تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : ۴۲۲۲۴۷
سخنگوی کمیسیون تحقیق اعتبارنامه تاجگردون به تجمع مردم باشت واکنش نشان داد؛

کمیسیون تحقیق اعتبار نامه تاجگردون تحت تأثیر تجمعات و حرفهای زنده باد و مرده باد قرار نمی‌گیرد / مهمترین سند معترضین علیه تاجگردون چیست؟

۲۹
۵
کمیسیون تحقیق اعتبار نامه تاجگردون تحت تأثیر تجمعات و حرفهای زنده باد و مرده باد قرار نمی‌گیرد / مهمترین سند معترضین علیه تاجگردون چیست؟
کبنا ؛ حجت الله فیروزی در جمع خبرنگاران با اشاره به ارجاع بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به کمیسیون تحقیق مجلس در پی تصمیم نمایندگان، تصریح کرد: کمیسیون تحقیق تاکنون با برگزاری چندین جلسه اظهارات معترضان و منتخب گچساران را استماع و مستندات ارائه شده را بررسی کرده است.
وی افزود: در نهایت مقرر شد کمیته‌ای ۵ نفره متشکل از اعضای کمیسیون تحقیق برای بررسی بیشتر، مستندات را راستی آزمایی و گزارش نهایی را به کمیسیون ارائه کنند.
  فیروزی در ادامه گفت: بیشتر تاکید معترضان بر نامه وزارت اطلاعات در پرونده =تاجگردون است؛ تصمیم بر آن شد تا این کمیته جلساتی با مسئولان وزارت اطلاعات و اعضای شورای نگهبان داشته باشد تا مستندات را بررسی و راستی آزمایی کنند و در نهایت نیز در جلسه‌ای با رئیس مجلس روند کار بررسی شود.
سخنگوی کمیسیون تحقیق، نامه مذکور را دارای طبقه بندی محرمانه دانست و افزود: امکان افشای مفاد این نامه وجود ندارد، از لحاظ حقوقی بحث حیثیت افراد مطرح است.
 وی یادآور شد: کمیسیون تحقیق طبق قانون تا پنجشنبه هفته آینده برای بررسی پرونده آقای تاجگردون وقت دارد؛ امکان ارائه گزارش به صحن تا روز سه شنبه آینده (آخرین نشست مجلس قبل از تعطیلی یک هفته‌ای) وجود ندارد لذا این گزارش در دستور اولین جلسه علنی مجلس بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه قرار می‌گیرد.
فیروزی با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری جلسات با مسئولان مرتبط، خاطرنشان کرد: امکان تمدید زمان بررسی برای کمیسیون تحقیق در آیین نامه پیش بینی نشده است و در صورت نهایی نشدن گزارش کمیسیون، تعدادی از نمایندگان می‌توانند تقاضا کنند تا نظر شعبه ۱۲ در صحن به رأی گذاشته شود.
  وی در خصوص چگونگی بررسی گزارش کمیسیون تحقیق در جلسه علنی مجلس نیز گفت: طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس؛ در ابتدا سخنگوی کمیسیون تحقیق ۱۵ دقیقه فرصت دارد تا گزارش نهایی این کمیسیون درباره اعتبارنامه ارجاعی را قرائت کند سپس منتخبی که اعتبارنامه وی مورد اعتراض قرار گرفته است نیز ۳۰ دقیقه فرصت دفاع خواهد داشت و پس از آن مجلس درباره اعتبارنامه وی «تصمیم گیری» خواهد کرد.
 سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس، همچنین با اشاره به فضاسازی موافقان و مخالفان اعتبارنامه منتخب گچساران در افکار عمومی، تصریح کرد: تاکید بر این است که اعضای کمیسیون تحقیق تنها به وظیفه ذاتی خود پرداخته و از اظهار نظر شخصی بپرهیزند، ضمن اینکه همه نمایندگان در جریان انتخابات نسبت به حق قانونی اعتراض به اعتبارنامه‌ها در مجلس آگاهی دارند.
آقای فیروزی خاطرنشان کرد: این فضاسازی‌ها هیچ تاثیری بر روند کار کمیسیون تحقیق ندارد، موافقان و مخالفان صبوری کنند تا نتیجه کار مشخص شود.
فیروزی در واکنش به تجمعی جمعی از مردم شهرستان باشت حوزه انتخابیه غلامرضا تاجگردون در حمایت از وی و تقاضای تأیید اعتبار نامه تاجگردون، تصریح کرد: هیچ یک از اعضای کمیسیون تحقیق تحت تأثیر این تجمعات و حرفهایی مانند زنده باد و مرده باد قرار نمی‌گیرد، آن‌ها یک وظیفه شرعی دارند که باید نزد خدای خود پاسخگو باشند.
حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: کمیسیون تحقیق برای اینکه به حقیقت برسد کاری به فضاهای سیاسی و مسائل حاشیه‌ای ندارد، از روز اول هم قرار شده است حتی اگر اعضای کمیسیون تحقیق هم شخصاً نظراتی نسبت به موضوع در نفی یا اثبات آن دارند، هیچ اظهار نظری در این خصوص نداشته باشند تا در فضای عمومی بی طرفی اعضای کمیسیون به مردم ثابت شود.
وی گفت: از طرف دیگر ما یک وظیفه بسیار سنگین و خطیری داریم که باید نسبت به یک موضوع قضاوت کنیم، هرچند در فضای عمومی مردم صحبت‌هایی داشته باشند اما کمیسیون تحقیق به استناد حرف‌های مردم در قالب صحبت‌های احساسی یاشعاری یا حتی واقعی بدون سند نمی‌تواند به این قضایا ورود کند و تحت تعقیب قرار دهد.
سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس خاطرنشان کرد: در این مدتی در جلسات کمیسیون تحقیق خیلی بی طرفانه و بسیار منطقی به موضوع ورود کردیم، سعی کردیم ساز و کارها هم طوری باشد که بتوانیم به واقعیت برسیم.
فیروزی با تاکید بر بی طرفی کمیسیون تحقیق در این راستا گفت: بینی و بین الله هیچکدام از دوستان برای رد یا تأیید اعتبارنامه غرضی ندارند.
 وی ادامه داد: آخرین اقدامات در کمیسیون تحقیق صورت گرفت، 5 نفر از دوستان به عنوان کمیته منتخب کمیسیون انتخاب شدند و با مسئولیت حجت الاسلام میرتاج الدینی کار خود را شروع کردند.
 فیروزی افزود: یکی از اسناد مهمی که الان مورد استناد نمایندگان معترض به اعتبار نامه تاجگردون است، نامه وزارت اطلاعات است و ما به خاطر این که روی این موضوع اطلاعات کامل‌تری به دست بیاوریم، از وزیر اطلاعات درخواست کردیم که بتوانیم با مسئول ذیربط پرونده در این وزارتخانه جلسه‌ای داشته باشیم.
 سخنگوی کمیسیون تحقیق گفت: موضوع دوم درخواست جلسه با ریاست مجلس بود تا هم گزارش کاری از اقدامات کمیسیون ارائه کنیم و هم از دیدگاه‌های وی برای روند بهتر پرونده بتوانیم استفاده کنیم.
 وی ادامه داد: موضوع سوم هم این بود که درخواست جلسه با شورای نگهبان برای اطلاع از پرونده و روند گذشته تأیید صلاحیت تاجگردون داشته باشیم تا بخشی از اسناد و مدارکی که مورد استناد و نظر نمایندگان معترض است مورد بررسی قرار گیرد تا در این فرصت قانونی ۱۵ روزه گزارش خود را به هیئت رئیسه مجلس جهت طرح در صحن علنی ارائه کنیم.
 وی در پاسخ به سوالی در خصوص مفاد نامه وزارت اطلاعات درباره اعتبارنامه تاجگردون گفت: نامه وزارت اطلاعات طبقه بندی است و ما نمی‌توانیم از مفاد نامه طبقه بندی مطلبی را افشا کنیم فقط خود وزارت اطلاعات می‌توانند مفاد نامه را افشا کنند در غیر این صورت جرم است.
 فیروزی تصریح کرد: به طوری کلی مفاد نامه نسبت به همان موارد و سرفصلهایی است که معترضین به اعتبارنامه مطرح کرده بودند، پیشنهاد دارم کمی صبوری شود و حواشی موضوع برمتن غلبه نکند و فضا در جامعه خیلی سیاسی نشود.
وی گفت: کمیسیون تحقیق روند خوبی دارد، هیچ حب و بغضی در موضوع لحاظ نکردند، نگاهشان حقوقی است و بررسی‌شان بررسی ماهیتی است؛ اینکه بدانیم موارد شکلی هم در موضوع رعایت شده است، به نظر می‌رسد بتوانیم آنچه رضای خداست به صورت بی طرفانه گزارش را خدمت مردم شریف به ویژه مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

فیروزی گفت: نکته دوم اینکه ما کار را در کانال کارشناسی انداختیم، هرکس دیگر هم جای ما بود همین کار را می‌کرد، کارشناسی شورای نگهبان، وزارت اطلاعات و ریاست مجلس که همه کارها در قالب منطقی پیش می‌رود.
وی گفت: تا جایی که اطلاع دارم بعید می دانم خود تاج‌گردون هم دنبال این نیست که در چنین شرایطی تجمعی برگزار شود، شاید برخی از طرفدارانش کارهایی انجام دهند اما این مساله به نفع هیچکس نیست، همه ما وظیفه داریم قانون را رعایت کنیم و به قانون تمکین کنیم.
 سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس خاطرنشان کرد: قانون هم یک ساز و کار چیده و می‌گوید اگر یک نفر می‌خواهد وارد انتخابات شود، پروسه تأیید صلاحیت دارد؛ در زمان انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و بعد از انتخابات هم سازو کار آن در مجلس شورای اسلامی مشخص شده است. بار اول نیست که چنین اتفاقی دارد رخ می‌دهد، در مجلس ششم هم نسبت به اعتبار نامه یکی از نمایندگان چنین اتفاقی افتاد، در مجالس قبل هم اتفاق افتاده بود، مجلس فعلی هم نسبت به ارائه اعتبارنامه دو نفر دیگر از نمایندگان هم اعتراض شده بود که در مجلس رأی آوردند و مشکل حل شد.
 وی افزود: در این موضوع باید اجازه داد این روند قانونی پرونده طی شود، ساز و کار قانونی را قانون مشخص کرده است، باید اجازه دهیم این پروسه طی شود.
 فیروزی افزود: همه می‌خواهند پرونده خارج از حب و بغض باشد، خارج از نگاه سیاسی باشد، حقیقتاً این خواسته ما بود، این مسیر هم دارد طی می‌شود؛ در حال حاضر نه معترضین و نه خود آقای تاجگردون به روند کار کمیسیون تحقیق خدشه‌ای وارد نکردند.
وی گفت: کمیسیون تحقیق روند قانونی را دنبال می‌کند، پرونده به خوبی پیش می‌رود، هم سرعت کار خوب است هم کمیسیون کار خود را به درستی انجام می‌دهد و هم اینکه ساز و کار ما کاملاً قانونی است.
 فیروزی تصریح کرد: ما تا الان حاضر نشدیم مواردی که دوستان معترض مطرح کردند را افشا کنیم، اعتقاد داریم که حفظ آبروی افراد باید انجام شود، قطعاً خود آقای تاجگردون هم زمانی‌که وارد پروسه انتخابات شد به این ساز و کار قانونی قائل بود چرا که فردی سیاسی است و سابقه چند دوره نمایندگی مجلس را دارد و ساز و کار قانون را خوب می‌داند و حتماً به آن پایبند خواهد بود لذا طرفداران و مخالفان وی نیز باید به قانون پایبند باشند که کار روند خود را به خوبی طی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایلم قشقایی و شهرم گچساران
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون حق ما /ها را ضایع کرد و فقط به /قدرت بخشید
شمو
Iran, Islamic Republic of
تایید کنید بره این اعتبارنامه دیگه چی بود
Iran, Islamic Republic of
کار تاجگردون تمومه
/ هیچ نتیجه ای برای پرونده سنگین ایشان قابل پیش بینی نیست.
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما..
احسنتم
دشتی مقدم
Iran, Islamic Republic of
درود بر برادر ارزشی جناب فیروزی عزیز ......دینمان رو به دنیا نفروشم و قضاوت عادلانه کنیم تا خدا از ما راصی یاشد
هومان
Iran, Islamic Republic of
اگر شما ایمان داشتید الان نماینده نبودن مجلسی که ۲۳۰نفرش فرمایشی است انتظار تائیدی از آن دارید مردم گچساران و باشت چه فکر کردین بخدا اگه موقعش برسه بامشت آهنین جوابتون داده خواهد شد.
بی نام
Iran, Islamic Republic of
جناب فیروزی شمادراین مصاحبه چندبار نامی از حب و بغض آوردید که کاملا این حرف بی معنی وبی اساس هست چراکه اصل ریشه این عمل که باعث شده پرونده واعتبارنامه آقای تاجگردون به اینجا کشیده ومطرح شود از همان حب
و بغض وصول گرایان ونمایندگان این طیف تمامیت خواه وپر ادعا هست که موردتایید ۹۰درصد مردم رشید ایران نیستند وبه خاطر تنفر از آنها شور وشوقی برای شرکت درانتخابات از خودنشان ندادند وشرکت نکردند که گناه این عدم استقبال مردم گردن همین طیف وصول گرا می باشد اذا خواهشمند خود را آلوده به گناه نکنید واعتبار نامه جناب تاجگردون که تاج سر اکثریت مردم ایران وهمه طوایف وعشایر غیور می باشد تایید کنیید تاباعث ایجاد نفاق ودودستگی بین ملت بزرگ ایران نگردد وتادر انتخابات های بعدی باعث ریزش رای ها نگردد لطفا اگر مقدور است پرونده همه تهمت های آقای قالیباف که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته توسط بقیه کاندید ها به اوزده شده مور د برسی قرار دهید تا سیه روی شود هرکه دراو غش باشد این درخواست همه ملت ایران هست اگر اینکار کردید معلوم می شود که شما ها بدون حب وبغض پرونده واعتبارنامه عزیز دل ملت ایران جناب تاجگردون رسیدگی کرده اید این گوی واین میدان اگر صداقتی هست
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
بررسی تخلفات نمایندگان و رسیدگی به تایید یا رد اعتبار آنان ساز و کار و مراحل خاصی دارد که در قانون پیش بینی شده است . جهت رسیدگی به اعتبارنامه قالیباف نیز در قدم اول میبایست نماینده ای به تایید اعتبار ایشان اعتراض میکرد تا وارد مسیر پیگیری میشد .این سوال را شما باید از آقای تاجگردون بپرسید که :
چرا جناب تاجگردون ابتدا به اعتبار قالیباف اعتراض کرد ولی بعد از چند ساعت اعتراض خود را پس گرفت ؟؟؟؟
روزبه
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز عدم شرکت مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اعتراض به عملکرد ضعیف دولت روحانی و مجلس بی خاصیت دوره دهم بود نه عدم استقبال از اصولگرایان..
باشت.گشین
Iran, Islamic Republic of
کر خوب، خوبه.
Ali
Iran, Islamic Republic of
راست میگی کسی که از خدا نترسه بایدم این حرفو بزنه کسی که نقاب انقلابی زده این چیزاذحالیش نیست ل
Iran, Islamic Republic of
احسنت
خرامان
Iran, Islamic Republic of
/که مجلس فعلی در حق مظلوم ترین استان کشور روا داشته مسلما در اذهان عمومی بالاخص مردم غیرتمند کهگیلویه و بویراحمد خواهد ماند. استانی مملو از پتانسیل های خدادادی و منابع سرشار و مدیریت و عقب نگه داشتگی فرمایشی.
چه ظلم است و تا کجا؟
کدام مسئول در نظام تا حال اینگونه تحت پایش نهادهای نظارتی و امنیتی بوده و از آن سربلند بیرون آمده؟ کدام کار کارشناسی؟
آن روزی که حقوق حقه ی حوزه ی استحفاظی آقای تاجگردون را به سه تا میبردند و کسی دم نمی زد کجا بودند نهادهای امنیتی و نظارتی ؟ الان که شیر مردی برخاسته از همین محرومیت بدنبال احیای آن حق است اینگونه نورد هجمه های نابخردانه و ناصواب قرار میدهید؟
کجای این کشور کدام منصب کام شخص کدام مدیریت کدام عملکرد اینقدر تحت پایش قرار گرفته است؟
در اولین پیچ پایش که همه الک شده و چیزی باقی نمی‌ماند البته اگر پایش بر مبنای عدالتی یکسان باشد.
چقدر نخبگان و زندگان این استان را باید در راه رو های بیدادگاه بی قاضی و بی استماع به انزوا و نابودی کشاند؟
بگذریم به قول بویراحمدی ها "والشمس والضحی ها " "اینها هم سر اونها ها"
اما در آخر به صراحت کلام و جرات فروخته ی شیرمردان و شیر زنان خطه ی به فنا رفته ی آریوبرزن فریاد میزنیم : نگذارید فریادهایمان خواب خفتگان خفته را آشفته و خاطرشان را خاطره سازد.
حق و عدالتی اگر جایی بود باید همه را درآن غسل داد و بر آن ملبس کرد نه عده ای را با شمشیر عدالت به بیعدالتی کشت.
غل و غش
Iran, Islamic Republic of
واگذاری شما به خدا تنها خواسته ماست چون ما هنوز امید داریم به انسانیت و شرافت
Iran, Islamic Republic of
زنده باد حجت االه فیروزی نماینده فسا
وهی
Iran, Islamic Republic of
ادم ازپس همه ناامیدها وقتی می بینه الحمدالله هنوز هم یک تعداد اسانهای سالمی هستنند که محکم روی مواضع اقلابی خود می ایستند وفضاسازی بیرون ورانتهای فاسد درون حاکمیت دراراده ونظر انها نمی تواند تآثیر بگدارندومحکم واستوارمی ایستند وجبران مافات الوده به فساد نهادهای نهادهای نظارتی رامی کنند ای کاش درقانون ساز کاری تهیه میشد که بصورت تودرتوی برعمل کرد این نهاد نظارت میشد
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
به نظر میرسد کمیسیون تحقیق برای رد اعتبارنامه تاجگردون قصد دارد توپ را در زمین اطلاعات بیندازد .سئوال این است . آیا وزارت اطلاعات همین مدارک را قبلا به شورای نگهبان نداده ؟ آیا شورای نگهبان از نظر وزارت اطلاعات محرم نبوده ؟ آیا شورای نگهبان این نامه را در دو بار یعنی قبل و بعد از انتخابات بررسی نکرده ؟ به گفته سخنگو کمیسیون تحقیق این نامه در مورد همان موارد مطرح شده قبلی است که شورای نگهبان به صراحت اعلام کرده که همه موارد بررسی شده و ایشان مشکلی از لحاظ صلاحیت ندارد .پس نتیجه میگیریم که این مسئله فقط جوسازی است و وزارت اطلاعات هم قطعا زرنگ تر از اینهاست .
Iran, Islamic Republic of
ازاوللش معلوم بود که این مجلس کاری نیست مشکلات مردم هیچ در فکر رد اعتبار هستند
داود
Iran, Islamic Republic of
چراشورای نگهبان به وظیفه اش عمل نکرده پس سازمان //چکارست اگرتاج گردون مشگل داره چرا سازمان های مربوطه اجازورودبه مجلس روبهش دادن وآنروزی که تهدید //کرد چرا /برخوردنکردید مگر ملکت هرکه هرکه است مشگل داره بااسنادبفرستید قوه قضائیه
Iran, Islamic Republic of
احسنت برشما
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
چنانچه ثابت شودکه تاجگردون صلاحیت نداشته وندارد، دولت ومجلس نبایدتحت تاثیرچندتاقانون شکن وتظاهرکننده ی جلوفرمانداری حوزه ی انخابی وی قراربگیرندبلکه بایدآنان رابازداشت وتحت پیگردقانونی قراردهندتادیگرازقانون شکن حمایت نکنند.
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
آیی که گفتی یعنی چه
حمید
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله که تا آخر کار در عمل به این وظیفه بدون حب و بغض باشید و بتونید فقط رضای الهی رو مد نظر قرار بدید. و به قول خودت تحت تاثیر شعارهای مرده باد و زنده باد هیچ دسته و گروهی قرار نگیرید. براتون آرزوی موفقیت دارم.
عباس
Iran, Islamic Republic of
چی شدپروندهرااطلاعاتی کردیدبازچه بهانه ای دارید،شمابه باپرونده سازی واتهام زنی به کجامیخواهیدبرسید.اگرمدرک دکترایش موردتاییداروپاست ونه ایران،خب میتواندیه مدرک دکترای دیگردرایران بگیرد،اگربحث تجمع وشادی طرفدارانش است خب خیلی ازکاندیدهاچنین تجمعاتی داشته اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون اگر //به مضاقت خوش نیاید، مردم گچساران و باشت را تحریک می کنی چون متوجه شدید //
گچساران
Iran, Islamic Republic of
سلام . کلیه دوستان بروند فیلمهای نهم دیماه بعد از سال هشتاد و هشت را نگاه کنند ببیند که تاجگردون در راهپیمایی ها شرکت داشته ؟ که من همیشه نگاه کرده ام در هیچ‌کدام از راهپیمایی ها شرکت نداشته و هر سال به یه بهانه ای خودش را توجیه کرده
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
تا کی باید فقط بر اساس ظاهر قضاوت کرد ......اقای خاوری وطبری هم همیشه صف اول راهپیمایی و نماز جمعه بودند...ولی عملکردشان چه بود ...عبادت به جزخدمت خلق نیست ...
Iran, Islamic Republic of
ردش کنین بره این آقای د روبسشه دیگه
Iran, Islamic Republic of
چطورچنین آدمی روتاییدکردن ازاولش خدایااااا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1