تاریخ انتشار
جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۲۲۴۱۷۸

تقدیر از «حاج عدل» / مسئولانی که در خواب هستند / تا درسی که آتش‌نشانان به ما دادند / برجام شربتی شیرین اما زهرآگین بود

۱
۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه  و بویراحمد /
 
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه اصول دین و نبوت به دلیل دوم نبوت اشاره و افزود: دومین راه اثبات پیامبر این است که پیامبر دیگری که عصمت او محرز است به نبوت او گواهی دهد لذا به اعتقاد ما پیامبرانی همچون حضرت موسی و عیسی در عصر خویش مردم را به ظهور پیامبر اسلام بشارت دادند.
صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
وی در ادامه با بیان اینکه لازم دوستی و مودت اطاعت و تبعیت پذیری است تصریح کرد: در مراتب و مراحل رهبری و ولایت دینی در عصر غیبت و انتظار که ولایت فقیه همان رسالت و اختیارات پیامبر و امام معصوم را در اجرای احکام و شریعت دنبال می کند هیچ تفاوتی ندارد و به فرموده شهید دستغیب " من اطاع اتحمیی فقد اطاع الله با همین مبنای اعتقادی و منطقی و عقلانی در مقطع بسی از امام راحل هم می گوئیم من اطاع الخامنه ای فقد اطاع الله من عصی الخامنه ای و من احب الخامنه ای فقد احب الله، فقد عصی الله و من ابعض الخامنه ای فقد البعض الله چرا، فمن لم الخامنه ای لم یطع الله عزوجل" چرا که خداوند متعال در سوره نساء آیه دستور به اطاعت از امام خامنه ای را داده است که اطیعواالله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم فی زماننا اولی امر امام خامنه ای است.
امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: اگر کسی داعیه دار محبت به امام خامنه ای است شر صدق این مدعا اطاعت محض از امام خامنه ای است مهم عمل است با زبان همه شیعه هستند مهم این است که در عمل شیعه باشیم و محبت با صداقت با اطاعت محض همراه است.
وی در ادامه با انتقاد از یک سالگی برجام عنوان کرد: در آغاز کار دولت قریب به ۲۰سانتری فیوژ در کشور کار می کرد حالا ۵هزار بیشتر نیست، اورانیم را تا ۲۰درصد غنی می کردیم حالا حدود ۳درصد داریم و امروز باید نگاه کنیم که چه داشتیم و چه به دست آوردیم و امروز عمده تحریم ها بانکی و مالی است و آمریکا به ظاهر می گوید تحریم نیست اما طبق قانون isa هرکسی با ایران معامله کند روی کاغذ پدرش را در می آورند.
صلواتی با بیان اینکه برجام یک ولد نامشروع است که در آینده هرکسی آن را به گردن دیگری می اندازد تصریح کرد: برجام قطعا برای کشور خساراتی دارد و ادامه دار است به این زودی از شر و گرفتاری های برجام ما نجات پیدا نمی کنیم و دشمن در برجام امتیازات لازم را از ما گرفت عده ای از روی غفلت بر طبل پیروزی برجام می کوبند.
امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه با تقدیر از زحمات نماینده شهرستان در جهت زحمات شبانه روزی در حل مشکلات منطقه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سطح منطقه مسئولان در خواب هستند با تلاش ها و زحمات نماینده محترم خبرهای امیدوار کننده از مسئله گاز، راه و ورزشگاه است که مردم باید امیدوار باشند که کل پروژه گاز با اعتبار اختصاص یافته به مناقصه رفت و در خصوص جاده با پیگیری در حال تلاش جهت روند پروژه به ملی شدن است و در خصوص ورزشگاه با اعزام کارشناسانی به منطقه باید امیدوار به ساخت این ورزشگاه در آینده نزدیک باشیم که به نیابت از مردم منطقه از زحمات شبانه روزی نماینده محترم شهرستان کهگیلویه بزرگ در مجلس تقدیر و تشکر می کنم و همچنین از زحمات فرماندار و استاندار بخاطر داشتن چنین دغدغه های تشکر می کنم.
وی در ادامه با بیان اینکه نیاز امروز کشور یک قوه قضائیه مستقل و شجاع است اضافه کرد: همه مسئولان کشور باید از حرکت مبارک قوه قضائیه حمایت کنند و حمله دشمنان خارجی و برخی دنباله های داخلی نشان از حرکت درست قوه قضائیه است و از قوه قضائیه می خواهیم در مبارزه با فساد به هیچ جناح و فردی توجه نکنند و وابستگی به افراد و مسئوولان را در نظر نگیرد و از نقد منصفانه استقبال کند و مسئله برادر رئیس جمهور را مشخص کند.
قدر نیروهای آتش‌نشانی را بیشتر بدانیم
امام جمعه گچساران با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: باید قدر نیروهای آتش‌نشانی را بیشتر بدانیم.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گچساران در جمع نمازگزاران گچسارانی اظهار کرد: در آیات قرآن اشارات بسیاری به شناخت منافقین شده است. قرآن سفارش کرده که مومنین باید منافقین را بشناسند و راه‌های مقابله با آنها را بدانند.
وی افزود: در جلسات گذشته بیان کردیم که منافقین در خفا مومنین را مورد تمسخر قرار می‌دهند. شیطان تلاش کرده تا به انواع گوناگون نیروهای زیادی را تربیت کند که در مسیر خودش باشند.شیطان نیروهایش را با وسوسه و شایعه می‌ترساند و نیروهایش را مامور می‌کند تا مومنین را منحرف کند.
حجازی بیان کرد: شیطان به دنبال این است تا با شایعه و تفرقه کاری کند که لشکر کفار بر مومنین پیروز شوند.خداوند می‌فرماید، مومن واقعی باید از خدا بترسد و به شیاطین و کفار اعتنایی نکند.
وی با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید، معاهده بین منافقین و شیطان است و منافقین شیطان را ملاک رفتار خود قرار می‌دهند و هر جایی که به میل شیطان باشد عمل می‌کنند.شیطان نیروهایش را از بین انسانها انتخاب می‌کند و ملاک انتخابش براین است که اینها چگونه پرورش یافته‌اند و در چه خانواده‌ای تربیت شده است.
حجازی تبیین کرد: شیطان در دل مردم وسوسه ایجاد می‌کند و هدفش این است که جمعیت خود را زیاد کند.شیطان سعی می‌کند با جلوه دادن مادیات، آزادی، پست‌ها و سمت‌ها کاری کند که بتواند نیروی بیشتری جذب کند. اهل فکر و افراد دیندار باید محکم باشند و بدانند که ملاک واقعی بندگی خداست.
امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز گفت: مقام معظم رهبری پیامی به ۵۱ اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اروپا دادند. مخاطب پیام معظم رهبری به دانشجویان ایرانی است که در اروپا هستند اما شامل ما و تمام آحاد جامعه نیز می‌شود.
وی تصریح کرد: ایشان فرمودند، انتظار این است که در محیط پیرامونی خود اثر بگذارید و بر رهروان راه خدا با عمل خود بیفزاید.
امام جمعه گچساران گفت: ایشان در این پیام توحید و مبانی توحیدی را ملاک قرار داده و به دانشجویان توصیه کرده‌اند که نسل جوان ما باید در محیط اطراف خودش اثرگذار باشد.
حجازی با بیان اینکه ما همه یک هدف داریم و آن هم بندگی خداوند است، اذعان کرد: باید سعی کنیم پیام مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم و دانشجویان در این امر وظیفه سنگینی دارند.
وی در ادامه بیانات خود با اشاره به حادثه روز گذشته پلاسکو تهران و تسلیت به بازماندگان بیان کرد: امروز شاهد هستیم که با هوشیاری مرزداران، سپاه پاسداران و سربازان مخلص امام زمان(عج) دشمنان ما هرچه کردند نتوانستند ایران را ناامن کنند اما گاهی اوقات حوادثی پیش می‌آید که دل هر انسانی را به درد می‌آورد.
حجازی ادامه داد: جمعی از هم‌وطنان ما در حادثه پلاسکو تهران جهاد کردند و شهادت گونه از بین ما رفتند.چنین حوادثی تلنگری برای همه است چرا که باید توصیه‌ها و دستورات ایمنی را جدی بگیریم.
وی افزود: مشاهده کردیم دشمنان ما و آنهایی که بیمار هستند به دنبال این بودند که این حادثه را امنیتی جلوه دهند اما این حادثه‌ای بود که اتفاق افتاد و دشمن نیز باید بداند هیچ غلطی در این رابطه نمی‌تواند بکند.
حجازی در ادامه بیان کرد: از تاریخ ۲۹ دی تا ۵ بهمن هفته هوای پاک نامگذاری شده است و در این رابطه باید سعی کرد خدمات مجموعه کارکنان محیط زیست را ارج بنهیم و این عزیزان را یاری کنیم چرا که هوا و زمین پاک متعلق به همه است.
عناصر وابسته و مفسد، قوه قضائیه را تخریب می‌کنند/ برجام شربتی شیرین اما زهرآگین بود
امام جمعه کبگیان گفت: عناصر وابسته و مفسد قوه قضائیه را تخریب می‌کنند.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کبگیان در ادامه مبحث علامات آخرالزمان گفت: بی‌محبتی و کمرنگی صله‌رحم، تجارت و مال‌اندوزی در سایه خیانت، لهو و لعب، ابراز نداری در ثروت زیاد با ترس از دست دادن مال از این نشانه‌ها به شمار می‌رود.
امام جمعه کبگیان با گریزی به راهبردهای امام راحل و بیانات مقام معظم رهبری درباره فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: حساسیت نسبت به دشمن با بصیرت بالا و ایستادگی در میدان عمل دشمن را در برابر اتحاد ملت در سایه رهنمون‌های ولایت خوار و زمین‌گیر می‌کند.
خطیب جمعه کبگیان در ادامه گفت: در همین برجام وقتی دشمن در دولت جدیدش می‌گوید برجام باید بازنگری شود و یک مسأله توافق شده و به امضاء رسیده را می‌خواهد بازنگری کند این نشانه اعتماد نیست.
وحدانی‌فر افزود: چرا با طناب پوسیده دشمن قسم خورده باید به قعر چاه بی‌بازگشت برویم زیرا برجام سهم مهلکی بود که در شربت رنگین معامله ننگین، دشمن با دستکش مخملی آن را به ما تزریق کرد و الان هم با تفسیر به رای می‌گوید که باید بازنگری شود.
این خطیب جمعه درباره روز گمرک و ارزش حیاتی آن بر اقتصاد کشور گفت: سر سخن ما با نمایندگان مجلس و دولت محترم است که چرا تاثیر نفوذ در تحمیل واردات بی‌رویه خارجی باید به جایی برسد که حتی در نیازهای اولیه محتاج بشویم.
وی بیان کرد: تحمیل درخواست واردات از دشمن خروجی‌اش رکود تولید داخلی و به کما رفتن صادرات می‌شود که این هم یکی از خواسته‌های دشمن در نفوذ و ضربه زدن به چرخه اقتصاد است.
وحدانی‌فر با تسلیت حادثه پلاسکو و آرزوی سلامتی برای مفقودین این حادثه دلخراش گفت: اف بر شرف و نامردی رسانه‌های ضدانقلاب که جوانان ما در زیر آوار مفقود و جان داده‌اند و آن‌ها با بی‌شرمی کامل در موضع‌گیریشان جوسازی و فتنه‌گری می‌کنند.
وی گفت: اما کوردلان بی‌غیرتی که بویی از انسانیت نبرده‌اند کجایند که صفوف طولانی خون دادن ملت و بسیج خودجوش نیروهای نظامی و انتظامی را به تصویر بکشید.
وحدانی‌فر بیان کرد: نمونه شاخص دشمنی وهابیت وابسته به غرب همین خائن‌الحرمین، جوجه پادشاه سفاک عربستان است که در صفحه توئیتر خود مبارکباد جهت این اتفاق می‌فرستد.
این خطیب جمعه درباره اهمیت قوه قضائیه گفت: حمله به قوه قضائیه از سوی برخی جریانات سیاسی، نشان از وابستگی عناصر فساد دارد.
وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری این قوه با قدرت هر عامل فساد را از هر جا و گروهی شناسایی و به ملت معرفی می‌کند.
امام جمعه کبگیان در ادامه افزود: کسانی که در اندیشه خودشان با دادن آمارهای پوچ به مردم می‌خواهند خروجی مدیریت خود را پررنگ جلوه دهند بدانند که مردم همه چیز را می‌دانند و قضاوتگران خوبی هستند.
انتقاد از استفاده خوانندگان و نوازندگان در برنامه‌های عزا در دیشموک
امام جمعه موقت دیشموک گفت: استفاده از خوانندگان محلی همراه با نی در مراسمات عزاداری با سیره و روش امامان معصوم مطابقت ندارد.
حجت‌الاسلام شعیب عبدالپور در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان باید تمام زندگی و بهترین وقت و بهترین لحظه خودش را در اختیار خداوند متعال قرار بدهد که مصداق اکمل تقوا است.
وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های مختلف از قبیل نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان و جوانان اروپا با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: پیام مقام معظم رهبری در این نشست به جوانان و دانشجویان اروپا این بود که حجت بر شما تمام است و انتظار از آنها کاری بیش از خودسازی عملی، دینی و اخلاقی است و فرمودند که انتظار می‌رود بر محیط اطراف خود اثرگذار باشید.
عبدالپور گفت: اگر کشورها و مسلمانان و ملل‌های دیگر به منویات رهبری که نائب برحق امام زمان(عج) هستند گوش می‌دادند دچار مشکلات کنونی نمی‌شدند.
وی اذعان کرد: مدیریت مقام معظم رهبری فقط در داخل کشور نبود بلکه در بیرون از کشور هم دلسوزانه عمل کرده‌اند.
امام جمعه موقت شهر دیشموک با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در پیام خود به حادثه غیرمترقبه اشاره داشتند و با تسلیت شهادت چند تن از آتش‌نشانان جان‌برکف که در این حادثه بزرگ به شهادت رساندند طلب مغفرت کردند.
عبدالپور گفت: مسأله گمرگ که یک مسأله مهم در کشور ما است باید مسؤولان بر آن نظارت کافی داشته باشند چون در رونق اقتصادی کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در بازار و رونق اقتصادی اثر دارد و رونق را کم‌رونق می‌کند و ضربه بزرگی بر تولیدات داخلی می‌زند واردات بی‌رویه است که به گفته برخی مسؤولان در حال نظارت و کنترل است اما هیچگونه کنترل و نظارتی وجود ندارد.
امام جمعه موقت دیشموک گفت: مسؤولان باید به این موضوع ورود کنند و در حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از کالاهای داخلی اقتدار خود را در کنترل کردن بی‌رویه واردات خارجی نشان دهند.
وی با اشاره به موضوع گازرسانی به منطقه دیشموک ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران و مسؤولانی که در حال پیگیری و تسریع در این روند گازرسانی هستند گفت: به شکر خداوند این پروژه در حال اجرای عملیات است و فعال بودن این پروژه مایه خوشحالی مردمان این منطقه است و امیدوارم که در کمترین زمان به مرحله افتتاحیه و بهره‌برداری برسد.
عبدالپور مسئله آب شرب شهر دیشموک را از مهم‌ترین مشکلات منطقه دیشموک دانست و گفت: در موضوع آب شرب شهر دیشموک کسانی که در این طرح تلاش خود را نشان داده‌اند تقدیر می‌شود و انتظار می‌رود اگر مسؤولان رفع این مشکل را در برنامه دراز مدت در دستور کار خود قرار دارند این برنامه را کوتاه‌مدت کنند و اورژانسی عمل شود چون بسیار موضوعی مهم است.
عبدالپور در ادامه گفت: متاسفانه در منطقه دیشموک رسم بدی وجود دارد و این رسم برای مردم این منطقه یک سنت شده که در هنگام مرگ و میر و فوت بستگان خود از خوانندگانی همراه با نوازندگان نی استفاده می‌کنند که کار خیلی اشتباه و بدی است.
وی تشریح کرد: ما باید بدانیم این سنت یک سنت خیلی بی‌ارزش و بیهوده است و این رسم بد باید توسط مسؤولان این منطقه برداشته و فرهنگ‌سازی شود.
خطیب موقت شهر دیشموک گفت: به جای این همه نوازندگی و خوانندگی آن هم بیش از دو خواننده در مراسمات عزاداری خواندن قرآن و ادعیه و روضه‌خوانی بسیار تاثر گذار خواهد بود.
وی گفت: هزینه‌ کردن میلیون‌ تومانی در جهت استفاده از این خوانندگانی که یک برنامه‌ اضافی و هزینه‌بر است کاری ناپسند و ضربه زدن به خانواده‌های عزادار است.
عبدالپور گفت: این روش و سیره که ما در مراسمات داریم استفاده می‌کنیم به روش و سیره امامان معصوم مطابقت ندارد که باید چیزی را که روح میت را تسکین می‌دهد و عذاب قبر را کمتر می‌کند عملی کنیم.
وی متذکر شد: استفاده از خواندن قرآن، روضه‌خوانی، مداحی و سینه‌زنی بر حسنات میت اضافه خواهد کرد و اجرا کردن این برنامه‌ها در مراسمات عزاداری ذخیره‌ قیامت است.
رسیدگی به مشکلات شهرک‌های لنده اولویت اصلی مسؤولان شهرستان باشد
امام جمعه موقت لنده با اشاره به نگرانی و گلایه‌های ساکنان شهرک‌های اطراف لنده گفت‌: رسیدگی به مشکلات شهرک‌های لنده اولویت اصلی مسؤولان شهرستان باشد.
حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه امروز لنده پایبندی به ارزش‌ها و احکام اسلامی را ضروری خواند و گفت: مؤمنان با خدای خویش معامله می‌کنند و خود را ارزان نمی‌فروشند.
وی در ادامه به بهمن ماه اشاره و افزود: ماه بهمن سراسر خاطرات شیرین و تلخی برای این ملت بوده که هیچ‌گاه از اذهان ملت و تاریخ این مملکت پاک نخواهد شد.
امام جمعه موقت لنده تصریح کرد: بهمن سرآغاز انقلاب و حکومتی اسلامی در ادامه حکومت انبیاء و اوصیای الهی بوده که عمل همراه با عدالت و خدمت را به مردم ارائه داده است.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا یادآور شد: تنها یدک کشیدن نام اسلام و ولایت کافی نبوده و باید هر کس در هر پست و مقامی است، امیرالمؤمنین را به عنوان شاخص برگزیند و در مسیر خدمت به خلق گام بردارد.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه هیچ کدام از ما نمی توانیم همچون امام علی(ع) باشیم ولی می‌توانیم با انتخاب شاخص‌های آن حضرت در مسیر اسلام و ولایت گام برداریم.
امام جمعه موقت لنده ادامه داد: مهمترین نیاز امروز جامعه ما تمسک به سبک زندگی اسلامی بوده که بسیاری از نیازهای جامعه را برطرف و پیشرفت فردی و اجتماعی را برای ما به همراه خواهد داشت.
الهی‌نیا گفت: برای شکل‌گیری و پیروزی انقلاب خون‌های بسیاری ریخته شد و امروز ما باید در کنار هم با همدلی و همزبانی و انسجام و وحدت کلمه برای تثبیت و حفظ نظام و انقلاب تلاش کنیم.
وی در ادامه به سالروز حماسه مردم آمل اشاره و افزود: ایستادگی و مقابله با گروهک منافقین خود برگ زرینی از افتخارات این ملت برای مقابله با تفکرات به ظاهر اسلامی ولی بر ضد اسلام بوده است.
مسؤول نمایندگی تبلیغات اسلامی لنده به اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد برای جلوگیری از ورود امام به کشور اشاره و یادآور شد: تحصن روحانیون در ۷ بهمن نتیجه داد و شاهد ورود حضرت امام در ۱۲ بهمن به کشور بودیم که منشأ خیر و برکت برای این ملت بوده است.
الهی‌نیا به ضرورت تبیین اهداف و برکات نظام و انقلاب برای نسل‌های امروزی و آیندگان اشاره و گفت: ملت و مسؤولان نظام باید اجازه ندهند این انقلاب از مسیر خود منحرف شود.
وی ادامه داد: برخوردهای قاطع قوه قضائیه با فسادهای اداری و فیش‌های نجومی  مهمترین گام مؤثر در جهت تثبیت نظام و انقلاب بوده است.
امام جمعه موقت لنده به برجام و بدعهدی آمریکا اشاره و افزود: ما باید بدانیم که دشمنی و بدعهدی آمریکا با ملت ایران همچنان ادامه داشته و ما چیزی جز بی اعتمادی از آمریکا شاهد نبودیم هرچند تیم مذاکره کننده ما تلاش‌های خود را انجام داده‌اند.
وی به مشکلات و معضلات کشور اشاره و تصریح کرد: تنها راه‌حل مشکلات کشور توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها و خودباوری است.
الهی‌نیا هفته مقابله با سرطان را یادآور شد و گفت: تنظیم رژیم غذایی، سیگار نکشیدن و توجه جدی به سلامت همه راه‌هایی برای مقابله با سرطان بوده و هرچند که علم و تکنولوژی پیشرفت‌هایی داشته ولی پیشگیری مهمترین اولویت برای مقابله با سرطان می‌باشد.
وی در ادامه به تلاش و شهادت آتش‌نشان‌ها در آتش‌سوزی پلاسکو در تهران اشاره و گفت: تلاش آتش‌نشانها برگرفته از روحیه ایثار و از خودگذشتگی بوده که این روحیه را باید در سطح جامعه ترویج دهیم.
امام جمعه موقت لنده به مشکلات شهرک‌های اطراف لنده اشاره و افزود: خیابان‌ها و معابر این شهرک‌ها در شأن مردم این شهرستان نبوده و باید با تلاش و جدیت در جهت بهسازی آن‌ها گام برداریم.
الهی‌نیا با اشاره به نگرانی و گلایه‌های ساکنان شهرک‌های اطراف لنده گفت‌: رسیدگی به مشکلات شهرک‌های لنده اولویت اصلی مسؤولان شهرستان باشد.
اوباما با کوله‌باری از جنایت کاخ سفید را ترک کرد
امام جمعه یاسوج گفت: اوباما با کوله‌باری از جنایت به خصوص در حق مسلمانان کاخ سفید را ترک کرد.
نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت آیت‌الله سید علی اصغر حسینی امام جمعه شهر یاسوج در محل مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد.
امام جمعه یاسوج در خطبه اول با بیان حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد: کسانی از نظر آن حضرت شیعه واقعی هستند که همواره تقوای الهی را سرلوحه کار قرار دهند و مطیع پروردگار باشد.
وی در ادامه به برادری بین مسلمانان اشاره کرد و گف: اگر مسلمانان موضوع برادری را به خوبی رعایت کرده و به جای آورند بسیاری از مشکلات را در جامعه اسلامی نخواهیم داشت و به همین دلیل است که پیامبر و ائمه اطهار موضوع برادری را تا این حد مورد تاکید قرار داده‌اند.
حسینی در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفته اظهار کرد: امروز مصادف با اولین روز بهمن است که در سال ۴۳ در زمان نخست‌وزیری منصور مزدور لایحه ننگین کاپیتالاسیون در دستور کار قرار گرفت و رژیم طاغوت آن را پذیرفت و علاوه بر پذیرفته شدن آن به ولایت الهی توهین شد.
وی در ادامه گفت: بزرگان از خود گذشته موتلفه در خفقان تاریک با برق گلوله خود سکوت را شکستند و منصور خائن را اعدام انقلابی کردند.
حسینی گفت: در ۴ بهمن دوران نخست وزیری بختیار بی‌اختیار را داریم که از ورود امام جلوگیری کرد ولی با حرکت ملت ایران این حربه شکسته شد و امام وارد کشور شد.
وی به اوبامای جنایتکار اشاره کرد و گفت: امروز وی با کوله‌باری از خیانت‌ها کاخ سیاه را ترک و جانوری دیگر به جای وی به این کاخ آمد در حالی که در دوره اوباما در کشورهای اسلامی جنایت‌های عجیبی به وقوع پیوست و خون‌های زیادی به زمین ریخته شد.
حسینی گفت: در دوره اوباما رژیم ال‌سعود و رژیم بحرین به پشتیبانی اوباما جنایت کردند و در یمن بیش از ۶ هزار کودک کشته شد و در این همه جنایات اوباما و دولتش شریک هستند.
وی در ادامه پرقیمت‌ترین ثروت یک مملکت را جوانان آن مملکت دانست و گفت: باید زمینه رشد آن‌ها فراهم شود و آینده خوبی در انتظار جوان‌ها باشد.
امام جمعه یاسوج تصریح کرد: در دفاع مقدس و در ساختن کشور بار سنگین کارها بر دوش جوانان بود و اکنون هم اگر به دنبال تعالی کشور هستیم باید به جوانان نخبه بها داده شود تا بار سنگین انقلاب و نظام و کشور را به دوش بکشند.
حسینی به نکته‌ای که تذکر آن مهم است اشاره کرد و گفت: در خصوص ساختمان پلاسکو و این حادثه باید پیش‌بینی لازم انجام می‌شد.همچنین به فداکاری آتش‌نشانان توجه کنیم و نسبت به چنین نیروهایی باید قدردان بود و ارزش آن‌ها در جامعه نهادینه شود.
حسینی گفت: آتش‌نشانان در این حادثه سوختند تا به دیگران جان بدهند و نکته دیگر این که مردم در چنین مواقعی با ماموران آتش‌نشانی همکاری کنند و به هشدارهای آن‌ها توجه کنند.
حسینی بیان کرد: باید نسبت به چنین ساختمان‌هایی توجه بیشتری شود تا در کشور بار دیگر چنین حوادث تلخی اتفاق نیفتد و انسان‌های خدوم و فداکاری مثل آتش‌نشانان را از دست ندهیم.
نباید با سهل اندیشی منافع ملی را به خطر انداخت
امام جمعه چرام گفت: امروز که بد عهدی آمریکا روشن شده، توجیه خیانت آمریکا قابل پوشش نیست و نباید با سهل اندیشی منافع ملی را به خطر انداخت و به شیطان اکبر خوش‌بین بود.
حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ویژگی‌های انسان منافق، یکی از این ویژگی‌ها را خلاف وعده عمل کردن ذکر کرد و اظهار داشت: کسی که وعده‌ای می‌دهد باید به وعده و قولش عمل کند، اگر به قول خود عمل نکنیم، مورد غضب الهی قرار می‌گیریم.
امام جمعه چرام، اضافه کرد: البته لزوم وفای به عهد تا زمانی است که طرف مقابل نقض عهد نکرده است.
وی در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی این هفته با بیان اینکه یکسال از قرارداد هسته‌ای مشهور به برجام می‌گذرد، ابراز کرد: توافقی حاصل شد و ایران اسلامی به مفاد توافق عمل کرد اما آمریکا عمل نکرده است.
حجت‌الاسلام افشار با اشاره به این مطلب که قرار بود در موقع امضا برجام، همه تحریم‌های بانکی برداشته شود، گفت: تحریم که برداشته نشد بلکه چند تحریم جدید اضافه شد، قرار بر این بود که تحریم‌های بانکی برداشته شود اما بعد از برجام، بانک کانادایی را به دلیل ارتباط بانکی با ایران جریمه کردند.
وی، افزود: آقای ظریف در مجلس شورای اسلامی گفتند؛ تمدید قانون ایسا نقص برجام است که کنگره آمریکا این قانون را تمدید کرد و آقای کری و وزیر خارجه آمریکا گفته بود اگر کنگره تصویب کند، اوباما لغو می‌کند که چنین نکرد.
افشار، ادامه داد: تیتر یکی از روزنامه‌های سال گذشته این بود که امضای کری در برجام تضمین است اما دیدیم که امضای شیطان تضمین ندارد، قبل از توافق می‌گفتند که با اجرای برجام رونق اقتصادی شکل می‌گیرد اما جیب مردم و آمارها می‌گوید وضع اقتصادی مناسب نیست.
خطیب جمعه چرام، خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند ما با توافق هسته‌ای آمریکا را منزوی کردیم، آمریکا ۱۰۰ هزار نفر را در هیروشیما در اثر بمب اتم از بین برد، هواپیمای مسافربری ما را در خلیج فارس سرنگون کرد اما منزوی نشد، حال با یک قرارداد که عمل نکرده، منزوی شده است.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی بدعهدی آمریکا را مقام معظم رهبری از ابتدای مذاکرات داشتند، تصریح کرد: امروز که بد عهدی آمریکا روشن شده، توجیه خیانت آمریکا قابل پوشش نیست و نباید با سهل اندیشی منافع ملی را به خطر انداخت و به شیطان اکبر خوش‌بین بود.
جوانان مهمترین و ارزشمندترین ثروت یک مملکت / درسی که آتش نشانان به ما دادند/
امام جمعه یاسوج گفت: مهمترین و ارزشمندترین ثروت های یک مملک جوانان آن مملکت هستند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی در خطبه های نمازجمعه جوانان را ثروتی جوانان مهمترین و ارزشمندترین ثروتهای یک مملکتخددادی، سرمایه های عظیم و ذخایر گرانبهای کشور برشمرد و گفت: جوانان ایران اسلامی در طول انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و بعد از انقلاب به خوبی از عهده و انجام وظایف محوله خود بیرون آمده و اگر می خواهیم عزت ،عظمت و پیشرفت داشته باشیم مسئولان باید زمینه رشد و شکوفایی آنها را برای سربلندی کشور فراهم کنند.
وی در ادامه با یادآور شدن لایحه ننگین کاپیتولاسیون توسط رژیم منحوس طاغوت با نخست وزیری حسنعلی منصور افزود: منصور مزدور و ملعون در دوران نخست وزیری خود ضمن پذیرفتن این لایحه ننگین به اصل ولایت فقیه توهین کرد که همین امر خشم شهدای بزرگواری از جمله شهید بخارایی و سایر همرزمانش را در پی داشت که در پایان این راه به فیض شهادت نائل آمدند.
خطیب جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنانش به چهارم بهمن ماه اعلام حکومت نظامی در دوران نخست وزیری بختیار بی اختیار برای جلوگیری و ممانعت از ورود حضرت امام راحل به کشور اشاره کرد و گفت: با وجود اعلام حکومت نظامی در فرودگاه اما با ایستادگی ،قیام و حرکت خودجوش مردم انقلابی ایران اسلامی امام راحل به میهن عزیزمان ایران اسلامی وارد شد.
حجه الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به پایان دوره رئیس جمهوری آمریکا ( باراک اوباما ) و رفتن وی از کاخ سفید افزود: اوباما با جنایاتی بسیار سنگین و با کوله باری از گناه کاخ سفید را ترک کرد و جای خود را به رئیس جمهور جدید داد.
امام جمعه یاسوج گفت: جنایات و کشتن هزاران نفر از افراد بی گناه در کشورهایی از جمله افغانستان ،لیبی ،فلسطین اشغالی،سوریه ،عراق، لبنان و یمن تنها بخشی از جنایات اوباما در دوران ریاست جمهوری اش است.
وی با بیان اینکه برای ملت ایران اسلامی فرقی ندارد که چه کسی رئیس جمهور آمریکا شده افزود: آمریکا و سران آن همیشه استعمارگر و جنایتکار بوده به نوعی یا خود مستقیم در منطقه مرتکب جنایت شده و یا توسط رژیم های دست نشانده خود از جمله آل سعود در یمن و کشتن تنها بیش از ۶ هزار کودک بی گناه و رژیم نامشروع و غاصب اسرائیل در فلسطین اشغالی مرتکب جنایت می شوند.
خطیب جمعه یاسوج حادثه دلخراش آتش سوزی ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو در تهران را یادآور شد و گفت: این حادثه سه درس و پیام مهم برای مردم و مسئولان کشور داشته که یکی رعایت نکات ایمنی در ساختمان های دارای طبقات زیاد ،دوم همکاری و مشارکت مردم با نیروهای اتش نشانی و امدادرسان با راه بازکردن در مواقع اضطراری برای امدادرسانی سریع ،کاهش خسارات جانی و مالی و سوم اینکه باید قدردان مسئولان و نیروهای امدادی دلسوز و فداکار بود.
وی با گرامیداشت و تسلیت شهدای آتش نشان در این حادثه به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران اسلامی و بازماندگان این شهدا افزود: شهدای آتش نشان سوختند و جان باختند تا جان و حیات دوباره را به دیگران و همنوعان خود بازگردانند.
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Iran, Islamic Republic of
تشکر از نماینده پرتلاش شهرستان جناب حاج عدل هاشمی پور
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1