تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۴۴۱۵۲۴
به همت بنیاد علوی انجام گرفت

بازدید کشاورزان از مزارع گیاهان دارویی بنیاد علوی لنده (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛بازدید آموزشی کشاورزان دیشموک و میانکوه استان چهارمحال و بختیاری از مزارع الگویی شهرستان لنده که به مدت یکسال از روند فعالیت آن در شهرستان لنده و با حمایت  بنیاد علوی در شهرستان لنده در حال فعالیت است به عمل آمد.
به گزارش کبنا از لنده؛  در این دوره آموزشی یک روزه که با حضور نزدیک به ۵۰ نفر از کشاورزان پیشرو این مناطق صورت گرفت ابتدا از کارگاه بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی بازدید به عمل آمد که در این مرحله نحوه بسته بندی و پاکسازی گیاهان دارویی آموزش داده شد و استانداردهای لازم جهت خرید تضمینی محصولات انجام گرفت.
در ادامه بازدیدکنندگان از مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات گیاهان دارویی مانند رزماری، آویشن، به لیمو و نعنا فلفلی بازدید کردند که علاوه برارائه آموزش‌ها و دستورالعمل‌های فنی توسط کارشناسان  از تجارب و دانش بومی کشاورزان شهرستان نیز بهره مند شدند.
 علی نیکبخت سرپرست نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده ضمن خیرمقدم از حضور کشاورزان پیشرو و کارشناسان این مناطق تشریح کرد، که با مداخله درست در زنجیره ارزش رسته گیاهان دارویی  فرصت مناسب جهت اشتغال زایی جوانان و مردم روستاهای شهرستان لنده ایجاد و این فرصت تبدیل به  پتانسیل و ظرفیت برای علاقمندان به کسب و کارهای روستایی شده است که امیدوارم  در کنار کارگاه‌های توانمندسازی و آموزشی، بازدید از مناطق و طرح‌های پایلوت زمینه ساز الگو برداری و توسعه مدل‌های موفق در تمام مناطق هدف بنیاد علوی و به تبع آن در کل کشور  گردد.
 وی افزود: بنیاد علوی با ارائه تسهیلات قرض الحسنه، حمایت‌های فنی و اعتباری، آموزش در مزرعه و خرید تضمینی محصولات تولیدی از کشاورزان علاقه‌مند در بخش گیاهان دارویی حمایت کرده و در طول دوره کشت بهار و یا سال آینده نیز این حمایت‌ها ادامه دار خواهد بود.
نیکبخت گفت: در شهرستان لنده علاوه بر گیاهان دارویی سایر رسته‌های اشتغال زا مانند صنایع دستی، پرورش دام سبک، پرورش دام سنگین، زنبورداری نیز فعالیت بسیار موثری در زمینه اشتغالزایی و افزایش سطح درآمد و معیشت مردم شهرستان داشته است.
در ادامه مصدق رضائی عامل توسعه و  کارشناس رسته گیاهان دارویی گفت، که با حمایت رسته گیاهان دارویی  نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده در طول سال گذشته نزدیک به ۶۰ هکتار از اراضی در دو مرحله کشت بهاره در فروردین‌ماه و کشت پاییزه در آبان ماه توسط کشاورزان با تعداد نزدیک به هفتاد کشاورز مشغول به کاشت نگهداری و فروش گیاهان دارویی در زمینه نعنا فلفلی، آویشن، رزماری، به لیمو و مرزنجوش شده است.
رضایی ادامه داد: امسال با پیش‌بینی که انجام شده است سطح هکتار کاشت محصولات گیاهان دارویی در لنده به ۱۰۰ هکتار خواهد رسید و زمینه اشتغال زایی بسیاری از جوانان و مردم روستاهای شهرستان لنده فراهم خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1