تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۴۴۷۷۵۴
با حضور مسئولان و نمایندگان استان در مجلس برگزار شد:

تجلیل از ۳۰ معلم نمونه استانی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛آیین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولین استانی و شهرستانی از سراسر استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: جایگاه معلم در نظام ارزشی انسان جایگاه بزرگی است و همه قدر معلم و جایگاه رفیع آنها را حرمت شمردند.    
وی با بیان اینکه اگر خواهان رشد کشور در ابعاد مختلف هستیم، باید جایگاه معلم دانسته شود، گفت: انقلاب اسلامی با شکوه و عظمت آن که کره خاکی و آسمان و ملکوت را تحت تاثیر خود قرار داده است مدیون اموزش و پرورش است تا دانش اموزانی تربیت شوند و در جریان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شهید شوند و انقلاب مستحکم شود.
آیت الله حسینی حرکت و ارمان های انقلاب اسلامی را مدیون معلمان دانست و گفت: معلمان گرانقدر ما وظیفه  سنگینی دارند و باید دانش اموزانی تربیت کنند تا انقلاب اسلامی  مستحکم و زمینه ظهور انقلاب مهدی (عج) را رقم بزنند.  
وی افزود: امروز باید برای توجه به رشد و کیفیت اموزش و پرورش به زیرساخت ها در حوزه ساخت مدارس، رفع مشکلات آنها گام برداشت.
معلمان علمداران جهاد تبیین و شهید مطهری نماد معلم راستین است
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آئین ضمن تبریک هفته معلم و تقدیر از مسئولین استانی برای حضور در این آئین ، گفت : معلمان سرداران سپاه پیشرفت، علمداران جهاد تبیین و شهید مطهری نماد معلم راستین است که به ما آموخت چگونه بیاموزیم ، از خود بگذریم.
عزت خواه، معلم را محور تحول در جامعه دانست و اظهار کرد : معلم است که جهان را متحول می کند و حتی پیامبر عظیم الشان اسلام برای پیاده کردن اسلام به معلمین متوسل گردیده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات متعدد آموزش و پرورش از نمایندگان استان در مجلس درخواست کرد برای تهیه ۱۵ خودروی مورد نیاز ۱۵ منطقه و شهرستان استان در مرکز کشور تلاش کنند .
عزت خواه، به کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق استان اشاره کرد و گفت : علاوه بر کمبود فضای مورد نیاز ، بسیاری از ساختمان های آموزشی در استان مستهلک هستند که انتظار داریم نمایندگان در مرکز کشور رایزنی کرده و در جهت اخذ اعتبارات مورد نیاز تلاش کنند .
وی در خصوص رتبه بندی فرهنگیان گفت : دولت مصمم به اجرای هر چه بهتر قانون رتبه بندی فرهنگیان است اما از همکاران عزیز هم انتظار می رود در این زمینه حوصله داشته باشند ضمن اینکه از نظر ما در شان معلم نیست که یک فرهنگی حق خود را در کف خیابان مطالبه کند .
مجلس همه تلاش خود را برای رفع مشکلات معلمان انجام می‌دهد
در ادامه نماینده نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس همه تلاش خود را برای رفع مشکلات معلمان انجام می‌دهد.
حجت‌الاسلام سید محمد موحد اظهار داشت : پیش از انقلاب این آموزش و پرورش و معلمان بودند که خیابان‌ها را پر از مرگ بر شاه و مرگ بر دیکتاتور می‌کردند، شما این انقلاب را به وجود آوردید و حفظ و نگهداری این انقلاب هم در دستان شما است.
نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس افزود: مشکلات متعدد صنفی معلمان جای خود دارد و حق مسلم و قانونی شما است که باید به آن پرداخته شود اما مسئولیت شما در این میدان و در این برهه از زمان همان مسئولیتی است که ۴۰_۵۰ سال پیش به میدان آمدید و انجام دادید و مراقبت و توجه و مدیریت این انقلاب به شما بازمی‌گردد.
موحد بیان کرد: نظام، مسئولان، دولت و مجلس کامل به مطالبات معلم توجه دارند اما در خصوص مشکلات فضای آموزشی  استان باید بگویم این مشکل در تمام کشور وجود دارد و تنها مختص استان ما نیست.
این نماینده مجلس بیان کرد: معیشت معلم باید مورد توجه باشد معلم نباید احساس نیاز کند و دستش دراز شود و برای معیشت کلاس درسش که تمام شد در این خانه و آن خانه و این آموزشگاه و آن آموزشگاه دنبال تدریس باشد که نیازمندی زندگیش را تامین کند. معلم نباید پشت یک ماشین قراضه دنبال مسافرکشی باشد.
وی بیان کرد: در مجلس مراحل مختلفی از مشکلات معلمان و آموزش و پرورش دیده شده، قسمتی را با همراهی دولت عبور کردیم و قسمت اعظمی چه در مرحله رتبه‌بندی و سایر مراحل را نیازمند همراهی سه قوه هستیم، اما هروقت در مجلس نکته‌ای راجب  آموزش و پرورش و معلم بود همه مجلس یکصدا همراهی و همکاری می‌کنند اما این همکاری جوابگو نیست و مجلس باید تمام قد در این حوزه وارد شود تا معلم برای معیشت مجبور به کارهای خلاف شان نشود.
وی با اشاره به گزارشی که در مجلس در خصوص حقوق افراد مطرح شد گفت: طبق گزارشی که چند وقت پیش در مجلس ارائه شد ۱۱.۵ میلیون نفر با حقوق ۱.۵ میلیونی معیشت خود را می‌گذرانند.
در حوزه استان هر کاری بتوانیم برای حوزه آموزش و پرورش انجام خواهیم داد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار ساماندهی و اجرای هر چه سریعتر طرح رتبه بندی فرهنگیان شد و گفت : برای بهبود معیشت معلمان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم
سید علی احمدزاده با بیان اینکه معلم همیشه بزرگ و عزیز است و این هفته را به همه معلمان تبریک می‌گویم، گفت: همه ما دست پرورده معلمان این مملکت هستیم خود معلمان هم پیش از این دست پرورده دیگر معلمان بودند به همین دلیل است که می‌گویند معلمی شغل انبیاء است.
احمدزاده با بیان اینکه در خدمت به جامعه آموزش و پرورش شک و شبهه‌ای نیست ، افزود : خدمات‌رسانی بخشی ملی و بخشی استانی است در حوزه استان هر کاری بتوانیم برای حوزه آموزش و پرورش انجام خواهیم داد.
وی با بیان اینکه اگر دنبال رشد و ترقی و آبادانی هستیم و می‌خواهیم کشوری داشته باشیم که در رفاه و امنیت و دارای جایگاه باشد باید به آموزش و پرورش توجه کنیم، گفت: امکانات آموزش و پرورش محدود است، اعتباراتی هم در اختیار ما است که تماما برای خدمت به مردم است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۵ مدرسه در حال ساخت است که این مدارس تجهیزات نیاز دارند و باید در اعتبارات ۱۴۰۱ دیده شود، ضمن اینکه استان به بیش از ۲۰۰ مدرسه نیاز دارد تا بتواند به وضعیت ایده‌آل برسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بسیاری از مدارس فاقد تجهیزات است باید امکانات لازم برای تعلیم و تربیت در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد که نیاز است جهش ملی در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شود که مجلس نقش‌محوری در این حوزه دارد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان هر چه سریعتر در مجلس انجام و اعتبارات لازم و ویژه دیده شود دولت هم با انگیزه پای کار بیاید تا شرایط معیشتی معلمان دچار تغییر و تحول شود.
احمدزاده بیان کرد: به عنوان استاندار اگر بتوانم کاری در جهت رشد معیشت مردم انجام دهم دریغ نخواهم کرد اما  براساس بودجه‌ای که در اختیارم است می‌توانم کار انجام دهم و ممکن است فقط بتوانیم بخشی را جابه‌جا کنیم اما نیاز است مجلس ویژه به معلمان توجه کند.
وی بیان کرد: به عنوان نماینده دولت در استان رسما از معلمان و همه آنهایی که در حوزه آموزش و پرورش خدمات کمی به آنها می‌شود، عذرخواهی می‌کنم چرا که وظیفه داریم در خدمت این جامعه باشیم.
وی در پایان از مدیرکل آموزش و پرورش خواست مشکلات معلمان که در سطح استان قابل رفع است احصاء تا در جهت رفع آنها گام برداشته شود.
ایران قوی نیازمند آموزش و پرورش قوی است
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های ، بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه ایران قوی نیازمند آموزش و پرورش قوی و ایده‌آل است، در خصوص طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح از سال ۸۹_۹۰ در دستور کار قرار گرفت و در دولت های مختلف به مجلس ارائه شد اما در مرحله اجرا طرح برگشت میخورد سالهای سال این طرح خاک می‌خورد که سال گذشته کمیسیون آموزش مجلس با کمک آقایان زاهدی و اسماعیلی این موضوع را در کمیسیون تلفیق مطرح کردیم که  مصوب شد و در مجلس رای آورد.
نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح ۱۶ اسفند سال گذشته توسط هیئت رئیسه و امضای رئیس مجلس به عنوان قانون به دولت اعلام شد افزود: بیش از ۱۰۰۰ ساعت در کمیسیون در خصوص نظام رتبه بندی معلمان بحث شد ۲۶ بار آیین نامه آن تغییر کرد مجدداً قرار است تغییراتی در آیین نامه صورت گیرد.
وی بیان کرد: حداقل افزایش حقوق معلمان را ۴۵ درصد و اگر وضع مالی دولت خوب باشد ۷۰ درصد نظر گرفتیم، البته از رئیس کمیسیون آموزش شنیدم که حداقل افزایش حقوق یک میلیون و ۸۰۰ تومان و سقف ۵ تا ۷ میلیون است.
روشنفکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص ۸۶ میلیارد تومان به استان از محل محرومیت‌زدایی گفت: ۵۴ مدرسه کپری و سنگی در استان وجود دارد که تا مهر ماه ۳۶ مدرسه تحویل داده می‌شود و اگر کارها به خوبی پیش‌برود سال آینده چیزی به نام مدارس کپری نخواهیم داشت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1