تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۴۵۷۸۵۹
کبنا گزارش می‌دهد

بارش ۷۰ سانتی برف در مارگون / راه ارتباطی تمام روستاها مسدود شد / تعطیلی مدارس / کدام جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد برف‌گیر است؟ / امدادرسانی هلال احمر و راهداری (+ فیلم و تصاویر)

۰
کبنا ؛  از روزگذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد بارش شدید باران و برف در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مناطق سردسیری شروع شده و تاکنون ادامه دارد. نیروهای راهداری و جمعیت هلال احمر و مسوولان شهرستان‌های بویراحمد، مارگون و دنا با حضور میدانی در حال خدمات رسانی به مسافران و خودروهایی که در محورهای سردسیری در حال تردد بودند.
فرماندار شهرستان مارگون از بارش شدید برف در این شهرستان خبر داد و گفت: راه تمام روستاهای شهرستان مسدود شده است.
مختار اندرخور داشت: بارش شدید برف از عصر امروز سه شنبه 11 بهمن ماه در شهرستان مارگون آغاز و همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که شاهد بارش 70 سانتی متری برف در برخی مناطق هستیم.
وی با اشاره به اینکه بارش برف راه تمام روستاها را مسدود کرده است، افزود: هنگام بارش برف اولویت با بازگشایی راه‌های اصلی و بعد از پایان بارش بازگشایی جاده‌های روستایی در دستور کار راهداران قرار می‌گیرد.
اندرخور تلاش راهداران را ستودنی دانست و ادامه داد: راهداران با کمترین امکانات، تجهیزان و نیروی انسانی در شهرستان سردسیری و برف گیر مارگون سنگ تمام می‌کذارند.
 وی خاطرنشان کرد: در ساعات اولیه امشب به یک خانواده چهار نفره که در برف و کولاک در محورسیاه کوه بخش زیلایی شهرستان مارگون گرفتار شده بودند، با همکاری نیروهای جمعیت هلال احمر و راهداری شهرستان دنا امدادرسانی و به مرکز استان انتقال داده شدند.
اندرخور افزود: میزان بارش برف به حدی سنگین بوده که در ارتفاعات به 70 سانتی متر و در پایین دست به سی سانتی‌متر رسیده است.
ایشان خطاب به مردم و کسانی که قصد سفر به شهرستان مارگون را دارند توصیه نموده است که با توجه به حجم زیاد بارش برف تا اطلاع ثانوی از هرگونه سفر غیرضرور خودداری نموده و در صورت ضرورت مسافرت تجهیزات زمستانی منجمله زنجیر چرخ، سوخت کافی و لباس گرم همراه داشته باشند‌‌.
              
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از رهاسازی بیش از ۲۰۰ خودرو گرفتار در برف و یخبندان شب گذشته در محور‌های یاسوج به چرام، مارگون به چربیون، یاسوج به بابامیدان، یاسوج به لوداب، یاسوج به شیراز و سی سخت به کوه گل و امدادرسانی به قریب ۱۰۰۰ نفر حادثه دیده خبر داد.
کاظم فلاحی دوست اظهار داشت: طی اعلام هشدار نارنجی از سوی هواشناسی همه تیم‌های امداد و نجات به فرماندهی معاونین این جمعیت در همه محور‌های مواصلاتی استان از قبیل یاسوج به چرام، مارگون به چربیون، یاسوج به بابامیدان، یاسوج به لوداب، یاسوج به شیراز و سی سخت به کوهگل، یاسوج به اقلید یاسوج به اصفهان مستقر شدند.
وی بیان کرد: در گردنه‌های برفگیر و صعب العبور این مناطق اقدام به رهاسازی و نجات افراد گرفتار در کولاک و یخبندان کردند.
فلاحی دوست افزود: با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان‌های مارگون، دنا، چرام و بویراحمد ۹۹۰ نفر حادثه‌دیده متأثر از برف، کولاک و یخبندان شب گذشته در محور‌های مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مجموع این عملیات‌ها ۱۰۷ نفر از نجاتگران و نیرو‌های عملیاتی در قالب ۳جمعیت هلال احمر شهرستان‌های چرام و بویراحمد در قالب ۲۷ تیم عملیاتی و با استفاده از ۱۳ خودروی امدادی موفق به رهاسازی بیش از ۲۰۰ خودرو و امدادرسانی به ۱۰۰۰ نفر حادثه دیده متأثر از برف، کولاک و یخبندان در سراسر استان شدند. در این عملیات مقادیری بسته غذایی بین حادثه دیدگان توزیع شد.
فلاحی دوست عنوان کرد: از مهمترین عملیات‌های شب گذشته می‌توان به امدادرسانی به ۱۰۰ دانش‌آموز مدارس شبانه روزی و نجات جان سرنشینان دو خودرو در منطقه کوه گل در شهرستان دنا، امدادرسانی به یک زن باردار در شهرستان مارگون اشاره کرد.
وی گفت: مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل و معاون امداد و نجات، معاون بهداشت و درمان و جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در قالب سه تیم عملیاتی در صحنه حضور یافته و بر انجام این عملیات‌ها در محور‌های مواصلاتی نظارت می‌دانی داشتند.



مدارس دنا تعطیل شد
 همه مدارس ابتدایی وراهنمایی شهرستان دنا تعطیل شدند.
درخشان‌زاده فرماندار دنا به فارس گفت: به علت بارش شدید برف در شهر سی سخت فردا چهارشنبه ۱۲بهمن کلیه مهدکودک‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهرستان دنا تعطیل هستند.
فرماندار دنا اظهار داشت: ادارات و مدارس متوسطه دوم در صورت تداوم بارش برف متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مدارس ابتدایی بویراحمد چهارشنبه تعطیل است
بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول شهرستان‌های دنا و مارگون فردا تعطیل است.
به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد، بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول شهرستان‌های دنا و مارگون و مدارس مقطع ابتدایی شهرستان بویراحمد فردا چهارشنبه ۱۲ بهمن بصورت غیر حضوری خواهند بود.
راهداری دنا جان خانواده‌ای را در کولاک زیلایی نجات داد
راهداری دنا خانواده گرفتار شده در برف و کولاک را نجات داد.

حوالی ساعت ۲ بعداز ظهر خانواده‌ای چند نفره که در ارتفاعت زیلایی در برف و کولاک گرفتار شده بودند با راهداری دنا تماس گرفتند و وضعیت خود را گزارش دادند که بلافاصله راهداری دنا به محل حادثه عزیمت کردند و پس از چندین ساعت تلاش بی‌وقفه موفق شدند خانواده گرفتار شده در برف و کولاک را نجات دهند.
جهانفکر رئیس راهداری دنا گفت: با همت و تلاش بی‌امان نیرو‌های راهداری دنا خوشبختانه تمامی راه‌های اصلی و ارتباطی شهرستان دنا بازگشایی شده است و از فردا بلافاصله تمامی راه‌های ارتباطی روستا‌ها بازگشایی خواهد شد.
     

جاده‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد با وجود بارش برف باز است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های مواصلاتی این استان، گفت: برغم بارش برف تمامی جاده‌های اصلی استان باز است و تردد در آن‌ها ادامه دارد.
عابد محمدی گفت: بارش برف از روز سه شنبه در محور‌های مواصلاتی کوهستانی استان آغاز شد و هم اکنون جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان، "گردنه مله شوره" در جاده یاسوج به شیراز، "گردنه باباحسن و کاکان" در محدوده جاده یاسوج به سمت اقلید"، یاسوج به سی سخت، سی سخت به پادنا، یاسوج به مارگون و جاده یاسوج به سپیدار با بارش برف همراه است.
وی تأکید کرد که همه جاده‌های اصلی این استان به رغم بارش برف و باران باز است و در برخی نقاط جاده‌ها هم با ریزش نقطه‌ای رو به رو می‌شویم که جاده با تلاش راهداران به سرعت پاکسازی می‌شود.
وی از مردم درخواست کرد از سفر‌های غیر ضرور اجتناب کرده و در صورت سفر ضروری زنجیر چرخ و مواد غذایی کافی همراه داشته باشند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: مردم در صورت بروز هر گونه مشکل در جاده‌ها و یا قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ راهداری تماس برقرار کنند و از وضعیت جاده‌ها اطلاع پیدا کنند.
محمدی ادامه داد: بررسی‌های می‌دانی نشان می‌دهد که بین ۲۰ تا ۴۰سانتی‌متر برف در محور‌های مواصلاتی مناطق سردسیری استان برف باریده است و بارش در جاده‌های مناطق گرمسیری بصورت باران است.
وی بیان کرد: ۲۰۰ نفر راهدار با ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در ۲۰ راهدارخانه با ۳۲ گروه در حال بازگشایی جاده‌ها و خدمت به مردم و مسافران در جاده‌ها هستند.
محمدی ادامه داد: براساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش در مناطق مختلف و جاده‌های استان تا پایان روز پنجشنبه ادامه دارد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با دو هزار و ۸۴۶ کیلومتر جاده و ۶۶ نقطه برفگیر به طول ۳۲۷ کیلومتر است. این استان همچنین دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیسخت
United States
ما امروز۸صبح خواستیم بریم اداره بهزیستی اصلا ازهیچ طرفی راه بازنبود...بنازم به این مدیریت شهری وشهرداری که درخوابند....اقای فرماندارکجایی دقیقآ؟🤔
آشنای دور
Iran, Islamic Republic of
فرماندارراحت خونه تروتمیزوگرم چسپیده به فرمانداری برای خودش استراحت میکنه...مگه مسدودبودن فرعی ها اهمیتی داره؟اتفاقآ نزدیک همین اداره بهزیستیه خونه فرماندار...
عشایر ذخایر انقلابند(امام خمینی رحمه الله علیه)
Iran, Islamic Republic of
«ما منتظران منتظرِ حاج منتظریانیم»
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1