تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۵۶۲۳۶
سازمان هواشناسی اعلام کرد

هشدار تداوم فعالیت سامانه بارشی/ بارش برف و باران در ۹ استان / جاده‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد باز است / فعالیت ادارات کهگیلویه و بویراحمد با تأخیر آغاز شد / بارش برف یاسوج را سفید پوش کرد ( + تصاویر)

۰
کبنا ؛سازمان هواشناسی از بارش برف،‌ باران و وزش باد شدید موقتی در ۸ استان طی امروز و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی از جمله تهران خبر داد.
به گزارش کبنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های خراسان رضوی،‌ خراسان جنوبی،‌ یزد، کرمان،‌ هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی شده است.
فردا پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و روز جمعه در گیلان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. شنبه و یکشنبه هفته آینده جو آرامی در کشور پیش‌بینی شده است.
از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد، همچنین خلیج فارس طی 2 روز آینده و غرب دریای خزر روز پنجشنبه مواج است.
توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی
نوع مخاطره: بارش برف و باران و در نقاط مستعد رعدوبرق
منطقه اثر:
چهارشنبه 1401/10/07: خراسان جنوبی، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال غرب فارس، بوشهر و جنوب شرق خوزستان.
اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر عمومی، بارش برف و کولاک همراه با انسداد جاده‌ها و محورهای روستایی در نواحی سردسیر و کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال اختلال در انتقال حامل‌های انرژی به‌ویژه صنعت برق و گازرسانی.
توصیه: آمادگی در خدمت‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل، لایروبی کانال‌ها و آبروها، عدم توقف و احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول از جمله شهرداری‌ها و راهداری‌ها و دستگاه‌های امدادرسان، پرهیز از رفت‌وآمدهای غیرضروری در سفرهای بین‌شهری و مدیریت مناسب در اراِئه حامل‌های انرژی.
توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری
نوع مخاطره: وزش باد شدید
منطقه اثر:
چهارشنبه 1401/10/07: سیستان و بلوچستان، هرمزگان، شرق کرمان، خراسان جنوبی.
اثر مخاطره: احتمال اختلال در تردد به‌سبب کاهش شعاع دید، خسارت به صنعت کشاورزی، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات، تأخیر و احتمال لغو پروازها.
توصیه: اجتناب از سفرهای غیرضروری، عدم پارک خودروها کنار درختان فرسوده، ساختمان‌های نیمه‌کاره و تابلوهای تبلیغاتی، اجتناب از سفرهای غیرضروری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از پرواز با بالگرد، هواپیماهای سبک و گلایدر و اجتناب از فعالیت‌های کویرنوردی.
توصیف سامانه: آلودگی هوا
نوع مخاطره: آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس
منطقه اثر:
چهارشنبه 1401/10/07: تهران، کرج، ارومیه و تبریز.
پنج‌شنبه 1401/10/08: تهران، کرج، ارومیه و تبریز.
اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد ناسالم.
توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.
هشدار تداوم فعالیت سامانه بارشی/ بارش برف و باران در ۹ استان / جاده‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد باز است / فعالیت ادارات کهگیلویه و بویراحمد با تأخیر آغاز شد / بارش برف یاسوج را سفید پوش کرد ( + تصاویر)
جاده‌های اصلی کهگیلویه و بویراحمد باز است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگرچه بارش برف در تمامی محور‌های اصلی شهرستان‌های سردسیری استان ادامه دارد اما جاده‌های اصلی منتهی به این مناطق باز بوده و تردد در آن‌ها برقرار است.
عابد محمدی، افزود: هم اکنون بارش برف در تمامی محور‌های منتهی به شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بویراحمد، دنا و مارگون ادامه دارد.
وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته، گروه‌های راهداری با استقرار در محور‌های برفگیر از مسدود شدن محور‌های اصلی جلوگیری کرده‌اند اظهار داشت: راهداران با برف روبی و نمک پاشی راه‌ها را باز نگه می‌دارند.
وی ادامه داد: پس از اتمام بارش‌ها نسبت به بازگشایی راه‌های روستایی برف گیر استان اقدام خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد به رانندگان توصیه کرد در هنگام تردد در محور‌های سردسیری از سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود اطمینان حاصل کنند و مواد خوراکی خشک همراه داشته باشند.
وی تأکید کرد که همراه داشتن زنجیر چرخ هنگام سفر در مسیر‌های برفی الزامی است و مردم می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت بارش برف در مناطق سردسیری استان تا ظهر امروز چهارشنبه ادامه دارد.
ولی بهره‌مند افزود: بارش در مناطق سردسیری استان از سه شنبه شب تاکنون بصورت برف بوده و بیشترین بارش برف در مناطق ستنگان، تنگ سرخ و کاکان با ۲۰ سانتی‌متر بوده است.
فعالیت ادارات کهگیلویه و بویراحمد چهارشنبه با تأخیر آغاز می‌شود
 مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل بارش برف و برودت هوا، فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان امروز چهارشنبه با یک ساعت و نیم تأخیر آغاز می‌شود.
علیرضا نیکروز اظهار داشت: تمامی ادارات استان از ساعت ۹صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و در پایان وقت اداری تأخیر صورت گرفته جبران خواهد شد.
وی همچنین از تعطیلی مراکز پیش دبستانی، مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول در استان بدلیل بارش برف در نوبت‌های صبح و عصر خبر داد.
نیکروز بیان کرد: با توجه به هماهنگ بودن امتحانات در برخی مقطع تحصیلی متوسطه اول، تمامی امتحانات امروز چهارشنبه هفتم دی ماه لغو و به یک روز بعد از آخرین امتحان موکول شده است.
بارش برف و باران از سه شنبه شب در تمامی مناطق کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و همچنان دارد. بارش نخستین برف زمستانی شهر یاسوج مرکز استان را سفید پوش کرده است. بارش برف در شهرستان‌های دنا و مارگون هم گزارش شده است.

همچنین بارش برف و باران سبب شد که مدارس نوبت صبح شهرستان بویراحمد تعطیل شود.  رئیس اداره روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس ابتدایی و متوسطه اول سراسر استان به دلیل بارش شدید برف و برودت هوا در نوبت صبح امروز (چهارشنبه ) تعطیل شد.
سید ولی موسوی افزود: برای ادامه فعالیت مدارس استان در نوبت بعد از ظهر در صورت لزوم و با توجه به شرایط آب و هوا تصمیم‌گیری خواهد شد.
بارش برف و باران در تمامی مناطق کهگیلویه و بویراحمد از سه شنبه شب آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
برف و باران، امروز کهگیلویه و بویراحمد را فرا می‌گیرد
کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه بارش‌ها در مناطق مستعد و کوهستانی به صورت برف در مناطق گرمسیری به صورت باران و همراه با رعد و برق است، گفت: آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در سفر‌های بین شهری و تردد‌های داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها از پیامد‌های این سامانه بارشی است.
ولی بهره‌مند افزود: آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، تردد نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی سازمان‌های مربوطه همچون شهرداری‌ها و راهداری‌ها، پرهیز از رفت و آمد‌های غیر ضروری در شهر‌ها و سفر‌های برون شهری از توصیه‌های سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به مردم و سازمان‌ها است.
میزان بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد
بارش برف و باران که از روز گذشته در همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است تا اواخر ظهر امروز ادامه دارد.
 کارشناس هواشناسی این استان گفت: براساس گزارش مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی این استان تا ساعت ۶: ۳۰ امروز، ستنگان ۲۰، تنگ‌سرخ ۲۰، منصورخانی کاکان ۲۰، وزگ ۱۸، سی سخت ۱۲، چیتاب ۱۱. ۲، مارگون ۱۰، یاسوج فرودگاه ۳، پاتاوه ۲، و تل گاه ۲ سانتی‌متر برف بارید.
ولی بهره‌مند افزود: همچنین در دژسلیمان ۱۸، چرام ۱۷، سرفاریاب ۱۷، لنده ۱۷، بوستان ۱۶، سوق ۱۵، باشت ۱۴، جاورده ۱۳، دشت بز سادات محمودی ۱۳، ماهور باشت ۱۳، قلعه دختر ۱۲، امامزاده جعفر ۱۱. ۵، دهدشت ۱۱، دوگنبدان ۱۰. ۳، دیل ۱۰، قلعه رئیسی ۱۰، موشمی زیلایی ۹ و لیکک ۶. ۱ باران بارید.
وی اضافه کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی بارش برف و باران تا اوآخر امروز در استان ادامه دارد.
بارش برف یاسوج را سفید پوش کرد
بارش برف که از اواخر شب گذشته در یاسوج شروع شده، همچنان ادامه دارد.
بارش برف در برخی از مناطق شهر یاسوج به ۱۰ سانتی‌متر می‌رسد و همین موضوع موجب شد برخی تردد‌ها در شهر و برون شهر به کندی انجام شود.
همچنین در پی بارش برف در شهر یاسوج برخی از مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول تعطیل شدند.
براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران در این استان تا اواخر ظهر امروز ادامه دارد.

بارش نخستین برف زمستانی سال ۱۴۰۱در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخت سفید بر تن مناطق مختلف این شهر کرده است. در حال حاضر در شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون بارش برف ادامه دارد.
برچسب ها :
هواشناسی ایران سامانه بارشی ورود سامانه بارشی بارش باران بارش برف و باران بارندگی پیش بینی وضع هوا هواشناسی راه های ارتباطی دیشموک راه های ارتباطی پیش‌بینی بارش برف و باران سازمان هواشناسی کشور آذربایجان غربی آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه زنجان قزوین استان گیلان مازندران گلستان استان البرز تهران اردبیل بوشهر فارس هرمزگان استان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج شمال شهرستان بویراحمد میزان بارش هشدار هواشناسی شهرستان گچساران شهرستان باشت شهرستان دنا سی سخت دهدشت قلعه رئیسی دیشموک شهرستان لنده ارتفاعات دنا باشت شهرستان بهمئی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی شمال خراسان رضوی خراسان رضوی کاهش دما چهارمحال و بختیاری نقشه‌ های هواشناسی پیش بینی هوا پیش بینی وضعیت جوی چاروسا سیل آب گرفتگی یخ زدگی زنجیر چرخ بخش بوستان لیکک دشتروم سد تنگ سرخ بخش چیتاب چیتاب مه گرفتگی کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کبنانیوز خلیج فارس دریای خزر بندرعباس هواشناسی بندر عباس زاگرس کوه های زاگرس خوزستان هواشناسی استان خورستان گرد و خاک اهواز گرد و خاک ریزگردها کاکان پیست اسکی کاکان منطقه کاکان کشاورزان کشاورزان و دامداران روستای منصورخانی کاکان حمزه خانی شهر سی سخت دمای هوا ایلام لرستان هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1