تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۴۵۳۴۹۱
با حضور مداح کشوری و مسئولین استانی؛

یادواره شهدای دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد / اکرامی: کوتاهی مسئولین در وظیفه خود، اجحاف در حق شهدا است

۰
کبنا ؛
یادوارۀ شهدای دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با حضور رئیس دانشگاه آزاد، حاج مهدی سلحشور مداح کشوری، حاج عظیم ابراهیمی‌پور راوی کشوری و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این یادواره، اکرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با عرض خیر مقدم اظهار داشت: امروز میهمان شهدا هستیم.
وی در وصف شهید گفت: شهید کسی است که به مرحله‌ای از شناخت، معرفت و آگاهی رسیده است که خداوند انسان سبحان را با کرامت و عزت آفریده است و باید با عزت زندگی کند و از حقوق مسلم خود برخوردار باشد و آرمان‌ها و ارزش‌های او باید از هرگونه تعرض مصون بماند و اگر روزی این سرمایه‌های او مورد تهدید و تجاوز واقع شود، او با تمام وجود جان شریفش را در طبق اخلاص قرار می‌دهد و از داشته‌های خود، نظام و سرزمینش دفاع می‌کند؛ حتی اگر این جان شریف را در این راه، ایثار کند. اینجاست که مرگ با عزت برای او، طبق فرمایش معصوم، بهتر از زندگی با ذلت است.
اکرامی ادامه داد: امرزو امنیت حاصل، نتیجه و حاصل جانفشانی شهدایی است که به یاد و خاطره آنها جمع شده‌ایم.
رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: دانشگاه آزاد که از مردم و برای مردم است، علاوه بر وظایف ذاتی خود، وظیفه مهم دیگری برای خود بر عهده گرفته ست و آن هم فرهنگ‌سازی است. این دانشگاه، در راستای توجه به مسائل فرهنگی، وظیفه خود می‌داند که از رشادت‌ها، ایثار و فداکاری شهدا و خانواده معظم و معزز شهدا تجلیل کند.
وی افزود: امروز این یادواره را به منظور تجلیل از شهدا برگزار نموده‌ایم و این حداقل وظیفه‌ای است که ما بر عهده داریم و تکلیف داریم فرهنگ شهادت را به نسل جوان منتقل کنیم.
وی عنوان کرد: به یاد داریم در دوران دفاع مقدس، همین نسل جوان بودند که از این سرزمین و از ارزش‌های این نظام دفاع کردند و آن فرهنگ را باید به نسل جدید و جوان منتقل کنیم و این وظیفه ماست.
اکرامی گفت: انتظار شهدا از ما این است که هر کسی، در هر جایی و در مقام و موقعیتی است وظیفه خود را انجام دهد؛ کوتاهی در وظیفه، اجحاف در حق شهدا است.
وی بیان کرد: هر کس در چارچوب اختیارات و وظایفش باید عمل کند؛ اگر به وظایف خود عمل کرده و به مردم خدمت کنیم، رضایت خدا و مردم را جلب خواهیم کرد و شهدا از ما راضی و خشنود خواهند بود؛ ما باید، پاسخگو باشیم و خود را مورد سؤال قرار دهیم که چقدر توانسته‌ایم به این انتظار جامه عمل بپوشانیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج اضافه کرد: منِ مسئول باید خود را مورد سؤال قرار دهم که چقدر توانسته‌ام به وظایف خود عمل کنم.
وی با اشاره به اینکه 10 شهید از استان ما دانشجوی دانشگاه آزاد بودند، افزود: این یادواره به نام یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد برگزار شده است.
اکرامی اضافه کرد: این یادواره مربوط به تمام شهدا است؛ ولی چون دانشگاه آزاد میزبان آن است به نام دانشگاه آزاد برگزار شده است.
اکرامی در پایان سخنان خود، این قول را داد که برگزاری چنین برنامه‌هایی در سال جدیدی نیز همانند سال گذشته ادامه داشته باشد.
در ادامه این یادواره، حاج مهدی سلحشور مداح کشوری، با اشاره به برخی از خاطرات از دوران جنگ، با مداحی خود یاد شهدا را در خاطر حاضرین زنده کرد.
سپس، با برخی از مسئولین از خانواده شهدا تجلیل شد.
در پایان این یادواره حاج عظیم ابراهیمی‌پور راوی کشوری، به روایتی از دوران جنگ و یاد شهداء پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما

بدبخت و آواره
Iran, Islamic Republic of
ای کاش الان شغل خوبی داشتم کثبی کار نبودم و این مداح ها جقدر گرفتن برا یه ساعت معلوم نشده
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1