تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۱۷۲۳۳۹

رونمایی از بزرگ‌ترین ماشین چوبی ایران در گچساران + تصاویر

۴
۰
کبنا ؛بزرگترین ماشین چوبی ایران امروز در شهرستان گچساران رونمایی و نصب شد.


ماشین چوبی

 امروز با حضور شهردار و اعضای شورای شهر گچساران، بزرگ ترین ماشین چوبی ایران در این شهرستان رونمایی و نصب شد.
طراح این ماشین چوبی فردین کریمی شهروند گچسارانی بوده و این ماشین چوبی در بوستان لاله «پارک  دوستی» شهرستان گچساران جهت بازدید شهروندان و مسافران و گردشگران نصب شد.
شهردار گچساران در این آئین با تبریک سال نو، اظهار داشت: نصب این ماشین چوبی که بزرگ ترین ماشین چوبی در ایران بوده، یک نماد و منظر خوبی در شهرستان بوده است.

اردلان زینل‌زاده با اشاره به اینکه گچساران شهری بوده که در مسیر مسافران و گردشگران نوروزی قرار دارد، افزود: گچساران یکی از شهرهایی بوده که در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی بسیاری است.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان گچسارانی و مسافران و گردشگران نوروزی می‌توانند در بوستان لاله «پارک دوستی» شهر این ماشین چوبی را که توسط یک شهروند گچسارانی ساخته شده را مشاهده کنند.
شهردار گچساران با تقدیر و تشکر از فردین کریمی طراح این ماشین چوبی، گفت: شهرداری گچساران از طرح‌هایی که به نمای هر چه بهتر زیبایی شهر کمک کند، استقبال می‌کند.
زینل‌زاده با اشاره به اینکه طراح این ماشین چوبی نشان داد و اثبات کرد که جوانان گچسارانی از توانایی‌های بالایی برخوردار هستند، افزود: اگر جوانان ما بخواهند می‌توانند چنین طراحی‌هایی داشته باشند.

وی با اشاره به هزینه ساخت این ماشین چوبی، اظهار داشت: این طرح جزو طرح‌های منحصر به فردی بوده و قیمت آن توافقی است ولی براساس میزان چوب مصرف شده و ساعت و روزهایی که طراح آن مشغول ساخت آن بوده، هزینه آن بین ۳۵۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون ریال است.
شهردار گچساران ابراز کرد: شهرداری گچساران از این طرح‌ها استقبال می‌کند و امیدواریم این طرح‌ها نما و زیبایی خاصی به شهرستان گچساران دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
از بس چی عجیبیه که ایگیت بزرگ ترین . مثلا که چه . و درد چه ایخره
بنفشه
Iran, Islamic Republic of
سلام کاش در این زمانه که طبعیت و محیط زیست زیر ضربات پی در پی تبر بی مسئولیتی و بی تدبیری ما و مسئولین هر روز نابودتر می شود از چوب مجسمه نمی ساختیم...
عمر این سازه توی هوای باز کمتر از چند سال خواهد بود
به نظرم سازنده این ماشین چوبی برای جبران اشتباه خود چند هزار درخت بکارد تا بخشیده شود
امین
Iran, Islamic Republic of
من هم به عنوان یک شهروند سی سختی که این موضوع زیاد ارتباطی بهش نداره، از این نماد که من رو یاد اولین ماشینی میندازه که قبل از انقلاب صنعتی انگلستان در گچساران اختراع شد و بعدأ انگلستان و بقیه اروپا ازش استفاده کردن تشکر می کتم.
بالاخره وقتی می گیم نماد یعنی باید یادآور یه جریانی یا چیزی باشه، میشه بگین این نماد یادآور چیه؟ البته نماد قطع درختان جنگل میتونه باشه.
به هر حال اون کسی که اینو ساخته زحمت کشیده و هنرمند بوده ولی ای کاش یه چیزی با یه موادی ساخته بود که یادآور فرهنگ یا تاریخ مردم گچساران باشه.
عیسی نورمحمدی
Iran, Islamic Republic of
دست همگی درد نکنه خیلی جالبه
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1