کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش کامل نشست خبری مهدی روشنفکر با خبرنگاران ؛

کمک‌نفس و مشاوران واقعی روشنفکر چه کسانی هستند ( + فیلم‌های اختصاصی کبنا )

10 شهريور 1399 ساعت 21:47

نشست خبری نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


نشست خبری نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، نشست خبری نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون قبل از ظهر امروز (دوشنبه 10 شهریور ماه 99) در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
     
فیلم ) نظر مهدی روشنفکر در باره رسالت رسانه و دستمال کثیف

در ابتدای این جلسه خبرنگاران پیرامون مسائل و مختلف استان و کشور مطالبی را مطرح کردند. مشکلات رسانه‌ها، بیمه و مسکن خبرنگاران، مسائلی مربوط به حق و حقوق بازنشستگان، صندوق ذخیره فرهنگیان، شفافیت آرا، عدم پاسخگویی مسئولان به خبرنگاران، اعلام نفوذ اعضای دفتر نماینده در عزل و نصب مدیران از جمله مطالبی بود که خبرنگاران به آن اشاره داشتند.
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه ابتدای روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت و اظهار داشت: رسالت خبرنگار شفاف سازی و اطلاع رسانی است و از اینکه رسانه‌ها اینگونه شفاف مطالب را مطرح می‌کنند، از آنها تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه قوت و ضعف‌های رسانه‌ها باید شناسایی شود، اظهار داشت: رسانه‌ها باید پارامترهایی که سبب افزایش مخاطب می‌شود را شناسایی کنند و از آن طرف مسائلی که هم باعث افول یک رسانه‌ها می‌شود، نیز باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.
 رسانه‌ها نباید آلوده شوند، با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه کثیف را تمیز کرد. رسانه‌ها باید منافع مردم را بر منافع شخصی ترجیح دهند. معامله با اصحاب قدرت در رسانه‌ها محکوم و مذموم است. رسانه‌ها باید نقد کنند، اما نقد کردن با تخریب مسئولان تفاوت دارد. در جاهایی شاهد توهین در رسانه‌ها هستیم. شاخص‌های نقد باید مشخص شود. حریم‌ها باید حفظ شود. هنجار شکنی نباید باشد. و خطوط قرمز باید در رسانه‌ها مدنظر قرار بگیرد. گاهی طرح مسائلی هم محل مفسده است. لذا ظرافت‌ها راباید خبرنگاران در رفتارهای کاری خود، لحاظ کنند.
روشنفکر تصریح کرد: رسانه باید صدای مردم باشد و منافع مردم را بر منافع اصحاب قدرت و ثروت ترجیح دهد. معامله با اصحاب قدرت و ثروت باید در نگاه رسانه مذموم باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم تفاوت نقد و تخریب را به درستی تشخیص می‌دهند و باید تلاش کنیم اعتماد مردم را دست ندهیم.
روشنفکر گفت: ما با شرایط اقتصادی بدی مواجه هستیم، کووید 19 نیز رونق را از بازار و اقتصاد انداخته است. با این مشکلات ما باید گرفتاری‌ها را از دوش مردم برداریم.
   
فیلم) کمک‌‌نفس روشنفکر / قول می‌دهم محور کارم مردم باشد

 وی در پاسخ به سئوال کبنا در خصوص ارتباط با مردم و نخبگان و فرهیختگان جامعه، گفت: حیات و ممات من در ارتباط با مردم است. من برای مخالفین خودم در حوزه اصولگرا و اصلاح طلب احترام قائل هستم. ارتباط با مردم برای من حالت کمک نفس است. این ارتباط را داشتیم و داریم. اگر الان نمی‌توانیم مستمر با مردم در حال حاضر ارتباط داشته باشیم به خاطر این بیماری کرونا است. در یک کلام من شرمنده موکلینم هستم.
نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: شرمنده موکلانم هستم چرا که کروناویروس فاصله ایجاد کرده و بخاطر این بیماری دیدار و برنامه‌ها را لغو و تمام دفاتر بسته شد اما حیات و ممات من با مردم بخصوص مردم عزیز و شریف سه شهرستان است. قول می‌دهم محور و اولویت کارم مردم باشد. با خود عهد بسته‌ام که به خاطر مردم وارد حاشیه نشوم و با مردم رو راست و صادق باشم. به رسانه‌ها هم توصیه می‌کنم که به حاشیه وارد نشوند. بر وحدت و همدلی مردم و مسئولان تاکید می‌کنم و توسعه استان و رفع مشکلات را مدنظر داشته باشید.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بر روی جذب سرمایه گذاری و رونق واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: به خدمات رسانی به روستاها و مناطق محروم نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت.
وی با اشاره به مشکلاتی که بر کشور حاکم است، اظهار داشت: با آقای موحد همدل و همگام هستیم برای رفع مشکلات استان، در همین راستا جلسات زیادی با مسئولان کشوری در خصوص مسائل استان برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه بر اتحاد و همدلی تاکید دارم و در غیاب مسئولان یادآوری می‌کنم به جای پرداختن به موارد بی ثمر و بی فایده تلاش کنیم برای مردم نافع باشیم، افزود: در همین راستا جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها را در همه زمینه از جمله گردشگری، کشاورزی، کارگاه‌های تعطیل شده و سایر بخش‌ها را دنبال می‌کنم و بنا داریم در راستای خدمات‌دهی به روستاها تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید:

نشست خبری روشنفکر با خبرنگاران؛ رسانه‌ها نباید آلوده شوند با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه کثیف را تمیز کرد / با آقای موحد هماهنگ و همدل هستیم / برای مخالفانم؛ اصولگرا و اصلاح‌طلب احترام قائل هستم / حیات و ممات بنده در ارتباط با مردم است

روشنفکر: کفالت مردم گچسارن و باشت را نپذیرفتم / آدم‌های مریض کارشان شب‌نامه نویسی و شایعه پراکنی است / مشاوران واقعی روشنفکر مردم است / حزب من مردم است

روشنفکر در ادامه این نشست گفت: من در سه فراکسیون حضور دارم، فراکسیون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را با توجه به وضعیت اسفباری که در استان کهگیلویه و بویراحمد هست، انتخاب کردم. در بحث خودکشی، طلاق، بیکاری و در بعضی از آسیب‌های این چنینی استان ما رتبه پررنگی دارد. رسانه‌ها با کمک کارشناساس می‌توانند نقش ایفا کنند.
 وی افزود: هیئت رئیسه فراکسیون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهند کرد.
    
فیلم) مشاوران روشنفکر چه کسانی هستند؟

 نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس گفت: از تمام کسانی که در انتخابات علیه و له من مطلبی زده‌اند، تشکر می‌کنم. از همه شرکت کنندگان در انتخابات چه مخالفان و چه موافقان تشکر می‌کنم. از همه دستاندرکاران انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه استاندار و معاون وی نیز تشکر می‌کنم.
روشنفکر در خصوص کفالت حوزه انتخابیه مردم گچساران و باشت، گفت: هیئت رئیسه مجلس کفالت مردم نجیب گچساران و باشت را به بنده پیشنهاد دادند، اما من نپذیرفتم، اما خودم را ملزم می‌دانم که پیگیر مسائل مردم گچساران و باشت باشم. هر چند انسان‌های مریض که کارشان شب نامه و شایعه پراکنی هست، هر چه دلشان خواسته‌اند، نوشته‌اند. امیدوارم خداوند همه ماها را مورد عنایت و بخشش رحمتش قرار دهد.
روشنفکر تاکید کرد: نوکر مردم شهرستان‌های گچساران و باشت هستم و فرقی میان مردم زادگاهم لوداب و مردم عزیز باشت و گچساران نیست و پیگیر خواسته ها و مطالبات این دو شهرستان خواهم بود.
نماینده مجلس در پاسخ به سئوال کبنا، در خصوص مشاوران نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، اظهار داشت: خیلی الزام نیست که بنده مشاوران خودم را معرفی کنم. مشاوران واقعی روشنفکر، مردم هستند. با کارشناسان، متخصصان هر حوزه مشورت دارم. من سرباز انقلاب و رهبری هستم. عضو کوچکی از حزب مردم هستم. مردم با همین نگاه به بنده رأی داده‌اند. مخالف تفریط و افراط هستم. من همیشه پاسخگوی خبرنگاران و مردم هستم.
روشنفکر با اشاره به مشکلات موجود در کشور از جمله فشارهای اقتصادی و کروناویروس تاکید کرد: تمام تلاش را در دوران امانت داری بر این قرار داده که اصل و اساس را در راستای معیشت، اقتصاد و اشتغال مردم قرار دهم. توسعه استان و رفع مشکلات آن باید محور فعالیت همه متولیان باشد و رسانه‌ها نیز در راستای تحقق این توسعه گام بردارند.
وی تاکید کرد: از وضعیت صنفی، معیشتی، تجهیزاتی و امکاناتی رسانه‌های استان نگرانم و قطعا پیگیری می‌کنم.
نماینده بویراحمد، دنا و مجلس شورای اسلامی بر جوان گرایی تاکید کرد و گفت: در دفترم از آقای نوبهار، آرمان بیگلری، پارسیان‌نژاد و فرخیانی و آقای بهمنی استفاده کرده‌ام.


کد مطلب: 425010

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/425010/کمک-نفس-مشاوران-واقعی-روشنفکر-کسانی-هستند-فیلم-های-اختصاصی-کبنا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1