تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۴۴۴۱۶۰
در نشست خبری فرمانده سپاه گچساران مطرح شد؛

تشریح برنامه های دهه فجر انقلاب در گچساران

۰
کبنا ؛فرمانده سپاه ناحیه گچساران در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه ویژه برنامه های ایام مبارک دهه فجر در این شهرستان را تشریح کرد.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در تشریح برنامه های دهه فجر این شهرستان گفت:انقلاب اسلامی درسال ۵۷ به پشتوانه حضور آگاهانه مردم و با رهبری حضرت امام(ره) به پیروزی رسید و لذا امروز وظیفه داریم که به خوبی از مکتب انقلاب اسلامی صیانت و پاسداری کنیم.
سرهنگ باقر پسنده افزود:قبل از انقلاب کشورمان در تمامی عرصه ها وابسته به غرب بود،و در آن جهان دوقطبی غرب و شرق انقلابی شکل گرفت که درادامه نیز هیمنه دو ابر قدرت غرب و شرق را شکست.امروز به برکت انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها به بالندگی و پیشرفت رسیده ایم و در عرصه پزشکی حرف ها برای گفتن داریم.
پسنده تصریح کرد:امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه های هوافضا، نانو، رادیوداروها،سلول های بنیادی،صنعت هسته ای و دیگر عرصه ها جزو برترین ها در جهان به شمار می رود، هرچند بعد از انقلاب پیشرفت های جمهوری اسلامی به گونه ای بوده که موجبات نگرانی دشمنان را نیز فراهم ساخته است.
وی عنوان کرد:در دوران طاغوت سران متفقین در تهران بدون اطلاع شاه پهلوی جلسه برگزار می کردند،اما امروز یک جهان به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش فرا می دهند در حالی که یک سخرانی حضرت آقا کل معادلات دنیا را بر هم می زند.
 پسنده عنوان کرد:باید توجه کرد که جمهوری اسلامی در سایه همین تحریم ها و تهدیدهای جهان غرب،به جمع کشورهای دارای چرخه سوخت هسته ای پیوست،در این 43سالی که از عمر انقلاب سپری شده ایران اسلامی در زمینه شاخص های علمی در رتبه های قابل توجه جهان ایستاده و از نظر نیروی انسانی متخصص و ظرفیت های بالقوه و بالفعل علمی به پیشرفت های دور از انتظاری دست یافته است.
وی اظهارکرد:بنابراین انقلاب اسلامی وجه تمایزی با دیگر انقلاب ها دارد،اینکه دیگر انقلاب ها از مسیرشان منحرف شدند چرا که در راس انقلاب شان جایگاهی بنام ولایت فقیه وجود نداشت،و این نعمت ولایت بوده که جمهوری اسلامی را از همه گردنه های سخت تاریخ به سلامت عبور داده است.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران بیان کرد:اما وجه تمایز دیگر نیز امنیت است که انقلاب اسلامی به پاس جانفشانی و رشادت های فرزندانش همچنان مقتدر و با عزت در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی گام برمی دارد در حالی که دشمن مدعی بود که بیش از هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده اما شکست خورد.بنابراین خودباوری و امید آفرینی از برکات انقلاب اسلامی است و همه وظیفه داریم در راستای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی تلاش کنیم.
 
وی درادامه به برنامه های دهه فجر در این شهرستان اشاره کرد و افزود:شعار محوری این ایام نیز به عنوان "جشن ملی1400 " نامگذاری شده است در این مدت نیز بیش از 70 ویژه برنامه را اجرایی خواهیم کرد و اولین برنامه استقبال نمادین از ورود تاریخی حضرت امام(ره) به میهن اسلامی در روز ۱۲بهمن ماه است که این برنامه از میدان شهید "امید بخش" به سمت گلزار شهداء به صورت خودرویی برگزارخواهد شد.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران یادآوری کرد کرد:در ادامه هم مراسمات زنگ انقلاب را به صورت نمادین خواهیم داشت ، هرچند فضاسازی و آذین بندی متناسب به دهه فجر،اجرای مسابقات ورزشی ، برگزاری نشست های روشنگری و تبیین مکتب انقلاب اسلامی، برگزاری ایستگاه های صلواتی_بهداشتی در سطح شهرستان از جمله برنامه های گرامیداشت دهه فجر در این شهرستان است.
وی تصریح کرد:عطر افشانی گلزار مطهر شهدای گچساران، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی،برگزاری نمایشگاه صنایع دستی،برگزاری میز سلامت، همایش کوهپیمایی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت،برگزاری مسابقه در فضای مجازی،حضور بسیجیان در نماز جمعه، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و نیز اعزام گروه های جهادی به مناطق کم برخوردار شهرستان از دیگر برنامه های اجرایی در دهه فجر است.
 پسنده افزود:دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهداء،برگزاری اردوهای تفریحی یک روز برای بسیجیان،پخش و انتشار بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب،تقدیر از کادر بسیجی بهداشت و درمان شهرستان،کمک مومنانه اهدای خون توسط بسیجیان،توزیع 150بسته معیشتی به دانش آموزان بی بضاعت و همچنین راهپیمایی در فضای مجازی با گذاشتن استوری با موضوع 22بهمن از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران ابراز کرد:گندزدایی و سم پاشی مدارس و توزیع ماسک بین دانش آموزان، طراحی و اجرای دیوارنگاره با موضوع دهه فجر،توزیع نوشت افزار به دانش آموزان بی بضاعت،مراسم نمادین استکبار ستیزی در مدارس،برپایی نمایشگاه کتاب انقلاب،برگزاری مراسمات دعا و زیارت عاشورا در گلزار شهدای گچساران در روزهای دهه فجر برگزار می شوند.
وی درادامه با تاکید بر لزوم جهاد تبیین انقلاب اسلامی در فضای حقیقی و مجازی، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ،بتوانیم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را با شکوه تر از سال های گذشته برگزار کنیم، و از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه تقاضامندم که با به کارگیری تمام ظرفیت و توانشان در امر پوشش خبری و رسانه ای برنامه های ایام الله دهه فجر، از هیچ تلاشی نیز دریغ نورزند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1