تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۳۷
کد مطلب : ۴۴۶۸۳۹
گزارش عملکرد

عملکرد یک ساله ی اداره بهزیستی شهرستان لنده

۰
کبنا ؛سید شیرزاد زکی نژاد ضمن آرزوی طول عمر با عزت و پر برکت برای مقام عظمی ولایت و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف و نجیب شهرستان لنده و علی الخصوص جامعه هدف اداره بهزیستی شهرستان لنده، گفت :بر خودم لازم میدانم بر اساس دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه گزارش خدمات و فعالیتهای نظام جمهوری اسلامی برای مردم اهم فعالیتها و اعتبارات اداره بهزیستی لنده را طی یکسال گذشته به شرح ذیل شرح دهم.

الف: واحد پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی

در این بخش خدمات متعددی به عموم مردم ارائه گردیده از جمله :
۱_ سنجش بینایی کودکان ۳-۶ ساله شهرستان لنده به تعداد نزدیک به یکهزار کودک و معرفی کودکان مشکوک به اختلال بینایی به پزشک متخصص چشم و بینایی سنج جهت معاینه دقیق تر که پس از این بررسی کودکانی که نیازمند به عمل جراحی و یا عینک طبی تشخیص داده شدند به صورت کاملا رایگان ویزیت ، عمل جراحی و تجویز عینک صورت گرفت.
 
۲_ راه اندازی کمپ ترک اعتیاد
این کمپ بعد از نزدیک به هشت سال تعطیلی با مسئولیت بخش غیر دولتی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ شروع به فعالیت کرده و تا کنون فعالیت مفید و قابل قبولی به بیماران ناشی از سوء مصرف مواد مخدر داشته است ، اداره بهزیستی با همکاری معاونت محترم توسعه پیشگیری استان ،آقای صیادی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از ایشان توانسته بخش اعظمی از هزینه درمان افراد نیازمند را به صورت یاری برگ پرداخت نماید.
۳_ طرح مشاوره و کاهش طلاق، از جهت سهولت دسترسی و استفاده
ازخدمات مشاوره ای به منظور کاهش طلاق و اختلافات خانوادگی ضمن همکاری و هماهنگی با دادگستری شهرستان و معرفی۱۴۰ نفر به مشاوران مجرب ، نسبت به مساعدت مالی به افراد نیازمند مشاوره در جهت پرداخت هزینه های مشاوره ای در مواردی که به واحدهای خصوصی معرفی شده بودند اقدام نمود .
۴_ اجرای طرحها و پروژه های تحقیقاتی و پیشگیرانه
این اداره طرحهای خود از جمله رصد آسیبهای اجتماعی، پیشگیری از طلاق ، پیشگیری از خودکشی ، اموزش مهارتهای زندگی ، آموزش سالمندان جهت پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای جسمی دوره سالمندی ، راه برای گروه های متفاوت و متناسب در مناطق مختلف شهر بخصوص مناطق آسیب خیز و همچنین تعدادی از روستاها اجرا نمود.

ب: واحد مسکن و اشتغال و مشارکتهای مردمی

این بخش در سال ۱۴۰۰ رکورد دریافت اعتبارات را طی سالهای گذشته برای مددجویان تحت پوشش داشته و سرجمع این اعتبارات به خصوص در واحد ساخت و تهیه مسکن از مجموع سالهای گذشته فراتر بود.
در کنار پرداخت سهم مشارکت اداره بهزیستی به مددجویانی که طی دو سال اخیر اقدام به ساخت مسکن نموده بودند ، به افرادی که در سالهای ۹۷ الی ۹۹ نیز مبلغ بسیار کمی به آنان پرداخت شده بود مبلغ جبرانی از ۲۰ تا ۴۵ میلیون تومان به حساب آنان واریز گردید و میزان اعتبار این بخش در سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیارد تومان بالغ گردید.
در بخش پرداخت کمک هزینه ازدواج به خانواده های تحت پوشش ، ضمن تامین اعتبار مزدوجین سالهای گذشته ، به مددجویان و توانخواهانی که در سال ۱۳۹۹ و نیمه اول سال ۱۴۰۰ ازدواج نموده بودند کمک هزینه جهیزیه با میزان دو برابری نسبت به سال قبل پرداخت گردید.
در بخش اشتغال مددجویان نیز با افزایش اعتبار سیصد درصدی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل برخوردار بودیم و به بیش از چهل نفراز مددجویان و بهبود یافتگان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت گردید و این موضوعات بدون اهتمام و توجه ویژه معاونت مربوطه جناب آقای سید محسن مظلومی قطعا امکان پذیر نمی شد که لازم است از ایشان کمال امتنان بعمل آید.
 
ج: واحد توانبخشی

در این واحد که خدمات آن مختص به افراد معلول می باشد در کنار پرداخت مستمری ماهیانه به افرادی که دچار ضایعه نخاعی و ایزوله و سایر معلولیتهای خیلی شدید بودند حق پرستاری و نگهداری در منزل پرداخت کردیم.
در این واحد نزدیک ششصد توانخواه خدمات مستمر دریافت می دارند و خدمات غیر مستمر مثل مناسب سازی منزل – کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان و دانس آموزان – کمک هزینه ایاب و ذهاب و درمان ، کمک هزینه خدمات توانبخشی و تهیه و توزیع تجهیزات کمک توانبخشی (سمعک- ویلچر- تشک طبی- عصا – واکر) به تعداد ۸۵ دستگاه بین افراد نیازمند صورت گرفت ، اعتبار کمک موردی پرداختی در این بخش در سال ۱۴۰۰ بالغ بر هفتصد میلیون تومان می باشد.

د: واحد امور اجتماعی

در این واحد که خدمات به افراد بی سرپرست و از کار افتادگان ارائه می گردد، علاوه بر مستمری ماهیانه ، جمع کثیری از افراد نیازمند این واحد ، سرمایه کار جهت مشاغل خانگی کمک هزینه بهبود تغذیه زنان ، کمک هزینه سلامت زنان و بانوان ، کمک هزینه دانشجویی و دانش آموزی کمک هزینه خرید لوازم ضروری منزل و…. دریافت نمودند که اعتباری بالغ بر پانصد میلیون تومان در این واحد بجز مستمری به حساب مددجویان واریز گردید که از معاونت محترم امور اجتماعی استان جناب آقای دکتر عظیم فر بدینوسیله کمال امتنان و تشکر را دارم.
ه: در بخش نیروی انسانی و اداری به لطف دولت مردمی و توجه خاص دولت به مناطق کمتر توسعه یافته توانستیم در جهت کمبود نیروی انسانی خود برای اولین بار در طول عمر اداره بهزیستی لنده مجوز استخدام دو نیروی رسمی با آزمون سراسری را اخذ نماییم که یک نفر در سال ۱۴۰۰ بکار گرفته شد و دیگری در سال ۱۴۰۱ شروع به کار خواهند داشت و در راستای واگذاری خدمات مددکاری به بخش خصوصی و راه اندازی دو مرکز مثبت زندگی و یک مرکز ویزیت در منزل قریب به ده نفر نیروی تحصیل کرده دانشگاهی به صورت تمام وقت در این مراکز در حال انجام خدمت می باشند.
از جمله مرکز بسیار موفق کشوری ، مرکز حرفه آموزی معلولین بچه های آسمان لنده می باشد که با آموزش ( چرم دوزی – آینه کاری – سفالگری – کاشی کاری – و فعالیت های هنری و تجسمی …) ضمن بالا بردن اعتماد به نفس افراد معلول تلاشی شده که زمینه ورود آنان را به بازار تولید فراهم نماییم.
سید شیر زاد زکی نژاد رئیس بهزیستی شهرستان لنده گفت:در همین راستا اداره بهزیستی لنده با همکاری و مساعدت جناب آقای تقی زاده معاونت محترم توانبخشی استان در تلاش هست که با ارتقاء مرکز به حرفه آموزی و تولیدی ،در سال ۱۴۰۱ ساخته ها و تولیدات این معلولین را به بازارهای کشوری و بین المللی جهت فروش معرفی نماید.
وی افزود: تا کنون این مرکز موفقیت های بزرگی بخصوص فروش تابلو های نقاشی در بازارهای کشوری و معرفی به بازارهای جهانی داشته است.
رئیس بهزیستی شهرستان لنده  خاطر نشان کرد: مرکز توانبخشی دیگری که در سال ۱۴۰۰ فعالیت عملی خود را آغاز کرد، مرکز ویزیت در منزل سالمندان می باشد که مددجویان معلول سالمند تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان ماهیانه توسط پزشک و پرستار روانشناسی و فیزیوتراپ مورد ویزیت رایگان قرار می گیرند ، و تلاش برآن است که در سال ۱۴۰۱ مجوز گسترش آنرا برای ارائه خدمات رایگان به خانواده معظم (پدر و مادر) شهدا دریافت نماییم.
وی افزود: مطمئنا مردم شریف لنده و به خصوص معلولین و توانخواهان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان مستحق دریافت خدماتی بیشتر از این خواهند بود و تمام تلاش ما بر این است که با استعانت از خداوند متعال با استفاده از نیروهای تحصیل کرده و با انگیزه و بی تکلف اداره و با مساعدتی که مدیرکل محترم سازمان جناب آقای آریا و فرماندار محترم جناب آقای دانش و معاونتهای تخصصی سازمان در این زمینه بذل عنایت خواهند نمود روند رشد تصاعدی دریافت اعتبارات را متوقف نکنیم.
رئیس بهزیستی شهرستان لنده در پایان گفت:در کنار این عزیزان از مجموعه فرمانداری شهرستان نیز که عنایت ویژه در سال ۱۴۰۰ به مجموعه بهزیستی شهرستان داشتند و اینجانب را مورد لطف قرار داده و میزان اعتبارات جهت خریدتجهیزات اداری را از دوازده میلیون و هشتصد هزار تومان سال ۱۳۹۹ به ۱۳۸ میلیون تومان سال ۱۴۰۰ رساندند و در این زمینه سنگ تمام گذاشتند و معاونت پشتیبانی سازمان جناب آقای جمشیدی که در زمینه جذب این اعتبار همکاری بی دریغی داشتند کمال امتنان و تشکر را دارم.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1