تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۴۷۴۲۴۶
کبنا گزارش می‌دهد

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عشایر شهرستان گچساران / عشایر تاکنون چنین استانداری به چشم ندیده است(+تصاویر)

۱
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرکل امور عشایر استان، فرماندار گچساران و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از منطقه عشایری هلیگان، دریلا، گچ بزپا، چم علی بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز، این بازدید با توجه به بارندگی‌های شدید چند روز اخیر انجام شد.
در این بازدید و دیدار رودررو و صمیمی سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با عشایر (ترک زبان قشقایی و لر)، به بررسی مشکلات عشایر پرداخته شد و استاندار دستورات لازم را داد. حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد باعث شد اهالی عشایر از این اقدام و حرکت احمدزاده اعلام رضایت و خرسندی کرده و همچنین از وی تقدیر و تشکر شد. تاجایی‌که یکی از عشایر گفت: عشایر تاکنون چنین استانداری را به چشم ندیده است
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از راه‌های عشایری مناطق دریلا، گچ بزپا به طرف بابا کلان و عشایر هلیگان در گچساران، اظهار کرد: بر اثر بارندگی‌های اخیر جاده‌های عشایری آسیب زیادی وارد شده است.
سیدعلی احمدزاده بیان کرد: بیشتر آسیب‌ها به مسیر‌های تردد عشایر و پل‌ها وارد شده است.
استاندار کهگیلویه و بویداحمد تصریح کرد: در بازدید از مناطق عشایری گچساران ۶۰ درصد از راه‌های عشایری نامناسب بودند.
احمدزاده عنوان کرد: از سهم آلایندگی نفت ۸۰ میلیارد ریال برای ابنیه راه‌های عشایری گچساران اختصاص داده شد.
وی عنوان کرد: در بازدید‌های صورت گرفته از مناطق نان برده عشایر در گچساران با وجود آسیب جدی به راه‌های عشایر این قشر مهم و تأثیرگذار از بارندگی‌های اخیر راضی بودند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از مناطقی که بازدید شد عشایر مشکلاتی اعم از راه، عدم آنتن دهی تلفن همراه و تأمین آب شرب در فصول کم بارش و پائیز بوده است.
احمدزاده بیان کرد: تلاش می‌شود تا مشکلات عشایر با همکاری دستگاه‌های مربوطه برطرف شود.
در ادامه مدیرکل امور عشایر استان نیز گفت: یکهزارو ۱۰۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که ۶۰ درصد آن در بارندگی‌های ۲روز گذشته دچار خسارات شده که عبور و مرور به سختی انجام می‌گیرد و نیاز به بازگشایی دارند.
 فضل الله آذرفرد تصریح کرد: این راه‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده بودند.
آذرفرد عنوان کرد: بر اثر بارندگی سیل آسای چند روز گذشته ۵۰ درصد از ابنیه‌های پل‌ها و فنی مناطق عشایری و خطوط لوله انتقال آب در مناطق عشایری این شهرستان دچار خسارت شدند.
وی افزود: ترمیم و باز گشایی یکهزارو ۲۰۰ کیلومتر جاده خاکی عشایری این شهرستان که در بارندگی‌های تابستانه مسدود شده بود سال گذشته انجام، که متأسفانه بر اثر بارندگی چند روز گذشته قسمتی از آن‌ها دچار خسارت شد.
مدیرکل امورعشایر استان با اشاره به اینکه برای بازگشایی این میزان راه عشایری بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است گفت: انتظار می‌رود بنیاد مسکن و شرکت نفت برای بازگشایی جاده‌های عشایری همکاری لازم را با این اداره داشته باشند.
در ادامه رئیس امورعشایرشهرستان گچساران اظهار کرد: ۲ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر در مناطق عشایری این شهرستان از جمله دریلا، باباکلان، هلیگان کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی سکونت دارند.
الوندفر بیان کرد: سالانه در فصل بارندگی بیش از ۸۰ درصد از جاده‌های عشایری این شهرستان مسدود می‌شود که نیازمند بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای بازگشایی این جاده‌ها هستم.
وی افزود: مناطق قشلاقی شهرستان گچساران سالانه محل استقرار و سکونت حدود دو هزار خانوار عشایر کوچرو از مناطق سردسیری استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.
رئیس اداره امورعشایر گچساران تصریح کرد: عشایر گچساران ۴۰۰ هزار رأس دام را پرورش می‌دهند، عشایر این شهرستان شامل طوایف بویراحمد، ترک‌های قشقایی  در مناطقی مانند دریلا، آبگندی و کلاغ نشین سکونت دارند. این قشر مولد سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز، ۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن
Iran, Islamic Republic of
با سلام
استاندار نمیتونه همین درست کردن جاده ها را بده همیاری که زیر مجموعه اش است تمام نیروها را از این مجموعه با مدیریت ضعیفش فراری داده
شک نکنید بی مدیریتی هم حق الناس است
علی
Iran, Islamic Republic of
در سال جدید گریان تا تمدید حکمش مردم دوست شده بعدش دوباره گریان خواهد بود.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1