تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۱۸۶۷۷۳

وقتی بانک‌ها به خانه‌دار شدن مردم اهمیت نمی‌دهند

۰
کبنا ؛نشست شورای مسکن کهگیلویه وبویراحمد به ریاست استاندار برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای بهسازی مسکن روستایی به کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت.
۴۶ میلیارد ریال تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافت
نیک اقبالی امروز  با بیان اینکه فاضلاب مسکن مهر دو شهرستان چرام و سی‌سخت مشکلات عدیده‌ای دارند، اظهار داشت: برخی از واحدهای مسکن مهر فاقد سند ملکی هستند که می‌طلبد اداره ثبت در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه مسکن روستایی فرصت مناسبی برای بازسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی است، عنوان کرد: پس از بروز سیل یا زلزله مدت زمان بسیاری می‌گذرد تا اعتبارات آن به بحران اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: در حالی  که بهسازی و بهسازی فرصت ارزشمندی است که تسهیلاتی را به صورت بلاعوض به متقاضیان پرداخت می کند.
نیک اقبالی با اشاره به اینکه مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان برای وام‌های بلاعوض پیش بینی شده است، افزود: تا کنون ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بانک کشاورزی تنها بانکی است که در این زمینه همکاری لازم را داشته است و ۸۱ درصد تسهیلات را پرداخت کرده ولی مابقی بانک‌ها کم لطفی داشتند.
وی با اشاره به اینکه ۴۵۷ مورد متقاضی به بانک صادرات جهت دریافت تسهیلات بهسازی معرفی شد، تاکید کرد: متاسفانه درصد پرداختی صفر درصد است و نحوه پرداخت تسهیلات بهسازی نگران کننده است.
۴۵ هزار واحد روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیازمند بازسازی/ عملکرد نگران‌کننده بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بازسازی مسکن
۴۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند بهسازی هستند که تاکنون بالغ بر ۵ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.
روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد دارای بافت فرسوده‌ای هستند که با توجه به زلزله‌خیز بودن استان و سایر بلایای طبیعی برای پیشگیری از وقوع فاجعه و کاستن از خطرات احتمالی این واحدها باید بهسازی و بازسازی شوند.
خوشبختانه این دغدغه مردم در روستاها توسط مسؤولان استانی پاسخ داده شده است و پرداخت وام‌های بلاعوض و اختصاص تسهیلات برای بازسازی و بهسازی واحدهای فرسوده روستایی در دستور کار مدیران استانی قرار گرفته است.
در این باره سهراب اصالت‌زاده معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار فارس گفت: ۴۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان نیازمند بهسازی و بازسازی هستند که حدود ۵ هزار واحد آن برای دریافت تسهیلات به بانک‌های استان معرفی شدند.
وی با اشاره به استقبال خوب برای بهسازی واحدهای فرسوده در مناطق روستایی گفت: استقبال مردم برای دریافت تسهیلات بهسازی مناسب و مطلوب بوده اما همکاری بانک‌ها ضعیف است که امیدواریم بانک‌ها نهایت تلاش خود را برای پرداخت تسهیلات انجام دهند.
این مسؤول بهسازی مسکن روستایی را فرصت مناسبی برای مناطق روستایی استان دانست و گفت: برای بهسازی هر واحد روستایی مبلغ ۲۵ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳ هزار بافت فرسوده در شهرستان گچساران است که بهسازی این بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد.
در ادامه پژمان نیک‌اقبالی گفت: بازسازی مسکن روستایی فرصت مناسبی است تا با استفاده از تسهیلات و وام‌های بلاعوض واحدهای روستایی بهسازی و بازسازی شوند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: وقتی سیل در استان رخ می‌دهد یا زلزله موجب خسارت به بافت‌ها و مناطق به خصوص مناطق روستایی می‌شود زمان زیادی طی می‌شود تا مبلغی برای جبران خسارات از مرکز اختصاص داده شود، لذا اختصاص تسهیلات فرصت ارزشمندی است که انتظار داریم از این فرصت به خوبی استفاده شود.
وی افزود: مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون وام بلاعوض برای بهسازی واحدهای روستایی در نظر گرفته شده که تاکنون ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان آن تختصیص یافته است.
نیک‌اقبالی پرداخت تسهیلات بهسازی وام روستایی به متقاضیان را نگران کننده دانست و افزود: به جزء بانک کشاورزی که تاکنون توانسته به ۸۱ درصد متقاضیان خود تسهیلات بهسازی پرداخت کرده سایر بانک‌ها عملکرد خوبی نداشتند و در این خصوص کم‌لطفی کردند.
نیک‌اقبالی اضافه کرد: به برخی بانک‌ها متقاضیان معرفی شدند اما پرداختی این بانک‌ها صفر بوده است که انتظار داریم بانک‌ها نهایت همکاری را داشته باشند.
در ادامه سید موسی خادمی در همین خصوص گفت: بانک‌ها موظف هستند به هر فردی که بنیاد مسکن برای دریافت تسهیلات بهسازی و بازسازی معرفی می‌کند، تسهیلات پرداخت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بنیاد مسکن باید یارانه به واحدهای روستایی پرداخت کند و همچنین بنیاد مسکن به متقاضیان یارانه ساخت و ساز پرداخت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1