تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : ۴۴۸۱۶۷
کبنا گزارش می‌دهد

گزارش کامل مراسم معارفه رئیس جدید آموزش و پرورش چاروسا / اعتراف سنگین معاون آموزش و پرورش؛ به خوبی تبیین نکردیم

۱
کبنا ؛با حضور معاون آموزش متوسطه اداره‌کل استان و کارشناسان اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، اعضای شورای اداری چاروسا، رئیس دادگستری و فرهنگیان بخش چاروسا مراسم تودیع و معارفه سرپرست آموزش و پرورش چاروسا برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این مراسم ابتدا مسئولین و مردم با حضور در گلزار شهدا شهر قلعه رئیسی با شهدا تجدید بیعت دوباره بستند.
 مراسم از ساعت ده شروع شد اما صحبت‌های طولانی رئیس سابق سبب شد تا مراسم قریب به دو ساعت نیم طول بکشد.
 شکوهی وقتی پشت تریبون رفت همان ابتدای کار از رئیس جدید آموزش و پرورش خواست دو موضوع سالن همایش و برگزاری کنکور در منطقه را به جد پیگیری کند. 
در ادامه شکوهی با بیان اینکه کاش وقت می‌گذاشتند تا چند روزی برای ایام تودیع و معارفه آماده می‌شدیم اما متاسفانه فرصتی داده نشد و این دو روز را روی این 9 سال وقت می‌گذاشتند که همین صحبت شکوهی با واکنش معاون اداره کل استان همراه بود که گفته زمان خودم در مدیریت آموزش و پرورش ساعت 2 شب اعلام کردند فردا صبح تودیع و معارفه است.
 در ادامه شکوهی با تقدیر از از مردم و مسئولین، فرهنگیان، دانش آموزان، اولیاء و فرمانداران سابق، بخشداران، شهرداران و به ویژه از نمایندگان مجلس از حجت الاسلام بزرگواریف عدل هاشمی پور و حجت الاسلام موحد تشکر می‌کنم با وجود اینکه از لحاظ سیاسی با آنها هم فکر نمی‌بودم اما همکاری خوبی با حجت الاسلام بزرگواری و هاشمی پور داشتیم اما عدل هاشمی پور در زمینه تجهیز مدارس و تکمیل خوابگاه شبانه روزی دخترانه سنگ تمام گذاشت و در زمینه کانکس کمک خوبی داشت.
 وی دکتر لاهوتی را معلمی اخلاق مدار دانست و گفت: دکتر لاهوتی را الگوی خود می دانم و ایشان را انسانی وارسته و رهبر سیاسی خود می دانم و به آن افتخار می‌کنم. 
اهدا گل شکوهی رئیس سابق به رئیس جدید از دیگر حواشی مراسم بود.
 شکوهی به عملکرد 9 ساله خود پرداخت و با بیان اینکه مدیریتی با اقتدار داشتیم، تصریح کرد: در روزی که مسئولیت را به عهده گرفتم قریب به 15 میلیون تومان در سطح شهر اداره بدهکار بود اما امروز ریالی بدهکاری نداریم و توانستیم خدماتی ارزنده را به فرهنگیان و دانش آموزان ارائه دهیم.
 وی با بیان اینکه آماده همکاری با رئیس جدید داریم و از همه همکاران می‌خواهم که همکاری خوبی با رئیس جدید داشته باشند و این آمادگی خود دارم که شبانه روزی با رئیس جدید همکاری کنم.
 شکوهی تجهیز مدارس، ساخت و تکمیل مدارس و تکمیل تمامی مدارس سطح بخش و مدارس بسیاری از روستاها را تکمیل و آماده خدمات رسانی به دانش آموزان عزیز هستند و مدرسه شهید دانشخواه آماده مناقصه است.
 وی با بیان اینکه در این 9 سال هیچگاه خسته نشده‌ام یادآور شد: هیچگاه تسلیم نشدم و کار خودم را ادامه دادم و لذا مشورت می‌کردم اما خودم تصمیم می‌گرفتم و خودم را مدیون هیچ جریان سیاسی خاصی نکردم و حاضرم بروید سؤال کنید و سعی کردم از همه جریانات سیاسی استفاده کردم ضمن اینکه یک فرد سیاسی هستم و خواهم بود و جریان سیاسی فرد درجه یک هستم اما جلوی درب اداره آن را کنار می‌گذاشتم و حاضر یک انسان منصف بیاید ببیند و امنیت فرهنگی را جایگزین فرهنگ امنیت کردم و خیلی‌ها تلاش می‌کردند ما را به حاشیه ببرنند اما نتوانستند و نگذاشتم وارد حاشیه شویم. 
شکوهی تاکید کرد: هیچگاه خودم را وارد حاشیه نکردم تا 9 سال طول کشید اما عرض را نگاه نمی‌کنم بلکه طول را نگاه می‌کنم و یک مدیریت علمی وبرنامه محور پیش بردیم و روزمرگی مدیریت نکردم و با همکاری همکاران اداره یک دل کار و تلاش می‌کردیم و امروز اگر تلاش و موفقیتی بود مرهون معاونان، مدیران و همه همکاران بود و اگر جای ضعفی بود مقصرش خودم بودم و دست تک تک مدیران مدارس و معاونان را می‌بوسم و روزی که آماده‌ام تا این 9 سال هیچگاه شعار انقلابی، جهادی و بسیجی ندادم اما در عمل انقلابی و جهادی بودم و این شعارهای بزرگی هستند که باید در گفتن آنها دقت کرد.
 رئیس سابق آموزش و پرورش چاروسا بیان کرد: در این چند سال از تلفن اداره استفاده نکردم و از تلفن شخصی استفاده کردم و از خودروی شخصی در این 9 سال استفاده کردم و تلاش کردم امید آفرینی کنم و با اقتدار مدیریت کردم و تحت سلطه هیچ فردی قرار نگرفتم.
 وی با بیان اینکه روزی که اینجا را تحویل گرفتم آموزش و پرورش از ریل خارج شده بود تاکید کرد: بیش از 300 نفر از جوانان این منطقه تحت عنوان ماده 28 و و نیروهای حق التدریس و نهضی بکار گرفته شد و همکاری کردیم که بسیاری از جوانان این منطقه مشکلشان حل شده بود.
 شکوهی به سالن جلسات آموزش و پرورش اشاره و گفت: یک ریالی برای ساخت این سالن از دولت استفاده نکردم و سالن جلسات با آبروی آماده کردم که مورد استفاده منطقه و آموزش و پرورش قرار گرفت.
 داربام بخشدار چاروسا در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان به نقش آموزش و پرورش در جامعه اشاره و گفت: دانش آموزان و فرهنگیان در هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند.
 وی با توصیه به سرپرست جدید آموزش و پرورش چاروسا عنوان کرد: رئیس سابق آموزش و پرورش آقای شکوهی قریب به یک دهه مدیریت این حوزه را بعهده داشتند رئیس جدید باید از تجریبات رئیس سابق استفاده کنند.
 داربام با بیان اینکه شکوهی در آموزش و پرورش چاروسا توانمند بود و عملکرد خوبی داشت که در تغییر تحولات کمترین حاشیه را داشت که امیدواریم رئیس جدید از این ظرفیت استفاده کنند. 
شهیدنیک معاون آموزش و پرورش چاروسا هم به نمایندگی از فرهنگیان چاروسا از زحمات محمد شکوهی رئیس سابق تقدیر و تشکر کردند و گفت: مدیر سابق با وجود تمام محرومیت‌ها و مشکلات عاشقانه به کار خود ادامه دادند و همچنین ضمن تبریک به رئیس جدید امیدواریم موفق باشند.
 داریوش فاطمیان از اعضای شورای شهر هم در این مراسم با تقدیر از زحمات رئیس سابق و انتصاب رئیس جدید عنوان کرد: آموزش و پرورش نقش بسزایی در جامعه دارد.
 وی افزود: شورای شهر و شهرداری قلعه رئیسی آمادگی همکاری با رئیس جدید را دارند و در سفر به تهران دستاوردهای در زمینه آموزش و پرورش داشتیم که امیدواریم در آینده نزدیک اجرا شوند.
 علی الهامی رئیس جدید آموزش و پرورش چاروسا هم در این مراسم با تقدیر از حضور مردم، شهدا را نماد عزت و اقتدار کشور دانست و اظهار کرد: از عموم مردم، فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء دانش می‌خواهیم که ما را در این خدمت یاری کنند.
 الهامی گفت: رسالت و مأموریت ما در آموزش و پرورش بر اساس منویات مقام معظم رهبری و در راستای سند تحول بنیادین خواهد بود و این امر با هم فکری و مشورت فرهنگیان و مردم میسر خواهد شد.
 وی با بیان اینکه آرزوی توفیق برای ریاست جمهور و دولت انقلابی داریم عنوان کرد: آموزش و پرورش یک پروسه بزرگی است که هر مدیری باید از دید خودش نگاه کند و مدیران قبل و مدیران آینده در جهت رشد و تعالی دانش آموزان و فرهنگیان قرار می‌گیرند و آموزش و پرورش در منطقه چاروسا نیاز به یک سری تغییر و تحولات دارد که در این راستا در آینده برنامه‌های مختلفی و در جهت امید بخشی به اولیاء این زمینه را فراهم خواهیم کرد.
 رئیس جدید آموزش و پرورش چاروسا با تقدیر از حسن و نیت فرماندار کهگیلویه و مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکر کرد و ادامه داد: امیدوارم اعتماد این عزیزان را بتوانم جلب کنم و از زحمات آقای شکوهی تقدیر و خسته نباشید عرض می‌کنم و آموزش و پرورش متعلق به عموم است امیدوارم همه همکاری و تعامل داشته باشند. 
معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم حرف‌های عجیبی زد و به جهاد تبیین اشاره کرد و رسالت آموزش و پرورش را در این زمینه سنگین دانست و گفت:  وقتی یک دانش آموزی از جنایت‌های رژیم پهلوی خبر ندارد و به خوبی وضعیت خفت‌بار آن دوران برایش مطرح نشده و با عرض تأسف حرف‌هایی را از روی ناآگاهی می‌زند که درست نیست. چه دلیلی دارد؟ دلیل این است که ما نتوانستیم خوب خیانت‌های رضا شاه را برای نسل جوان تبیین کنیم. و برای نسل امروز روشنگری نماییم. در دوران همین رضا شاه بود که قسمت‌های از کشور ایران به سبب بی کفایتی از کشور جدا گردید. و قرادادننگین سعد آباد در دوران همین رضا شاه بود. آن دانش آموز ما متأسفانه از روی عدم آگاهی این حرف‌ها را می‌زند و این نتیجه این است که ما نتوانستیم به خوبی تبیین کنیم.
 جمالی عنوان کرد: آن چیزی که دولت مردمی ما به عنوان جراحی اقتصادی دارند باید تبیین شود و مدیر در دولت آقای رئیسی وضعیت می‌گذارد ایران سیاه که این بسیار سنگین و نگران کننده است.
 در پایان این مراسم از زحمات 9 ساله محمد شکوهی رئیس سابق تجلیل و در حکمی علی الهامی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش چاروسا منصوب شد.
 ---------------------------------------
گزارش سیدحسن آرمند
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اخ سی جمالی که ایخو قافله
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1