تاریخ انتشار
جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۴۷۲۹۴۲
در اولین نطق انتخاباتی خود در دهدشت؛

تصاویر| سید محمد موحد: موحد از هیچ کس به جز خدا نمی‌ترسد؛ زندگی موحد را با تراکتور شخم زدند، بلکه نقطه تاریکی را پیدا کنند و نتوانستند / آن زمانی که سد مارون کلنگ‌زده شد، من دادستان انقلاب خوزستان بودم / در آن دوران چرا حقابه این سد را نگرفتند؟ چه کسی باید جواب بدهد؟ خب بیایند جواب بدهند/ برای یک عمل آپاندیس یا باید به خوزستان می رفتیم یا فارس /آن بیست و پنج سال محاکمه ندارد؟ / احداث کارخانه مخزن‌سازی نفت و گاز در شهرک صنعتی دوم / فاز نهایی اجرای سد آبریز /سرمایه‌گذار پتروشیمی چرام آماده کار است

۰
کبنا ؛
نامزد انتخابات کهگیلویه بزرگ در اولین نطق انتخاباتی خود گفت: برخی آمدند و گفتند که موحد مانع شد، من مانع نشدم. من می‌خواستم کهگیلویه را، چرام را، لنده را، بهمئی را و تمام حوزه‌ی انتخابیه‌ام را از بن بست خارج کنم باید این کار را می‌کردم که امروز در آنجایی که قرار بود سد بی‌خاصیت احداث شود، بجایش تونل چهار کیلومتری از آنجا عبور کند و از بن بست خارج شویم، الان با این تدبیر ما به جنوب کشور متصل شدیم.
به گزارش کبنا نیوز، حجه الاسلام سید محمد موحد در اولین نطق انتخاباتی خود در شهر دهدشت با تبریک ولادت امام زمان گفت: بنده سید محمد موحد هستم؛ عاشق و خادم مردم. حق هست که مجدداً سجده شکر انجام گیرد. با این جمعیت معظمی که خیابان‌های اطراف را پر کردند با قاطعیت اعلام می‌کنم: پیروز انتخاباتم. روز اول انتخابات و در روز تعطیل، حضور خیل کثیری از مردم در این همایش، این یعنی حماسه.
وی با اعلام حمایت از حضرت آیت الله ملک حسینی ادامه داد: دو انتخاب در پیش رو داریم در یازده اسفند؛ انتخاب خبرگان رهبری که دو شخصیت علمی در این میدان رقابت می‌کنند. قطعاً مردم حوزه انتخابیه ما شخصیت برومند و ارزشمندی مثل حضرت آیت الله ملک حسینی را ترجیح خواهند داد. انتخاب دوم، انتخاب مجلس شورای اسلامی است؛ مجلسی که قدرت دارد رئیس جمهور را در مراحل مختلف به محاکمه بکشد و او را از جایگاهش خلع نماید مجلسی که هیئت دولت را مشخص می‌کند. مجلسی که وزرا را با سؤال، با استیضاح و با حرکت‌های دیگر برایش مسیر مشخص می‌کند و در رأس امور قرار می‌دهد.
موحد بیان کرد: در مسائل خارجی، هیچ حرکتی و هیچ اقدامی بدون اذن مجلس نمی‌تواند انجام بگیرد. در دوران ریاست مرحوم آیت الله پاکر_ رئیس کمیسیون اصل نود_ ما اعضای کمیسیون محضر مقام معظم رهبری رسیدیم از معظم له برای ورود به مسائل مختلف استفسار طلبیدیم، فرمودند: بجز ورود در مسائل نیرو‌های مسلح که آنهم با اذن من بلاشکال است، مجلس با کمیسیون اصل نود می‌توانند ورود نماید، این مجلس، قدرتش از رای شما مردم است. لذا در یازدهم اسفند، همانند ادوار گذشته حماسه هفتم را رقم خواهید زد.
سید محمد موحد با تکرار پایبندی خود به اخلاق، درخصوص عدم حضور عدل هاشمی در انتخابات گفت: در همین جا اعلام می‌کنم انتخابات میدان رقابت است. در رقابت شرایطی حاکم است، از جمله اخلاق مداری. بار‌ها اعلام کردیم و الان هم اعلان می‌کنیم: ما برای رقابت به میدان آمدیم و با قدرت این رقابت را با رعایت اخلاق و انصاف دنبال می‌کنیم.

موحد اظهار کرد: نُه دوره است که انتخابات مجلس برگزار می‌شود: در تمام دوره‌هایی که بنده حضور داشتم من و رقبا با تمام قدرت به رقابت می‌پرداختیم و کسی رد صلاحیت نمی‌شد، همینجا اعلام می‌کنم از عدم حضور جناب آقای هاشمی پور ناراحتم.
زندگی موحد را با تراکتور شخم زدند،
بلکه نقطه تاریکی را پیدا کنند و نتوانستند

وی گفت: موحد از هیچ کس به جز خدا نمی‌ترسد. زندگی موحد را با تراکتور شخم زدند، بلکه نقطه تاریکی را پیدا کنند و نتوانستند، کمیت‌شان که لنگ شد گفتند «موحد سابقه جبهه و جنگ ندارد، موحد به درازای دوران دفاع مقدس سابقه جبهه و جنگ دارد، مستند این حرف اینست که از روز آغازین جنگ به عنوان جانشین دادستان انقلاب بهبهان کارم را آغاز کردم و تا روز پذیرش قطعنامه، با خانواده در خوزستان حضور فیزیکی داشتم، آنهم در جا‌های مختلف جبهه. آن کسی که پشت جبهه، امنیت جبهه را با همکاری سپاه و ارتش فراهم می‌نمود، با دستور بنده زمینه این امنیت برای حمله را تأمین می‌کرد.
موحد در میان هوادارن خود گفت: آمدند گفتند که موحد آب سد مارون را فروخته و واگذار کرده به حوزه خوزستان! خوب دقت کنید، در آن زمانی که سد مارون کلنگ‌زده شد، من دادستان انقلاب خوزستان بودم، یک مقدار اطلاعات اولیه از اینترنت بگیرید و بعد حرف بزنید، همینجور کیلویی حرف نزنید. اگر کسی که آن زمان مسئولیت داشت و نتوانست حقابه مردم را مشخص بکند، موحد باید مجازات بشود؟
وی گفت: من آقای دکتر نادران را که آوردم در همین منطقه_ در حومه غربی _ و رفتیم پشت سد، از من سؤال کرد که در آن دوران چرا حقابه این سد را نگرفتند؟ چه کسی باید جواب بدهد؟ خب بیایند جواب بدهند. مطالعات این سد مربوط به دوران قبل از انقلاب است، اجرایش مربوط به دوره‌ای است که من در جایگاه نمایندگی مردم نبودم.
موحد با مخاطب قرار دادن جوانان و یاد‌آوری گذشته کهگیلویه بزرگ چنین مطرح کرد: من از سال ۱۳۷۱، بعد از یک دوران موفقیت‌آمیز در دو استان بزرگ خوزستان و فارس به عنوان دادستان انقلاب که خوشبختانه توانسته‌ام با افتخار این جایگاه را ادامه بدهم وارد مجلس شورای اسلامی شدم. وقتی که من کهگیلویه بزرگ را با گچساران تحویل گرفتم، هزار روستا، حداقل بدون کوچک‌ترین امکاناتی را تحویل گرفتم. در این هزار روستا اگر کسی مدرسه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان سراغ دارد ارائه کند، من در اولین سفری که به حوزه چاروسا و دیشموک داشتم بزرگ‌ترین معضلی که داشتند بعد از دوران دبستان فرزندان آن دیار_ که در آن زمان جمعیت معضلی هم داشتند_ یا باید به باغ ملک می‌رفتند یا باید به بهبهان و دهدشت می‌آمدند و یا ترک تحصیل می‌کردند. در کمتر از یک سال این مشکل را بنده حل کردم.

وی گفت: روزی که من این جا را ترک کردم، در آخرین نقطه حوزه انتخابیه من، سردو و سرهنگ را با بالاترین امکانات تحویل این مردم دادم و از این منطقه خداحافظی کردم. این یعنی نوکری مردم، من نه تنها در دوران نمایندگی نوکری مردم را کردم بلکه در آن زمانی که در خوزستان و فارس بودم، بعد از خدا بالاترین ملجأ گره گشایی از این مردم موحد بود و لا غیر، این نوکری از قِبل دعای همین مردم است.
نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اذعان به وجود مشکلات در جامعه، به نقش خود پرداخت و گفت: مردم عزیز ما در نطق‌ها و در مجلس آن جا‌هایی که وقت در اختیار ما قرار می‌گیرد، دولت و وزرا و سازمان‌ها را با فریاد فرا می‌خوانیم و مشکلات بیکاری و تورم و... را به آن‌ها اخطار می‌دهیم. ما ادعا نمی‌کنیم که مشکل وجود ندارد.
وی گفت: من عرضم این است وقتی بنده وارد حوزه نمایندگی شدم یک عمل آپاندیس را باید در کجا انجام می‌دادیم؟ یا باید به خوزستان می‌رفتیم یا به فارس. بیمارستان دهدشت در زمان نمایندگی بنده به کجا رسید و چه وضعیتی پیدا کرد. ما مخابراتی داشتیم؟ جاده داشتیم؟ آسفالت داشتیم؟ آب داشتیم؟ صدا و سیما داشتیم؟ این‌ها خدمات دولت است. به عنوان سرکشی رفتم دیشموک، جمعی برای نصب دکل صداوسیما داشتند پول جمع می‌کردند. گفتم پول مردم را پس دهید، من انجامش می‌دهم. یکی از عزیزان آنجا گفت: اگر موحد این کار را کرد من دستم را قطع می‌کنم. من برگشتم تهران، خطاب به مرحوم کردان_ معاون صدا و سیما _ دو کلمه نوشتم که این کار در دیشموک باید انجام شود.‌ایشان نوشت به آن معاون مربوطه که «فلانی سلام، موحد عزیز است، این کار انجام گیرد». ظرف یک هفته این کار عملی و نصب شد.
وی گفت: جایی نیست که رد پای موحد نباشد، در همین سردو و سرهنگ رفتید، دیدید آن موقع تریلی پایه برق حمل می‌کرد، راننده بهبهانی می‌گفت «ای خدا تو می‌دانی که این زور موحد است و الا حیوان هم از این مسیر نمی‌رود».
فقط این بیست سال محاکمه دارد؟ آن بیست و پنج سال محاکمه ندارد؟
موحد در مورد انتقادات به خود، اینگونه پاسخ داد: یازده دوره انتخابات برگزار شد، چهل و پنج سال. این دوران نمایندگی چهل و پنج ساله، بیست سالش من بودم و بیست و پنج سال دیگرش دیگران بودند. فقط این بیست سال محاکمه دارد؟ آن بیست و پنج سال محاکمه ندارد؟ مگر فراموش کردیم در همین تنگ پیرزال وقتی که باران می‌آمد، ارتباط قطع می‌شد؟ چه تعداد ماشین را در همین مسیر آب برد؟ من آقای آزاده را فراخواندم، با هلی کوپتر آمد اینجا. به او گفتم «من به عنوان نماینده نمی‌گذارم این مردم اینقدر شاهد زجر و مکافات باشند، این کار باید عملی شود و شد».
موحد افزود: در مورد سد کلات، دوستان مراجعه کنید به نطق بنده در حضور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که در فضای مجازی پخش شده، بعد از جلسه مرحوم آقای هاشمی صدا زدند ما را، کارشناسان هم بودند، همه کارشناسان گفتند «این سد کلات که شما به دنبال مطالعه آن هستید، با هیچ تاجی امکان ندارد که آب را به صحرای کلاچو انتقال دهد، حتی اگر تاج آن سی متر ارتفاع داده شود. آقای هاشمی گفتند که این چه کار بیهوده‌ای است که این همه هزینه کنید و بعد هم بخواهید با پمپاژ آب ببرید به صحرای کلاچو.
مرحوم هاشمی پرسید آیا راه حل دیگری وجود دارد؟ کارشناسان گفتند بله؛ محلی هست به نام آبریز که‌بهترین گزینه است اما یک مشکل دارد؛ و آن هم اینکه نزدیک به سیزده تا پانزده کیلومتر تونل می‌طلبد.
ایشان گفتند کار عاقلانه همین است و همین را دنبال کنید».

آنجایی که قرار بود سد بی‌خاصیت احداث شود،
بجایش تونل چهار کیلومتری از آنجا عبور دادیم

موحد گفت: برخی آمدند و گفتند که موحد مانع شد، من مانع نشدم. من می‌خواستم کهگیلویه را، چرام را، لنده را، بهمئی را و تمام حوزه‌ی انتخابیه‌ام را از بن بست خارج کنم باید این کار را می‌کردم که امروز در آنجایی که قرار بود سد بی‌خاصیت احداث شود، بجایش تونل چهار کیلومتری از آنجا عبور کند و از بن بست خارج شویم، الان با این تدبیر ما به جنوب کشور متصل شدیم.
وی افزود: در سفر مقام معظم رهبری به استان، تلاش شد جاده‌ی دهدشت_پاتاوه مصوب سفر بشود. آقای ترکان مخالفت کرد. گفت من به شرطی این کار را قبول می‌کنم که سؤال خود را راجع به من در مجلس پس بگیرید و از آن سؤال بگذرید. به هیئت رئیسه مجلس نامه نوشتم و سؤال را پس گرفتم و جاده پاتاوه به دهدشت شد مصوبه، نتیجه‌ی آن تدبیری که بنده‌ اندیشیدم این شد که به لطف خدا امروز به دنیای ایران اتصال پیدا کرده‌ایم و از بن بست خارج شدیم.
نامزد انتخابات کهگیلویه بزرگ خاطرنشان کرد: روزی که رفتم از آقای خاتمی مجوز همین پتروشیمی را گرفتم؛ یکی از نمایندگان مرا دید و بر سر خاتمی فریاد زد که چرا موحد را راه می‌دهید؟ آقای خاتمی گفتند شما نمی‌توانید نماینده‌ای پیدا کنید که مثل موحد در بین آحاد مردم وظیفه‌اش را دنبال کند. در هر پتروشیمی، در هر پالایشگاهی، در هر مؤسسه‌ای ملاحظه کنید رد پای موحد و مردم کهگیلویه‌ی بزرگ در آن وجود دارد.
موحد در پایان به پروژه‌های در حال اقدام اشاره کرد و گفت: ما الان در کهگیلویه‌ی بزرگ چندین پروژه اساسی را برای کلنگ زنی آماده کردیم. از جمله مینی پالایشگاه در حومه‌ی غرب که مشکل جوانان حومه غرب را بر طرف می‌کند. به دلیل انتخابات، این کلنگ زنی به بعد از انتخابات موکول شده است.
سرمایه‌گذار پتروشیمی چرام آماده کار است
فاز نهایی شروع به کار سد آبریز
احداث کارخانه مخزن‌سازی نفت و گاز در شهرک صنعتی دوم

وی بیان کرد: درخصوص پتروشیمی چرام (دشت آهو)، سرمایه‌گذار اعلام کرده بود که چون وزارت نفت بیشتر از هشت ماه خوراک نمی‌دهد، امکان سرمایه‌گذاری پانصد میلیون یورویی را نداریم، مگر اینکه تجدیدنظری بشود. از طریق ریس جمهور و پیگیری استاندار جلسه‌ای تشکیل شد و مجوز خوراک برای ده ماه صادر شده و سرمایه‌گذار برای عملیاتی کردن این طرح اعلام آمادگی کردند و آماده‌ی کارند. پروژه بعدی سد آبریز که از مطالبات جدی مردم است، فاز نهایی آن در در حال اجراست و ان شاء الله به اجرا خواهد رسید. دیگر پروژه، پروژه سیمان سپو نیز در استانه تملک است. شما از وزیر اقتصاد آقای خاندوزی بپرسید تا بگوید از پی‌گیری‌ها. این پروژه در آستانه به ثمر رسیدن است. آخرین مطلبی که باید در اینجا عرض کنم، احداث کارخانه مخزن‌سازی نفت و گاز در شهرک صنعتی دوم است که شاهد خواهیم مشکلات این جوانان با این پروژه‌ها حل خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایل تامرادی
Iran, Islamic Republic of
ارواح پدرم اگه کل زندگی با تراکتور شخم بزنن ، یه نقطه ی روشن داخلش نیسی
Iran, Islamic Republic of
ب امید خدا پیروز هست ‌
Iran, Islamic Republic of
اگر از وضعیت موجود راضی هستید به موحد رای بدهید

یا به دوران ذلت پایان دهید
آغا بوتاکس
Iran, Islamic Republic of
در دهدشت چنین تپه ایی نیست قدرت فتوشاپ ببین
پرستار
Iran, Islamic Republic of
، حُب قدرت کاری کرده
محمد
Iran, Islamic Republic of
با جمعیتی که در ورزشگاه مشاهده کرد اوضا کار دستش اومدکمتر از یک سوم ورزشگاه پر نشده نبود، / مردم خودتون را نجات بدید . با چند میلیون تومن اینده فرزندانتون را نابود نکنید.
Iran, Islamic Republic of
هزاران رحمت به شیری ک خوردی
کیانی
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه رونابودکردی ،هیچ گونه دستاوردی برای این مردم نداشتی،
Iran, Islamic Republic of
شاقاسم من کیسه وش نیکنه .
شرم کن هالو
کو د ول کن
نوید
Iran, Islamic Republic of
زدی نطق انتخاباتی در دهدشت بعد عکس ها هیچ کدوم دادشت نیست، مال دور قبلِ سوقِ. این کوه که اطراف دهدشته کجای ورزشگاه شماره ۲ هست که ما تا حالا ندیدیم .
هنرمند
United States
بای بای
احمد
United States
این عکس ها از سلیمی هست که اصلا در دهدشت نیست و سال قبل بوده
پزشک
United States
آقای سناتور !!!!!!! متعجبم که هنوز منت آپاندیس عمل کردن بعد سی سال نمایندگی به رخ مردم می‌کشی .امروز هنوز مردم برای MRI به بهبهان میرن کجای کاری البته حق داری چون از پزشکی نمی‌دانی و نمی‌دانی که حداقل باید امروز عمل آنژیو بایستی در دهدشت انجام میشد که نمیشه.متعجبم که در کرونا بیشترین تلفات در دهدشت بود حتی اکسیژن نداشتیم
بازنشسته
United States
یادمه بیست سال پیش حرف پتروشیمی و فسفات و دانشکده کشاورزی چرام را یدک کشیدی و ما اندر خم یک کوچه آیم خواهشاً ما بازنشسته شدیم و تو هنوز وعده میدی
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه بدبخت کردی روز 12 اسفند بوی ظفر به مدافع حرم رسد
ناشناس
Romania
خدا دیه تنه مردم چقدر این چند سال خام بودند که تو نماینده آنها بودی بسته
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1