کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بازدید وزیر کشور از مارگون و لنده / معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد: 3 هزار میلیارد ریال مصوباتی که برکت سفر وزیر بود

28 تير 1402 ساعت 0:02

در سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد وزیر کشور و معاون‌عمرانی وزارت کشور و معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی وزارت متبوع به شهرستانهای محروم مارگون و لنده سفر کردند.


در سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد وزیر کشور، معاون‌عمرانی و معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی وزارت کشور به شهرستان‌های محروم مارگون و لنده سفر کردند.
به گزارش کبنانیوز، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: در پی سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان، وزیر محترم کشور به عنوان وزیر معین به شهرستان‌های مارگون و لنده سفر کردند.
علی محمد روستا با بیان اینکه حضور وزیر کشور در این دو شهرستان بسیار هوشمندانه بود، اظهار کرد: این دو شهرستان تازه تأسیس و کم برخوردار هستند، و با حضور وزیر کاری و جهادی کشور در این دو شهرستان مصوبات خوبی را داشتیم.
روستا گفت: مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال برای شهرستان مارگون شامل یک هزار میلیارد ریال برای راه‌های روستایی، ۵۰۰ میلیازد ریال برای شهردادی و ۵۰۰ میلیارد ریال کمک به فرمانداری و بخشداری اختصاص داده شد.
معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: مبلغ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت‌های آب روستایی، برق و... در شهرستان لنده در نظر گرفته شد.
روستا گفت: این اعتبارات مضاف بر مصوبات بود، که از برکات و دستاورد‌های سفر یک روزه وزیر کشور به این دو شهرستان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به کلنگ زنی سد سقاوه به دست وزیر کشور گفت: کلنگ زنی سد سقاوه با ارتفاع ۴۴ متر، عرض تاج ۱۰ متر، حجم کل مخزن ۹. ۷۵ میلیون متر مکعب و متوسط آورد سالانه ورودی به مخزن ۷. ۳۴ میلیون متر مکعب بوده و دارای مجوز‌های تخصیص آب، زیست محیطی، ماده ۲۳ و پدافند غیر عامل است.
روستا با بیان اینکه افقهای خوبی از ساخت سد دیده می‌شود، افزود: این سد اثربخشی مهمی در توسعه صنعت، کشاورزی، رونق اقتصادی، گردشگری و تأمین بخشی از آب شرب و آب کشاورزی زمین‌های اطراف خواهد داشت.
وی گفت: یکی از نگرانی‌های مردم متصرف شدن اراضی و زمین‌ها و املاکشان بودند، که در این خصوص دکتر وحیدی دستور دادند که طبق روال قانون و فرایند‌های قانونی استیفای حقوق مالکین انجام گیرد.
معاون عمرانی استاندار تأکید کرد: ما نیز نظارت خواهیم داشت که حقی از مالکین و دامداران ضایع نشود.
روستا در انتها گفت: از حسن‌نیت و بذل توجه وزیر محترم‌کشور، معاونین‌همراه‌ایشان و دکتر ممبینی قایم‌مقام سازمان‌برنامه و بودجه تشکر می‌کنم.
علی محمد روستا گفت: جا دارد از طریق این رسانه از حضور و تشریف فرمایی مقام عالی وزارت برادر انقلابی جناب دکتر وحیدی، جناب دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و  جناب دکتر راسخی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت و بقیه همکاران وزارت خانه در دور دوم سفر ریاست محترم جمهور در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر کنم.


کد مطلب: 464931

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/464931/2/بازدید-وزیر-کشور-مارگون-لنده-معاون-عمرانی-کهگیلویه-بویراحمد-3-هزار-میلیارد-ریال-مصوباتی-برکت-سفر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1