تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۴۴۱۳۷۵
گزارش اختصاصی کبنانیوز از مراسم تشییع و خاکسپاری خواننده معروف کهگیلویه و بویراحمد؛

(تصاویر و فیلم ) آواز کورش اسدپور بر پیکر سجاد رزمجو / اسدپور خطاب به مسئولان: یکم بیشتر به فکر مردم و فرهنگ باشید / حق مردم زندگی خوب است / با عشق و راستی مردم را نگه دارید

۴۹
کبنا ؛مراسم تشییع و تدفین «سجاد رزمجویی» خواننده معروف و محبوب کهگیلویه و بویراحمدی با حضور اقشار مختلف مردم در یاسوج برگزار شد. 
به گزارش کبنا، عصر امروز چهارشنبه (۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ )  مراسم تشییع و خاکسپاری خواننده معروف استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اقشار مختلف مردم و طرفداران این خواننده موسیقی محلی (لری) از استان‌های مختلف از جمله؛ ایلام، لرستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر در آرامگاه منطقه سروک یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و پیکر او در زادگاهش (روستای سروک) به خاک سپرده شد.
 در این مراسم خوانندگان مختلف ابیاتی را در سوگ سجاد رزمجویی سرودند. مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ساعت‌ها را برای رسیدن به مراسم خاکسپاری پیاده‌روی کردند.
ترافیک از مسیر میدان آریوبرزن تا ورودی سروک زیاد بود. نیروهای پلیس در حال نظم دادن به تردد هر چه بهتر خودروها بودند.
علاقمندان رزمجویی با وجود مسیر طولانی و شیب‌های زیاد اما دست از پیاده‌روی نکشیدند. پیر، جوان و کودک، زن و مرد برای رفتن به مراسم خاکسپاری سجاد رزمجو آمده بودند.
پلاک خودروها نشان می‌داد که محبوبیت سجاد رزمجو از مرز جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد فراتر رفته و در خوزستان، چهارمحال و بختیاری و فارس علاقه‌مندان زیادی دارد.



 کورش اسدپور، خواننده معروف کشور و بختیاری در این مراسم سخنرانی کرد و اظهار داشت: موسیقی ضربان زندگی است و ما خوانندگان غم و درد و شادی مردم را فریاد می‌زنیم.

   
آواز کورش اسدپور در مراسم خاکسپاری و تشییع سجاد رزمجو

وی با بیان اینکه صدای ما خوانندگان در مقابل مردم هیچ است، افزود: موسیقی سرمایه‌های دل مردم است که در این هوای سرد و بارانی در مراسم سجاد رزمجویی شرکت کردند.
 اسدپور تصریح کرد: سجاد رزمجویی دلهای مردم را شاد می‌کرد و امروز مردم، باشکوه در مراسمش شرکت کردند. امیدوارم که همه مردم ایران، زاگرس و استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه در سلامتی و شادی باشند.
این خواننده معروف بختیاری گفت: مسئولان باید بیشتر به فکر فرهنگ و مردم باشند. فرهنگی که هزاران سال ریشه در این قوم کهن دارد. مردمان لر پاسبانان واقعی ایران زمین بودند، همه مردم ایران لیاقت بهترین زندگی را دارند. در این کشاکش روزگار همه ما دردمند هستیم.
وی با بیان اینکه سجاد با درد زاده شد و با درد فوت کرد، افزود: همه ما از مرگ سجاد رزمجویی اندوهناک هستیم. سجاد می‌توانست در شرایط بهتر زندگی کند که گاز خانه‌اش منفجر نشود. ما چیزی از دولتمردان‌مان نمی‌خواهیم، ما فقط حق یک زندگی خوب را داریم. زندگی حق اقوام ما است. ما مردم هستیم، نه چپ هستیم و نه راست. مردمی هستیم که سختی‌ها را تحمل می‌کنیم. ما همین مردمی هستیم که جنگ را هشت سال اداره کردیم. توقع داریم که مسئولان مردم را با عشق و راستی نگه دارند. سجاد باید در بهترین شرایط و بهترین خانه زندگی می‌کرد. مگر چند نفر سجاد رزمجویی و موسی موسوی هستند.
اسدپور گفت: ما هنرمندان هیچ توقعی از مسئولان نداریم. سرمایه‌های ما دل‌های عاشق مردم عزیز است. مردم شریفی که از راه دور و نزدیک در مراسم این هنرمند بزرگ حضور پیدا کردند. 
وی در ادامه گفت: صدای ما در مقابل قدم‌های مردم، صفر است. در این شرایط سخت هولناک کرونایی اینجا جمع شدید، خواهش می‌کنم به فکر خودتان باشید. من به خاطر عشق به مردم حرف می‌زنم. سجاد نباید می‌سوخت، سجادی که درد، سختی‌ها و درد برادر را دید. 
کورش اسدپور در ادامه از همه مردم زاگرس قدردانی کرد و از صدا و سیما خواست که این برنامه‌ها را پوشش دهد. 
وی افزود: صدا و سیما هر چه دارد از صدا و موسیقی این بچه‌ها است.
 به گزارش کبنا، سجاد رزمجو (رزمجویی) خواننده موسیقی محلی لری که از دهه ۷۰ تاکنون فعالیت داشت، در استان‌های زاگرس نشین بخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد از محبوبیت برخوردار بود و پس از این حادثه بعد از چند روز بستری در بیمارستان سوختگی امیرالمؤمنین شیراز با وجود تلاش‌های کادر درمان درگذشت.
 سجاد رزمجویی خواننده لر در کهکیلویه و بویراحمد متولد سال ۱۳۵۹ است که آهنگ‌ها و ترانه‌ها محلی و لری او بسیار پرطرفدار است.
 وی یکی از خوانندگان صاحب سبک لری و شروه خوان و آوازه خوان موسیقی لری بود که بین مردم بختیاری و لر محبوبیت زیادی داشت و در عروسی‌ها و مراسم عزا برنامه اجرا می‌کرد. او همچنین قطعه‌ای در سوگ اباعبدالله الحسین (ع) و سردار سلیمانی سروده است.
 رزمجویی خوانندگی را از اوایل جوانی و به طور حرفه‌ای سال ۱۳۷۱ آغاز کرده و در مجالس و مراسم عروسی و جشن‌ها برنامه‌های شادی را اجرا می‌کرد. قطعات لری بویراحمدی او بسیار مشهور است.
 از جمله آثار خوانندگی استاد رزمجویی می‌توان به آهنگ لری برگ ریواس با سنتور و کمانچه و آهنگ هی بو کو یارم، آهنگ بی کس، آهنگ ایلل و باره، آهنگ شروه سجاد رزمجویی، آهنگ دستمال بازی و … اشاره کرد.
 این هنرمند مردمی در شادی‌های مردم و همشهری‌های خود سرودهای زیبا و آهنگ‌های شاد می‌خواند و در مراسمات عزای مردم هم در کنارشان شروه سرایی می‌کرد.»
گفتنی است؛ سجاد رزمجویی خواننده معروف کهگیلویه و بویراحمد ساعت ۱۱ و ۱۲ دقیقه روز جمعه ۱۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در پی انفجار منزل مسکونی‌اش در شهرک ولایت یاسوج با سوختگی و مصدومیت شدید مواجه شد که به بیمارستان شهید بهشتی این شهر منتقل و سپس به بیمارستان سوختگی امیر المومنین شیراز اعزام گردید و پس از چند روز بستری در بیمارستان سوختگی امیرالمؤمنین شیراز با وجود تلاش‌های کادر درمان جان خود را به جان آفرین تسلیم کرد.







































































































 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشون کنه
به نظر میاد خیلی ها برای امروز برنامه داشتند تا عقده گشایی کنند و سعی در سوء استفاده از این سوگ داشتند نشان به آن نشان که تلاش کردند تا خبر را تا بی بی سی و .. برسانند و بگویند و بشنوند و این را دستمایه قرار دهند
Iran, Islamic Republic of
کو شیر مادرتو حضرت عباس قسم دس وسر ای مردم بردارید نابود مو مردیده بستونه ده
Iran, Islamic Republic of
امثال تو در این مملکت چی از جون مردم میخاین
حیدر
Iran, Islamic Republic of
ملت خارج از دولت است
عشق مردم به هنر می طلبد که درصداوسیما بازنگری شود.
Iran, Islamic Republic of
کوته نظری
Iran, Islamic Republic of
زورت نیاد محبوب بوده .تو هم اگه میتونی مث این بنده خدا محبوب مردم شو .خدا رحمتش کنه .نوشته هات بوی حسادت میده .مهربونی ماندنی است
Purya
Iran, Islamic Republic of
داغ در دل تمام مردمان لر و ایران بواسطه ی فقری خودساخته.. لکن با مرگ یکی از محبوبان دل مردم(سجاد رزمجو عزیز) بواسطه ی فقرش؛ و خانه ای که بخاطر عدم امکانات دچار حریق شد مجددا روشن شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدا همه اموات را رحمت کند
بیشتر ای خواننده ها که
شروه هم سی کسی نیخونن از یه متخصصی بیشتر پیل ایدرارن
Iran, Islamic Republic of
دقیقا وقتی خانواده عزاداری از آنها دعوت می کنه تا چند ساعتی براشون ناله بزند چنان مبالغی میگن وخانواده داغدار هم مجبور به پرداخت این را هم خوانندگان باید مدنظر داشته باشند
احمد
Iran, Islamic Republic of
سی خووا
Iran, Islamic Republic of
چقد خوبه ک آدم تو دل مردم جا داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
واقعا تشیع جنازه این مرحوم باید درس عبرتی باشد برای مسولین باید بدانند که آنچه بر قلبها حکومت می کند مهر و محبت است نمیشه با ضرب اسلحه و نیزه بر قلبها حکومت کرد
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه خیلی ناراحتم
Iran, Islamic Republic of
معمولا کدخدازاده ها و خوانین استان به مراسمات طویل و عریض خود و فامیلشان افتخار می کنند و به آن می بالند. مراسم بی نظیر و چند هزار نفری خواننده محلی که اثر زیادی به صورت کاست هم نداشت، نشان داد که رویکرد مردم عوض شده، و مردم مناطقی که به طویل و عریض یودن بعضی مراسمات افتخار می کردند، خودشان نیز شوکه شوند و ناباورانه در استوری ها و اینستا و واتساپ این خواننده فقید را تمجید کنند.
Iran, Islamic Republic of
روحت شاد سجاد رزمجویی
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
فایل های مرتبط
1