تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : ۴۴۴۲۸۱
در چهارمین مجمع سلامت شهرستان لنده مطرح شد

ناتوانی شهرداری در جذب اعتبار۵۰ میلیارد ریالی بنیاد علوی / هیچ عذری در پروژه های عمرانی از مدیران پذیرفته نیست + تصاویر

۰
کبنا ؛چهارمین مجمع سراسری سلامت شهرستان لنده امروز و با حضور امام جمعه، فرماندار، عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان،اعضای شورای اداری و سلامت شهرستان لنده در محل سالن جلسات شهرداری برگزارشد.
به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای این مجمع امام جمعه شهرستان لنده گفت: نعمت سلامت یکی از مهمترین و اساسی ترین نیازهای بشر است که پیشگیری قبل از درمان نیز یک مبحث مهم است.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل افزود: اگر دین ما مواردی را حرام کرده است برای حفظ سلامت انسان ها است.
وی گفت:گام های خوبی در بحث درمان و تجهیزات و بهداشت عمومی برداشته شده است که نوید تلاش خوبی است که بعد از اتقلاب صورت گرفت.
امام جمعه شهرستان لنده با گلایه از شهرداری گفت:در بحث کشتارگاه شهر سال های است که مشکلات اساسی بهداشتی دارد و مسئله سیل بند لنده دیگر نقطه مشکل آفرین در حوزه سلامت شهری است که انتظار داریم شهرداری نسبت به رفع مشکلات مطرح شده با همکاری شبکه بهداشت و درمان رفع شود.
عضو هیت علمی و مدیر علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه گفت: باید قدردان نعمت اتقلاب باشیم و به دوران قبل از انقلاب نمی خواهیم برگردیم که چه مشکلاتی در حوزه درمان داشتیم در شهرستان لنده فقط از سال ١٣٧۶تا کنون تحولات اساسی در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان انصافا فوق العاده است و به هیچ وحه قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

وی افزود: تا قبل از انقلاب شاهد مارگزیدگی، فوت مادران باردار، فوت عقرب گزیدگی ها در لنده بودیم ولی امروز شاهد تحولات اساسی هستیم که تلاش های زیادی برای رسیدن به این نقطه صورت گرفته است.
موسوی زاده گفت: سنگر اول در مبارزه با بیماری ها بحث بهداشت فردی و عمومی است و بیمارستان آخرین مرحله است که باید توجه به سلامت فردی در همین بیماری کرونا شاهد بودیم که کسانی که بهداشت فردی و عمومی را رعایت کردند از سلامت بهتری برخوردار بودند.
وی در ادامه تاکید کرد: کسانی که در واکسیناسیون شدند نمی توانند بگویند در سلامت کامل هستند بلکه تنها راه پیشگیری توجه به همین اصول قرنطینگی است.
موسوی زاده گفت:واکسن تیر آخر سلامت نیست بلکه باید سبک زندگی خویش را منطبق با کرونا تنظیم کنیم چرا که کرونا رفتنی نیست.
وی در ادامه گفت: بحث تنظیم خانواده یک بحثی است که قبلا به منظور کنترل جمعیت بود ولی امروز بحث صیانت از خانواده است که جامعه و ارزش های آن مورد توجه ویژه قرار میگیرد.
موسوی زاده گفت: مسئله کاهش جمعیت یکی از مخاطراتی است که در آینده کشور ما را تهدید خواهد کرد که نیازمند توجه ویژه از امروز برای تامین نیروی کار است.
وی گفت:در ۴٠سال آینده جمعیت سالمند جامعه به بیش از ٣۵درصد خواهد رسید که این پیری جمعیت یکی از عوامل مهم در آینده کشور است که همه باید برای رفع این مشکل همت کنیم.
وی گفت:تنها راه برون رفت از مشکلات کشور توجه به مطالبات شخص مقام معظم رهبری به خصوص در گام دوم انقلاب است.
در ادامه نیز فرماندار شهرستان لنده گفت: دهه فجر نعمت ارزشمند انقلاب به ملتی است که خود حماسه آفرین در این عرصه بودند.

جلال دانش افزود:یکی از نعمت های مهم انقلاب اسلامی بحث سلامت و امنیت در جامعه است که به حق این دو مقوله در کشور ما جاری و ساری است.
وی گفت: در بحث زیرساختی های پزشکی تا قبل از انقلاب هیچ زیرساختی وجود نداشت ولی امروز خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و بیمارستان ها از نعمت های ویژه انقلاب است که قدردان هستیم ولی جواب گویی نیاز اقشار مختلف مردم نیست.
وی در ادامه تاکید کرد: یکی از دستاورد های مهم دولت سیزدهم بحث کاهش شیب بیماری کرونا در کمترین زمان ممکن و کسب موفقیت های بزرگ در حوزه مدیریت کرونا بود.
دانش گفت:در بحث پیگیری مشکلات به خصوص پروژه ها باید توجه ویژه ای شود و هیچ عذری از هیچ اداره ای در همکاری با بنیاد علوی پذیرفته شدنی نیست.
فرماندار شهرستان لنده گفت: بنیادعلوی بیش از ۵٠میلیارد ریال برای مشارکت با شهرداری تعیین و تخصیص یافت که متاسفانه ترک فعل برخی مدیران باعث شد که کارها در یکسال گذشته نتوانستند این اعتبار که تماما توسط بنیاد تامین شد را اجرایی کنند.
وی گفت: بحث سلامت مردم مهمترین و اساسی ترین مباحثی است که شهرداری باید پاسخگو باشد و آن را رفع کند و در خصوص جایگاه دفن زباله نیز باید شهرداری اقدامی عاجل کند.
دانش تاکید کرد: جاده سلامت شهرلنده را می توانستند به راحتی به جاده آب وفاضلاب انتقال دهند که بدون معارض نسبت به خدمات دهی به مردم اجرایی می کردند.
وی در ادامه اظهار کرد: بحث خرید دستگاه زباله سوز و تکمیل پروژه بیمارستان ٣٢تختخوابی لنده و جذب بیش از ٢٠٠میلیارد ریال اعتبار جدید باید با دو گروه کاری در کمترین زمان اقدام کند.
فرماندار لنده گفت: رشد غلط سیاست های کم فرزندی باعث شد که رشد جمعیتی متوقف شد که این مهم باید تحت عنوان فرهنگی در حوزه بهداشت و روان باید اجرایی شود.
وی گفت:توجه ویژه به شهرستان محروم لنده یکی از مهم‌ترین انتظاراتی است که از مسولان استانی دانشگاه علوم پزشکی داریم.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
بدید شهردارباشت تادر یک روز جذبش کنه وبدش به پیمانکار
لیکک
Iran, Islamic Republic of
استانی که معاونت عمرانی اش رشته بهداشت است باید برایش عزاداری کنیم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1