کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد؛

افتتاح استودیو جهان آوا بعد از 8 سال بلاتکلیفی در یاسوج

18 اسفند 1401 ساعت 15:56

استودیو جهان آوا با حضور برخی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتتاح شد.


استودیو جهان آوا با حضور برخی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتتاح شد.
به گزارش کبنانیوز، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی بیان داشت: این استودیو از سال 1393 تاکنون به فراموشی سپرده شد که حالا پس از وقفه چندین ساله دوباره افتتاح و مورداستفاده هنرمندان قرار می گیرد.
درخشان خاطرنشان کرد: استودیو جهان آوا که به صورت تخصصی برای صدابرداری آماده خدمت‌رسانی به همه هنرمندان و فرهیختگان در تمامی رشته‌های حوزه هنری و فرهنگی است.
وی در پایان از زحمات همکاران و هنرمندان عزیز خصوصا مدیر استودیو که حدود یکماه زحمت کشیدند تا این استودیو را فعال نمایند تقدیر وتشکرکرد.
مدیر استودیو جهان‌آوا در این آئین، گفت: استودیو جهان آوا که جدیدا با این نام شناخته می‌شود، استودیویی حرفه‌ای برای صدابرداری است که در سال ۱۳۹۳ با تلاش و پیگیری همت هاشمی، از فعالان سرشناس موسیقی استان کهگیلویه و بویراحمد و با حمایت امین کمالوندی و با حضور پیروز ارجمند، مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد؛ اما بعد از مدتی به دلیل بی‌توجهی این امکانات به دست فراموشی سپرده شد و بلاتکلیف و بلا استفاده ماند.
وحید محمدخانی افزود: امسال با حمایت امین درخشان مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تیم جوان این استودیو، اقدام به تعمیر، بازسازی و تأمین اقلام مورد نیاز در کنار تجهیزات پیشرفته شد.
وی ادامه داد: در این استودیو آواز کلاسیک ایرانی، محلی و پاپ، نوازندگی تمام سازها، گویندگی، نریشن، تیزر، دوبله،  پادکست، شاهنامه‌خوانی، کتاب صوتی و تمامی کتب تولید در استان، قصه‌گویی، نمایش رادیویی، سرود، تواشیح، آواهای مذهبی و... ضبط، تولید و به بازار عرضه می‌شود.
مدیر استودیو جهان‌ آوا خاطرنشان کرد: این مجموعه با همکاری و مشارکت دفتر موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به ساخت سالانه چندین آلبوم موسیقی فاخر است.
وی به امکانات استدیو  اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر استودیو با زیر بنای اصلی ۲۰ متر مربع که اتاق ضبط آن دارای زیربنایی بالغ بر هشت متر مربع است کاملا آگوستیک سازی شده و همچنین ساخت اتاق انتظار برای همراه و خرید تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری پیشرفته وضعیت مناسبی دارد.
محمدخانی گفت: استودیو جهان آوا که به صورت تخصصی برای صدابرداری استفاده می‌شود، آماده خدمت‌رسانی به همه هنرمندان و فرهیختگان در تمامی رشته‌های حوزه هنری و فرهنگی است.

 


کد مطلب: 459553

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/459553/2/افتتاح-استودیو-جهان-آوا-بعد-8-سال-بلاتکلیفی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1