تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۴۰
کد مطلب : ۴۴۴۵۸۳
به مناسبت دهه مبارک فجر

آیین رونمایی از کتاب اَبرمردان ایل، نقش مردم شهرستان لنده در دفاع مقدس+تصاویر

۰
کبنا ؛در نهمین روز از دهه مبارک فجر، کتاب ابرمردان ایل، نقش شهرستان لنده در دفاع مقدس با حضور خانواده های محترم شهدا، آزادگان، جانبازان، رزمندگان و مسئولین شهرستانی رونمایی شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ این کتاب که به نویسندگی کورش محمدی و عابد اسکندری در مدت دو سال زیر نظر ستاد کنگره شهدای استان جمع آوری و‌ تدوین شده است، به عنوان یک منبع و مرجع برای معرفی بخشی از تاریخ و هویت شهرستان لنده در دفاع مقدس پرداخته است.
این اثر ماندگار شش فصل و ۵۰۰ صفحه است که در آن به بررسی تاریخ این شهرستان قبل از انقلاب، فعالیت های حین انقلاب و پس از انقلاب اسلامی می پردازد.
در این کتاب نقش اقشار مختلف مردم لنده از جمله شهدا، آزادگان، جانبازان، رزمندگان، زنان، بسیجیان، سربازان، روحانیون، ارتش، سپاه، ادارات و… در هر سال دفاع مقدس و در هر عملیات بررسی شده و به معرفی زندگی نامه شهدا، جانبازان و آزادگان شهرستان می پردازد. همچنین خاطرات مختلف رزمندگان در هنگام اعزام و عملیات های مختلف و دوره اسارت جمع آوری و بیان شده است.
در این کتاب، نام تمام رزمندگان و جانبازان شهرستان لنده ذکر گردیده و عکس ها و اسناد تاریخی مردم لنده و حضور آن ها در دفاع مقدس نمایش داده شده است.
این اثر، بعد از کتاب های یاقوت خندق(زندگی نامه شهید جان محمد کریمی)، ناگفته های ثانی(زندگی نامه شهید محمد سهرابی ثانی) و مرد قانون(زندگی نامه شهید قدرت اله رستم پور) چهارمین اثر فرهنگی با موضوع ایثار و شهادت در شهرستان لنده است.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1