تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۴۶۲۳۷۲
اداره کل سازمان حفاظت محیط زیست استان برگزار کرد؛

بزرگداشت روز جهانی پرندگان مهاجر در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛
روز جهانی پرندگان مهاجر با نقش تاثیر پرندگان بر زندگی زیست‌مندان در مدارس 2 مقطع ابتدایی و راهنمایی کهگیلویه‌وبویراحمد گرامی داشته شد.
به گزارش کبنا نیوز، 13 می مصادف با 23 اردیبهشت روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده است. در این روز تشکل های زیست محیطی مردم نهاد و دستگاه های اجرایی به‌منظور انجام اقدامات عملی برای حفاظت از پرندگان مهاجر که گاهاً بیش از 2 هزار کیلومتر مهاجرت دارند  با ایجاد کمپین یا فراخوان بین المللی سعی در آگاهی افزایی برای حفظ سلامتی پرندگان دارند.
بر همین اساس اداره کل حفاظت محیط زیست استان با برگزاری کارگاه آموزشی در مدارس 2 مقطع ابتدایی و راهنمایی مدارس روستاهای زیلایی این روز را گرامی داشت.
مسعود حاتمی کارشناس مسئول تالاب های استان در حاشیه این کارگاه آموزشی در این خصوص گفت: روز جهانی پرندگان مهاجر به‌عنوان یک کمپین یا فراخوان بین المللی در راستای اقدام عملی برای حفاظت از پرندگان مهاجر است که دامنه زندگی و مهاجرت آنها اغلب کشورهای جهان را در بر می گیرد.
وی گفت: بدلیل وسعت زیاد مهاجرت، کاهش منابع آبی ناشی از خشکسالی ها و تغییرات اقلیمی،  امروزه این پرندگانِ با ارزش و تاثیر گزار بر زندگی ما  انسان ها با تهدیدهای زیادی مواجه می شوند.
حاتمی افزود: با هدف افزایش آگاهی های عموم از اهمیت پرندگان، نقش و کارکرد آنها برای زیست‌مندان کره زمین بخصوص انسان ها، نیاز حفاظت از پرندگان مهاجر و کارکرد آنها برجسته شود.
وی گفت: در حقیقت این روز ابزاری موثر برای کمک به افزایش آگاهی جهانی در مورد تهدیدات پرندگان مهاجر، اهمیت اکولوژیکی آنها و نیاز به همکاری بین المللی برای حفاظت از آنهاست.
حاتمی گفت: با توجه به نقش آب در مهاجرت پرندگان، شعار روزجهانی پرندگان مهاجر در سال 2023 با موضوع "آب حفظ حیات پرندگان است" نامگذاری شده است.
وی در خصوص هدف از انتخاب شعار این روز گفت: اهمیت آب و حفظ  اکوسیستم های آبی شامل دریاچه ها، رودخانه ها، نهرها، برکه ها  برای پرندگان مهاجر ضروری و امری اجتناب ناپذیر  است، فلذا به‌منظور آشنایی دانش آموزان به اهمیت اکوسیستم آبی و جلوگیری از تهدیداتی که ممکن است برخی افراد سودجو برای پرندگان ایجاد نمایند کارگاه آموزشی 53 دانش آموز تالابی مقاطع ابتدایی و راهنمایی در کنار 2 تالاب  مور زرد و شرم درنگ در زیلایی برگزار شد.
حاتمی تصریح کرد: دراین کارگاه آموزشی دانش آموزان به تهدیدهای فزاینده یرای کمیت و کیفیت آب، سلامتی پرندگان در هنگام اقامت موقت در منابع آبی، برنامه های آموزشی و آگاهی افزایی برای متحد نمودن صداهایمان برای حفاظت از پرندگان مهاجر اکوسیستم های آبی به‌عنوان زیستگاه پرندگان ارائه شد.  
گفتنی است 13 می مصادف با 23 اردیبهشت به‌عنوان روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده و این روز در سراسر جهان با اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی درحمایت از پرندگان مهاجر گرامی داشته می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1