تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۱۸۷۲۱۱

زمین‌های کشاورزی یاسوج قربانی کارخانه‌های تیرچه و بلوک می‌شوند

۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد برخی درخواست‌ها مبنی بر احداث کارخانه تیرچه و بلوک در استان گفت: بهتر است اراضی کشاورزی را به خاطر احداث کارخانه تیرچه و بلوک هدر ندهیم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی در نشست کارگروه زیربنایی استان کهگیویه و بویراحمد اظهار کرد: این کارگروه یکی از کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای برنامه‌ریزی است که در حوزه‌های مختلف مانند طرح‌های مصوب برای روستا‌ها و شهر‌ها، طرح‌های هادی و تفضیلی و الحاق به محدود‌ه‌ها ابتدا باید در این کمیته بررسی شود.
وی افزود: با توجه به روند توسعه استان یکی از کارهایی که در این کمیته به طور مرتب بحث می‌شود طرح واگذاری زمین‌ها از عرصه منابع ملی به اراضی موردنیاز برای طرح‌های صنعتی و کشاورزی است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زمین‌های مرتبط با طرح‌های تولیدی صنعتی و کشاورزی که جواب همه استعلامات آن‌ها مثبت بوده در این کارگروه بررسی شده و در صورت تایید، برای تصویب نهایی به شورای برنامه‌ریزی ارسال می‌شوند.
نیک‌اقبالی افزود: معمولا در عرصه‌های منابع طبیعی با در نظر گرفتن این موضوع که طرح چه میزان می‌تواند به توسعه استان کمک کند روی آن بحث می‌شود و در عرصه‌های زراعی با سختگیری بیشتری موضوع بررسی می‌شود.
وی بیان کرد: امروز چند طرح بزرگ صنعتی از جمله پیش زمینه برای طرح‌های پایین‌دست پتروشیمی‌ها در گچساران و انتقال آب برای پتروشیمی دهدشت از طرح‌های مهم مورد بررسی بود و چند طرح گردشگری و چند طرح تولید تیرچه و بلوک و شن و ماسه و چند طرح در حوزه‌های گلخانه‌ای از جمله مصوباتی بود که در خصوص واگذاری زمین‌های آن‌ها موافقت اولیه صورت گرفت اما باید در شواری برنامه‌ریزی استان تصویب نهایی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

آقای وزیر! از کدام مردم حرف می‌زنید؟

مردمی که به سختی و یا قرض کردن ماه را به پایان می‌رسانند و به قول معروف صورتشان را با ...
1