تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۴۷۰۴۲۲
مسئول هیأت میثاق با شهداء در گفت‌وگو با کبنانیوز؛

برخی، مساجد را تنها برای فاتحه‌خوانی می‌خواهند / مشکل از جوانان نیست، باید راه درست را به آن‌ها نشان بدهیم اما برعکس راه را بسته‌ایم یا محدود کرده‌ایم

۳
۰
برخی، مساجد را تنها برای فاتحه‌خوانی می‌خواهند / مشکل از جوانان نیست، باید راه درست را به آن‌ها نشان بدهیم اما برعکس راه را بسته‌ایم یا محدود کرده‌ایم
کبنا ؛مسئول هیأت میثاق با شهداء با اشاره به ساخت حسینیه شهداء، گفت: بزرگترین مشکل هیأت مسأله زیرساختی بود که مکان مناسبی نداشت. از مرداد امسال زمین شخصی به مساحت ۳۰۰ متر را تبدیل به حسینیه کردیم و‌امیدواریم بتوانیم آن را توسعه بدهیم.
امید جمال‌فرد تصریح کرد: کار فیزیکی و اجرایی این حسینیه توسط اعضای هیأت میثاق با شهداء انجام می‌شود. مصالح ساختمانی را با هزینه‌های بسیار بالا و به سختی تهیه می‌کنیم. تاکنون نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان در بازار بدهکار هستیم.
مسئول هیأت میثاق با شهداء ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۲ میلیارد هزینه شخصی شده است، با وجود مطالبه از مسئولین هیچ ارگان دولتی حمایتی نکرد و تنها کمک‌های خیرین هیأت بود که باعث شد حسینیه در فاز اول برای ایام فاطیمه آماده شود.
جمال‌فرد خاطرنشان کرد: چشم و‌ امیدی به مجموعه‌های دولتی نداریم چون دغدغه این مسائل را ندارند. در طی این سال‌ها با مشکلات زیادی رو به رو بوده‌ایم؛ اگر نهاد‌های فرهنگی سنگ‌اندازی نکنند ما خیالمان راحت‌تر است.
وی اظهار داشت: در فاز دوم نیز محوطه‌سازی و تکمیل نهایی حسینیه شهداء قبل از میلاد حضرت زهرا به سرانجام می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه در گذشته به علت نبود مکان مناسب در مساجد شهر برنامه‌ها را اجرا می‌کردیم، اظهار داشت: متأسفانه کانون‌های هیأت امنایی مساجد را تنها برای فاتحه خوانی می‌بینند. در مساجد جایی برای جوانان نیست.
جمال‌فرد به بعضی از رفتارهای نادرست با نوجوانان و جوانان مسجدی اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها رفتارهای دور از شأن و جایگاه مقدس مسجد با نوجوانان و جوانان دارند که از لحاظ تربیتی آسیب جدی وارد می‌کند.
مسئول هیأت میثاق با شهداء ادامه داد: بار‌ها به مسئولین مربوطه اعتراض کردیم که مساجد را با آب برق و گاز رایگان برای فاتحه خوانی‌های طایفه‌ای استفاده می‌کنند اما توجه نکردند.
مسئول هیأت میثاق با شهداء با تأکید بر اینکه از مهمترین شاخصه‌های این هیأت جوان گرایی و حضور پرشور جوانان و نوجوانان انقلابی است، گفت: نوجوانان انقلابی هیأت امسال در کنکور سراسری رشته‌های خوبی مانند داروسازی، علوم سیاسی، علوم پزشکی و مهندسی پذیرفته شده‌اند. خروجی هیأت بچه‌های تحصیل کرده معتقد به نظام، کارآمد و تأثیرگذار در جامعه هستند.
جمال‌فرد افزود: دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال با توجه به توانمندی در حوزه‌های مداحی، قرانی، سرود و حوزه‌های هنری شناسایی و جذب مجموعه می‌شوند، تا در فرایند تربیتی، علمی، اخلاقی و اعتقادی قرار بگیرند.
وی به نقش تأثیرگذار خانواده‌ها در ترغیب جوانان به هیأت‌ها اشاره و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید میان جوانان بروند، حوزه‌های علمیه با همکاری روحانیون و مبلغین باید نقش اعتقادی را در جامعه تقویت و ارتباط خود را با جوانان بیشتر کنند.
    
جمال‌فرد عنوان کرد: برخی از کسانی که تریبون‌های مقدس را در اختیار دارند، نباید تنها به مسائل سیاسی توجه کنند بلکه مسائل اعتقادی را نیز مورد توجه قراردهند و تعامل بیشتری با مردم داشته باشند.
مسئول هیأت میثاق با شهداء در ادامه به نقش مهم اموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: هیأت‌های دانش‌آموزی را در برخی مدارس از طریق بچه‌های هیأت راه‌اندازی کردیم. یکی از راه‌های جذب نوجوانان در هیأت‌های دانش‌آموزی صورت می‌گیرد. اما تاکنون آموزش و پرورش به این مسأله دقت نکرده است.
مسئول هیأت میثاق با شهداء افزود: مشکل از جوانان نیست، باید راه درست را به آن‌ها نشان بدهیم و راهنما باشیم اما برعکس راه را بسته‌ایم یا محدود کرده‌ایم.
جمال‌فرد خاطرنشان کرد: متولیان امور فرهنگی تشریفاتی هستند و در ساختار اداری خود مانده‌اند. درد جامعه را می‌توان با اقدامات فرهنگی، فعالیت‌های جهادی وحضور در میان مردم از بین برد.
وی اظهار داشت: تعداد کافه‌های شهر از تعداد مساجد بیشتر شده است. آبشار یاسوج که باید مکان تفریحی مناسبی برای جوانان باشد اما تبدیل به مکانی فسادزا شده است.
جمال‌فرد با بیان اینکه مسئولین مردمی نیستند، گفت: مشکل اصلی این است که تمام بودجه‌ها به سمت ادارت می‌رود اما هیأت‌ها با جیب خود مردم اداره می‌شود و توجهی به اثرگذاری هیأت‌ها نمی‌شود.
جمال‌فرد بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأثیر به سزایی در رشد جامعه دارد اما در بازی‌های سیاسی گرفتار شده است. تأثیر این اداره در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک برنامه گزارش کاری است.
وی به اهمیت نقش رسانه‌ها و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در جامعه به عنوان یک ابراز ترویجی و تبلیغی می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند هرچند برخی از رسانه‌ها سیاست‌زده شده‌اند و دنبال اب و نان سیاسی‌اند. رسانه‌های محدودی هستند که مسائل فرهنگی توجه می‌کنند‌شناساندن مسائل فرهنگی توسط رسانه‌ها می‌تواند نقش مهمی در جذب کودکان و نوجوانان داشته باشد.
وی اضافه کرد: تیم رسانه‌ای هیأت را نوجوانان متخصص این حوزه برعهده دارند و در پلتفرم‌های خارجی و ایرانی تبلیغ برنامه‌های هیأت را انجام می‌دهند هرچند از نظر امکانات تجهیزات کامل را نداریم.
لازم به ذکر است؛ این هئیت از سال ۱۳۹۰ کار خود را با بستر آموزش مداحی برای نوجوانان و جوانان در استان شروع کرد.
همچنین از سال ۱۳۹۶ در قالب هیأت توانست تعداد زیادی از دانش‌آموزان را جذب و به عنوان مداح تراز انقلابی تربیت کند. هم‌اکنون ۳۰۰مداح در این هیأت آموزش دیده و در سطح استان فعالیت می‌کنند. همچنین این هیأت نیز در آموزش قران، گروه سرود و گروه‌های جهادی فعالیت دارد.

برخی، مساجد را تنها برای فاتحه‌خوانی می‌خواهند / برخی از هیأت امنای مساجد به جوانان توهین می‌کنند

برخی، مساجد را تنها برای فاتحه‌خوانی می‌خواهند / برخی از هیأت امنای مساجد به جوانان توهین می‌کنند
برخی، مساجد را تنها برای فاتحه‌خوانی می‌خواهند / برخی از هیأت امنای مساجد به جوانان توهین می‌کنند

برخی، مساجد را تنها برای فاتحه‌خوانی می‌خواهند / برخی از هیأت امنای مساجد به جوانان توهین می‌کنند

برخی، مساجد را تنها برای فاتحه‌خوانی می‌خواهند / برخی از هیأت امنای مساجد به جوانان توهین می‌کنند
نام شما

آدرس ايميل شما

لبیک
Iran, Islamic Republic of
کاش یکصدم دغدغه جوانان در هیات میثاق باشهدا رو مسئولین فرهنگی داشتند.
حقیقتا من مدتی هست با این مجموعه آشنا شدم و غبطه می خورم چرا زودتر خودم و فرزندم رو نیاوردم.
مدل کارشون واقعا کم نظیره...
احسنت و خداقوت
عشق به مردم و عدالت
Iran, Islamic Republic of
با سلام . خداقوت و خسته نباشید .
متاسفانه متاسفانه از روزی که این حسینیه ها و مراسمات خانگی در این استان شروع شده ، مساجد ما خلوت و برای نماز خواندن هم فقظ پیرمردها حضور دارند .
آقای جمال فر عزیز خداقوت . ولی در همین مساجد که میگید برای فاتحه خوانی هستش ، نماز جماعت هم برگزرا میشه و برنامه، ولی چرا در نماز جماعت ها حضور ندارید و بهانه هاتون را چیز دیگری اشاره می کنید .
متاسفانه مسجد ها را رها کردید و دکان و بازار دیگری برای خودتون و دور بری هاتون ردیف کردید . اصل اینه که مساجد را که خانه خدا و سنگر هستش حفظ کنید و بی خیال مساجد نشید . ولی همه چیز را بردید در خدمت حسینیه ها . اشتباه می کنید . راه را غلط میرید . فکر کردید چندتا گروه سرود در این حسینیه ها ردیف کنید بهتر هستش از مساجد فاصله بگیرند و بی خیال مسجد بشن ؟ اصل این مساجد هستش . اگر راست میگید در این مساجد به جذب و برنامه ها بپردازید .
اگر هر کس دنبال یک حسینیه باشد و برنامه های خود، پس مساجد را تعطیل باید کرد که الان هم همینجور شده و در مساجد ما خبری از جوانان برای نماز و... نیست .
خلاصه راه اشتباهی را طی می کنید و به دولت هم حق میدهم برای ساخت چنین مکان هایی به شما و دیگران بودجه و کمکی نکنند . راه مسجد و تبلیغ دین را در این مکان مقدس ادامه بدهید برادر گل .
باز هم به شما و چنین افراد خداقوت میگم . ولی راه اشتباهی هست که سال ها در حال پیشرفت هست .
رضا
Iran, Islamic Republic of
کاش منفعت طلبانی که بنام فرهنگ وقرآن بودجه های فرهنگی استان را می‌بلعند یک هزارم هیئت میثاق وموسسه جامعه القرآن در استان کهگیلویه وبویراحمد کار فرهنگی می‌کردند .
ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
فایل های مرتبط
1