تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۱۱۶۸۶۹

خروجی جلسات کهگیلویه و بویراحمد مثبت نیست

۱
۰
کبنا ؛مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ساماندهی جلسات و کارگروه های مختلف در استان تاکید کرد و گفت: بسیاری از جلسات و نشست ها کم محتوا و فاقد خروجی عینی، مثبت، قابل محسوس و مشخصی در جهت گره گشایی از مشکلات و توسعه این استان است.
سید محمد موحدپور روز دوشنبه در نشست ساماندهی جلسات، کارگروه ها و شوراهای مختلف در کهگیلویه وبویراحمد بااشاره به ضمن نقاط ضعف تشکیل جلسات و کارگروه های مختلف بر ارایه راهکارهای اصولی برای خروج از چالش های موجود تاکید کرد.
موحدپور یکی از ضعف های اساسی در این زمینه را اجرایی نشدن مصوبات برخی جلسات و شوراها ذکر کرد.
وی تصریح کرد: بارها اتفاق افتاده که دستگاهی با وجود گذشت بیش از یک ماه از نشست یک کارگروه تخصصی ولی هنوز مصوبه مربوط به دستگاه مربوطه را اجرایی و عملیاتی نکرده است.
موحد پور نحوه زمان بندی جلسات و کارگروه های مختلف در دو مقطع شش ماهه از سال و همراهی و مشارکت ضعیف دستگاه ها در این راستا را از دیگر مشکلات و چالش های موجود در برگزاری نشست ها و جلسات متعدد در استان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه جلسات، کارگروه ها و شوراهای مختلف در استان با محوریت دفتر حوزه استانداری انجام می شود ،خواستار همراهی و مشارکت بیشتر دستگاه های مختلف برای ساماندهی و برنامه ریزی اصولی در این راستا شد.
وی تداخل جلسات، سردرگمی اعضا بویژه خبرنگاران و رسانه ها برای حضور و پوشش خبری جلسات را از دیگر مشکلات و چالش های مهم در این زمینه دانست.
موحد پور اظهار کرد: خبرنگار باید برای حضور و پوشش خبری، یا اینکه جلسه و کارگروهی محرمانه و امنیتی است از قبل مطلع باشد.
وی گفت: در این راستا دبیرکارگروه و یا جلسه باید اطلاع رسانی و هماهنگی لازم را با مدیرکل دفتر استاندار و حوزه روابط عمومی استانداری حداقل یک روز قبل از برگزاری نشست انجام دهد.
موحدپور از تدوین شیوه نامه اجرایی تشکیل جلسات ، کارگروه ها و شوراهای مختلف از سوی معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی و دفتر حوزه استانداری خبر داد و گفت: این شیوه نامه نیز بزودی در شورای اداری استان مطرح و به تصویب خواهد رسید.
وی اظهار کرد: با اجرا و عملیاتی کردن این شیوه نامه بسیاری از چالش ها و مشکلات موجود در نحوه برگزاری جلسات مرتفع خواهد شد.
موحود پور اظهار کرد: این شیوه نامه پس از تصویب و ابلاغ به دستگاه های مختلف به عنوان یک راهبرد و استراتژی مشخص در زمینه ساماندهی ونظم بخشی به نحوه تشکیل جلسات، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
جلسه ای برای ساماندهی جلسات
شیوه نامه اجرایی تشکیل جلسات در کهگیلویه وبویراحمد تدوین شد
با تاکید ویژه استاندار کهگیلویه وبویراحمد مبنی بر ساماندهی فرایند برگزاری منظم و با محتوای نشست ها، کارگروه ها و شورای های مختلف سرانجام شیوه نامه اجرایی نحوه تشکیل جلسات در این استان تهیه و قرار است بزودی در شورای ادارای استان نیز به تصویب برسد.
این شیوه نامه در ۱۰بند ازسوی معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی ، دفتر حوزه مدیرکل استانداری و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهیه و طراحی شده است.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هدف از تهیه این شیوه نامه را در وهله نخست ساماندهی،نظم بخشی و حذف برخی جلسات و کارگروه های اضافی و موازی با هم اعلام کرد.
مجید محنایی روز دوشنبه در نشست ساماندهی تشکیل جلسات، شوراها و کارگروه های مختلف در کهگیلویه وبویراحمد افزود: اساس و چارچوب این شیوه نامه اجرایی برگرفته از شورای برنامه ریزی و توسعه استان و برخی قوانین و مقررات حاکمیتی از سوی نهاد ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه ها و سازمان های ملی است.
وی با بیان اینکه مخالفت ها و انتقادهای شدیدی ازنحوه برگزاری جلسات و کارگروه های مختلف استان از سوی مسوولان، اعضای جلسات ،مدیران اجرایی و حتی رسانه های جمعی وجود داشت، افزود: تدوین این شیوه نامه تا حدود زیادی موجب رفع موانع و معضلات موجود خواهد شد.
محنایی تصریح کرد: بر اساس این شیوه نامه دبیر هر کارگروه، جلسه و شورایی موظف است ضمن هماهنگی، رعایت قوانین و پرهیز از تداخل احتمالی و با دقت و ظرافت برنامه زمانبندی کارگروه مربوطه خود را در دو بازه زمانی شش ماهه به استانداری ارسال کند.
وی تصریح کرد: برنامه زمانبندی نهایی سالانه در دو مقطع (شش ماهه) اسفند و شهریور از طریق دفتر حوزه مدیرکل استانداری به روسا و دبیران کارگروه ها اعلام خواهد شد.
محنایی با اشاره به دیگر بندهای اجرایی این شیوه نامه، گفت: دعوت نامه جلسات نیز باید یک هفته قبل از زمان جلسه توسط دبیران مربوطه تهیه و همراه با مستندات ضروری برای اعضا ارسال شود.
وی ابراز داشت: یکی از مهمترین بندهای اجرایی این شیوه نامه و با توجه به تاکید استاندار، دبیران شوراها و کارگروه ها مکلف هستند تصمیlات و مصوبات اتخاذ شده در هر جلسه را بلافاصله در همان نشست تایپ و ضمن قرائت مصوبات، صورتجلسه نیز به امضای اعضای حاضر برسد.
محنایی تاکید کرد: مصوبات جلسات نیز حداکثر یک هفته پس از تشکیل جلسه توسط دبیر مربوطه برای اعضا و دستگاه های عضو کارگروه و شورا ارسال شود.
وی گفت: بر اساس این شیوه نامه همچنین اعضای شورا و کارگروه های تخصصی باید خود در جلسه حضور یابد و در صورت عدم امکان حضور مدیر و اعضای رسمی، نماینده تام الختیار و ثابت وی با هماهنگی رییس کارگروه و معرفی نامه کتبی در جلسه حضور یابد.
این شیوه نامه قرار است بزودی در جلسه شورای اداری استان مطرح و پس از تصویب برای اجرا و عملیاتی کردن آن به همه دستگاه های مختلف اجرایی استان ارسال شود.
 
 
-----------------------
حمید جهان
----------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
آش آنقدر شور شده که صدای آشپز هم درآمد !!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1