تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : ۴۳۹۹۷۸
امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه‌های جمعه 16 مهرماه 1400؛

نیروهای نظامی با معنویت، ولایت‌پذیری و نگاه به خدا موفقیت‌های چشمگیری بدست آوردند

۰
کبنا ؛نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی اقامه شد.
به گزارش کبنا، امام جمعه شهرستان بهمئی در شروع خطبه اول نماز جمعه این هفته همه را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش نموده و افزود: همیشه سعی ما بر این بود خطبه اول را صرفا به مباحث اخلاقی بپردازم و در همه حوزه های اخلاقی و رفتاری موضوع تقوا و پرهیزگاری را تبیین کنم و یکی از مسائل اخلاقی و خودسازی اتحاد هست و تاکیدات زیادی در دین ما، قرآن و روایات و احادیث نسبت به این فریضه اخلاقی علی الخصوص ائمه ای که فرصت تشکیل حکومت را داشتند شده است.
حجت‌الاسلام سیدمحمدیوسف افروغی گفت: خداوند فرمودند: وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا، به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید و این بدان معنا نیست که همه آدم ها اندیشه یکسانی دارند و در بعضی جاها تفرقه باید فقط با دشمن اتفاق بیفتد و حد و مرز با دشمن اتفاق افتد.
ایشان یادآور شدند که آدم های با تقوای ضعیف معمولا سر اختلاف سلیقه ها با دوستان خود دعوا دارند و از تلفات آن می تواند به ضایع شدن و سست شدن ایمان انسان اشاره کرد.
وی افزود" و خداوند در جایی دیگر می فرمایند: إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ، کار شیطان این هست که بین شما دشمنی، بغض، کینه و عداوت ساری و جاری کند.
امام جمعه شهرستان بهمئی بیان داشت: ما دو جبهه بیشتر نداریم یکی جبهه خدا و دیگری جبهه شیطان هست و در جبهه توحیدی تفرقه معنا ندارد و ما اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ * صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ، فرمودند آن نعمت ولایت هست و آنهایی که مدعی پذیرش ولایت هستند؛ ولایت خدا، ولایت اهل بیت، ولایت فقیه اصلا تفرقه بین آنها معنا ندارد و جبهه شیطان که وضعیت مشخصی دارد و باید به این نکته دقت کرد که ما یک صراط داریم اما سُبُل داریم و سُبُل که جمع سبیل هست و در زبان فارسی تفاوت معنایی بین سبیل و صراط هست و ما هم باید بپذیریم طبیعتا همه ما تفاوت اندیشه و سلیقه داریم.
ایشان اضاف کردند روایتی زیبا از مولا امیرالمومنین علی (ع) داریم که می فرمایند: فَإِنَّ يَدَ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ؛ دست خدا همراه با جماعت هست و بر شما واجب هست که دچار تفرقه نشوید  فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّيْطَانِ كَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ، می فرمایند آدمی که در یک جمع ولایی ادعای مسلمانی دارد اما از آنها متفرق می شود این خوراک شیطان می شود و همانطوری که در گله ای که آن گله یک چوپان و سرکرده واحد دارد و یک گوسفند از گله جدا شود نصیب گرگ بیابان می شود مثال ما هم همین هست و همه ما نیاز به اتحاد و کنار هم بودن داریم  أَلَا مَنْ دَعَا إِلَى هَذَا الشِّعَارِ؛ آگاه باشید آنهایی که این شعار جدایی را می دهند می فرمایند: فَاقْتُلُوهُ وَ لَوْ كَانَ تَحْتَ عِمَامَتِي هَذِهِ؛ او را بکُشید و لو اینکه زیر عمامه من باشد او را دربیارید بکشید یعنی اگر نزدیک ترین شخص به من هم باشد برای اینکه ندای تفرقه در میان جامعه ولائی و مسلمان سر می دهد او رو تنبیه کنید.
وی اضافه کرد: و این هست که در کنار جهاد تبینی که مقام معظم رهبری دستور فرمودند در این حوزه وظایف سنگینی بر عهده همه ما هست و باید اتحادمان را افزایش دهیم و از تفرقه دوری کنیم. 
حجت الاسلام  افروغی در آخرین نکته از خطبه اول نماز جمعه این هفته به این آیه از قرآن کریم که می فرمایند: بعضی از مومنین بر بعضی دیگر ولایت دارند و نظام هستی را خداوند بر اساس ولایت چینش کرده است، تبعیت زن از شوهر؛ تبعیت فرزند از والدین و تبعیت شاگرد از استاد؛ تبعیت مردم از حاکمشان  و بدین نحو نظام هستی چینش شده است. و ان شاءالله که ما مسیر درست و صحیح را انتخاب کنیم و طعمه شیطان نشویم.
ایشان در آغاز خطبه دوم با اشاره به بیانات هفته اخیر مقام معظم رهبری در مورد نیروهای مسلح بیان کردند:  نیروهای مسلح به تعبیر روایات اصول الرعیه هستند نیروهای که وظایف سنگینی چون   امنیت اقتصادی امنیت جاده ای امنیت نظامی و امنیت مجازی را برعهده دارد. 
امام جمعه شهرستان بهمئی بیان داشت: امنیت فضای مجازی به نحوی تحت تاثیر امنیتی است که پلیس برای ما ایجاد کردن و اهل بیت می‌فرمایند نیروهای مسلح اصول الرعیه هستند. رهبری برا تبیین وظایف نیروهای مسلح سخنانی بیان فرمودند که در اینجا به ذکر  خلاصه این بیانات می پردازیم.
وی افزود: رهبری فرمودند از نیروهای مسلح راضی هستند خصوصٲ از سپاه و این باعث افتخار همه ماست.
در باب امنیت ایجاد شده توسط نیروهای پلیس می‌بینیم که وقتی در یک جاده بیرون شهر هستیم دوست داریم که پلیسی باشد تا با خیال راحت در مسیر رانندگی کنیم و بیم خطرات ناشی از بی قانون‌ها و راهزنی و ایجاد مزاحمت نباشد. ایشان همچنین فرمودند امنیت باید درونزا باشد.
امام جمعه بهمئی افرود: کشورهای پیرامون ما خیلی‌ها امنیتشان اجاره ای هست همین شکل گیری اتحادیه اروپا بیش از هر چیز برای تامین امنیت است در ایران این نیرو درونزا است کشورهای اطرف ما عمدتا امنیت و وسایل لازم امنیتی را خود تولید نمی کنند همین کشور ترکیه کا از دیگر کشورها چون عربستان و امارات در بحث تولید پویاتر و تولیدکننده است اما در بحث سلاحهای نظامی ارتشی وابسته است اقتدار امنیت ما هم از جهت مادی و هم از جهت معنوی است ایران خودش سلاح تولید می‌کند در همین عربستان تولید اسلحه نیست و وارد کننده است  نیروهای نظامی ما با معنویت و ولایت پذیری و نگاه به خدا توانستند موفقیت های چشمگیری در عراق سوریه و یمن بدست بیاورند. همین سردار عزیز سردار سلیمانی با اینکه دوره های نظامی آنقدر پیشرفته نداشته اما با تکیه بر نیروی معنویت موفق شد. نیروی مسلح ما در برابر گستاخیها  و حرکات نسنجیده آذربايجان رژه ای را انجام دادند و با اقتدار مثال زدنی به کشور مسلمان همسایه هشدار لازم را دادند خطر حضور اسرائیل را در کشورشان را گوشزد کردند که ایران حضور اسرائیل را در نزدیکی مرز خود تحمل نخواد کرد.
افروغی همچنین یادآور شد: مورد دیگر صبر استراتژیک است در حوزه سیاست خصوصا در این منطقه ویژه ایران  برپایه صبر و  عقلانیت حرکت می‌کند و سعی بر  حفظ منافع کشور دارند و باعث عزت ایرانند.
وی گفت: مطلب دوم بحث دولت جدید و اقدامات دولت جدید است انتظار مردم این است شبکه نیروهای دولت هر چه سریعتر شکل بگیرد، استانداران مشخص شود و نیروهای جدید تازه نفس وارد میدان شوند و اوضاع بر حسب شایسته سالاری باشد. 
امام جمعه افزود: در حوزه اشتغال باید ادارات هماهنگ بشوند به صورت شبکه ای کار شود کار جهادی صورت بگیرد. در همین شهر ما پول‌های فراوانی به منظور  اشتغال زایی وارد می شود ولی نتیجه و سرانجام مشخصی ندارد به عنوان نمونه تسهیلاتی که به واسطه فارغ التحصیلات فنی و حرفه داده می شود ۹۰ درصد انحراف از اهداف دارند و در جای مناسب و برای اشتغالزایی مصرف نمی شود و تسهیلات لازم داده نمی شود که این نیازمند شبکه واحد و هدفمند بین مسئولین شهر است تا بتوانند هزینه های مربوط به اشتغالزایی را که در موارد گوناگون وارد شهر می شود ساماندهی کنند و باعث رونق و اشتغال شهر شوند.
ضعف مدیریت و مدیریت منابع انسانی همه جا و خصوصا شهر لیکک داریم. نهادهای مختلف با هم هماهنگ نیستند. در این دولت باید اینها درست شود. بیانات راهگشای مقام معظم رهبری در خصوص آتش به اختیار بودن و جهاد تبیینی باید مورد توجه جوانان انقلابی ما باشد و غفلت نکنیم. 
امام جمعه بهمئی بیان کرد: جهاد تبیینی که اخیرا رئیس جمهور محترم اشاره داشتند باید سرلوحه مسئولین  قرار گیرد. شایسته سالاری در مورد مسئولین شهر باشد الان یک مدیر پیشین که خیلی هم اتفاقا ناکارآمد بوده در ۷ الی ۸ استان فامیل و آشنایانش را واسطه کرده مدیر فلان بخش شود اینها کاملا اشتباه است این جلساتی که در پستوها انجام می شوند و عده ای ده بیست نفر کت و شلواری آماده کردند و به نماینده مجلس پیشنهاد می دهند کاری باطل است مسئولین باید انقلابی باشند و فقط و فقط بر اساس شایسته سالاری برگزیده شوند از این سهم خواهی دست بردارید همدلی را گسترش داده.
حجت الاسلام افروغی گفت: رسانه های شهرستان گاها به انحراف می روند و مشکلات را درست منعکس نمی کنند در همین جلسه ما با وزیران به درستی اطلاع رسانی نشد و به اخبار آن پرداخته نشد.
وی افزود: مورد دیگر بحث تیراندازی در مراسمات است که تا الان به خاطر این رسم غلط ما شاهد از دست رفتن عزیزانی از این شهر بودیم این مورد باید پیگیری شود که چرا یک کارمند یک کسی که در شهر زندگی می کند اسلحه دارد در این مورد در کشور کوتاهی شده است اسلحه صرفٲ باید برای عشایر که برای امنیتشان دربرابر حیوانات و دیگر خطرات نیاز دارند و باید با مجوز باشد
وی در پایان گفت: در بحث آموزش و پرورش حالا که به خاطر کرونا کلاسها بیشتر به صورت مجازی برگزار می شود باید معلمان با تمام توان و تلاش به تربیت و آموزش بچه های مردم برسند
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1