تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۲
کد مطلب : ۴۵۴۹۴۴
جام جهانی 2022 قطر؛

شیرین و تلخ جام جهانی؛ دروازه‌بان در مرز دیوانگی / سبک تماشای فوتبال توسط شهروندان عربستانی / کنایه هواداران ایرانی به کلینزمن / عاشقانه‌های جهانی پسر و مادر / تصاویر تمرین تیم ملی قبل از بازی با امریکا

۱
کبنا ؛جام جهانی 2022 قطر؛ حواشی و صحنه‌های شرین و تلخی دارد. حضور والدین بازیکنان، شکرگزاری بعد از هر گل توسط برخی از بازیکنان و نحوه برخورد برخی کشورها با این بازی‌ها دیدنی و قابل توصیف است.
به گزارش کبنا، پیروزی تاریخی تیم ملی عربستان مقابل آرژانتین در شروع کارش در جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی به دست آمد که محمد العویس، گلر سعودی‌ها بیشترین نقش را در کسب سه امتیاز تیمش داشت و فقط یکبار از روی نقطه پنالتی دروازه‌اش در جدال با لیونل مسی باز شد، اما او بازی سختی را در دومین دیدار پشت سر گذاشت.
محمد العویس که در دیدار برابر آرژانتین با واکنش‌های تماشایی، خروج‌های به موقع از دروازه، دفع تمام توپ‌ها و مهار ضربات به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده بود، در بازی مقابل لهستان با وجود اینکه انگیزه زیادی داشت، در هر دو نیمه یک گل دریافت کرد و با حسرت و افسوس از زمین بیرون رفت.
مقاومت دروازه‌بان تیم ملی عربستان در دقیقه ۳۹ دیدار مقابل لهستان روی پاس روبرت لواندوفسکی و ضربه پیوتر زیلنسکی شکسته شد، ولی این گلر و هم‌تیمی‌هایش امیدوار به جبران نتیجه مثل بازی برابر آرژانتین بودند که این اتفاق برای آن‌ها نیفتاد و یک گل دیگر هم دریافت کردند.
دروازه‌بان عربستان در مرز دیوانگی؛ وضعیت عجیب محمد العویس!
محمد العویس در دقیقه ۸۲ هم در شرایطی که عبدالله المالکی اشتباه فاحشی در مهار توپ داشت و آن را لو داد، روبرت لواندوفسکی را در مقابل خود دید تا ستاره لهستان در موقعیت تک به تک و ضربه بغل پای زمینی دروازه او را باز کند.
دروازه‌بان عربستان پس از اینکه توپ از خط دروازه رد و شادی لواندوفسکی با باز کردن دست‌هایش آغاز شد، به مرز دیوانگی و عصبانیت شدید رسید، خشمگین پا‌های خود را فشار داد و فریاد زد.
شهروندان عربستانی جام جهانی را در ورزشگاه‌ها می‌بینند
هواداران تیم ملی فوتبال عربستان با حضور در ورزشگاه های این کشور بازی تیم ملی کشورشان مقابل لهستان را تماشا کردند. سعودی ها با شکست ۰-۲ مقابل لهستان امیدوارند در دیدار بعدی مقابل مکزیک پیروز شوند.
             
کنایه هواداران ایرانی به کلینزمن در حاشیه بازی اسپانیا - آلمان 
جام جهانی قطر| کنایه هواداران ایرانی به کلینزمن در حاشیه بازی اسپانیا - آلمان + عکس
جام جهانی قطر - هواداران ایرانی اعتراض خود به اظهارات غیرمحترمانه یورگن کلینزمن را در دیدار آلمان با اسپانیا مطرح کردند.
 اظهارات یورگن کلینزمن علیه بازیکنان تیم ملی ایران واکنش‌های فراوانی از اهالی فوتبال ایران را در پی داشت. کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای، به شدت نسبت به اظهارات سرمربی پیشین آمریکا انتقاد کردند و خواستار استعفای او از سمت عضویت در گروه تحقیقات جام جهانی قطر 2022 شدند.
مهاجم سابق تیم ملی آلمان مجبور به نشان دادن واکنش شد و گفت که نسبت به اظهارات او سوءبرداشت صورت گرفته است. با این حال این پایان ناراحتی فوتبالدوستان ایران نسبت به کلینزمن نبود.
تعدادی از هواداران فوتبال ایران که برای تماشای دیدارهای تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2022 راهی قطر شده‌اند، در دیدار تیم‌های اسپانیا - آلمان حاضر شدند و با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی علیه کلینزمن، به انتقاد از رفتارهای گذشته او پرداختند.
کلینزمن در فوتبال انگلیس برای تلاش‌هایی که برای گرفتن خطا از داور می‌کرد، به «Diver» (شیرجه‌زن) معروف است. هواداران ایرانی نیز نوشتند: یورگن! شیرجه زدن فرهنگ توست!

تیم ملی فوتبال آلمان , یورگن کلینزمن , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 , جام جهانی قطر ,
تیم ملی فوتبال آلمان , یورگن کلینزمن , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 , جام جهانی قطر ,

تیم ملی فوتبال آلمان , یورگن کلینزمن , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی 2022 , جام جهانی قطر ,
 توهین به نام و پرچم ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند/ اظهارات کلینزمن غیرفنی و نابخردانه بود
جام جهانی قطر| فغانپور: توهین به نام و پرچم ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند/ اظهارات کلینزمن غیرفنی و نابخردانه بود
مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: از طریق فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق توهین به نام و پرچم جمهوری اسلامی را پیگیری می‌کنیم و باید پاسخگو باشند.
 صفی‌الله فغانپور درباره بی‌احترامی انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به نام و پرچم کشورمان در روزهای گذشته، اظهار داشت: قبل از هر چیز پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان را مقابل ولز تبریک می‌گویم و امیدوارم این روند پیروزی‌ در بازی بعدی مقابل آمریکا ادامه پیدا کند و شاهد خوشحالی همه مردم باشیم.
در عرف بین‌المللی احترام به پرچم یک کشور به‌عنوان یک قانون است و همه کشورها موظف هستند که رعایت کنند، بنابراین توهین به نام و پرچم جمهوری اسلامی صورت‌گرفته خلاف مقررات بین‌المللی و اخلاق است و قطعاً ما از طریق فدراسیون در فیفا و کمیته اخلاق پیگیری می‌کنیم و باید پاسخگو باشند. به‌طور حتم این موضوع به‌خاطر این است که می‌خواهند بازی تیم ملی ایران را مقابل آمریکا تحت‌الشعاع قرار دهند و ما باید بیشتر تمرکزمان را روی این بازی بگذاریم. تیم حقوقی فدراسیون فوتبال قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کند و در مراجع بین‌المللی شکایت خواهد کرد.
وی در ادامه درباره اظهارات یورگن کلینزمن گفت: همه رسانه‌هایی که من دیدم مقابل این حرکت کلینزمن موضع گرفتند و همه به‌اتفاق گفتند که او یک کار غیراخلاقی انجام داده است و باید این موضوع را او ثابت کند. ازآنجایی که در فیفا به‌عنوان یک عضو فنی حضور دارد، فیفا هم باید عکس‌العمل نشان دهد و علاوه بر اینکه درصدد طرح شکایت هستیم قطعاً فیفا هم درباره موضع یکی از اعضایش موضع‌گیری کند. ما خواهان این هستیم که فیفا فوراً عکس‌العمل نشان دهد و کلینزمن را از کمیته فنی فیفا خارج کند، در غیر این صورت اقدامات حقوقی و قانونی علیه کلینزمن انجام خواهیم داد. اگرچه موضوعی که الآن مطرح شده است باعث شد که کلینزمن از دید همه ورزشی‌ها به‌عنوان یک کسی که نابخردانه و غیرفنی اظهارنظر می‌کند شناخته شود و این موضوع سبب هجمه زیادی علیه او شده است و باعث شد دست ما هم برای اقدامات قانونی علیه کلینزمن باز باشد.
مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که "صحبت‌های غیرفنی کلینزمن علیه فوتبال ما مشکوک است"، تصریح کرد: اهالی فوتبال این توقع را از او داشتند که اگر قرار است درباره تیم‌ها و کشورها اظهارنظر کند، صحبت‌هایش فنی باشد و خارج از مسائل فنی از وی توقع نمی‌رفت که حرف بزند، این انتظار را از کلینزمن نداشتیم، چون غیرفنی حرف زده است و اگر فوتبالی علیه کشور ما صحبت می‌کرد ایرادی نداشت و می‌توانستیم بگوییم نظرش را گفته، اما چون غیرفنی صحبت کرده است قطعاً در مجامع بین‌المللی و فیفا قابل پیگیری است و حتماً ما هم اقدام خواهیم کرد.
یک روز خاص و غم‌انگیز برای سرمربی اسپانیا

 در حالیکه تیم اسپانیا آماده می‌شود تا در بازی حساس امشب مقابل آلمان در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به میدان برود، لوئیس انریکه لحظاتی خلوت کرد تا برای دختر از دست رفته‌اش سوگواری کند.
دختر لوئیس انریکه با نام «ژانا» وقتی که تنها ۹ سال داشت در سال ۲۰۱۹ به دلیل سرطان درگذشت. او اگر زنده بود امروز ۱۳ ساله می‌شد، همین امروز که اسپانیا با آلمان بازی دارد.
انریکه به دلیل تولد ژانا امروز به دوچرخه سواری رفت تا کمی با خودش خلوت کند. او در اینستاگرامش نوشت: «امروز روزی خاص است. نه فقط به خاطر اینکه به مصاف آلمان می‌رویم، بلکه به این خاطر که دخترم ژانا امروز ۱۳ ساله می‌شود. عشق من، هرجا که باشی دوستت داریم.»
ژانا در سال ۲۰۱۹ پس از ۵ ماه مبارزه با نوع نادری از سرطان استخوان درگذشت. انریکه پس از فوت دخترش مدتی از مربیگری کنار رفت و بعد از اینکه توانست بر غم بزرگ خود فائق بیاید به شغلش بازگشت.
عاشقانه‌های پسر و مادرش در جام‌جهانی

 اشرف حکیمی، ستاره مراکش و پاری‌سن‌ژرمن، پس از پیروزی درخشان تیمش مقابل بلژیک در دومین بازی مرحله گروهی جام جهانی قطر، لحظه‌ای احساسی خلق کرد.
 بعد از پیروزی ارزشمند ۲-۰ مراکش مقابل بلژیک، ستاره این تیم «اشرف حکیمی» به سمت سکوهای هواداران رفت و مادرش را در آغوش کشید. بوسه او بر پیشانی مادرش از چشم عکاسان حاضر در استادیوم «الثمامه» دور نماند و لحظاتی فوق‌العاده احساسی برای مردم مراکش در قطر ثبت شد.


تمرین امروز یکشنبه ۶ آذر تیم ملی فوتبال ایران با حضور علیرضا بیرانوند بدون (محافظ پزشکی بینی) قبل از دیدار با آمریکا برگزار شد. در ادامه این تصاویر را مشاهده می‌کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1