کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

سفر پر برکت معاون درمان بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد به منطقه زیلایی / هرمزپور: نیازمند همکاری خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی هستیم

3 ارديبهشت 1402 ساعت 12:23

معاون درمان بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه تیم درمانی و داروخانه برای بازدید از مردم و رسیدگی به مشکلات زیرمجموعه جمعیت تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران به منطقه زیلایی سفر کرد.


معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد برای بازدید از مردم و رسیدگی به مشکلات زیرمجموعه جمعیت تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران به منطقه زیلایی سفر کرد.
به گزارش کبنانیوز، در این بازدید که برای اولین بار از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت، مردم زیلایی نسبت به سرکشی ابراز رضایت و قدردانی کردند. خانواده های شهید و ایثارگران در گفت و گوهای خود با هرمزپور معاون درمان، از سرکشی بنیاد شهید و معاونت درمان به مناطق صعب العبور تقدیر کرده و خواستار سرکشی های دوباره به مردم شدند.
پیرزن و پیرمرد و زنان و مردها و کودکان از حضور تیم معاونت درمان بنیاد شهید شور و شوق در چشم هایشان مشخص بود، این روستاییان نیاز به خدمات بیشتری دارند تا سلامتی کاملی داشته باشند، همانگونه که در شهر مردم نیاز به داروخانه و دکتر دارند، در روستاهای صعب العبور هم مردم نیاز به درمان و دارو دارند و خیلی از این خانواده ها حتی به داروهای معمولی مثل استامینوفن و سرماخوردگی و تب بر نیازمند هستند.
مردم روستای زیلایی نبود مراکز بهداشتی، نبود داروخانه و پزشک، نبود راه دسترسی مناسب را از جمله مهمترین مشکلات خود عنوان می کردند.
در این سرکشی ها رنگ فقر و بیماری از چهره مردم مشخص بود، به گفته هرمزپور برخی از کودکان روستا به دلیل نبود راه دسترسی به داروخانه ها، بسیار ضعیف و نحیف بودند و از مشکلات تغذیه ای و ویتامینی رنج می بردند.
هرمزپور با توصیف رنج و ناراحتی و بیماری مردم، خواستار همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و همچنین خیرین سلامت برای رسیدگی به مردم در روستاهای صعب العبور شد.
معاون درمان بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص افزود: در صورتی که خیرین سلامت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پای کار بیایند و همکاری داشته باشند، ما می توانیم در کنار خدمات دهی به خانواده های شهید و ایثارگر، خدمات بیشتری به اقشار مردم و افراد بی بضاعت ارائه کنیم.
منوچهر هزمزپور درباره سفر تیم درمانی بنیاد شهید استان به زیلایی اظهار کرد: با توجه به سیاست های رئیس بنیاد شهید کشور، معاونت درمان بنیاد شهید کشور و مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، سرکشی از خانواده های شهدا و جامعه ایثارگری زمین گیر در کلیه روستاهای صعب العبور استان در دستور کار قرار گرفت.
هرمزپور گفت: با همراهی تیم درمانی و داروخانه به منطقه زیلایی رفتیم و روستا به روستا به خانواده های شهید سر زدیم.
هرمزپور خاطرنشان کرد: به برکت خون شهیدان، همزمان با بازدید و رسیدگی به خانواده های شهید، به همسایه های این خانواده های شهیدان نیز رسیدگی شد و خدمات درمانی و داروخانه ای به آنان ارائه شد.
وی اضافه کرد: متأسفانه برخی از این کودکان نیازهای ویتامینی داشتند و مشکلاتی از این نظر وجود داشت که ویتامین های مورد نیاز به آنان ارائه شد.
وی افزود: بطورکلی در این سفر پک ویتامین به نیازمندان داده شد، وضعیت سلامتی و دیابت، فشارخون خانواده ها و والدین شهید بررسی و چکاپ شدند.
هرمزپور اظهار کرد: نیازمندی ها از جمله نیاز به ویلچر، نیاز به تخت درمانی و نیاز به بستری شدن در بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت، نیازهای اولیه رفع و افرادی که به ویزیت دکتر نیاز داشتند به سرعت ارجاع داده شدند، همچنین در اولین فرصت خدمات بهداشتی و درمانی نیز به افراد دیگر ارائه می شود.
هرمزپور با اشاره به اینکه 50 خانواده شهید و ایثارگر زیلایی مورد رسیدگی قرار گرفتند، بیان کرد: همه خانواده های ایثارگران از جانبازان 5 درصد تا خانواده های شهدا در منطقه زیلایی مشمول خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران شدند.
وی گفت: در این سفر برخی پزشکان خوشنام و افرادی که در کار خیر همکاری و همیاری می کنند حضور داشتند و حتی تیم داروخانه به افراد غیر بنیادی نیز خدمات دهی کرد.

 


کد مطلب: 461427

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/461427/2/سفر-پر-برکت-معاون-درمان-بنیاد-شهید-کهگیلویه-بویراحمد-منطقه-زیلایی-هرمزپور-نیازمند-همکاری-خیرین-سلامت-دانشگاه-علوم-پزشکی-هستیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1