تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۲۵۲۰۹۷

تقدیر امام جمعه دهدشت از عملکرد میراث فرهنگی استان

۰
کبنا ؛به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، مدیرکل و پرسنل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد با حجت الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت دیدارکردند.
به گزارش  کبنا نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان  محمود باقری در دیدار با امام جمعه شهر دهدشت نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد را از اهداف میراث فرهنگی این استان دانست و اظهار کرد: در ۱۰۸روستای استان انجمن میراث فرهنگی با ۶۰۰ نفر عضو به منظور حفاظت از میراث تاریخی و کهن مردم این سرزمین تشکیل شده که  اقدامی ارزشمند برای پاسداشت و حفاظت از میراث گذشتگان و انتقال آن به آینده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان یکی از مهدهای تمدن در ایران است به اهمیت بافت تاریخی شهر دهدشت اشاره کرد و گفت: ایجاد پایگاه ملی در بافت قدیم دهدشت یک رویداد بزرگ برای احیا و حفاظت بیشتر از این شهر تاریخی است،که خوشبختانه این اقدام طی سال‌های اخیر صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در سال‌های اخیر همواره عده‌ای سودجو قصد تجاوز به میراث کهن استان را داشتند که با تلاش اداره کل میراث فرهنگی و نیروی انتظامی استان این افراد در حین حفاری با دستگاه‌های حفار و فلزیاب دستگیر شدند، ضمن اینکه ۹۹ درصد حفاری‌ها خالی بوده و چیزی در این حفاری نبوده است.
در ادامه امام جمعه دهدشت ضمن قدردانی از عملکرد میراث فرهنگی استان وشهرستان کهگیلویه گفت: در حوزه حفاظت از آثار میراث تاریخی که هویت و تمدن یک جامعه است تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و باید برای صیانت بیشتر از این آثار فرهنگ سازی عمومی بیشتری انجام شود.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی گفت: حفاظت ویژه از اشیای تاریخی قابل نقل و انتقال نیز به عنوان اسناد تاریخی برای مطالعه‌های پژوهشی باید مورد توجه قرار گیرد این اشیا یادگارهای نفیسی از گذشتگان است که نباید مورد طمع افراد سودجو قرار گیرد و به صورت قاچاق از کشور خارج شود.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه مسئولان حفاظت از آثار تاریخی را به دغدغه اجتماعی تبدیل کنند اظهار کرد:حفاظت تنها بخشی از وظایف میراث فرهنگی است زیرا  میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری نقش‌های دیگری از جمله پژوهش، ماهیت، مرمت و معرفی را نیز بر عهده دارند که در این میان، معرفی آثار تاریخی به عنوان نقش حساس و عمده آن ها به شمار می‌رود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: معنویت بناهای تاریخی هویت فرهنگی افراد و جامعه را تشکیل می‌دهد و در صحبت از فرهنگ و تاریخ یک شهر باید به آثار بجا مانده از گذشته آن منطقه توجه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1