تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۱۷۸۴۹۳

لزوم نظارت بر واحدهای تولیدی / رتبه نخست بهداشت و درمان نفت گچساران / ۲۵۰ طرح غیرفعال بویراحمد

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی استان خبر داد.
مهدی متقیان امروز در جمع خبرنگاران از تشدید نظارت از سوی کارشناسان و بازرسان اداره‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بر واحدهای تولیدی خبر داد.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد، استاندارد را ضامن سلامتی افراد جامعه دانست و گفت: استفاده از علامت استاندارد از ضروریات است و در صورت عدم استفاده برخی واحدها با آنها برخورد می‌شود.
این مسؤول از صدور و تمدید ۱۱۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان خبر داد و افزود: در سال گذشته تعداد ۲۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تمدید شد.
وی تصریح کرد: همچنین ۸۵ پروانه استاندارد دیگر محصولات صادر شد و کاربرد علامت استاندارد برای همه واحدهای تولیدی اجباری است.
این مسؤول گفت: یکی از وظایف سازمان استاندارد نظارت بر کیفیت واحدهای تولیدی انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است.
مدیرکل استاندارد استان عنوان کرد: در همین راستا گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه‌برداری از تولیدات اقدام می‌کنند و پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهایی که در طول سال نتوانند به رعایت استانداردهای تعیین شده در خط تولید بپردازند، تعلیق و باطل خواهند شد.
متقیان با هشدار به واحدهای تولیدی و عرضه‌کنندگان در استان افزود: کاربرد علامت استاندارد در تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاها اجباری است کالاهای بدون علامت استاندارد یا با کیفیت پائین‌تر از استاندارد ممنوع است.
مدیرکل استاندارد استان خاطرنشان کرد: تمام مراکز عرضه و فروش محصولات استاندارد اجباری کنترل می‌شوند تا از عرضه و فروش محصولات بدون علامت استاندارد جلوگیری شود.
رتبه نخست بهداشت و درمان نفت گچساران در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با اشاره به معاینات دوره‌ای کارکنان و خانواده‌های شرکت نفت و گاز گچساران در سال ۹۴ با ضریب پوششی بالای ۹۸ درصد گفت: این مرکز توانست رتبه نخست در سایر مناطق نفت‌خیز جنوب را کسب کند.
محسن تندر امروز در نشست مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و هیأت همراه با کارکنان بهداشت و درمان نفت این شهرستان به قدمت ۶۰ ساله خدمت‌رسانی به کارکنان و خانواده‌ بزرگ صنعت نفت در منطقه اشاره و اظهار کرد: این مرکز در این مدت در ارائه خدمات در امور درمانی پیشتاز بوده و میزان رضایتمندی هم نشان از تحقق اهداف پیش‌بینی شده است.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ادامه داد: در همین راستا معاینات دوره‌ای کارکنان و خانواده‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سال ۹۴ با ضریب پوششی بالای ۹۸ درصد انجام شد و این مرکز توانست رتبه نخست در سایر مناطق نفت‌خیز جنوب را کسب کرده و از رتبه ۲۰ به رتبه ۳ صعود نماید.
تندر گفت: کارکنان پرتلاش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با وجود پراکندگی جغرافیایی، صعب‌العبور بودن راه‌های مواصلاتی مناطق عملیاتی، شرایط بد آب و هوایی و قرار داشتن واحدهای عملیات و بهره‌بردار در چهار استان فارس، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به جمعیت ۱۵ هزار نفری زیرپوشش، خدمات ارزشمندی را ارائه می‌کند.
وی یادآور شد: کلینیک دندانپزشکی یکی از معضلات مهم و مشکلات اساسی کارکنان و خانواده صنعت نفت در منطقه از گذشته بوده که هم‌اکنون این کلینیک با فضای فیزیکی مناسب و تجهیزات به روز ضمن انجام خدمات و فعالیت‌های گسترده در امر پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان، با حداقل زمان انتظار، خدمات دندانپزشکی ارائه می‌دهد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تصریح کرد: در دو سال اخیر راه‌اندازی مرکز سلامت روان یکی از افتخارات این مرکز بوده که با تأمین فضای فیزیکی و تجهیزات لازم برای این مرکز، بالاترین و مطلوب‌ترین سطح ممکن در استان و منطقه جنوب کشور ارائه خدمت صورت می‌گیرد به طوری‌که از اعزام‌ها به شهرستان‌های شیراز، اهواز، اصفهان و تهران جلوگیری به عمل آمده است.
تندر افزود: همچنین با خرید و نصب دستگاه‌های DDR ، OPG، ماموگرافی، فیکو، C - ARM و سایر تجهیزات پیشرفته و مورد نیاز، ضمن جلوگیری از اعزام‌ها بسیاری از عمل‌های جراحی در همین مرکز انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: از دو سال پیش با هدف بهبود کیفی و کمی خدمات بر اساس استانداردهایی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی واحد اعتبارسنجی تشکیل شد.
تندر خاطرنشان کرد: همکاران بهداشت و درمان نفت گچساران در راستای دستیابی به اهداف سازمان و ارتقای کمی و کیفی خدمات تلاش مضاعف دارند و توانستیم در دو سال پیاپی، رتبه یک و برتر اعتبارسنجی را از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کسب نماییم.
تصویب بودجه تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی گچساران در هیأت مدیره شرکت ملی نفت
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: بودجه تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی نفت گچساران در هیأت مدیره شرکت ملی نفت به تصویب رسیده و به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.
حبیب‌الله سمیع امروز در جلسه با مسئولان و کارمندان بهداشت و درمان صنعت نفت این شهرستان اظهار کرد: هدف سازمان از ساخت بیمارستان در این مرکز ارائه خدمات مناسب و کیفی به کارکنان شریف صنعت نفت است.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ابراز کرد: در هیأت مدیره شرکت ملی نفت مصوب شد بودجه تکمیل این بیمارستان برای چهارماه آینده در اختیار شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار داده شود.
سمیع افزود: این شرکت موظف شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی نفت گچساران اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با اشاره به پیش‌بینی اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بیمارستان جدید صنعت نفت گچساران ادامه داد: باید با همکاری، هماهنگی و همفکری در راستای برطرف کردن برخی ایرادات فنی مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تلاش کرد تا این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهر‌ه‌برداری برسد.
سمیع خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه همکاران پرتلاش بهداشت و درمان نفت گچساران در فضایی مناسب‌تر می‌توانند به ارائه خدمات به خانواده بزرگ صنعت نفت بپردازند.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: سال گذشته هیئت مدیره سازمان مصوبه‌ای مبنی بر ترمیم ناوگان آمبولانس های موجود در مناطق داشته و با توجه به عملیاتی بودن، اهمیت منطقه و اعزام‌ها، گچساران از جمله مراکزی بوده که در این زمینه مشکلاتی دارد و ضمن لزوم برنامه‌ریزی لازم برای کاهش اعزام‌ها، به طور قطع یکی از اولویت‌های اصلی، این منطقه خواهد بود.
سمیع افزود: در زمینه ارائه خدمات، این مرکز با توجه به عملیاتی بودن منطقه و حضور شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، باید امکانات، تجهیزات و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که اورژانس‌ها تقویت شده تا در صورت بروز حادثه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن پوشش‌ و سرویس‌دهی مطلوب به مصدومان صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های سلامت‌محور و خدمات پیشگیرانه در سطح سازمان بسیار مورد اهمیت بوده و هدف سازمان پیشگیری از بیماری و کاهش هزینه‌های درمان بوده که در این راستا توجه به برنامه جامع طرح پیشگیری ضرورت دارد.
سمیع معتقد است به روز رسانی خدمات و برنامه‌های پیشگیرانه بیماری‌های غیرواگیر و در حوزه‌های مختلف، طب صنعتی، پزشک خانواده و طرح‌های پیشگیرانه در بهداشت و درمان صنعت نفت بسیار مورد تأکید بوده و لازم است با برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط لازم، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این‌که در حوزه‌ های بهداشتی ذکر این نکته ضروری است که سازمان تنها متولی درمان نبوده بلکه توجه و برنامه‌ریزی در بخش بهداشت از اولویت‌های سازمان است، یادآور شد: در این زمینه باید در اصلاح الگوی تغذیه و فعالیت بدنی نیز در بین شرکت‌های نفتی پیش‌قدم باشد و ضمن رعایت الگوهای لازم، سایر شرکت‌های نفت و گاز را در این مسیر راهنمایی کند.
سمیع استانداردسازی خدمت‌رسانی را متناسب با جمعیت طبی از اولویت‌های سازمان برشمرد و تأکید کرد: پیگیری خواسته‌های مدیران و جمعیت طبی تحت پوشش سازمان در راستای بهبود ارائه خدمات در نقاط مختلف کشور از اولویت‌های کاری بهداشت و درمان صنعت نفت است.
وی ادامه داد: باید بر اساس این جمعیت طبی برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد و با نگاه به طرح‌های توسعه‌ای نفت در مناطق، امکانات لازم را بر مبنای این شرایط در نظر گرفته و برای ساختار و پوشش مناسب خدماتی همکاران بزرگ صنعت نفت و خانواده‌های آنان اقدام شود.
تشریح اولویت‌های سال ۹۵ اداره میراث فرهنگی بویراحمد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بویراحمد اولویت‌های سال ۹۵ این سازمان را تشریح کرد.
محمد حسین‌زاده به برنامه‌ها و اولویت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی و گردشگری در راستای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی و رونق بخش گردشگری و صنایع‌دستی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
وی با بیان اینکه در سال جدید برنامه‌های مدونی در اجرای مطلوب سیاست‌های این دستگاه در دستور کار قرار دادیم، گفت: بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان، پیگیری تعیین حریم آثار تاریخی، ثبت آثار معنوی و مذهبی و تقویت آموزش در حوزه صنایع‌دستی از اولویت‌های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در سال ۹۵ است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بویراحمد دیگر اولویت‌های سال جاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بویراحمد را احیای رشته‌های منسوخ شده از جمله سیاه چادر، گچمه، نی‌چیت و دیگر رشته‌های در معرض خطر عنوان کرد و گفت: پیگیری نشان ملی صنایع دستی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان، پیگیری ایجاد بازارچه صنایع‌دستی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اولویت‌های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان است.
حسین‌زاده اذعان کرد: در سال ۹۴ سه رشته سفره سنتی، میخک و میلو و سازه‌های سنتی نشان ملی دریافت کردند به همین منظور برنامه داریم در سال جاری نشان ملی صنایع‌دستی را به ۱۰ مورد برسانیم.
وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن شهرستان و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن اذعان کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جذب گردشگران موثر خواهد بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بویراحمد بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری در جاذبه‌های گردشگری شهرستان بویراحمد تاکید کرد و گفت: امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری زمینه جذب بیشتر مسافران و گردشگران را فراهم کنیم.
اختصاص ۴۵ میلیارد ریال اعتبار به ۲۵۰ طرح غیرفعال بویراحمد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته حمایت از ۲۵۰ طرح غیرفعال در بویراحمد را در دستور کار قرار دادیم، گفت: بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زودبازده راکد شهرستان در سال گذشته اختصاص داده شد.
سید غفار عوض‌زاده با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: تحقق شعار سال نیازمند عزم جدی و برنامه‌ریزی مدون مدیران و مسئولان است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بویراحمد اذعان کرد: اداره کار شهرستان در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‎های اقتصاد مقاومتی در این راستا گام‌های موثری برداشته است.
عوض‌زاده با اشاره به برنامه‌های مهم اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان بویراحمد در خصوص تحقق شعار سال و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی کارگروه اقتصادی به منظور حمایت از طرح‌های اقتصادی را از سال گذشته فعال کردیم.
این مسؤول ادامه داد: طرح‌های غیرفعال و راکد را از طریق تسهیلات سرمایه در گردش فعالیت آن‌ها را شروع کردیم.
عوض‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه در سال گذشته حمایت از ۲۵۰ طرح غیرفعال در بویراحمد را در دستور کار قرار دادیم و تسهیلات لازم را به آن‌ها ارائه کردیم، گفت: بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زودبازده راکد و غیر فعال شهرستان در سال گذشته اختصاص داده شد.
وی بیان کرد: عمده طرح‌های غیرفعال و راکد در شهرستان شامل پرورش مرغ بومی، پرورش شترمرغ، قارچ، کارگاه‌های ریسندگی و بافندگی و صنایع تبدیلی و لبنی هستند که مورد حمایت قرار گرفتند.
عوض‌زاده خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که در شهرستان بویراحمد توجیه اقتصادی دارند نسبت به شروع مجدد طرح‌های نیمه فعال و راکد اقدام خواهیم کرد و تسهیلات لازم را ارائه می‌دهیم.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مزرعه پرورش شترمرغ در شهرستان بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح توجیه اقتصادی دارد کارگروه اقتصادی حمایت‌‌های لازم را از این طرح خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهداشت گچساران
Iran, Islamic Republic of
مدیر شبکه بهداشت زودتر از خواب بیدار شو !!
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1