کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست خبری سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ با اصحاب رسانه مطرح شد

توضیحات «نماینده کهگیلویه» در خصوص انتصاب سادات / موحد: اگر یک مدیرکل ادعا کرد، جایزه می‌دهم / من در انتصابات شهرستانی به هیچ وجه دخالت نمی‌کنم / رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد من هستم

9 فروردين 1401 ساعت 17:43

سید محمد موحد نماینده کهگیلویه پیشنهاد کرد نسبت‌های فامیلی را بررسی کنید تا مشکل رفع شود و انتصاب فامیلی نه تنها وجود ندارد که بر اساس شایسته سالاری هم صورت می‌گیرد.


نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در پاسخ به سئوالی، گفت: نسبت‌های فامیلی را بررسی کنید تا مشکل رفع شود و انتصاب فامیلی نه تنها وجود ندارد که بر اساس شایسته سالاری هم صورت می‌گیرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (سه شنبه 9 فررودین 1401) نشست خبری نماینده کهگیلویه بزرگ با اصحاب رسانه چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمیی در سالن اجتماعات شبکه بهداشت کهگیلویه برگزار شد.
در این جلسه که نزدیک 4 ساعت به طول انجامید خبرنگاران به صورت رو در رو با نماینده مردم در مجلس سؤالات خود را مطرح کردند.
حجت الاسلام سید محمد موحد در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنا مبنی بر اینکه چرا شما در انتصابات دخالت می‌کنید و بر انتصابات فامیلی و (طایفه‌ای) که ممکن است شایسته سالاری را تحت شعاع قرار دهد، تاکید دارید؟ گفت:
به یاد دارید در دولت آقای خاتمی، رهبری به ایشان توصیه کرد، برادرت را به عنوان مسوول دفترت انتخاب کن چون مورد اعتماد برای تو است، به هر حال دفتر جایگاهی است که درمعرض آسیب‌های مختلف است و حقی است که برای ما محفوظ است.
حجت الاسلام سید محمد موحد دخالت در انتصابات را تکذیب کرد و افزود؛ اگر بحث این است که دو یا چند مدیر از سادات به کار گرفته شده‌اند، نمی‌توان گفت هر سیدی که به کار گرفته شده است عمو و فامیل بنده  است، این افراد هم جزء جامعه هستند.
وی افزود: از قدیم معمول بود در بین فرهنگ مردم استان می‌گفتند «سادات بویراحمد» و «سادات دشمن زیاری» و «سادات بهمی یا طیبی» به دلایل جایگاهی که آن سادات در آن مناطق داشتند و با هم زندگی می‌کردند به نحوی این مجموعه را از آن تبار می‌دانستند.
نماینده کهگیلویه پیشنهاد کرد نسبت‌های فامیلی را بررسی کنید تا مشکل رفع شود و انتصاب فامیلی نه تنها وجود ندارد که بر اساس شایسته سالاری هم صورت می‌گیرد.
موحد خاطر نشان کرد: اگر یک مدیر کل ادعا کرد که «موحد» با من تماس گرفت یا توصیه کرد فلان شخص را در فلان سمت منصوب کنید، من جایزه را تقدیم می‌کنیم به شما، من در انتصابات شهرستانی به هیچ وجه دخالت نمی‌کنم و نکردم حتی افراد مختلفی سفارش‌هایی داشتند و اعلام کردم معذورم!
نماینده کهگیلویه ادامه داد: نکته دیگر بحث در خصوص استان است، بنده در استان و کشور وظیفه‌ای دارم  و آن این است وقتی می‌بینم نمایندگان استان‌های دیگری چون اصفهان، خوزستان، فارس و... مدیران شایسته خود را به وزارت خانه‌ها معرفی می‌کنند که اینها شایسته هستند، بنده هم این کار را می‌کنم باید این مشورت را در خصوص شایستگان بدهم و دخالت نیست بلکه یک توصیه و دفاع از شایسته سالاری است.
موحد افزوذ: به هر حال رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد هستم، نماینده مردم هستم، وزارت خانه نظر ما را می‌خواهد و ما هم مشاوره می‌دهیم، اظهار نظر می‌کنیم و جمع بندی با خودشان است این اصلاً دخالت نیست.
نماینده کهگیلویه نیز در ادامه به سئوال دیگر کبنا در خصوص رفع مشکلات مرکز رشد دهدشت پیش از منحل شدن این مرکز با توجه به تاکید رهبری بر اقتصاد دانش بنیان، گفت: همانطور که همیشه پیگیر مشکلات این مرکز بودم و همراه هستم، باز هم در خدمتشان هستیم و نخواهیم گذاشت این مجموعه با مشکل مواجه شود.
 


کد مطلب: 446335

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/446335/2/توضیحات-نماینده-کهگیلویه-خصوص-انتصاب-سادات-موحد-اگر-یک-مدیرکل-ادعا-جایزه-می-دهم-انتصابات-شهرستانی-هیچ-وجه-دخالت-نمی-کنم-رئیس-مجمع-نمایندگان-استان-بویراحمد-هستم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1