تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۱۵۴۳۹۷

ثبت‌نام بیمه تکمیلی ایثارگران / مهم‌ترین تخلف انتخاباتی در بویراحمد / اشتغال ۳ هزار نفر در شهرک صنعتی گچساران/ نهضت آسفالت/ واردات نهال ممنوع

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
اجرای ده‌ها مسابقه ورزشی ویژه دهه‌فجر در شهرستان‌های ۸‌گانه کهگیلویه و بویراحمد
رئیس هیئت ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ده‌ها مسابقه ورزشی ویژه دهه‌فجر در شهرستان‌های ۸‌گانه این استان خبر داد.
محمدعلی رهامی عصر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های فرهنگی، ورزشی ویژه دهه‌فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
این مسئول ادامه داد: دهه فجر فرصتی است تا از همه توان خود برای برگزاری برنامه‌های متنوع که در شأن این دهه مبارک است استفاده کرده و دستاوردهای خود را در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه ورزش اطلاع‌رسانی کنیم.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه در تعداد هشت شهرستان استان برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و ورزشی تدارک دیده شده است، افزود: در شهر یاسوج همایش‌های پیاده‌روی برگزار خواهد شد.
وی گفت: تجلیل از پیشکسوتان ورزشی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود و مسابقات مختلف و مفرح ورزشی از جمله طناب‌کشی برای آقایان و بانوان و مسابقات آمادگی جسمانی برگزار می‌کنیم.
برگزاری جشنواره برفی و حضور در این جشنواره و برگزاری مسابقاتی در رشته‌های مختلف از جمله شطرنج و بدمینتون از دیگر برنامه‌های ورزشی هیئت ورزش‌های همگانی استان در شهر یاسوج است که رهامی به آن اشاره کرد.
رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان گفت: در شهرستان‌های دیگر نیز مسابقاتی برگزار می‌شود از جمله در گچساران و دهدشت که مسابقات طناب‌کشی، تنیس روی‌میز، بدمینتون و فوتسال را خواهیم داشت.
وی از عطرافشانی گلزار شهدا توسط ورزشکاران و حضور در نماز جمعه و دیدار با خانواده شهدا به عنوان دیگر برنامه‌هایی یاد کرد که در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

تمدید مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تا پایان دی‌ماه
معاون درمان امور ایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمد از تمدید مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی ایثارگران تا ۳۰ دی‌ماه خبر داد.
به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد، معاون درمان امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد از تمدید مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی ایثارگران تا ۳۰ دی‌ماه خبر داد.
محمد گودرزی با اعلام این خبر افزود: آن دسته از ایثارگرانی که تاکنون برای استفاده از بیمه تکمیلی ثبت‌نام نکرده‌اند تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۳۰ دی‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر استان که در آن دارای پرونده هستند، تقاضای خود را برای استفاده از بیمه تکمیلی ارائه کنند.
وی با بیان اینکه ایثارگرانی که پیش از این از بیمه تکمیلی استفاده می‌کردند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند تأکید کرد: درخواست ثبت‌نام در بیمه تکمیلی تنها برای آن گروه از ایثارگرانی که تا پیش از این در لیست بیمه‌های تکمیلی قرار نداشتند، ضروری است و سایر ایثارگران که از این خدمات بیمه‌ای بهره می‌بردند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند.
معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تصریح کرد: آن دسته از ایثارگرانی که بیمه درمانی آن‌ها از طریق بیمه نیروهای مسلح انجام‌شده است، لازم است تا برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی به دفا‌تر بیمه‌ای نیروهای مسلح مراجعه کنند.

مهم‌ترین تخلف انتخاباتی در شهرستان بویراحمد راه‌اندازی کاروان است
فرماندار بویراحمد گفت: تخلف تبلیغاتی که مهم‌ترین آن همین بحث راه‌اندازی کاروان است به وضوح در همه قوانین و آیین‌نامه‌ها اعلام شده، اما توسط بسیاری از نامزدهای انتخابات رعایت نمی‌شود.
به نقل از روابط عمومی فرمانداری بویراحمد، عصر امروز دومین جلسه تبیین وظایف نامزدهای انتخاباتی با حضور فرماندار بویراحمد، دادستان، اعضای ستاد اجرایی، نظارت و نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا برگزار شد.
به گزارش فارس؛ در این نشست محمدکاظم نظری ضمن ارائه توضیحات لازم در خصوص قانون تبلیغات انتخابات گفت: این دوره از انتخابات می‌تواند متفاوت از سایر دوره‌های انتخابات باشد.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: چراکه با گسترش امکانات و فضای مجازی شاهد انتشار اخبار و اطلاعات یا حتی شایعه‌پراکنی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن خواهیم بود که اگر درست از این امکانات استفاده نشود، تهدید جدی به حساب می‌آید.
فرماندار بویراحمد گفت: باید تمام تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی را تبدیل به فرصت کنیم.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه تمام قوانین جمهوری اسلامی نشأت گرفته از شرع مقدس اسلام است گفت: تخلف از این قوانین هم مغایرت با شرع دارد لذا همه باید حرمت آن را نگه دارند.
وی با اشاره به برآورد ناظران بر انتخابات گفت: واقعیت این است که تخلف تبلیغاتی که مهمترین آن همین بحث راه‌اندازی کاروان است به وضوح در همه قوانین و آیین‌نامه‌ها اعلام شده ولی توسط بسیاری از نامزدهای انتخابات رعایت نمی‌شود.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه تاکنون وظیفه مجریان و ناظران بر انتخابات دعوت به قانون بوده است از همه نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواست برای بایدها و نبایدهای انتخاباتی اهمیت قائل شوند.
در این نشست تراکت‌هایی شامل قوانین موضوعه در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبلیغات انتخابات و همچنین بایدها و نبایدهای آن از دیدگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در اختیار نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳ هزار نفر در شهرک صنعتی گچساران
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از یک‌ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی گچساران به صورت مستقیم و سه برابر این رقم به صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.
مجید محنایی عصر امروز طی بازدیدی از شهرک‌های صنعتی امامزاده جعفر (ع) و شهرک صنعتی گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف از این بازدید بررسی سریع و روشن از واحدهای تولیدی در شرایطی است که از لحاظ اقتصادی امکان احداث طرح جدید اقتصادی وجود ندارد.
وی افزود: این امر می‌طلبد که واحدهای تولیدی و صنعتی کنونی از مرحله رکود خارج شده و مشکلات اقتصادی این واحدها برای رفع موانع به صورت ویژه بررسی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رفع مشکلات مالی و افزایش ظرفیت اسمی تولید واحدهای تولیدی باید در دستور کار قرار گیرد.
محنایی بیان کرد: از ابتدای امروز با مجموعه مدیران و مسئولان مرتبط با واحدهای صنعتی از شهرک‌های صنعتی امامزاده جعفر (ع) و شهرک صنعتی چاربیشه گچساران بازدید شد.
وی یادآور شد: در شهرک صنعتی گچساران حدود ۱۰۰ واحد تولیدی وجود دارد که افزون بر ۴۷ درصد از این واحدها فعال بوده و ۳۳ درصد راکد یا نیمه فعال و ۲۰ درصد نیز در حال ساخت است.
محنایی افزود: افزون بر یک‌ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی گچساران به صورت مستقیم و سه برابر این رقم به صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار کهگیلویه و بویراحمد مسائل مدیریتی، نقدینگی، سرمایه در گردش و سرمایه ثابت را از جمله عناوین مشکلات کنونی برخی از واحدهای تولیدی در گچساران عنوان کرد.
محنایی خاطرنشان کرد:در این راستا طی بازدید صورت گرفته قول مساعد رفع بخشی از مشکلات مالی داده شد و بخش دیگر نیز در کارگروه رفع موانع تولید با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد یا معاونان وی بررسی می‌شود.
وی ادامه داد: طرح بهنوش از دیگر طرح‌های صنعتی خارج از شهرک صنعتی گچساران مورد بازدید قرار گرفت که طرح توسعه‌ای این کارخانه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
محنایی طرح روغن‌کشی را از دیگر طرح‌های بزرگ خارج از شهرک صنعتی گچساران عنوان کرد و افزود: این طرح نیز با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد تومان در ۱۰ هکتار در حال ساخت است.

پیش‌بینی صادرات ۲۰ میلیون دلاری کهگیلویه و بویراحمد برای سال ۹۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۹ ماه امسال افزون بر ۷ میلیون دلار انواع کالاهای تولیدی به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شده است.
داریوش دیودیده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد استعداد و پتانسیل مطلوبی در خصوص تولید برخی کالاها دارد، افزود: کهگیلویه و بویراحمد استانی چهارفصل بوده که در این استان قابلیت‌های خوبی در فصول مختلف برای تولید برخی کالاها وجود دارد.
وی با اشاره تولید و صادرات برخی کالاها از کهگیلویه و بویراحمد به دیگر کشورها افزود: امسال و طی ۹ ماه نخست سال افزون پنج‌هزار و ۴۰۰ تن کالای تولیدی به ارزش ریالی هفت میلیون دلار به خارج کشور صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کالاهای صادره به کشورهای اروپایی از جمله آلمان، سوئد و ایتالیا و آسیایی افغانستان بوده است.
دیودیده تصریح کرد: عصاره و پودر برخی گیاهان، گیاهان دارویی و موکت از جمله کالاهای صادره به خارج از کشور از مبدأ کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با اشاره به برخی تحولات پیش‌بینی شده پس از اجرای برجام گفت: پیش‌بینی ما برای سال آینده از صادرات کالاهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور افزون بر ۲۰ میلیون دلار است.

۷۵مدرسه تک دانش آموزی در کشور وجود دارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۵مدرسه تک دانش آموزی در کشور وجود دارد.
محمد دیمه ور در جمع خبرنگاران افزود: راه اندازی مدارس یک دانش آموزی بیانگر توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر سوادآموزی و همت دولت در افزایش پوشش تحصیلی است.
وی اظهارکرد: در یک برنامه جامع، مدارس کوچک راه اندازی و مدارس کم جمعیت تجمیع می شوند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدارس یک دانش آموزه در سال گذشته۱۱۰مورد بود که با اجرای این طرح کاهش یافت.
دیمه ور تصریح کرد: از ۱۳ میلیون و۵۰۰هزار دانش آموز کشور ۷میلیون و۴۵۰ هزار در دوره ابتدایی و در۶۱ هزار مدرسه تحصیل می کنند.۳۸۰ هزارفرهنگی امر تحصیل آنها را برعهده دارند.
وی اضافه کرد: هم اکنون پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۹۸٫۵ درصد است که بین کشورهای غرب آسیا رتبه اول را داریم.

تحقق ۱۳۰۰ درصدی آسفالت معابر روستایی کهگیلویه و بویراحمد/ اجرای نهضت آسفالت با قیر رایگان دولت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تحقق ۱۳۰۰ درصدی آسفالت معابر روستایی این استان خبر داد.
سید موسی خادمی امشب در جمع خبرنگاران به برخی از دستاوردهای دولت در طول دو سال اخیر در این استان و تحقق برنامه تدوین شده تا پایان سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ پیش‌بینی ما این بود که در استان باید ۹۸ کیلومتر بزرگراه داشته باشیم که اکنون ۹۳ کیلومتر بزرگراه داریم و با این تفاسیر به ۹۵ درصد از خواسته‌های خود دست یافته‌ایم.
مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بحث آسفالت راه‌های روستایی قرار بود دو هزار و ۱۶۸ کیلومتر آسفالت راه روستایی داشته باشیم که یکهزار و ۹۴۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی محقق شده و ۹۰ درصد تحقق برنامه داریم.
خادمی گفت: در بحث احداث راه‌های اصلی قرار بود در استان ۵۹۳ کیلومتر راه اصلی احداث شود که به عدد ۵۱۶ کیلومتر رسیده‌ایم و ۸۸ درصد برنامه محقق شده است.
وی افزود: آن چه که طراحی کرده‌ایم برای پایان سال ۹۴ است و این عددها تا پایان ۹ ماهه اول امسال است.
این مسئول به سایر ارقام اشاره کرد و گفت: در احداث باغات برنامه این بود که در استان ۴۱ هزار و ۲۵۰ هکتار باغ احداث شود که الان ۴۳ هزار و ۲۵۰ هکتار داریم که بیش از ۱۰۵ درصد تحقق داریم.
خادمی در همین خصوص به آماری دیگر اشاره کرد و گفت: در ضریب مکانیزاسیون قرار بود این ضریب ۹۹ صدم باشد که الان ضریب ما ۱٫۰۶ است که بیش از برنامه محقق شده است.
مسئول ارشد اجرایی استان بیان کرد: در بحث آبیاری تحت فشار و شبکه‌های اصلی آبیاری قرار بود ۱۳ هزار و ۸۵۰ هکتار آبیاری نوین داشته باشیم که اکنون به ۱۴ هزار و ۸۵۰ هکتار رسیده‌ایم که ۱۰۷ درصد افزایش را شاهدیم.
خادمی گفت: در بحث آسفالت معابر روستایی که کار بسیار خوبی است بیش از ۲۰۰ روستای استان با مشارکت بسیار خوبی که شکل گرفته و قیر رایگانی که دولت در اختیار استان‌ها قرار داده این کار در حال انجام است.
وی افزود: در این فعالیت زیرسازی توسط دهیاری انجام می‌شود و آسفالت از طریق قیر رایگان انجام می شود که ۷۰ میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است.
این مسئول گفت: حدود هزار و ۳۰۰ درصد تحقق آسفالت معابر روستایی داشته‌ایم و در آسفالت معابر شهری ۱۹۶ درصد رشد داشته‌ایم.
خادمی گفت: در احداث پارک‌های ورزشی روستایی ۲۵۰ درصد رشد داشته‌ایم و همچنین در طرح تحول سلامت قرار بود که تعداد پزشک‌های متخصص و فوق تخصص تا پایان سال در استان ۲۵۵ نفر باشد که الان ۲۳۷ نفر پزشک داریم که ۹۷ درصد برنامه محقق شده است.
وی اظهار کرد: در ابتدای دولت طراحی کردیم که در حوزه خدمات درمانی کمترین نیاز را به استان‌های همجوار داشته باشیم که این کار به خوبی انجام شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه گفت: حدود ۴۰ خدمت باید در بیمارستان‌های استان ارائه می‌شد که الان ۲۷ خدمت در بیمارستان‌های استان تحقق پیدا کرده و فقط ۱۳ خدمت باقی مانده است.
خادمی گفت: بحث‌هایی مثل ای‌.سی‌.یوی بزرگسالان در یاسوج، ای‌.سی‌.یوی نوزادان در گچساران و بخش جراحی مغز و اعصاب در دهدشت شکل گرفت و جراحی قلب در یاسوج افتتاح می‌شود و ام‌.ار‌.ای و سی‌.تی.اسکن در یاسوج و گچساران و دهدشت اضافه می‌شود.
وی گفت: در بحث گازرسانی تعداد روستاهای دارای گاز که طراحی کرده بودیم در سال ۹۴ به تعداد ۴۶۷ روستا بود که الان به ۵۱۸ روستا رسیده و ۱۱۰ درصد افزایش را شاهدیم.
خادمی با بیان این که با شعارهای خطی و جناحی دیگر نمی‌توان این حرف‌ها را بیان کرد، افزود: امروزه آمار گویای همه چیز است.
وی گفت: ادعا نمی‌کنیم که در برنامه به هر چیز خواستیم رسیده‌ایم اما باید به هر حال برنامه طراحی کرد و همه امور را در برنامه‌ها کنترل کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع نسبت به آن چه که طراحی کردیم تحقق‌ها خوب است علی‌رغم این که وضعیت مالی آن چنان که می‌خواستیم نبوده است.

واردات نهال به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وارد کردن نهال از مکان‌های نامطمئن خیانت به کشاورزان این استان است، گفت: مدیران و کارشناسانی متخلف در این حوزه به کمیته تخلفات اداری معرفی می‌شوند.
جعفر گوهرگانی در ستاد داشت غلات و توسعه و اصلاح باغات کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان در حوزه باغبانی جوان است ولی با وجود همین جوانی از سال ۷۳ که باغداری به صورت جدی شکل گرفت، متأسفانه حرف‌ها و دردهای کشاورزان تغییر نکرده به طوری که همان حرف‌هایی که در آن ساله‌ها از باغداران می‌شنیدیم اکنون نیز می‌شنویم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت موجود را علی‌رغم توسعه باغات و رشد نسبی، نشانه خوب کار نکردن متولیان بخش کشاورزی دانست و افزود: همه همت ما در این حوزه باید این باشد که باغداری را اقتصادی، تولید را افزایش و فضای کار و باغداری را زنده، پویا و بانشاط کنیم.
وی گفت: بدون شک این مهم با استفاده از نهال‌های سالم و شناسنامه‌دار است و سیاست ما از ابتدای مسئولیت تاکنون این بوده که حتی اگر یک متر باغ هم احداث نشود ولی در هر رقمی که نهال آن در درون استان وجود دارد، از بیرون استان وارد نشود.
گوهرگانی با اشاره به مصادیقی از ورود غیرلازم نهال به این استان ادامه داد: برخی برای خود دکان باز کردند و من از همه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های هشت‌گانه کهگیلویه و بویراحمد، کارشناسان و همه دست‌اندرکاران می‌خواهم که این دکان را برای همیشه جمع کنند که در غیر این صورت متخلفین به کمیته تخلفات اداری معرفی و حتی انفصال از خدمت نیز در انتظار آنان است.
وی با بیان اینکه هر کسی دلسوز باغداری این استان است از تقویت نهالستان‌های همین استان و احداث نهالستان‌های جدید حمایت کند، تصریح کرد: آوردن نهال از بیرون استان که هیچ تضمینی برای سلامت آن‌ها وجود ندارد، نه تنها دلسوزی نیست بلکه خیانت است.
متولی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: برای نهال‌های هسته‌داران، دانه‌داران و مرکبات هیچ نیازی به واردات از بیرون استان نداریم ولی اگر بخواهیم گونه جدیدی مانند گل محمدی را در این استان توسعه دهیم با تشخیص و رأی کمیته نهال سازمان جهاد کشاورزی، می‌توان از نهالستان‌های دارای گواهی سلامت وارد کرد.
گوهرگانی تصریح کرد: اگر باغی احداث نکنیم بهتر است از اینکه نهال‌هایی وارد کنیم که چهار سال دیگر با وجود زحمات و هزینه‌های یک باغدار متوجه شویم که این نهال‌ها مشکل دارند.
وی به روی دیگر سکه هم اشاره کرد و ابراز داشت: اگر هم کشاورزی خودش اصرار دارد از بیرون استان نهال وارد کند، با تصویب کمیته فنی بذر و نهال و تأیید گواهی بهداشتی و سلامت نهالستان مبدأ، می‌تواند این کار را بکند ولی باید بداند که از حمایت‌های این سازمان از مراحل حفر گودی تا هزینه نهال و سایر مراحل محروم خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بر حمایت از بذر و نهال تولیدی این استان تأکید کرد و گفت: وقتی در این استان نهال باکیفیت، سالم و مطمئن وجود دارد کدام عقل سلیم است که رأی بر واردات نهال‌هایی کنیم که باغبانی این استان ضررهای زیادی از آن دیده و اطمینانی از سلامت آن‌ها نیست.
۴۱ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 
۷۵مدرسه تک دانش آموزی در کشور وجود دارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۵مدرسه تک دانش آموزی در کشور وجود دارد.
محمد دیمه ور در جمع خبرنگاران افزود: راه اندازی مدارس یک دانش آموزی بیانگر توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به امر سوادآموزی و همت دولت در افزایش پوشش تحصیلی است.
وی اظهارکرد: در یک برنامه جامع، مدارس کوچک راه اندازی و مدارس کم جمعیت تجمیع می شوند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدارس یک دانش آموزه در سال گذشته۱۱۰مورد بود که با اجرای این طرح کاهش یافت.
دیمه ور تصریح کرد: از ۱۳ میلیون و۵۰۰هزار دانش آموز کشور ۷میلیون و۴۵۰ هزار در دوره ابتدایی و در۶۱ هزار مدرسه تحصیل می کنند.۳۸۰ هزارفرهنگی امر تحصیل آنها را برعهده دارند.
وی اضافه کرد: هم اکنون پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۹۸٫۵ درصد است که بین کشورهای غرب آسیا رتبه اول را داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

چپ
Iran, Islamic Republic of
بعد از تاج با شریفی نفستان را می گیریم آرزوی مجلس را به گور می برید
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
با غات ما در منطقه دیل -مارین - اسپر - آرو ..از سال ۵۶ ۱۳ احداث شده اند جناب مدیر کل شما هیچوقت کشاورزی این منطقه را به حساب نیاوردید و به آنها کمک نکردید این دنیا که کسی نیست از شما بپرسد تا ببینم قیامت چه داری بگویی
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1