کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صبح امروز

نشست شورای آموزش و پرورش لنده با محوریت بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس برگزار شد+تصاویر

24 شهريور 1401 ساعت 18:50

صبح امروز نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده با موضوع بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.


صبح امروز نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده با موضوع بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش کبنانیوز؛ فرماندار لنده در این نشست گفت: دهه آخر ماه صفر هست و همچنین بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس،باید همه دستگاه ها نسبت به این سه موضوع اهتمام جدی داشته باشند.
دانش افزود: برای سال تحصیلی جدید سعی شود که همه تمهیدات لازم اندیشیده شود و برنامه ریزی منظمی صورت گیرد تا دانش آموزان با شور و شوق بسیار راهی مدارس شوند.
فرماندار دانش ادامه داد: باید به موضوع بهداشت محیط مدارس توجه ویژه ای شود و مسئولان مدارس باید در صف های صبحگاهی این نکات را تذکر و رعایت کنند و سعی شود که این موضوع بهداشت مدیریت شود چرا که تعطیلی دوباره مدارس به علت عدم رعایت نکات بهداشتی و کرونا افت زیادی را برای دانش آموزان به همراه دارد.
رئیس شورای آموزش و پرورش افزود: فضا های آموزشی و مدارس باید با تمام امکانات از جمله آب،برق،گاز و تلفن و غیره آماده شوند و شایسته نیست مدرسه ای بازگشایی شود و آب یا برق نداشته باشد و ادارات خدمت رسان حتما با آموزش و پرورش همکاری کنند و نباید هیچ انشعابی از مدارس قطع باشد.
وی تاکید کرد: زنگ مهر در یک مدرسه خوب و باشکوه و منظم آغاز شود تا دانش آموزان احساس کنند برایشان ارزش قائل هستیم و همچنین شور و نشاط و همچنین برنامه های ورزشی  را در مدارس خصوصا مدارس ابتدایی حفظ کنید.
دانش از ادارات خدمت رسان خواست: مدارس اشتراکی که در دوشیفت فعال هستند را نباید جز مصارف زیاد حساب کنید چرا که دو مدرسه هستند و باید نسبت به مدارس با آموزش و پرورش همکاری کنید و هزینه ها را افزایش ندهید.
فرماندار لنده با تاکید بر فعال بودن نماز خانه های مدارس و کلاس های قرآنی افزود: کیفیت آموزش و پرورش بخصوص در مقاطع ابتدایی بسیار مهم هست و آموزش و پرورش باید به این موضوع هم توجه جدی داشته باشد چرا که مقاطع ابتدایی هم مهم و هم در آغاز راه هستند.
دانش در پایان از رئیس آموزش و پرورش خواست از نیرو های فعال و قوی فارغ از نگاه های سیاسی در مدارس استفاده کنید.

در ابتدای این نشست عبدالرحیم آهنین جان دبیر شورای آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: 
4350 دانش آموز در 258 کلاس درس در 93 مدرسه با 525 معلم و عوامل اجرایی مدارس آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند.
آهنین جان افزود: جشن غنچه ها ویژه پیش دبستانی ها در مهرماه،شکوفه ها پایه اولی ها در 30 شهریور ماه،جشن جوانه ها متوسطه اول دوم مهرماه و جشن نمادین بازگشایی در مدارس متوسطه دوم با عنوان زنگ مهر مقاومت در 2 مهرماه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در هفته گرامی داشت دفاع مقدس با همکاری بسیج دانش آموزی،فرهنگیان و فرماندهی ناحیه سپاه و با حضور مسولین شهرستانی و خانواده محترم شهدا،زنگ مهر مقاومت،غبارروبی گلزار شهدا حضور در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه های نماز ریاست اداره آموزش و پرورش از برنامه های شورای آموزش و پرورش هست.
آهنین جان در پایان گفت: پیگیری ها و رایزنی ها با ادارات خدمت رسان جهت راه اندازی و وصل انشعابات آب،برق،گاز و تلفن انجام گردید و انشالله تا آغاز سال تحصیلی همه مدارس دارای انشعابات وصل شده خواهند بود.
در ادامه هر کدام از اعضای شورای آموزش و پرورش به بیان نکته و نظرات خود پرداختند.

خبرنگار/ صابر عظیمی


کد مطلب: 452488

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/452488/2/نشست-شورای-آموزش-پرورش-لنده-محوریت-بازگشایی-مدارس-هفته-دفاع-مقدس-برگزار-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1