تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۴۳۶۸۷۳
با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

آئین کلنگ‌‌زنی و احداث باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج - سمیرم ( + تصاویر و فیلم )

۴
۰
کبنا ؛آئین کلنگ‌‌زنی و احداث باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج - سمیرم با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح روز ( پنجشنبه 24 تیرماه 1400) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راه و شهرسازی استان، علی شهابی‌نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی پروژه احداث باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج - سمیرم کلنگ‌زنی شد.
پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین ضمن خیر مقدم، اظهار داشت: متأسفانه سال‌ها به علت بعضی از مسائلی که پیش آمده بود، این پروژه متوقف مانده بود. امروز با همتی که شده دوباره ان شاء الله پروژه جان تازه ای خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های دور به لحاظ راه ارتباطی شرایط سختی داشت، گفت: در 40  سال گذشته کارهای بسیار خوبی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ احداث راه های ارتباطی انجام گرفت. از جمله اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به کریدور اصلی شمال به جنوب تبدیل شدیم و شاید در آینده از شرق به غرب و حتی شاید جنوب غربی به شمال شرقی به کریدور اصلی تبدیل شویم.
وی افزود: در ابتدای سال 92 استان کهگیلویه و بویراحمد 50 کیلومتر بزرگ راه داشت که خوشبختانه الان 250 کیلومتر جاده چهار خطه دارد.
نیک‌اقبالی گفت: یکی از نقاط حادثه خیز در استان کهگیلویه و بویراحمد کمربندی یاسوج است که با احداث 12 کیلومتر بزرگراه در این محور علاوه بر اینکه مسیرها به سهولت انجام می‌گیرد، تصادفات نیز کاهش می‌یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 700 میلیارد تومان پروژه در حوزه راه داریم که تا روزهای آینده به هزار میلیارد تومان می‌رسد.
نیک‌اقبالی گفت: احداث باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج - سمیرم به پیمانکار خوب استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده که دارای توانایی و تجهیزات خیلی خوبی است.
  
فیلم صحبت‌های امام جمعه یاسوج در آئین کلنگ‌زنی و احداث باند دوم بابامیدان - کمربندی یاسوج - سمیرم

حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج در این آئین با قدردانی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: جاده‌ها عامل پسرفت و یا پیشرفت یک منطقه است.
وی افزود: جاده‌ها در امنیت، پیشرفت و آبادانی، ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار نقش مهمی دارند. تلاش برای آبادانی راه‌ها جای قدردانی دارد.

کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه، گفت: احداث و توسعه راه‌ها مهمترین اولویت است و هیچ پروژه ارتباطی و عمرانی نداریم در استان که تعطیل باشد.
کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار نیز در آیین کلنگ زنی چهار خطه کردن کمربندی شهر یاسوج اظهار کرد: با توجه به دستور استاندار و سیاست‌های اولویت دار در کهگیلویه و بویراحمد که یکی از آنها توسعه پایدار در بحث جاده‌ها و راه‌ها بوده پیگیری‌های خوبی انجام شده و اکنون پروژه راه غیر فعال هم در حوزه راه و شهرسازی و هم در حوزه راهداری در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم.
 وی گفت: در کمیسیون ایمنی راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اولویت‌هایی در نظر گرفته شده که رفع نقاط حادثه خیز از جمله این اولویت‌هاست.
 این مسئول گفت: با توجه به گزارشی که کمیسیون ایمنی راه‌های استان داده 4 نقطه بیشترین حوادث را دارند که در دستور کار قرار گرفته و یکی از آنها یازده و نیم کیلومتر محور یاسوج است که 11 و نیم درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به این جاده است.
 وی ادامه داد: یکی دیگر از این محورها و نقاط حادثه خیز محور تنگ چویل و دیگری تقاطع سوق و دیگری نیز تونل گل زردون است که به فکر رفع این نقاط هستیم.
 حاجی‌زاده در ادامه گفت: به دلیل دغدغه‌ای که مسئولان داشتند و همچنین برای رعایت حال مردم از مرکز پیگیر اعتبارات ملی برای رفع این نقاط حادثه خیز شدیم اولین آنها در پایان اسفند ماه سال گذشته بود که ۸ میلیارد تومان برای محور کمربندی یاسوج در نظر گرفته شد و کل اعتبار آن ۷۷ میلیارد تومان بوده و ۲ ساله به سرانجام می‌رسد و البته پیمانکار قول داده که از زندان مرکزی تا پل مختار تا سه ماه آینده تحویل داده خواهد شد.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه دیگر مربوط به نقطه حادثه خیز تنگ چویل بود که برای آن نیز ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی در نظر گرفته شد همچنین برای زیرگذر سوق نیز ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و برای تونل گل زردون نیز ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده که در حال مناقصه است.
وی ادامه داد: قولی که به مردم داده بودیم انجام شد و این کارها ادامه پیدا خواهد کرد و در پروژه‌های آبرسانی نیز همه پروژه‌های ما اکنون فعال هستند، از سد تنگ سرخ گرفته که با پیگیری‌های مستمر و با کار جهادی اکنون به ۳۵ درصد پیشرفت رسیده تا سد سقاوه که مجوز دار شده و مجوزهای سد آبریز نیز در حال انجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چقدر خوب بود این دولت بی تدبیر در ۸ سال گذشته به اندازه همین یک ماه آخر کلنگ زنی می کرد .
Romania
کار بزرگی بود ان شا ا‌‌‌. که در اسرع وقت به بهره برداری برسد
Iran, Islamic Republic of
چرا این قدر دیر.چرت بودجه و اعتبار تا الان تخصیص داده نشد.دست های پشت پرده چه تفکرات و کسانی بودند.چرا محرومیت منطقه باید زیاد باشد.چرا فقر و محرومیت باید اینقدر وسیع و عمیق در مناطق و نواحی محروم بویراحمد و دنا و جدیدا مارگون وجود داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
چرا این قدر دیر.چرت بودجه و اعتبار تا الان تخصیص داده نشد.دست های پشت پرده چه تفکرات و کسانی بودند.چرا محرومیت منطقه باید زیاد باشد.چرا فقر و محرومیت باید اینقدر وسیع و عمیق در مناطق و نواحی محروم بویراحمد و دنا و جدیدا مارگون وجود داشته باشد.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1