کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

حضور تاجگردون و هدایت‌خواه در یک قاب؛ حاشیه‌ داغ در دانشگاه یاسوج (+ گزارش تصویری)

24 ارديبهشت 1402 ساعت 19:56

در حالی که بسیاری اوقات می‌بینیم سیاستمداران بر اساس دوگانه دوست / دشمن با یکدیگر برخورد می‌کنند، اما گاهی نیز بر سر یک اتفاقی آن‌ها دور هم جمع می‌شوند و روابط حسنه‌ای با یکدیگر برقرار می‌کنند.


در حالی که بسیاری اوقات می‌بینیم سیاستمداران بر اساس دوگانه دوست / دشمن با یکدیگر برخورد می‌کنند، اما گاهی نیز بر سر یک اتفاقی آن‌ها دور هم جمع می‌شوند و روابط حسنه‌ای با یکدیگر برقرار می‌کنند.
به گزارش کبنا، عصر امروز در دانشگاه یاسوج نخستین نشست بنیاد حامیان دانشگاه یاسوج برگزار شد. در این نشست جمعی از خیرین به دانشگاه یاسوج کمک کردند. در حالی که جلسه رسماً تمام شد، اما جلسه غیررسمی بعد از پایان نشست رسمی، تازه شروع شد.
در این نشست، جمعی از سیاسیون مطرح استان حضور داشتند؛ از انتهای طیف راست و اصولگرایی تا انتهایی طیف چپ و اصلاح‌طلبی همگی حاضر بودند. ستار هدایتخواه، نادر منتظریان، ابراهیم موحد (برادر سید محمد موحد)، شیرعلی خرامین، سید ناصر حسینی‌پور و غلامرضا تاجگردون بعد از اتمام نشست، درب ورودی سالن چمران جمع شده بودند. اطراف هر کدام از این افراد جمعی از افراد حلقه بسته بودند. البته پیش از اتمام جلسه، در همان زمان برگزاری نشست نیز صحبت‌هایی بین آن‌ها رد و بدل می‌شد، اما محتوای این صحبت‌ها روشن نیست. ولی بعد از اتمام جلسه درب سالن گفت‌وگوهایی شکل گرفت.
محفل سیاسی کوچکی در حال پا گرفتن بود؛ ابراهیم موحد در حال گپ‌وگفت با بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج و تاجگردون در حلقه دانشجویان قرار گرفته بود؛ هدایتخواه و منتظریان نیز هر کدام با افرادی گفت‌وگو می‌کردند.
اما هر کدام از این شخصیت‌های سیاسی، یکدیگر را نیز رصد می‌کردند؛ حتی علی‌محمد دانشی با تاجگردون سلام و احوالپرسی کرد. این اتفاقات در حالی مطرح بود که زمان رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس، شورای ائتلاف اصولگرایان، با حضور ستار هدایت‌خواه خواستار محاکمه تاجگردون شده بودند. در آن دوره، هیچکدام از این چهره‌های اصولگرا حاضر به حمایت از تاجگردون نشدند. اما حالا در این محفل روابط حسنه‌ای در بین آنها در حال شکل‌گیری بود.
هر چند این چهره‌های سیاسی بسیاری اوقات بر اساس مواضع حزبی و جریانی به یکدیگر می‌تازند؛ گویی دشمن خونی یکدیگرند. اما در چنین بستری که بر مبنای حمایت‌های خیریه‌ای برگزار شده است، دور هم جمع می‌شوند و با هم خوش‌وبش می‌کنند.
حمایت از دانشگاه یاسوج به عنوان یک اقدام عام‌المنفعه می‌تواند الگوی حمایت از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک منفعت عمومی بزرگ‌تر شود. چنانچه چهره‌های سیاسی استان با گرایش‌های مختلف سیاسی، بتوانند برای منافع عمومی استان با یکدیگر متحد شوند، ممکن است، یکی از موانع توسعه‌نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود.
واضح است که کهگیلویه و بویراحمد تنها به‌واسطه این اختلافات به دامن توسعه‌نیافتگی نیفتاده است؛ علل تاریخی مختلفی برای این پدیده وجود دارد. اما قطعاً می‌توان از این اختلافات سیاسی به‌عنوان علل زمینه‌ای یا مداخله‌گر کم‌برخورداری کهگیلویه و بویراحمد نام برد.
بنابراین چنانچه بتوان از نشست دانشگاه یاسوج به عنوان یک الگوی ارتباطی بین سیاسیون استان بهره برد، می‌توان با خط بطلان بر دوگانه دوست/دشمن، موجبات همدلی بین چهره‌های سیاسی استان برای منافع عمومی استان بهره گرفت.


کد مطلب: 462329

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/462329/2/حضور-تاجگردون-هدایت-خواه-یک-قاب-حاشیه-داغ-دانشگاه-یاسوج-گزارش-تصویری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1