کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به منظور پیگیری و تسهیل مشکلات میدان صورت گرفت

حضور میدانی و بازرسی رئیس سازمان صمت از میدان میوه و تره‌بار تازه تاسیس یاسوج

26 آذر 1400 ساعت 11:12

 رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد از میدان میوه و تره بار تازه تاسیس شهر یاسوج بازدید کرد.


رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد از میدان میوه و تره بار تازه تاسیس شهر یاسوج بازدید کرد.
به گزارش کبنا، سالار حسین‌پور با حضور نماینده‌ی بسیج اصناف، رئیس اتحادیه میوه و تره بار، از میوه و تره بار تازه تاسیس شهر یاسوج بازدید کرد.
در این بازدید مصوب شد: 
- تاکید بر تنظیم قیمت بازار شهر بر حسب قیمت میدان میوه و تره بار 
- جلوگیری از ورود و خروج بار میوه و تره بار در مبادی ورود و خروجی شهر مگر به مبدایت و مقصدیت میدان میوه و تره بار یاسوج 
- الزام فروشندگان میوه و تره بار سطح شهر به ارائه‌ی فاکتور خرید از میدان میوه و تره بار یاسوج 
- بازرسی متناوب از فروشندگان سطح شهر
بنابراین این گزارش، همچنین جلسه ستاد تنظیم بازار با موضوع پیگیری مشکلات میدان میوه وتره بار شهریاسوج به حضور معاون اقتصادی استاندار و برخی سازمان‌های متولی برگزار شد.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: چندروزی است که میدان میوه وترباره یاسوج بامشارکت و همکاری سرمایه گذار، اصناف، بازاریان و تلاش شهرداری آغاز به کار کرده است.
وی ادامه داد: این نوع ترکیب وروند کار قابل تقدیراست و باید با تشویق بازاریان و صنوف زمینه رونق این میدان را بیشترفراهم کنیم.
عسکری بیان کرد: با امیدواری، توافق و تعامل سازمان‌ها می‌توان زمینه پیشرفت این میدان رافراهم کرد.
عسکری باتاکید براینکه امنیت این میدان مهم وضروری است گفت: حضور نیروی انتظامی برای برقراری نظم وامنیت لازم و ضروری است و باید این موضوع به فوریت انجام شود.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد درادامه خواستار رفع موانع ترافیکی با همکاری پلیس راه، شهرداری و سایرمسئولان مربوطه شد.
عسکری با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا برای فروش محصولات دراستان هست گفت: باید این مسیر رابرای حضور عرضه کنندگان و خریداران هموار کنیم.
و از همه تامین‌کنندگان درخواست کرد برای راه اندازی وجلوگیری از ورود و خروج این محصولات گلوگاه‌های مهم دراستان کنترل شود.
همچنین دراین‌جلسه مصوب شد ۴۰ تا ۶۰ درصد اقلام‌حمایتی تنظیم بازار ازطریق این میدان عرضه و در اختیارمردم قرارگیرد.
حسین‌پور مدیرکل صنعت معدن وتجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میدان باید دراختیار صاحبان اصلی خود و بازاریان باشد و صنعت و معدن درهر زمینه‌ای حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.
سرمایه گذار طرح هم دراین جلسه ابتدا گزارشی از مشکلات و تأمین اقلام و میوه‌های بازار ارائه کرد و گفت: اکثر کالاها دراین میدان درجه بندی با کیفیت و به صورت متنوع و پایین تراز قیمت واقعی عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکلات و معارضاتی درروند فعالیت این میدان یاصنوف وجود دارد خواستار تأمین امنیت میدان از طریق حضور نیروی انتظامی شد و همینطور درخواست کرد که تبلیغات فروش محصولات کشاورزان دراین میدان باهمکاری مسئولان و به طرق مختلف انجام شود.
وی ادامه داد: هرچند برخی در مقابل تشکیل این میدان مقاومت می‌کنند، اما این میدان کارخود را آغاز کرده و مردم می‌توانند خریدهای خود را از این مکان انجام دهند.
سرمایه‌گذار طرح افزود: شرایط برای تامین‌کنندگان محصولات ازجمله کشاورزان و باغداران برای حضور در این میدان مهیا است و میتوانیم‌مجوزهای فعالیت را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد هم دراین جلسه گفت: حدود ۱۷ هزارتن سیب درسردخانه‌های استان وجود دارد که می‌توان بارایزنی و دستورات لازم این مقدار را روانه این میدان‌کرد و عملاً برای تامین‌میوه شب عید مشکلی وجود ندارد.
قدرت الله ویسی افزود: کلیه اقلام تنظیم بازار از جمله مرغ منجمد روغن و تخم‌مرغ از طریق سامانه بازار وشرکت پست پیشگام در حال اقدام و توزیع است.
وی ادامه داد: تعاون روستایی در دهستان‌ها و روستاها اقدامات لازم درزمینه توزیع و تأمین این اقلام انجام‌می شود.

 


کد مطلب: 442466

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/442466/2/حضور-میدانی-بازرسی-رئیس-سازمان-صمت-میدان-میوه-تره-بار-تازه-تاسیس-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1