کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنا مطرح شد

توضیحات مقیمی پیرامون حضور معلمان گچساران در کلاس درس؛ مصوبه وزارتخانه است / کلیپ‌های فعلی در شأن جامعه فرهنگی نیست / هدف این است که آموزش تعطیل نشود

18 اسفند 1398 ساعت 22:23

ایوب مقیمی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران در پاسخ به سوالی که آیا مسئولیت صحت و سلامتی دبیران خود و خانواده‌های آن را تضمین می‌کنید، گفت: این مصوبه از وزارتخانه و به تبع آن به اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها ابلاغ شده است.


 مطلبی زیر در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه «آموزش و پرورش گچساران بر خلاف ابلاغیه‌های وزارتی که همه مدارس را در همه مقاطع تا پایان سال تعطیل کرده بود اکنون در تصمیمی معلمان را ملزم به حضور در کلاس‌های درس کرده است. هرچند به نظر می‌رسد این اقدام آموزش و پرورش در راستای آموزش مجازی باشد اما به نظر می‌رسد تحقق این امر به شکل دورکاری خود معلمان و نیز برنامه‌های شبکه آموزش و حتی فایل‌های دروس مختلف که در فضای مجازی به وفور موجود است همان هدف را محقق می‌کند و نیازی به حضور معلمان در کلاس‌های درس نباشد.» بعضی از معلمان در تماس با کبنا، با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خواستار رسیدگی این موضوع شدند که ایوب مقیمی رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران در گفت‌وگو با کبنا در این باره توضیح داد که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
 ایوب مقیمی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه در حالی که شرایط کشور متأثر از ویروس کروناست و همه اقدامات پیشگیرانه در این راستا انجام می‌گیرد آموزش و پرورش گچساران برخلاف ابلاغیه‌های وزارتی که مدارس را در همه مقاطع تا پایان سال تعطیل کرده اکنون در تصمیمی معلمان را ملزم به حضور در کلاس‌های درس کرده است، اظهار داشت: آموزش و پرورش گچساران، ابلاغیه خود را به معلمان منتشر نکرده بلکه از وزرات خانه مصوبه‌ای با امضای معاون وزیر به آموزش و پرورش گچساران ارسال شده و ماهم آن مصوبه را برای دبیران ارسال شد تا معلم‌ها مشاهده کنند که این مصوبه وزیر بوده است.
طبق این مصوبه، در ایامی که مدارس تعطیل هست و دانش آموزان حضور ندارند، مدارس گچساران تعطیل نیستند و حوزه مدیریت و معاونت در مدارس حضور دارند تا یک خدمات رسانی صحیح و باکیفیت و در شأن و خور معلملین، دانش آموزان و اولیاء ارائه شود و معلم‌ها نخواهند در منزل خود کلیپ آموزشی با کیفیت ضعیف و وضعیت نابسامانی منتشر کنند، این کلیپ‌ها در شأن جامعه فرهنگی و آموزش نیست.
مدیران و معاون‌ها در مدارس برنامه ریزی خاص برای دبیران ارائه می‌دهند، که یک معلم در یک زمان حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مقابل تخته وایت برد تدریس می‌کند و آموزش ضبط می‌شود.
مقیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تدریس مجازی در شبکه آموزش ارائه شده، گفت: تکلیف معلم‌ها چه می‌شود و خودشان می‌خواهند چه کاری کنند؟ معلم مگر حقوق نمی‌گیرد؟ به لحاظ وجدانی و اخلاقی لازم هست که حضور داشته باشند. هر دانش آموز با آموزش معلم خود می‌تواند درس یاد بگیرد و شاید با آموزش‌های دیگر یادگیری نداشته باشند.
کلیپ‌های تدریسی معلم‌ها در منزل خود در شأن آموزشی نیست، می‌خواهیم یک وحدت رویه ایجاد شود و فیلم آموزشی در شأن دبیران باشد و دانش آموزان با زبان معلم خود فیلم آموزشی و به صورت صوتی یا تصویری درس را یاد بگیرد.
اگر دبیران، شرایط و امکانات کلاس درس را در منزل خود داشته باشند و آن بعد حیثیت آموزشی و فرهنگی زیر سؤال نرود، هیچ ایرادی هم ندارد که در منزل خود تدریس و کلیپ آموزشی ضبط و تهیه کنند و برای اولیاء و اداره آموزش و پرروش ارسال شود، هدف این هست که آموزش تعطیل نباشد.
وی در پاسخ به سوالی که آیا مسئولیت صحت و سلامتی دبیران خود و خانواده‌های آن را تضمین می‌کنید، گفت: این مصوبه از وزارتخانه و به تبع آن به اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها ابلاغ شده است.
 


کد مطلب: 418618

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/418618/توضیحات-مقیمی-پیرامون-حضور-معلمان-گچساران-کلاس-درس-مصوبه-وزارتخانه-کلیپ-های-فعلی-شأن-جامعه-فرهنگی-نیست-هدف-این-آموزش-تعطیل-نشود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1