کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

۷۰ درصد تسهیلات بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی سخت تخصیص یافت

24 خرداد 1400 ساعت 20:36

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۷۰ درصد تسهیلات بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی سخت خبر داد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۷۰ درصد تسهیلات بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی سخت خبر داد.
 به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن کشور از مناطق زلزله زده شهرستان دنا بازدید کردند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی ما بازسازی مناطق تخریب شده و آسیب دیده است، گفت: جوابگوی انتظارات غیرمنطقی نیستم.
 کلانتری با بیان اینکه صاحبان منازل باید هر چه سریعتر برای گرفتن تسهیلات بازسازی با بانک‌های عامل قرارداد منعقد کنند، عنوان کرد: تاکنون ۸۰ درصد زلزله زدگان شهرستان دنا با بانک‌های عامل قرار داد منعقد کردند.
 وی بر ضرورت مشارکت جدی مردم برای تسریع در اجرای برنامه‌های احداثی و تعمیراتی شهرستان زلزله زده دنا تاکید کرد.
 نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: کار تعمیرات یک هزار و ۶۶۴ واحد در این شهرستان انجام شده و یا در دست اقدام است.
 کلانتری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تسهیلات به بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی سخت تخصیص یافته است، تصریح کرد: از مجموع ۴۳۱ میلیارد تومان تسهیلات تعهد شده از سوی دولت، ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۱۴۱ میلیارد تومان آن بلاعوض بوده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آغاز بازسازی ۸۰ درصد واحدهای تخریبی فونداسیون خبر داد و گفت: ۳۰ درصد آنها تا مسقف شده است.
 تابش رئیس بنیاد مسکن کشور نیز در این بازدید، گفت: ساخت ۲۰۰ واحد مسکن شهری و روستایی در مناطق زلزله زده در دنا مسقف شده‌اند.
 وی در خصوص توزیع کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، عنوان کرد: به تازگی از این ستاد مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای خرید درب و پنجره پیش بینی شده که در اختیار صاحبان واحدها قرار گرفت.
 تابش از ابلاغ مصوبه جدید بانک‌ها خبر داد و افزود: براساس این مصوبه ۱۰۰ واحد مسکن در سطح شهر و ۳۰۰ واحد مسکن در مناطق روستایی اجرا می‌شود که در این راستا قراردادهای مربوطه با بانک‌های عامل منعقد شد.


کد مطلب: 435605

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/435605/2/۷۰-درصد-تسهیلات-بازسازی-تعمیرات-ناشی-زلزله-سی-سخت-تخصیص-یافت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1