تاریخ انتشار
جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۴۴۹۵۰۲
در سفر یک روزه معاون اقتصادی استاندار به لنده

شهرستان لنده نیازمند حمایت ویژه /بازدید از کارخانه های یخ و آب معدنی لنده/لزوم توجه به ظرفیت گردشگری موگرمون+تصاویر

۰
کبنا ؛معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویر احمد و هیئت همراه در سفری یک روزه به لنده از پروژه های اقتصادی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش کبنا نیوز؛ دکتر عسکری در ابتدای سفر یک روزه به شهرستان لنده در نشستی در فرمانداری این شهر شرکت کرد.

در آغاز این نشست جلال دانش فرماندار لنده ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور دکتر عسکری در لنده افزود: جاده لنده به تراب با مشارکت بنیاد علوی در حال احداث هست که امیدوارم دکتر عسکری به این پروژه هم عنایتی داشته باشن که میشه از این جاده به عنوان یک ظرفیت اقتصادی استفاده کرد.
فرماندار لنده در ادامه تصریح کرد: یکی از ظرفیت هایی که در شهرستان ما وجود دارد کارخانه یخ هست که چندین سال هست در شهرستان ایجاد شده و همه ظرفیت ها و زیرساخت آن فراهم هست اما از لحاظ برق مشکل دارد و نیازمند برق اضطراری است و جهت رفع این مشکل نیاز به تسهیلات دارد که راه اندازی بشه و شهرستان لنده و مردم بتوانند از این ظرفیت خوب استفاده کنند.
وی عنوان کرد: دوتا ظرفیت خوب در کنار این کارخانه در شهرستان هست،هم محصولات کشاورزی که به زودی در دشت بن تولید خواهد شد و هم گیاهان دارویی که با توجه به وجود دو سردخانه دویست تنی زیر صفر و بالای صفر میشود از این ظرفیت با راه اندازی این کارخانه به خوبی در شهرستان استفاده کرد.

فرماندار دانش افزود: موضوع بعدی در شهرستان وجود معدن فسفات هست که در چندین مرحله کارشناسانی آمدند بررسی کردند و نیازمند ایجاد کارخانه ای است که ظرفیت تولید بالایی خواهد داشت و اشتغالزایی حدود سیصد نفر را هم در شهرستان لنده فراهم خواهد کرد.

دانش ادامه داد: ظرفیت بعدی در شهرستان کارخانه آب معدنی است که در حال احداث و پیشرفت حدود پانزده درصدی دارد و مانعی در موضوع برق داشت که با همت و تلاش اداره برق مرتفع شد.

فرماندار لنده افزود: کارخانه آب معدنی در شهرستان ما با توجه به چشمه های پرآب و رودخانه شیرین و با کیفیت جن یک ظرفیت ویژه است که سرمایه گذار پروژه برای تکمیل این کارخانه نیازمند تسهیلاتی است که امیدوارم توجه ویژه ای به این موضوع شود.

فرماندار دانش در پایان به ظرفیت های خوب افزایش ماهی قزل آلا در شهرستان با توجه به کیفیت بالای ماهی قزل آلای موگرمون،افزایش کیفیت آرد شهرستان،احداث کارخانه کود آلی،توجه به کارخانه های شن و ماسه،احداث کارخانه گچ و بوکسیت اشاره و خواستار حمایت ویژه ای در این راستا شدند.

در ادامه مدیران شهرستانی به ظرفیت ها و نیازمندی های شهرستان لنده اشاره داشتند و از معاون اقتصادی استاندار خواستار نگاه ویژه ای به شهرستان لنده با توجه به ظرفیت های فراوان این شهرستان شدند.

در ادامه حجت الاسلام محمودی اصل امام جمعه لنده ضمن خیر مقدم به دکتر عسکری و همراهان گفت: شهرستان لنده دارای ظرفیت های تولید بسیار بالایی است که نیازمند توجه به مردم شهرستان لنده در حوزه اقتصادی است.

حجت الاسلام محمودی اصل افزود: امیدواریم که از دل این جلسات برنامه های خوبی بیرون بیاد و نیازهای مردم لنده تا حدودی مرتفع گردد.

در پایان دکتر عسکری معاون اقتصادی استاندار ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری های مکرر فرماندار لنده گفت: در سطح استان در حال تشکیل صندوق اصناف هستیم تا در مواردی که صنفی به مشکل خورد بتواند از امتیازات صندوق اصناف استفاده کند.

دکتر عسکری ادامه داد: میدانم که شرایط سخت است و منابع مالی بسیار کم اما بالغ بر شصت درصد کسانی که برای سرمایه گذاری متکی به بانک ها و تسهیلات بودند در کارشان موفق نبودند چرا که با توجه به تسهیلات گرفته شده قدرت مانور کمتری داشتند.
وی افزود: نود درصد افرادی که با اتکا به منابع مالی خود و بدون تسهیلات بانکی سرمایه گذاری کردند در کارشان موفق بودند.

دکتر عسکری ادامه داد: در برگشت به استان ظرفیت های لنده را مورد بررسی قرار داده و سعی و تلاش ما بر حمایت از این ظرفیت هاست.

در پایان این نشست دکتر عسکری به همراه فرماندار و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی از کارخانه یخ لنده،کارخانه آب معدنی،گردشگری موگرمون و طرح تولید ماهی قزل آلا بازدید کردند.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1