تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۳۴
کد مطلب : ۴۴۴۱۷۷
کبنا گزارش می دهد

نمایشگاهی با طعم لواشک، ترشک و پشمک کرونایی در گچساران/وقتی که مردم و بازاریان گچساران چوب بی تدبیری مسئولان را می خورند/ آقای فرماندارپاسخگو باشید(+تصاویر)

۱
کبنا ؛نمایشگاه عرضه کالا، هدایا و سوغات در حالی درگچساران برگزار شده است که این شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و آمار بستری ها در گچساران سیر صعودی را در پیش گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیوع بیماری کرونا افزایش یافته و متاسفانه طی 24 گذشته 2 بیمار جان خود را از دست دادند که فوت یکی از آنها بدلیل امیکرون بوده است
پرویز یزدانپاه افزود: روند افزایش کرونا در استان از حدود دوهفته پیش به علت کاهش دستورالعمل های بهداشتی شتاب گرفته و در مسیر صعودی قرار دارد.
یزدانپناه خاطر نشان کرد: کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی به خصوص افزایش تجمعات و دورهمی ها منجر به شیوع بیش از پیش کرونا در این استان شده است که لزوم توجه بیشتر هم استانی ها عزیز برای تسریع در روند واکسیناسیون را می طلبد.
 به نظر می رسد مسئولان استانی و شهرستانی دست به دست هم داده تا سهم خود را در افزایش آمار کرونا به خوبی ایفا کنند.
چطور می شود مسئولان استانی( کارگروه غیر نفتی) و در این شرایط سخت شیوع بیماری کرونا و امیکرون  در شهرستان گچساران  اجازه  برگزاری نمایشگاه را داده اند؟
جالب اینجاست که جلسه این کارگروه در مرکز استان برگزار و برای شهرستان گچساران بدون در نظر گرفتن شرایط مردم، کسبه و بازاریان وشرایط  بیماری کرونا تصمیم اتخاد می کنند و مجوز برپایی نمایشگاه را صادر می کنند.
آقایان مسئول باید شرایط کسبه و بازار گچساران را که در ایام کرونایی بیشترین خسارت و لطمه را دیده اند در نظر می گرفتند بازاری که چندین مرتبه تعطیل شد ونهایت همکاری وهمیاری جهت کنترل پیک کرونا را داشتند.
گفته می شود مقاومت و مخالفت محمد راهی رئیس اتاق اصناف گچساران در خصوص برگزاری نمایشگاه کار ساز نبوده اما جا داشت فرماندار گچساران  که عضو اصلی کارگروه بوده اجازه برگزاری چنین  نمایشگاهی را به مسئولان استانی نمیداد چون هشدار خیز ششم کرونا با شیوع امیکرون داده شده است وآمار مبتلایان به کرونا در شهرستان گچساران رو به افزایش است  این در حالی ست که چند روزیست جنب ترمینال گچساران، نمایشگاه عرضه کالا برپا شده است، نمایشگاهی که به نظر می رسد در این موقعیت چندان ضروری نبوده و بیشتر بستری مناسب برای افزایش بیماری کرونا و در خطر انداختن جان مردم است.
این نمایشگاه بر خلاف پروتکل های بهداشتی و قوانینی که برای برپایی نمایشگاه مقرر شده است در فضایی بسته، زیر چادر و بدون تهویه مناسب با جمعیت نسبتا بالایی در ساعات عصر و شب در حال برگزاریست.
نکته قابل تأمل این که  افرادی بدون ماسک  برای خرید و بازدید وارد نمایشگاه می شوند و فاصله گذاری اجتماعی هم که به هیچ وجه در راهروهای نمایشگاه و غرفه ها رعایت نمی شود، و حال چطور می توان اطمینان حاصل پیدا کرد که همه افرادی که وارد نمایشگاه می شوند، واکسن زده اند و یا ناقل بیماری نیستند.
غیرضروری بودن این نمایشگاه از آن جهت بیشتر نمود پیدا می کند که در این نمایشگاه خوراکی‌هایی به مانند ترشک، لواشک، ادویه جات، مواد خوراکی و شیرینی، گل و گیاه و… بدون رعایت موارد بهداشتی به فروش گذاشته شده است و نکته جالب اینکه در این نمایشگاه  بیشتر فروشندگان مواد غذایی از شهرهای دیگر در این نمایشگاه حضور دارند (مشخص نیست که آیا این افراد که از شهرهای مختلف آمده اند از سلامت کافی برخوردار هستند یا نه؟). به نظر می رسد که در گچساران چنین خوراکی‌ هایی وجود نداشته است و در این شرایط کرونایی، این خوراکی های ناسالم و غیربهداشتی از اقلام ضروری هستند که حتما باید عرضه می شدند و مردم هم در فضای نمایشگاه، ماسک ها را پائین آورده و خوراکی ها را بخورند(تست کنند).
بعد از تعطیلی های بلند مدتی که اصناف متحمل شده و شرایط اقتصادی نامناسبی داشتند و تعدادی از کسبه ورشکست شدند، حالا که تا حدودی گشایش ها انجام گرفته است، برگزاری این نمایشگاه در این شرایط اقتصادی و کسادی بازار، اوج کج سلیقگی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد است، مسئولانی که فقط به فکر جیب و درآمدزایی خود هستند که سلامت مردم و اقتصاد شهر برای آن‌ها چندان مهم نبوده است.
اما یک سخن با مردم، به نظر می رسد مسئولان بی خیال جان مردم شده اند و سلامتی آن‌ها برایشان مهم نیست، لااقل مردم خودشان به فکر سلامتی شان باشند و در چنین مکان‌های شلوغ و پراز ازدحامی تردد نکنند و سلامتی خود را به خطر نیندازند تا خدای نکرده عواقب بدتری را متحمل نشوند، جان آدمی از هر خرید و بازدیدی مهمتر و ارزشش بیشتر است،
شهروندان باید پیک مرداد امسال که یک بحران بود را به یاد دارند که چگونه تعداد زیادی از همشهریان شریف و عزیزمان قربانی کرونا شدند و بیمارستان ها و مراکز درمانی با تخت خالی، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی و.....مواجه شدید شدند.
به نظر می رسد این نمایشگاه باید زودتر از موعد مقرر به کار خود پایان دهد تا بیش از این سلامتی مردم به خطر نیفتاده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا جای فرمانداران قبلی گچساران خییییللللی خالیه صد حیف از رفتنشان گچساران خیلی بی صاحب شده شهردار که نداریم نماینده ضعیفی هم داریم
علی
Iran, Islamic Republic of
درود خدمت نگارنده محتزم.
من اهل گچسارانم ولیچندین سال است که در کرج ساکنم.
بااخلاق مسولین شهر کاملا اشنایی دارم.
متاسفانه در شهر گچساران همه جیز از جمله کارهای اداری سلیقه ایی و قوم و خویشی اداره میشه و شما شک نکنید که مدیر اجرایی این نمایشگاه با فرماندار از لحاظ قومی(لر یا ترک) بوده که اجازه برگزاری این نمایشگاه را داده.
آگاه ق ش
Iran, Islamic Republic of
فکر. نمیکنم فرمانداری که فقط بخاطر امتیاز قومیتی بر صندلی مقام عالی شهرستان تکیه زده و تجربه هیچ کار اجرایی هم ندارد و از مشاوران و صاحب نظران هم بهره نمیبرد بتواند یک فرماندار موفق یا در حد قابل قبولی باشد . جناب محمد راهی چکار کنه تنهایی . بنده خدا اینم یه نفر مگه یه دست صدا داره.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1