید ایست بازرسی کلانتری ها راه اندازی شود خاطرنشان کرد: راه اندازی ایست بازرسی ها در منطقه می تواند کمک شایانی به جلوگیری از ورود مواد مخدر به منطقه داشته باشد.
سید سعید سعادت فر هم در این نشست یادآور شد: بیکاری فقط یکی از دلایل گرایش افراد به اعتیاد است اما بدون شک عامل اصلی نیست و اعتیاد سن و مشاغل خاصی نمی شناسد.
رئیس دادگستری چاروسا اضافه کرد: اعتیاد یک پدیده چند بعدی است و تنها با حذف یک یا چند عامل نمی توان آن را ریشه کن کرد، بنابراین برای زدودن اعتیاد از چهره جوامع لازم بوده همه ابعاد آن در نظر گرفته شود چراکه در صورت تک بعدی به تنهایی افاقه نمی‌کند.
وی بیان کرد: انتظار داریم همه اقشار مردم نسبت به این مهم حساس شوند تا با برداشتن گام های مثبت دیگر نیازی به مبارزه با مواد مخدر در سطوح مختلف جامعه نداشته باشیم.
سعادت فر با بیان اینکه مردم باید دستگاه قضا و نیروی انتظامی جهت جمع آوری مواد مخدر در بخش همکاری داشته باشند اضافه کرد: تاکنون افراد یا مسولی مشاهده نکردیم که نسبت به جمع آوری مواد مخدر در بخش گزارش خوب و جامعی را ارائه دهد و اگر بوده بسیار کم و تک افرادی بود که امیدواریم این تلاش شود تا مردم همکاری بیشتری داشته باشند.
رئیس دادگستری چاروسا در جواب سوالی از سوی مدیران نسبت به اینکه وقتی اقدام به ارائه گزارشی نسبت به جمع آوری مواد مخدر به کلانتری داده می شود ولی به صورت فوری به فرد مورد نظر اعلام می شود که چه کسی گزارش را داده کار درستی نیست افزود: ما با چنین فرد و مامور نیروی انتظامی به شدت برخورد می کنیم و اگر چنین ماموری پیدا شد به حوزه قضائی اعلام کنید تا با آن برخورد کنیم.
وی در ادامه از راه اندازی ایست بازرسی در پاسگاه کوشک و صیدون خوزستان در بسیاری مواقع روز و شب خبر داد و گفت: سعی خواهیم کرد که ایست بازرسی در دو منطقه راه اندازی و با جدیت بیشتری برخورد شود.
سعادت فر ادامه داد: مردم مطمئن باشند با افرادی که اقدام به فروش و توزیع مواد مخدر می کنند تحت کنترل حوزه قضائی هستند و این فضا را برای آنها آرام نمی گذاریم ولی از مردم خواهش داریم که همکاری بهتری با دادگستری و کلانتری داشته باشند.
 
برگزاری مراسم بزرگداشت ۹ دی با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم بزرگداشت ۹ دی روز بصیرت با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی عضو شورای فضای مجازی کشور برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ۹ دی روز بصیرت گفت: مراسم بزرگداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۹ دی با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی عضو شورای فضای مجازی و رئیس سابق سازمان صدا و سیما در مصلای شهری یاسوج برگزار می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی متعلق به هیچ حزب و گروه سیاسی نیست بلکه متعلق به نظام و انقلاب است، افزود: رویکرد این مراسم تحلیلی و تبیینی است به همین منظور راهپیمایی برگزار نمی‌شود.
وی به مهمترین برنامه‌های ۹دی اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه راه و بیراهه در مصلای امام خمینی(ره)، برگزاری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در روز ۸ دی ماه، تولید محتوا در فضای مجازی و نشست‌های بصیرت‌افزایی در مساجد و بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های ۹ دی است.
این مسؤول از همه اقشار جامعه برای شرکت در این مراسم دعوت کرد و گفت: مردم به مانند سال‌های گذشته در این مراسم شرکت کنند.
 
۳ مشکل بزرگ سر راه کشاورزی و باغداری کهگیلویه و بویراحمد/مسؤولانی که در جذب سرمایه‌گذار ناتوانند
استان کهگیلویه و بویراحمد استانی با اقتصاد وابسته به کشاورزی است که بیشتر مردم این استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم از راه کشاورزی امرار معاش می‌کنند.
استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل معلوم و نامعلوم تاکنون نتوانسته در حوزه‌های دیگر از جمله در صنعت و بخش خدمات به اقتصاد خود کمک کند و شاید تنها صنعتی که جور همه را کشیده کشاورزی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد در بیشتر محصولات کشاورزی استعداد و توان تولید را دارد و این استان چهارفصل با آب و هوای متنوع قادر به تولید محصولات مختلف کشاورزی است.
علاوه بر محصولات زراعی استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید محصولات باغی نیز توانمندی زیادی دارد به نحوی که با وضعیت کنونی نیز یکی از استان‌های خوب تولید کننده محصولات باغی به شمار می‌رود.
کهگیلویه و بویراحمد در تولید ماهی و به عبارت بهتر در حوزه شیلات هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد به نحوی که با تولید بالای سالانه این استان در زمره بزرگترین تولید کنندگان ماهیان سردآبی به شمار می‌رود.
متاسفانه با همه این داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی و در حوزههای مختلف آن اعم از دام و طیور، محصولات زراعی و باغی، استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان در این بخش لنگ می‌زند چرا که در کنار تولید محصول باید صنایع جانبی هم وجود داشته باشد.
امروزه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صنایع جانبی همچون صنایع تبدیلی و بسته بندی و همچنین سردخانه‌ها برای ذخیره کردن محصولات وضعیت خوبی ندارد و بیشتر محصول مرغوب استان روی دست کشاورز و باغدار می‌ماند.
حشمت کریمی‌زاده از باغداران منطقه دشت‌روم معتقد است استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های با ظرفیت بالا در تولید محصولات کشاورزی است که در صورت حمایت بیشتر از سوی مسوولان تنها با همین کشاورزی می توان تولید و اشتغال را بهبود بخشید.
کریمی‌زاده افزود: کشاورزان با تجربه‌ای داریم و در استان تعداد زیادی جوان متخصص در رشته کشاورزی فارغ‌التحصیل شده‌اند که باید از استعداد و ظرفیت آن‌ها بیشتر استفاده کرد که چنین رویکردی را در استان نمی‌بینیم.
وی تلاش مسؤولان را برای جذب سرمایه‌گذار در استان بسیار ضعیف دانست و گفت: مدیران ما تدبیری برای جذب سرمایه‌گذار ندارند و همین باعث شده تا در عین توانمندی و داشتن استعداد و ظرفیت انسانی و طبیعی نتوانیم از آن ها به خوبی در راه تولید و اشتغال هر چه بیشتر استفاده کنیم.
در ادامه به سراغ یکی از باغداران کاکانی رفتیم و از وی هم در خصوص مشکلات سوال کردیم که این باغدار هم از کم کاری ها توسط مسوولان استان دل پر خونی داشت.
ستوده با بیان این که تنها بخشی از مشکلات به مسوولان حوزه کشاورزی استان برمی‌گردد افزود نباید کاسه کوزه‌ها را سر آن‌ها شکست چرا که برای رفع مشکلات همه مسوولان و دستگاه‌ها به هم پیوسته‌اند.
وی گفت: برای این که سرمایه ‌گذار در استان حضور پیدا کند و یا این که افراد بومی و محلی در حوزه کشاورزی و در صنایع تبدیلی و بسته بندی ورود پیدا کنند لازم است که همه مسوولان به خصوص مسوولان ارشد استانی از جمله استاندار حمایت های لازم را داشته باشند.
وی افزود: برای نمونه کاکان یکی از مهم ترین مناطق تولید سیب درختی نه در استان بلکه در کل کشور است که مرغوبیت سیب آن را در کمتر جایی از کشور می‌توان مشاهده کرد اما استفاده درستی از این محصول نداریم و به علت نبود صنایع جانبی هرساله این محصول یا توسط دلالان به یغما می‌رود و یا شاهد از بین رفتن بخش زیادی از محصولات خود هستیم.
این باغدار کاکانی با انتقاد از بی توجهی مسوولان به وضعیت باغداران در استان گفت: این وضعیت بد نه فقط برای من باغدار این منطقه بلکه برای همه باغداران استان است که به دلیل نبود صنایع جانبی محصولات آ‌ها یا خراب می‌شود و یا به یغما می‌رود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
آخ سی وحید پس . کجاست
رضا
Iran, Islamic Republic of
مگه کهگیلویه هم فرماندار داره؟
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
بازهم ۹دی نفهمیدیم احمدی نژاد. یا بقول آقایون ۹ دی . لر بیچاره و . یار امام
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام بر دو مظلوم بی گناه . قوم لر و قوم ترک
هو هو
Iran, Islamic Republic of
یعنی هنوز کسی رو داره در مورد وقایع ۸۸ چیزی بگوید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جل الخالق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از شهردار محترم . محبت فرمایید فلکه فردوسی را با توجه به اتمام کار بازگشایی کنید تا .....
اجرا کنید
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار نباید انتقاد کرد -باید اجرا کرد، بیش از ۱۰۰ نیرو (همه مهندس پشت میز )در شهرداری یاسوج در دو ماه آخر شهردار سابق و اماه سرپرستی بدون ضابطه استخدام شده اند....
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1